Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174245 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #520 Gepost op: 9-02-2019, 19:21:49 »
Er stond gewoon niemands.

Mooie mogelijke hints in dat rijtje hierboven.
Zie jij er wat in voor Sinan als Mol? Persoonlijk vind ik een aantal acties tegen hem spreken, zoals stemmen voor geld ipv vrijstellingen, zorgen voor een stemming bij de jokerverdeling waardoor de 2000 euro niet uit de pot gaat, Evelien proberen mee te nemen bij de wachtkamer. En ik vind acties sterker dan hints, maar toch, het is wel een hele rij hints. Met name die tijdcodes die elke keer Sinan in beeld brengen, 6 zinnen die hij zegt die steeds met I M beginnen, 5 zinnen die hij zegt waarvan de beginletters SINAN vormen, kan het nog toeval zijn?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #521 Gepost op: 9-02-2019, 19:32:32 »
Ik denk toch dat het "toeval" is want ik kan onmogelijk een Mol in Sinan zien. Tijdcodes zie ik niet snel als hint zoals ik al eens zei vanwege dat zoiets voor de montage lastig is. En die letterhints zijn niet helemaal perfect. En IM hebben we nou wel eens genoeg als hint gezien.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 19:57:04 door Heinz »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #522 Gepost op: 9-02-2019, 19:52:27 »
Ik denk toch dat het "toeval" is want ik kan onmogelijk een Mol in Sinan zien. Tijdcodes zie ik niet snel als hint zoals ik al eens zei vanwege dat zoiets voor de montage lastig is. En die letterhints zijn niet helemaal perfect. En IM hebben we nou wel eens genoeg als hint gezien.

Ja, lastig, op basis van het spel zet ik ook niet op hem in, maar er zitten wel mooie hints bij. Toch weer terug naar het dilemma RJ-Merel waar ik al een paar afleveringen mee zit (eerst stond Evelien daar nog bij).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #523 Gepost op: 9-02-2019, 19:57:17 »
Iets anders: bij de 3D-puzzel zegt Merel over de buis in de bosjes in een biecht: "Natuurlijk gewoon een mollenstreek... Maar door wie?"

Ik ben eens wat letters gaan husselen en het beste waar ik op uitkwam was het husselen van "een mollenstreek maar door wie" tot "door merel en mol westrik". Hou je twee a's over dus is niks en ik verwacht er verder ook weinig van. Maar ik deel het toch even voor het geval iemand er iets kloppends uit weet te krijgen. (Tien jaar geleden zat ik ook heel erg in de buurt met "omrand ik de vele"... ;D)

Offline sabje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • FORZA!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #524 Gepost op: 9-02-2019, 22:07:19 »
Op het moment dat de voice-over de woorden "de mol" uitspreekt bij de bekende riedel over de test,komt Rick Paul prominent in beeld. :o

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #525 Gepost op: 9-02-2019, 22:12:17 »
Op het moment dat de voice-over de woorden "de mol" uitspreekt bij de bekende riedel over de test,komt Rick Paul prominent in beeld. :o

Dat viel mij ook op idd, beetje te prominent naar mijn idee.

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #526 Gepost op: 9-02-2019, 22:43:28 »
Dat viel mij ook op idd, beetje te prominent naar mijn idee.

Dat zegt niks want bijna bij elke aflevering zie je op dat moment een andere kandidaat.

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #527 Gepost op: 9-02-2019, 22:48:24 »
Ik zag op de Tuk Tuk  auto's tijdens de opdracht links rechts een play button. Eerder werd er een link gelegd naar Youtube. Ik zie het eerder als een link naar Nielson. Press play voor de muziek

« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:02:18 door Daanmolfan »

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #528 Gepost op: 9-02-2019, 23:03:09 »
Die play logo's zitten er van oorsprong niet op. Ik heb het even opgezocht.
Als je op google intiktt: tuk tuk Barichara Colombia, zie je op geen een auto een play logo op het dak.

Hmm maakt de aanwijzing naar Niels nog sterker


Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #529 Gepost op: 9-02-2019, 23:07:14 »
Volgens mij waren de logos bedoeld om eenvoudig van bovenaf met een drone te kunnen controleren of iemand een foute afslag nam.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #530 Gepost op: 9-02-2019, 23:07:39 »
Leek mij gewoon een tekentje voor
< links
> rechts
<> links/ rechts

Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #531 Gepost op: 9-02-2019, 23:29:44 »
Misschien iets te voor de hand liggend: bij zingen kun je ook uithalen, als in een uithaal zingen. Maar heb dat Niels deze aflevering volgens mij niet horen doen :P

Edit: daarnaast zijn de spotlights op een podium aardig verblindend.. ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #532 Gepost op: 9-02-2019, 23:36:16 »
Dat zegt niks want bijna bij elke aflevering zie je op dat moment een andere kandidaat.

Yep. Er zit niet echt een lijn in als Rik die woorden uitspreekt. We zien achtereenvolgens:

Aflevering 1: Merel / Rick Paul
Aflevering 2: Sinan
Aflevering 3: Jamie
Aflevering 4: Sarah
Aflevering 5: Niemand
Aflevering 6: Rick Paul

Daar zou ik dus geen conclusies aan verbinden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #533 Gepost op: 9-02-2019, 23:54:44 »

"een mollenstreek maar door wie" tot "door merel en mol westrik". Hou je twee a's over dus is niks en ik verwacht er verder ook weinig van.
Bammedieboom! Mooi!
Het is ook nog het antwoord op de gestelde vraag.
o die 2 A's.... 
We gaan er wat bij verzinnen, ik vind dit erg mooi Heinz!
 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #534 Gepost op: 10-02-2019, 00:11:44 »
Die play logo's zitten er van oorsprong niet op. Ik heb het even opgezocht.
Als je op google intiktt: tuk tuk Barichara Colombia, zie je op geen een auto een play logo op het dak.

Hmm maakt de aanwijzing naar Niels nog sterker

Nee die zitten er normaal niet op. Die waren voor widm erop gezet zodat je met de drone shots kon zien wie welke afslag moest nemen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #535 Gepost op: 10-02-2019, 00:39:58 »
Bij de test van aflevering 5 zegt Merel: "mijn richtingsgevoel is een beetje in de war". Als ze zoiets nou vaker doet zou ik het een typische (beetje vage) hint kunnen vinden als in de Mol maakt verwijzingen naar West(rik).

Ik heb alleen nog niks vergelijkbaars kunnen vinden. Behalve dan wat eerder genoemd werd: de bordjes north, south, east en west bij Jenga.
Aanvulling op het rijtje: Merel zit in een tuktuk die allen maar links af mag slaan. Het icoontje op het dak is een symbool/pijl dat leest alsof wijzend naar het westen. Blijft een slappe hap, want ver gezocht en niet direct een link met de mol, maar met een deel van haar achternaam.

Rijtje:
  • Eerste opdracht van seizoen begint op Westerbrug
  • Merel speelt Jenga op tafel met bordje "west"
  • "mijn richtingsgevoel is een beetje in de war"
  • Zit in tuktuk met pijl op dat dat ook gelezen kan worden als wijzend naar het westen.
  • Westworld muziek (maar dat is ook gewoon heel sfeervol voor WIDM).

 :-\\

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #536 Gepost op: 10-02-2019, 15:19:41 »
Iets anders: bij de 3D-puzzel zegt Merel over de buis in de bosjes in een biecht: "Natuurlijk gewoon een mollenstreek... Maar door wie?"

Ik ben eens wat letters gaan husselen en het beste waar ik op uitkwam was het husselen van "een mollenstreek maar door wie" tot "door merel en mol westrik". Hou je twee a's over dus is niks en ik verwacht er verder ook weinig van. Maar ik deel het toch even voor het geval iemand er iets kloppends uit weet te krijgen. (Tien jaar geleden zat ik ook heel erg in de buurt met "omrand ik de vele"... ;D)


Mooi gevonden! Die twee A's zijn jammer idd. Ik dacht nog even met je mee en hoewel het een long shot is, blijf ik de steeds terugkerende "een voor een" uitspraak opvallend vinden. A=1  Verder kom ik helaas niet. 🙃 Maar blijft mooi.


Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #537 Gepost op: 10-02-2019, 16:13:09 »
Waarom komen er zoveel mensen met wandelstokken voorbij?

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #538 Gepost op: 10-02-2019, 16:23:43 »
Volgens mij voornamelijk omdat die mensen al best wel op leeftijd zijn.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #539 Gepost op: 10-02-2019, 16:25:24 »
Klopt maar ik begin Het toch te opvallend te vinden. Het lijkt alsof er geen enkel inwoner zonder kan.