Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174138 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #500 Gepost op: 8-02-2019, 09:17:51 »
Mooi gevonden FS, en tof overzicht GoodRiddance!

Zag wel bij de eerste vraag ook een mol logo, maar daar staat ook nog een nummering bij. Bij de vraag van otis redding (antwoord op Niels zijn pak) zie ik weer niet een mol logo.

Niels was mijn hoofdverdachte, maar door die joker wissel ben ik weer van hem afgestapt. Mmmmm misschien maar weer eens kritisch kijken  ::bravo::
Meer L

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #501 Gepost op: 8-02-2019, 09:22:15 »
Ik denk eigenlijk dat het misschien komt doordat de vraag is doorgescrold om helemaal te kunnen lezen. Dat alle schermen het mollogo in de hoek hadden staan, maar dat het bij de andere vragen niet te zien is, omdat deze in het midden van het scherm verschenen en niet zo lang waren als de ‘koffie koffie’ vraag.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #502 Gepost op: 8-02-2019, 10:01:20 »
Eens met Eva. Lijkt er inderdaad op dat het mol logo gewoon linksboven in de hoek op het laptopscherm staat. Alleen bij de "koffie, koffie" vraag zien we daadwerkelijk de linkerbovenhoek van het scherm en bij alle andere vragen niet.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #503 Gepost op: 8-02-2019, 10:28:03 »
Eens met Eva. Lijkt er inderdaad op dat het mol logo gewoon linksboven in de hoek op het laptopscherm staat. Alleen bij de "koffie, koffie" vraag zien we daadwerkelijk de linkerbovenhoek van het scherm en bij alle andere vragen niet.

Zelfs áls dat zo zou zijn, dan nog vind ik het heel knap gevonden van FS! Complimenten ::ok::

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #504 Gepost op: 8-02-2019, 10:34:02 »
Juist de Rita Corita vraag is doorgescrold, dus de linkerbovenhoek bewering klopt dan niet. Dan zou je linkeronderhoek-midden moeten denken.

Wel opvallend dat ik ook bij die vraag heb gedacht: Waarom zo'n lap tekst, zoveel zinnen van dat liedje terwijl het bij zin 1 al duidelijk is om welk liedje het gaat.
Het hoeft ook niet ( zoveel zinnen ) want het antwoord is te vinden op de pakken.
Met " koffie, koffie, lekker bakkie koffie" hadden de kandidaten het antwoord ook kunnen vinden.

Overigens zijn de woorden "De Mol" ook te zien bij elke vraag, vaag wit vlak boven de antwoordbalk.

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #505 Gepost op: 8-02-2019, 10:43:29 »
Ik bedoel meer dat dat mol logo onderdeel is van de achtergrond die niet mee scrollt als je de tekst scrollt. Maar inderdaad, wel opvallend dat de tekst van die vraag zo lang is en dat de montage er voor kiest alleen het mol logo te laten zien bij deze vraag. Dus zeker mooi gevonden en zou zo maar een hint kunnen zijn!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #506 Gepost op: 8-02-2019, 10:47:53 »
Het mollogo staat inderdaad ook bij andere vragen in de linkerbovenhoek. Dat is toch te zien op verschillende afstandsshots waar we kandidaten rond de schermen zien staan (en dus geen close up hebben van de vraag).

Maar als dit inderdaad de enige close up vraag is met een mollogo in beeld dan kan het natuurlijk altijd als hint gebruikt worden. Alleen is het met 3 mensen rond het scherm weer altijd uit te leggen naar wie je wil natuurlijk. Een Sinan- of Jamie-tunnelaar zal er zijn draai wel aan geven dat het ook op hem kan slaan.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #507 Gepost op: 8-02-2019, 10:56:15 »
nummering

Het zal eens niet met nummers te maken hebben bij Niels.
::)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #508 Gepost op: 8-02-2019, 11:15:33 »
Het zal eens niet met nummers te maken hebben bij Niels.
::)
  ::rofl::

Tijd voor een nieuwe aflevering en nieuwe ideeën! Man o man ik heb het idee dat de montage wel 5 keer gescreend is, en verdraaid. Wil nu toch wel echt acties, en voorbesprekingen, in beeld...

PS enig idee waarom bij de AvroTros site de afleveringen in een andere volgorde staan: 5 4 3 1 2
Meer L

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #509 Gepost op: 8-02-2019, 11:28:49 »
Op alle schermen zie je in het achtergrondscherm een groot MOL logo in het midden. In hetzelfde achtergrondscherm staat linksboven ook een MOL logo. Wie zien maar van één scherm de linker bovenkant en daarom ook dit MOL logo. Heeft dus niets met de vragen te maken.
En weer door.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #510 Gepost op: 8-02-2019, 17:27:15 »
Juist de Rita Corita vraag is doorgescrold, dus de linkerbovenhoek bewering klopt dan niet. Dan zou je linkeronderhoek-midden moeten denken.

Wel opvallend dat ik ook bij die vraag heb gedacht: Waarom zo'n lap tekst, zoveel zinnen van dat liedje terwijl het bij zin 1 al duidelijk is om welk liedje het gaat.
Het hoeft ook niet ( zoveel zinnen ) want het antwoord is te vinden op de pakken.
Met " koffie, koffie, lekker bakkie koffie" hadden de kandidaten het antwoord ook kunnen vinden.


Heb me hier ook een tijdje mee bezig gehouden. Het komt ook omdat de vragen er voor niet goed in beeld komen. De vraag 3 en 4 over koffiedik kijken zijn hetzelfde, dus ik dacht dat de "koffie koffie lekker bakje koffie"- vraag dan vraag 4 zou moeten zijn, maar dat kun je dus niet met zekerheid zeggen, wat daar staat een mollogo en komt geen nummer in beeld. Je weet dus niet hoeveel vragen er dan goed waren en hoeveel geld daar verloren is. Misschien zit er nog wat anders in... maar kan het niet vinden.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #511 Gepost op: 8-02-2019, 20:14:27 »
Er valt dit jaar weinig te puzzelen helaas..
Hierbij een poging om iets uit de afleveringstitels en speltitels te halen.

Uit de letters tot nu toe kun je Merel, Mullige en Mol erg lui halen, als dit de manier zou zijn tenminste.

Laten we afwachten wat aflevering 6 ons aan letters brengt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #512 Gepost op: 9-02-2019, 09:50:55 »
Dit staat op de Facebook-pagina van 'Wie is de mol?': "Vanavond.... Aflevering 6 in het prachtige Barichara, Colombia! 📺

20.30 uur bij AVROTROS op NPO 1. Aftellen." Bedoelen ze alleen aftellen tot het 20:30 uur is of zou de titel van de aflevering 'Aftellen' zijn?

Als het ook gaat om de titel van de aflevering? Op wie zou het dan bij voorbaat kunnen slaan?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #513 Gepost op: 9-02-2019, 10:08:02 »
af·tel·len (telde af, heeft afgeteld)

  • een hoeveelheid geld tellend klaarleggen
  • (m.b.t. een snel naderend tijdstip) aan het aftellen zijn (a) het einde zien naderen; (b) de bevalling afwachten
  • terugtellen tot nul

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #514 Gepost op: 9-02-2019, 13:59:09 »
Dat het mollogo niet in beeld is bij de andere vragen komt omdat niet het hele scherm in beeld is.
Alleen bij de vraag waar heel veel tekst is gebruikt, zie je de bovenkant van het scherm waardoor het mollogo zichtbaar is.

geen hint denk ik.

Thx dat je mn hint zo mooi in kaart hebt gebracht good riddance  ::bravo::

Idd bij 1 vraag. Denk ook dat het anders teveel zou opvallen.

Ik vind m dermate sterk dat ik misschien wel ga switchen van mol

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #515 Gepost op: 9-02-2019, 15:03:31 »
Het grappige en lastige met de verborgen hints is dat er gewoon hele mooie, geloofwaardige hints wijzen naar mensen die niet de mol zijn. En dat er goede hints naar verschillende mensen wijzen.

Toch vind ik het opvallend hoeveel hints er op Sinan wijzen, sommige sterker dan de ander, maar toch:

- Hint albumcover Eddy and the Hot rods bij de muurschildering, writings on the wall is 6e nummer op album, Sinan staat 6e van links,
- Sinans naam trilt als enige niet in making-off video van de muurschildering
- Sinan omschrijft zichzelf als rebel in molboekje, liedje van dansopdracht is La rebellion.
- Elk jaar noemt de mol in de eerste aflevering wie hij verdenkt, meestal meerdere namen. Sinan noemt zijn verdenking (nog 2 andere kandidaten ook), 3 namen (noemt als enige meerdere namen)
- Comuna dertien, wat uit de puzzel komt als locatie van de eerste opdracht, is een anagram van "n documentaire".
- Steekt zn hand in het groene licht, mol gaat nooit naar huis.
- Executie op de daken lijkt qua beeld erg op film Batman vs Superman en heeft dezelfde muziek, gaat over strijd goed en kwaad, bij groene straal Sinan komt in het donker naast het gebouw een kunstwerk in beeld dat de strijd tussen goed en kwaad symboliseert.
- In jenga-opdracht “stapelgek” stapelt hij "222" met 3x "De Mol" onder de 2’en. Sinan is in beeld op 2:22 van de aflevering (leader).
- Blokken die door de buizen getild worden lijken op een S en C.
- Zin “dit is niemands balkon” is een gekke zin. "Niemands" is anagram voor "Sinan de M". Zijn balkon is 411. Op 4:11 komt het mollogo in beeld.
- De 3 codes op de kooien zijn tijden waarop Sinan in beeld komt.
- De eerste letters van de zinnen die Sinan zegt tijdens de test op de gebouwen zijn een anagram van zijn naam.
- 6 van zijn zinnen in de biecht beginnen met I, M, I, M, I, M
- Klopt 2x op de tafel, morse voor I.

Kan dit nog toeval zijn? Zoveel goede aanwijzingen zijn er voor andere kandidaten bij lange na niet, daarnaast doet hij best molachtige dingen natuurlijk. een passievere aflevering (waar juist ook weer veel geld wordt verdiend) is niet genoeg om hem af te schrijven.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #516 Gepost op: 9-02-2019, 17:34:22 »


Toch vind ik het opvallend hoeveel hints er op Sinan wijzen, sommige sterker dan de ander, maar toch:


Sinan was  één van mijn hoofdverdachten en ik kan hem ook nog  niet loslaten...ondanks de magere aflevering 5.
Behalve dat hij zijn hand in het groene licht steekt maakt hij ook in gebarentaal de letter S.
In aflevering  5 was de letter S de enige constante bij het Lingospel. Daarbij niemand 's balkon... ::)




Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #517 Gepost op: 9-02-2019, 18:00:10 »
Daarbij niemand 's balkon... ::)
Was het niemand's of niemands? Niemands is gewoon een normaal woord namelijk, die "s" hoort daar en is dus niet per se opvallend.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #518 Gepost op: 9-02-2019, 18:07:59 »
Er stond gewoon niemands.

Mooie mogelijke hints in dat rijtje hierboven.

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #519 Gepost op: 9-02-2019, 18:56:23 »
Er stond gewoon niemands.

Mooie mogelijke hints in dat rijtje hierboven.

aslnog niemands of niemand's zijn beide anagrammen voor sinan de m
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?