Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174235 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #580 Gepost op: 12-02-2019, 11:12:18 »
Die tweede regel snap ik ook niet echt. Eerst zegt je dat de afvallershint klopt en dan de leaderhint?
Er staat dat je Sarah tunnel is ingestort. Roofvogel staat voor jacht en slachtoffer, vrouw staat voor vrouw (en dus geen man, anders krijgen we daar weer vragen over), (C)actus is dus de C, en (S)childpad is de S. Een vrouwelijk slachtoffer met een C en een S. Het is zo'n simpele hint, dat zie je toch meteen als het je voorgeschoteld wordt? Als in een simpele hint al de slechte test van Sarah staat, waarom zouden ze dat dan ook nog in de vlaggen stoppen bij het abseilen? Als daar al iets instaat dan is dat waarschijnlijk iets over de mol en niet nog een keer over de afvaller.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #581 Gepost op: 12-02-2019, 11:18:25 »
Goed gevonden. Kort daarvoor zien we ook al deze mevrouw en de initialen van Sarah voorbij komen. Exit Sarah?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #582 Gepost op: 12-02-2019, 11:21:18 »
Er staat dat je Sarah tunnel is ingestort. Roofvogel staat voor jacht en slachtoffer, vrouw staat voor vrouw (en dus geen man, anders krijgen we daar weer vragen over), (C)actus is dus de C, en (S)childpad is de S. Een vrouwelijk slachtoffer met een C en een S. Het is zo'n simpele hint, dat zie je toch meteen als het je voorgeschoteld wordt? Als in een simpele hint al de slechte test van Sarah staat, waarom zouden ze dat dan ook nog in de vlaggen stoppen bij het abseilen? Als daar al iets instaat dan is dat waarschijnlijk iets over de mol en niet nog een keer over de afvaller.
Een roofvogel is geen prooi/slachtoffer, maar juist aanvaller/dader, dus dat gaat niet op.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #583 Gepost op: 12-02-2019, 11:25:50 »
Een roofvogel is geen prooi/slachtoffer, maar juist aanvaller/dader, dus dat gaat niet op.
En waar rook is, is ....?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #584 Gepost op: 12-02-2019, 11:26:44 »
En waar rook is, is ....?
is niet het tegenovergestelde van het symbool de hint. Dan hadden ze wel een prooidier gebruikt.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #585 Gepost op: 12-02-2019, 11:28:06 »
Het is zo'n simpele hint, dat zie je toch meteen als het je voorgeschoteld wordt?
::ohno::

Anyway - geldt het ook bij andere afvallers of alleen Robert?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #586 Gepost op: 12-02-2019, 11:29:02 »
Goed gevonden. Kort daarvoor zien we ook al deze mevrouw en de initialen van Sarah voorbij komen. Exit Sarah?


grappig ik zag daar mul (Mulligen) staan in comulseb. Maar past wel bij de roofvogel hint. De servicaja comulseb voor de test, en de roofvogel na de test.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 11:43:13 door foxhunter »

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #587 Gepost op: 12-02-2019, 12:27:55 »
En ik wil nog niet uit de Sinan tunnel dus ik zag SC 🙃☺️

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #588 Gepost op: 12-02-2019, 12:35:42 »
Nog een theorietje dan met de reddingslijn...
Deze waren in een volgorde 1, 2, 3, 4. Als je deze achter elkaar zet krijg je:
RRRR van de 4 afgevallen kandidaten (die haal je er uit: "uithalen") en hou je 6 over GGGRGG. Deze afgezet tegen de foto van de overgebleven 6 kandidaten, zou Merel afvallen.
Deze snap ik oprecht niet. De volgorde die de kandidaten moesten onthouden is RRGRGGRGGR.
Daar haal jij dan 4 rode schermen uit ("Uithalen")  voor de vier afvallers, dat snap ik dan nog. Maar dan houd jij GGGRGG over. Waarom niet GGGGGR (Sarah) of RGGGGG (Sinan) of GRGGGG (Jamie)? Dat kan ook allemaal wanneer je 4 R-en weghaalt. Waarom kom je per sé op GGGRGG uit?

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #589 Gepost op: 12-02-2019, 12:50:01 »
Deze snap ik oprecht niet. De volgorde die de kandidaten moesten onthouden is RRGRGGRGGR.
Daar haal jij dan 4 rode schermen uit ("Uithalen")  voor de vier afvallers, dat snap ik dan nog. Maar dan houd jij GGGRGG over. Waarom niet GGGGGR (Sarah) of RGGGGG (Sinan) of GRGGGG (Jamie)? Dat kan ook allemaal wanneer je 4 R-en weghaalt. Waarom kom je per sé op GGGRGG uit?

Ik haal de volgorde uit de manier van de lijnen deze hangen immers in groepjes. groepje met 2, groepje met 4, groepje met 3, 1 alleen. Als je dit neemt als aanwijzing om de bijbehorende schermen op volgorde te zetten, begin je met 1, gevolgd door 2, dan 3 en tenslotte 4. Dit achter elkaar geeft de volgorde RRRRGGGRGG.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #590 Gepost op: 12-02-2019, 12:59:50 »
En ik wil nog niet uit de Sinan tunnel dus ik zag SC 🙃☺️

Ik ook niet hahaha....en wat mij ook heel erg opvalt tijdens deze aflevering.

We zien vele malen mensen in beeld met wandelstokken.
Bijvoorbeeld minuut 24:46 waar 2 mannen bij identiek gekleed aan komen wandelen.

Is de Mol traag/langzaam te been?

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #591 Gepost op: 12-02-2019, 13:05:06 »
Voila, dat zei ik ook al eerder. Het is te opvallend! Alleen kon ik de link niet leggen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #592 Gepost op: 12-02-2019, 13:11:03 »
Nog een theorietje dan met de reddingslijn...
Deze waren in een volgorde 1, 2, 3, 4. Als je deze achter elkaar zet krijg je:
RRRR van de 4 afgevallen kandidaten (die haal je er uit: "uithalen") en hou je 6 over GGGRGG. Deze afgezet tegen de foto van de overgebleven 6 kandidaten, zou Merel afvallen.

Niet al te ver gezocht en relevant aan de titel/groeperingen van bordjes. Dit is de beste tot noch toe. Goed gevonden!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #593 Gepost op: 12-02-2019, 13:14:07 »
Niet al te ver gezocht en relevant aan de titel/groeperingen van bordjes. Dit is de beste tot noch toe. Goed gevonden!
Je moet er net zoveel stappen en aannames voor doen als voor de andere hints.

Waarom moet je de groepjes vlaggen in volgorde zetten? Waarom over de laatste groepsfoto, als de eerste 4 vlaggen juist voor de al afgevallen kandidaten gelden? dan is het logischer een foto/volgorde te pakken met alle 10 de kandidaten.

Het blijft gissen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #594 Gepost op: 12-02-2019, 13:19:53 »
Ik haal de volgorde uit de manier van de lijnen deze hangen immers in groepjes. groepje met 2, groepje met 4, groepje met 3, 1 alleen. Als je dit neemt als aanwijzing om de bijbehorende schermen op volgorde te zetten, begin je met 1, gevolgd door 2, dan 3 en tenslotte 4. Dit achter elkaar geeft de volgorde RRRRGGGRGG.
Ok, ik snap je bedoeling.
Maar als ik 4-3-2-1 als volgorde neem, dan zou Sinan afvallen....

Zoals Theovv al zegt, we doen nog steeds aannames in iedere potentiële hint, dus het blijft gissen.
Ik puzzel door.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #595 Gepost op: 12-02-2019, 13:20:57 »
Ik ook niet hahaha....en wat mij ook heel erg opvalt tijdens deze aflevering.

We zien vele malen mensen in beeld met wandelstokken.
Bijvoorbeeld minuut 24:46 waar 2 mannen bij identiek gekleed aan komen wandelen.

Is de Mol traag/langzaam te been?
Geen tweeling maar wel broers, Rick Paul en Peter Hein van Mulligen. De broer van Rick Paul is natuurlijk ook behoorlijk bekend.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #596 Gepost op: 12-02-2019, 13:28:41 »
Oh? Ik ken hem niet.


Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #597 Gepost op: 12-02-2019, 14:06:56 »
Aan het einde van de opdracht 'In Zicht', als het dansen net afgelopen is, zien we een overzichtsshot van de dansende kandidaten. Kennen jullie de volgende video (of een variant erop), waarin je waarnemingsvermogen wordt getest? Het is een vrij bekend filmpje.



Laten we daarna eens zoeken naar onze eigen dansende (brom)beer. Ziet iemand hem?

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #598 Gepost op: 12-02-2019, 14:31:42 »
Staat ie er wel op dan? Ik denk dat ie onderin uit beeld is gelopen waar je Rik nog net wel ziet staan. Want in een eerder shot zagen we Rik langs Sinan lopen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #599 Gepost op: 12-02-2019, 14:41:36 »
Het verbaast me dat mensen hier niet op aanslaan ::oink::

Ik plaats deze ook even hier, gezien het een verborgen aanwijzing kan zijn
<knip>
Ik vind deze zeer opvallend.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 20:36:16 door Daisy, Reden: Citaat ingekort tbv leesbaarheid forum - daarnaast is herhalen eigen post ook crosspositing en dat mag niet »