Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174244 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #600 Gepost op: 12-02-2019, 14:42:48 »
Maar kan het niet gewoon een shot uit de opdracht zijn dan? Ik zie er geen hint in.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #601 Gepost op: 12-02-2019, 15:00:20 »
Maar kan het niet gewoon een shot uit de opdracht zijn dan? Ik zie er geen hint in.
Je kan het beste even de uitzending bekijken, vanaf 24:00 tot 24:35

een nieuwe dag begint

we gaan naar het dorpje Barichara

sfeerbeelden van het dorpje. tuc tucs komen in beeld. je ziet locals

1 van die tuc tucs met locals is dus Rick Paul (!)

Pas daarna einde van deze sfeerscene van het plaatsje met zijn inwoners.

En dan pas de kandidaten in beeld met Rik en de inleiding van de opdracht.



De framing van het moment is echt heel opvallend en doelbewust, en het valt ook bijna niet op, daarom kijkt iedereen er ook overheen. Ik vind dit de sterkste hint van het hele seizoen. Je ziet nooit shots van kandidaten tijdens de opdracht nog voordat de opdracht begonnen is en middenin een serie sfeerbeelden van de omgeving en lokale bewoners.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 15:02:15 door Theovv »

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #602 Gepost op: 12-02-2019, 15:02:13 »
Maar kan het niet gewoon een shot uit de opdracht zijn dan? Ik zie er geen hint in.
Zou kunnen, het viel me gewoon op omdat ze het laten zien voordat de opdracht is begonnen. Meestal zien we alleen locals in sfeerbeelden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #603 Gepost op: 12-02-2019, 15:13:39 »
Het is gewoon een erg mooi shot hoe de tuktuk beneden het beeld uit verdwijnt en je ziet ook op het eerste gezicht niet dat er een kandidaat in zit. Daarom is het bruikbaar als sfeershot als aanloop naar de opdracht. Maar ik snap dat omdat het uitzonderlijk is (al zal het vast eerder voorgekomen zijn, misschien in een eerdere serie) dat je het als verdacht/hint zou kunnen bestempelen. Maar het is te vaag om echt iets mee te kunnen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #604 Gepost op: 12-02-2019, 15:19:49 »
Ik vind het juist heel concreet, we zoeken altijd of de mol niet ergens verstopt in beeld voorkomt op een plek waar die niet hoort, dat is hier het geval. En blijkbaar valt het niemand op.

Ze gaan niet een beeld van een kandidaat gebruiken om voor local door te gaan alleen omdat het een leuk sfeerbeeld is.

Offline sunshine0101

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #605 Gepost op: 12-02-2019, 15:38:34 »
Volgens mij zie ik geen krullen en is het Sinan.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #606 Gepost op: 12-02-2019, 15:41:38 »
Volgens mij zie ik geen krullen en is het Sinan.
Krullen? Rick Paul heeft ook geen krullen. Ik zie toch echt duidelijk blond haar, dat van Sinan is donker.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #607 Gepost op: 12-02-2019, 15:42:32 »
Staat ie er wel op dan? Ik denk dat ie onderin uit beeld is gelopen waar je Rik nog net wel ziet staan. Want in een eerder shot zagen we Rik langs Sinan lopen.

Oh, hij zal vast net buiten beeld staan. Alleen niet op het overzichtsshot. Ik moest meteen aan dat filmpje denken met die dansende beer. Vooral na de volgende teksten:

Rik: "Geniet van het volgende optreden. En kijk goed."
Nikki: "Rick vertelt dat we moeten opletten. Ja Rick, dat was ik al aan het doen. Maar waarop? Dat wordt ons niet verteld."

Uit de dansopdracht zelf valt eigenlijk totaal geen informatie te halen. Maar wel als je die als een waarnemingstest voor de kijker beschouwt. Okee, 't is vergezocht, zie het maar als een uitspatting. Mijn punt was slechts dat Sinan als enige ontbreekt op het overzichtsshot.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 15:44:54 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #608 Gepost op: 12-02-2019, 15:44:25 »
Volgens mij zie ik geen krullen en is het Sinan.

Tunnelvisie hebben is 1 ding, maar je kan niet ontkennen dat dit Rick Paul is. Sinan droeg een fel wit shirt en zijn tuktuk had een andere kleur dan geel.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #609 Gepost op: 12-02-2019, 15:45:30 »
Dat lijkt me toch overduidelijk Rick Paul, in die tuktuk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #610 Gepost op: 12-02-2019, 16:14:08 »
Je moet er net zoveel stappen en aannames voor doen als voor de andere hints.

Waarom moet je de groepjes vlaggen in volgorde zetten? Waarom over de laatste groepsfoto, als de eerste 4 vlaggen juist voor de al afgevallen kandidaten gelden? dan is het logischer een foto/volgorde te pakken met alle 10 de kandidaten.

Het blijft gissen.
Wat is er raar aan iets in volgorde zetten bij een puzzel? 1-2-3-4 lijkt me niet een hele bijzondere stap. En waarom? omdat het gegeven wordt?
Er zijn nog 6 kandidaten, dus lijkt me logisch om ook de foto van 6 kandidaten te gebruiken die in diezelfde aflevering voorkomt.
Er zijn 4 kandidaten al afgevallen dus die kunnen weg. Toevallig zijn dat als je ze in volgorde zet ook nog de eerste 4 rode schermen, dus die zijn geweest. Het vijfde rode scherm moet nog komen en symboliseert de 5e afvaller.

Niet gezegd dat dit zeker de betekenis is, maar om nu het zo af te schrijven alsof er iets anders bijgehaald wordt, vind ik niet terecht. Haal er niks anders bij als waarvoor een aanwijzing is. Dus geen leeftijden of foto's uit andere afleveringen, boekjes, sites, muurschildering enz. die niet in deze aflevering voorkomen.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Starlynk

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #611 Gepost op: 12-02-2019, 16:15:55 »
Ik vind het eerlijk gezegd de meest logische hint tot nu toe met die schermen ::ok::

Alle andere hints doen net alsof er geen groepjes van schermen waren.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #612 Gepost op: 12-02-2019, 16:22:39 »
Wat is er raar aan iets in volgorde zetten bij een puzzel? 1-2-3-4 lijkt me niet een hele bijzondere stap. En waarom? omdat het gegeven wordt?
Er zijn nog 6 kandidaten, dus lijkt me logisch om ook de foto van 6 kandidaten te gebruiken die in diezelfde aflevering voorkomt.
Er zijn 4 kandidaten al afgevallen dus die kunnen weg. Toevallig zijn dat als je ze in volgorde zet ook nog de eerste 4 rode schermen, dus die zijn geweest. Het vijfde rode scherm moet nog komen en symboliseert de 5e afvaller.

Niet gezegd dat dit zeker de betekenis is, maar om nu het zo af te schrijven alsof er iets anders bijgehaald wordt, vind ik niet terecht. Haal er niks anders bij als waarvoor een aanwijzing is. Dus geen leeftijden of foto's uit andere afleveringen, boekjes, sites, muurschildering enz. die niet in deze aflevering voorkomen.
Ik zeg dat je er net zoveel stappen voor moet doen en aannames voor moet doen als voor de andere varianten van deze hint, en dat hij daarom niet sterker is. Je moet eerst de getallen op volgorde zetten, bij de ander moet je weer de volgorde omdraaien. Je neemt aan dat de groepsfoto van deze aflevering gebruikt moet worden, de ander gaat weer uit van de leader. Voor een echt mooie hint zijn ze allemaal niet ideaal en te ingewikkeld om mooi uit te leggen aan de kijker in aflevering 10.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #613 Gepost op: 12-02-2019, 17:41:39 »
Kan het zo simpel zijn?

COLOMBIA = MOL IACOB

Iacob or Iacov is the Romanian form for Jacob and James (Wikipedia)










Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #614 Gepost op: 12-02-2019, 17:47:54 »
Kan het zo simpel zijn?

COLOMBIA = MOL IACOB

Iacob or Iacov is the Romanian form for Jacob and James (Wikipedia)

Supersimpel. We hebben hem!

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #615 Gepost op: 12-02-2019, 17:57:35 »
Aan het einde van de opdracht 'In Zicht', als het dansen net afgelopen is, zien we een overzichtsshot van de dansende kandidaten. Kennen jullie de volgende video (of een variant erop), waarin je waarnemingsvermogen wordt getest? Het is een vrij bekend filmpje.



Laten we daarna eens zoeken naar onze eigen dansende (brom)beer. Ziet iemand hem?




Blip, grappig, was me ook al opgevallen. Er is nog een situatie waarin Sinan weg is maar die ben ik even kwijt. Sinan is vaak even weg of uit beeld op een moment dat alle anderen in beeld zijn.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #616 Gepost op: 12-02-2019, 17:59:48 »
We zouden even moeten checken waar de dame van Sinan staat, als die ook uit zicht is, is het ws. toch toeval. Als zij er gewoon staat is het op zijn minst raar te noemen.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #617 Gepost op: 12-02-2019, 18:00:24 »
Supersimpel. We hebben hem!

Denk je? Heb nog wel een lijstje mogelijke hints die het kunnen bevestigen, maar tja.... waar een wil is vind je een hint  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #618 Gepost op: 12-02-2019, 18:43:02 »
Ik plaats deze ook even hier, gezien het een verborgen aanwijzing kan zijn

<knip>


Maar dat zijn toch overduidelijk twee verschillden mensen in die tuktuks? Moet je eens kijken naar het postuur. Eerst zien we iemand die tamelijk breed is en midden in de tuktuk zit, en later zien we Rick Paul, die beduidend smaller is en rechts in de tuktuk zit.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 20:38:20 door Daisy, Reden: Citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #619 Gepost op: 12-02-2019, 18:49:20 »
Nee dat is RP.
Viel mij al op tijdens de uitzending dat hij vooraf in het sfeershot werd meegenomen.
Maar omdat het zo overduidelijk en lang in beeld kwam moeten we misschien juist weer contra denken