Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174228 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #540 Gepost op: 10-02-2019, 16:48:59 »
Bovendien is de middelpuntvliedende kracht groter als je dichter bij de evenaar komt, dan kan een wandelstok wel helpen om niet om te vallen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #541 Gepost op: 10-02-2019, 20:59:50 »
Vanaf de eerste aflevering komen er al sfeershots voorbij van bejaarde mensen. Kan van alles betekenen, als het al een hint is. Als het naar een van de kandidaten zou wijzen is het vermoedelijk Sarah. Haar achternaam betekent namelijk 'langlevend'.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #542 Gepost op: 10-02-2019, 21:45:40 »
Waarom komen er zoveel mensen met wandelstokken voorbij?
Omdat de makers als de dood zijn voor Nederlandse toeristen, zoeken ze de landelijke dorpjes van Colombia op. Net zoals hier in Nederland (en bijna overal), trekken alle jongeren het dorp uit, de stad in. Daardoor blijven alle oudjes over, en die hebben allemaal een stok in Colombia, want rollators zijn daar misschien iets te duur.

(Bovendien zitten ouderen vaak buiten te kwebbelen, en jongeren binnen te Instagrammen, maar dat lijkt me minder uit te maken :).

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #543 Gepost op: 11-02-2019, 00:38:25 »
 ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #544 Gepost op: 11-02-2019, 08:06:34 »
Vanaf de eerste aflevering komen er al sfeershots voorbij van bejaarde mensen. Kan van alles betekenen, als het al een hint is. Als het naar een van de kandidaten zou wijzen is het vermoedelijk Sarah. Haar achternaam betekent namelijk 'langlevend'.
Of kwam het WNL-programma van Merel na "Nederland in beweging" (met Olga Commandeur & Karel Noten) en voor Max' geheugentraine (met Jan Slagert)? Mijn geheugen is niet zo goed.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #545 Gepost op: 11-02-2019, 08:24:04 »
Ik lees iets over die play-symbolen.

Iemand die eraan heeft gedacht dat dat een hulpmiddel kan zijn voor de drones, om te kunnen zien of de geoorloofde richting wordt gerespecteerd?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #546 Gepost op: 11-02-2019, 08:42:47 »
Denk dat je daarin gelijk hebt. Verschillende kleuren daken i.c.m. de pijlen maken het makkelijker om van bovenaf te checken of de kandidaten niet vals spelen of de fout in gaan. Ze hebben volgens mij niet voldoende cameramensen om iedereen tegelijk te volgen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #547 Gepost op: 11-02-2019, 09:27:13 »
Of kwam het WNL-programma van Merel na "Nederland in beweging" (met Olga Commandeur & Karel Noten) en voor Max' geheugentraine (met Jan Slagert)? Mijn geheugen is niet zo goed.

WNL is 2009 begonnen. Nederland in beweging was toen nog niet van omroep MAX maar van de KRO of AVRO. Karl Noten was een aantal jaren daarvoor al van de buis gehaald.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #548 Gepost op: 11-02-2019, 12:13:28 »
Als Rik bij de executie zijn laptop openklapt, tikt er een klok.
Jamie zegt op dat moment: de tijd stond stil.  Wat dus eigenlijk niet klopt, je hoort de klok tikken. Weer tijd, klok, zandloper, tijdsaanduidingen die vanaf het begin al terugkomen. Ergens in de tuktuk opdracht ook een shot van een klok wijzerplaat, (6 voor 2) en daarna een klok.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #549 Gepost op: 11-02-2019, 14:00:22 »
Als Rik bij de executie zijn laptop openklapt, tikt er een klok.
Jamie zegt op dat moment: de tijd stond stil.  Wat dus eigenlijk niet klopt, je hoort de klok tikken. Weer tijd, klok, zandloper, tijdsaanduidingen die vanaf het begin al terugkomen. Ergens in de tuktuk opdracht ook een shot van een klok wijzerplaat, (6 voor 2) en daarna een klok.

Dat zijn hints naar Sarah CHRONIS. We zien ook veel vogels die naar Merels wijzen, een koffiekan die naar Sinan CAN wijst etc. Het kan een hint zijn, maar er is voor elke kandidaat wel iets te vinden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #550 Gepost op: 11-02-2019, 14:09:52 »
een koffiekan die naar Sinan CAN wijst

Koffiedzjan dan ;D

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #551 Gepost op: 11-02-2019, 14:33:23 »
Voor mij DE grootste hint naar de Mol


Offline Dumont

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #552 Gepost op: 11-02-2019, 14:59:26 »
Voor mij DE grootste hint naar de Mol

 ::ok:: ::ok::

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #553 Gepost op: 11-02-2019, 15:01:23 »
Volgens mij houd hij gewoon iets in zijn hand. Vanwaar anders dat zwart gedeelte?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #554 Gepost op: 11-02-2019, 15:17:54 »
Volgens mij houd hij gewoon iets in zijn hand. Vanwaar anders dat zwart gedeelte?

Kijk eens van dichtbij heel goed naar de foto links.

Daarachter loopt gewoon Sinan.
Met dezelfde kleding en de mouwen precies zo opgestroopt.


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #555 Gepost op: 11-02-2019, 15:19:45 »
Volgens mij houd hij gewoon iets in zijn hand. Vanwaar anders dat zwart gedeelte?

Is de doorloop van het kozijn achter m

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #556 Gepost op: 11-02-2019, 15:21:32 »
Volgens mij is dat zwarte gedeelte niets anders dan een deel van een raam, waar Sinan toevallig deels voor staat.


FS blijkt hetzelfde idee te hebben...... ::zwaai:: ::zwaai::

Bovendien: waar stonden de kandidaten werkelijk, ten opzichte van de foto? Hoe inventief moet je zijn om heimelijk op deze manier iets aan te wijzen, een andere positie van de camera gooit dan al roet in het eten.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #557 Gepost op: 11-02-2019, 15:21:41 »
Klopt. kijk maar




Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #558 Gepost op: 11-02-2019, 15:37:11 »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #559 Gepost op: 11-02-2019, 15:55:32 »
Let ook eens op hoe lang hij in die houding blijft staan. Zelfs als iedereen staat te juichen en highfiven vanwege het slagen van de opdracht blijft Sinan met zijn armen over elkaar staan, terwijl zijn vinger naar de foto wijst.

Ik vroeg me al af waarom hij zulke belachelijk warme kleding aanhad tijdens die opdracht. In de opdracht erna heeft hij gewoon een t-shirt en een korte broek aan.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 15:59:29 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison