Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 62311 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #240 Gepost op: 28-02-2019, 23:54:31 »
Dit denk ik: Sinan zat aflevering zeven en wellicht eerder op Niels. Vervolgens delen ze een kamer, hebben heel leuk contact en switcht Sinan ineens naar Merel. Later zegt hij dat de Mol hem misleidende informatie heeft gegeven Wat als hij daarmee niet doelt op Merel maar op Niels? In het extra stukje (afl 8) beschuldigd Niels Sinan daarvan zelfs en wijst Niels niet altijd naar anderen voor fouten die hij zelf maakt?

Zou meteen verklaren waarom de productie steeds suggereert dat alles en iedereen de hele tijd op Merel zou zitten (wat bv bij Jaimie en RP zeker niet zo was). Dan wordt de exit van Sinan niet verklaard omdat hij op de verkeerde Mol Merel zat maar dat hij van allemaal de vragenlijst het slechtst heeft ingevuld.

Dat 'alles en iedereen' valt volgens mij echt wel mee. Om een concreet voorbeeld te nemen: Wat betreft Sarah is haar meest recente verdenking op Merel (/Niels, want de vraag die we haar zagen invullen wees ook op hem) eerder subtiel te noemen en wordt de montage vooral in de richting van Sinan gestuurd.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #241 Gepost op: 1-03-2019, 08:21:25 »
Dat 'alles en iedereen' valt volgens mij echt wel mee. Om een concreet voorbeeld te nemen: Wat betreft Sarah is haar meest recente verdenking op Merel (/Niels, want de vraag die we haar zagen invullen wees ook op hem) eerder subtiel te noemen en wordt de montage vooral in de richting van Sinan gestuurd.

Vol op Merel:
- Vanaf aflevering 3 Sinan
- Vanaf aflevering 7 Sarah

Dat is het tot noch toe. Valt goed mee ja.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #242 Gepost op: 1-03-2019, 11:16:51 »
Ik denk dat we dit jaar een slecht beeld krijgen te zien van de verdenkingen bij de finale vanwege het "foutje" van Merel bij de ten val brengen opdracht.

Als alles normaal was gegaan had Sinan de vrijstelling gekregen (indien nodig geholpen door de Mol)
Ze hadden van Merel en Sarah kunnen laten zien dat ze beiden op Niels zitten.
Niels als Mol gaat door.
Merel of Sarah moet helaas naar huis.
Gaat Merel door dan laten ze Niels zeggen dat hij op Merel zit. Hetzelfde verhaal kun je ophangen voor Sarah.

We hebben dan alle verdenkingen en toch kan iedereen nog de Mol zijn. Merel en Sarah kunnen namelijk allebei goed zitten en dan is Niels de Mol. Als ze allebei fout zitten dan is Merel of Sinan de Mol.

Maar ja, Merel werkte niet mee.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #243 Gepost op: 1-03-2019, 11:39:26 »
Niels zou een prima mol zijn, maar ik blijf maar met die opdracht 7.3 Geld Oogsten (bananenbos) zitten. Hier is het zo plausibel dat Merel een lintje gewisseld heeft en de koker met geld naar het gele (of groen of blauw) eindstation heeft gestuurd. Daar wil ik dan een plausibele verklaring zien dat Niels hier iets geflikt heeft, voordat ik verder ga denken over Niels als mol, want anders is het alleen maar verdachtmakingen en nepmollen en misschien ook af en toe onnozelheid.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #244 Gepost op: 1-03-2019, 12:36:54 »
Je moet meer kijken naar wat ze ons willen laten geloven dat is interessant. Het lijkt er op dat ze Sarah heel verdacht aan het maken zijn door een stukje te laten zien waarin ze zegt dat ze Sinan verdenkt maar ze vult een vraag in die op Niels en Merel allebei kan slaan  ::rofl:: die kan alle kant dus op.  Alleen zegt ze dat ze vol op 1 iemand ging de vorige keer en dat nu weer doet ze zit dan waarschijnlijk op Merel. <knip>
Dat ze uitgerekend alleen die ene vraag laten zien die zowel op Niels als op Merel slaat is zeer verdacht in combinatie met de uitspraak dat ze voluit op één iemand zit.
Omdat ze de week ervoor op Rick Paul, Jamie en Merel zat en Rick Paul en Jamie allebei naar huis zijn, zou het toch duidelijk moeten zijn dat die ene kandidaat Merel is.
Opvallend is ook dat Sarah zegt: ik heb de vorige test op één iemand gezeten en ik ben er nog. De redactie legt er dus extra nadruk op dat Merel wel de Mol moet zijn. Dan moeten er toch alarmbellen gaan rinkelen.

Er is dus maar een goede reden waarom ze dit dubbelzinnig antwoord van Sarah laten zien: ze zit niet op Merel maar op Niels. Merk ook op dat ze met Rick Paul en Niels een bondje had en nog wat van Niels tegoed had.

Het zou heel goed kunnen zijn dat ze iets niet vond kloppen binnen dit driemansbondje en dat ze eerst dacht dat dit aan Rick Paul lag (die ze al vanaf het begin verdacht). Toen ze wist dat Rick Paul het niet was, werden haar ogen misschien wel geopend wat Niels betreft. Wie zal het zeggen?
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 12:40:25 door MartinJ »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #245 Gepost op: 1-03-2019, 17:09:30 »
Dat ze uitgerekend alleen die ene vraag laten zien die zowel op Niels als op Merel slaat is zeer verdacht in combinatie met de uitspraak dat ze voluit op één iemand zit.
Omdat ze de week ervoor op Rick Paul, Jamie en Merel zat en Rick Paul en Jamie allebei naar huis zijn, zou het toch duidelijk moeten zijn dat die ene kandidaat Merel is.
Opvallend is ook dat Sarah zegt: ik heb de vorige test op één iemand gezeten en ik ben er nog. De redactie legt er dus extra nadruk op dat Merel wel de Mol moet zijn. Dan moeten er toch alarmbellen gaan rinkelen.

Er is dus maar een goede reden waarom ze dit dubbelzinnig antwoord van Sarah laten zien: ze zit niet op Merel maar op Niels. Merk ook op dat ze met Rick Paul en Niels een bondje had en nog wat van Niels tegoed had.

Het zou heel goed kunnen zijn dat ze iets niet vond kloppen binnen dit driemansbondje en dat ze eerst dacht dat dit aan Rick Paul lag (die ze al vanaf het begin verdacht). Toen ze wist dat Rick Paul het niet was, werden haar ogen misschien wel geopend wat Niels betreft. Wie zal het zeggen?

Sorry, er wordt veel gemanipuleerd met de verdenkingen, maar zoveel ook weer niet. Sarah zit gewoon op Merel en Merel op Sarah. Niemand zit op Niels. 

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #246 Gepost op: 1-03-2019, 21:50:52 »
Wat er van verdenkingen getoond wordt is volledig afhankelijk van hoe dicht iedereen op de Mol zit.

Knip

Omgekeerd laten ze verdenkingen maar al te graag correct horen als blijkt dat iedereen fout zit zoals in 2017.

Dus er zijn jaren dat de verdenkingen misleidend zijn en er zijn jaren dat ze kloppen, maar je zal pas achteraf weten wat ze gedaan hebben. Daarom interesseren de testbiechten me nooit.

Dit!

Ik heb wat verdenkingen uit afleveringen 8 teruggelezen:
De mol verdenkt  altijd de winnaar of beide finalisten.
De winnaar verdenkt de mol.
Degene met een finalevrijstelling is als de mol zelf de vrijstelling niet pakt, vaak de verliezer( Freek, Annemieke, Jochem)

Als het nog spannend moet blijven horen we geen verdenking (Marlijn, Hadewich)

Als de mol door iedereen verdacht wordt strooit men de kijkers zand in de ogen.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
In 2014, 2017 en 2018 konden ze alles naar waarheid tonen omdat de verliezend finalist het bij het verkeerde eind had.

Ook dit jaar kloppen  verdenkingen niet. Zo zegt Rick Paul in zijn bondjesgesprek afl. 7 met Niels dat Merel rare dingen deed maar dat hij haar de verkeerde kant op had gestuurd en dat Merel nu Rick Paul niet meer vertrouwde. Dit zeg je niet als je Merel verdenkt. Sinan schrikt als Robèrt afvalt want ze zaten op dezelfde mensen o.a Merel, hij had ook een rood scherm kunnen krijgen en vervolgens horen we dat hij Jamie, Rick Paul en Niels verdenkt en dat laatste klopt niet lazen we in de krant.

Als veel mensen op de juiste mol zitten zal de verdenking richting finale onduidelijker worden.  Zit iedereen goed dan klopt wat we gezien hebben.

Tja wat is het nu? Dit kun je naar je tunnel toe redeneren en dat is nu net de bedoeling.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2019, 22:00:26 door Moedermol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #247 Gepost op: 1-03-2019, 23:06:03 »
De verdenkingen in aflevering 8 zijn ook vaag.

Merel is de enige die een heldere verdenking richting Sarah uitspreekt.

De verdenkingen van Sinan zijn in tweeen geknipt. Hij zegt dat Merel een verdachte is, erg haar best doet maar in de finale nog kan toeslaan  en " je hoopt dat Niels de mol is". Dat laatste vanwege de vrijstellling  maar ook Sinan' s verdenkingen zijn niet duidelijk dus.....

Sarah zegt de vorige keer vol op één iemand te zijn gegaan maar de testvraag die we zien slaat op Merel en Niels. Verder spreekt ze erg verdacht over Sinan. Overigens maakt ze een erg molse opmerking over Sinan......" De beste saboteur die je kunt hebben".
Wie is "je" ? De mol?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #248 Gepost op: 2-03-2019, 03:02:38 »
Niels zou een prima mol zijn, maar ik blijf maar met die opdracht 7.3 Geld Oogsten (bananenbos) zitten. Hier is het zo plausibel dat Merel een lintje gewisseld heeft en de koker met geld naar het gele (of groen of blauw) eindstation heeft gestuurd. Daar wil ik dan een plausibele verklaring zien dat Niels hier iets geflikt heeft, voordat ik verder ga denken over Niels als mol, want anders is het alleen maar verdachtmakingen en nepmollen en misschien ook af en toe onnozelheid.

Stelt voor dat hij en Jaimie lopen en de rest blijft staan wachten (niets doen). Hij wil met groen starten. Hij laat bij de eerste de beste wissel die goed ging het hele rek van de rails af donderen en er breekt zelfs een tros bij af. Hij ziet op het laatste moment de oranje zakken maar als iemand anders er al naar kijkt. Weet niet of dat dragend nog binnen gekomen is?


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #249 Gepost op: 2-03-2019, 07:04:01 »
Toevoeging op mijn voorgaande bericht:
Als de mol veel  verdacht wordt zitten de finalisten ook goed maar worden de verdenkingen wat onduidelijker. Dat zou dit jaar voor Merel gelden.

Als de mol niet veel verdacht wordt zoals in 2017 en 2018  zitten de finalisten nu ook nog  niet goed. In 2017 werd Jochem veel genoemd en in 2018 zat iedereen in afl. 8 op Ruben. Dat zou dit jaar voor Sarah gelden.

Het is dus precies zoals Hulpmol al zei.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #250 Gepost op: 2-03-2019, 09:25:32 »
Ik vind niet dat er sprake is van duidelijke verdenkingen naar Sarah.

Ook vind ik het jammer en niet altijd nodig als verdenkingen tot zo ver in het spel zo vaag worden gehouden. Ik heb net heel serie 9 teruggekeken en daarin is klip en klaar dat de laatste drie kandidaten (los van de Mol) allemaal de Mol volledig verdachten. Hier wordt in de montage niets aan gemaskeerd. En toch maakte dat niet uit want het molduel was tot de laatste aflevering spannender dan ooit.

Nu kan dat natuurlijk niet altijd (serie 9 had een fantastische hulpmol) en snap ik wel waarom verdenkingen vaag worden gehouden. Maar vanavond in de finale hoop ik wel dat ze duidelijk worden. Pas als we weten wie wie verdenkt in de finale wordt het leuker en interessanter en spannender om naar te kijken. Zelfs al weten we dat we nog een week op de ontknoping moeten wachten.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #251 Gepost op: 2-03-2019, 09:33:06 »
Ik vind niet dat er sprake is van duidelijke verdenkingen naar Sarah.


De testbiechten worden dan wel gemanipuleerd, de testschermen zijn voor zover ik weet altijd wel indicatief. Merel vult ook een vraag in op Sarah.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #252 Gepost op: 2-03-2019, 09:36:55 »
Weet ik, dat heb ik hier zelf gepost. Maar van Niels zagen we de laatste keer geen test (vrijstelling) en ik kan me niet herinneren dat hij op een andere manier Sarah duidelijk als verdachte noemde. (Kan best gebeurd zijn maar voor mijn gevoel is het niet duidelijk dat de twee op Sarah zitten.)

Edit: Ik begreep Moedermol verkeerd zie ik nu. ;)
« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 09:40:33 door Heinz »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #253 Gepost op: 2-03-2019, 13:59:56 »
Wellicht heb ik het wat onduidelijk geformuleerd.

Om een lang verhaal kort te maken:  Het feit dat iemand in deze fase veel genoemd wordt bij de verdenkingen hoeft nog niet te betekenen dat diegene de mol is maar het kan wel...

Iets met ervaringen uit het verleden ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #254 Gepost op: 2-03-2019, 15:10:48 »
Ik denk wel dat je je zin krijgt, Heinz, en we vanavond horen wie wie verdenkt in de finale. Misschien gaat er zelfs wel iemand 'gekroond' worden als winnaar (Niels dan, en de dames maken nog spannend wie de mol is).

Het was in serie 9 ook nog niet dat het allemaal nog getrokken werd tot de evaluatie-aflevering 10. Dat is toch pas van de laatste jaren? Het is jammer omdat er dan veel tijd gebruikt moet worden om de mol aan te wijzen, en er maar weinig tijd over is om de molacties te bespreken. Maar ja, de definitieve verdenkingen, ja, die krijgen we wel vandaag.

De mol verdenkt  altijd de winnaar of beide finalisten.
De mol verdenkt altijd IEMAND in aflevering 1. Dat is ook een gouden regel, zie DE hint van 2019 van Jelsir terug in dit topic. Als je het over 'altijd' hebt een hele belangrijke. Alleen Merel kan de mol nog zijn. Ik denk dat Rick zich een hoedje heeft geschrokken en dit volgend jaar anders is. Maar dit jaar geldt deze 'altijd' nog ::trots:: ::tandpastasmiley:: ::)!!!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #255 Gepost op: 2-03-2019, 15:30:00 »
Ik denk wel dat je je zin krijgt, Heinz, en we vanavond horen wie wie verdenkt in de finale. Misschien gaat er zelfs wel iemand 'gekroond' worden als winnaar (Niels dan, en de dames maken nog spannend wie de mol is).

Het was in serie 9 ook nog niet dat het allemaal nog getrokken werd tot de evaluatie-aflevering 10. Dat is toch pas van de laatste jaren? Het is jammer omdat er dan veel tijd gebruikt moet worden om de mol aan te wijzen, en er maar weinig tijd over is om de molacties te bespreken. Maar ja, de definitieve verdenkingen, ja, die krijgen we wel vandaag.
De mol verdenkt altijd IEMAND in aflevering 1. Dat is ook een gouden regel, zie DE hint van 2019 van Jelsir terug in dit topic. Als je het over 'altijd' hebt een hele belangrijke. Alleen Merel kan de mol nog zijn. Ik denk dat Rick zich een hoedje heeft geschrokken en dit volgend jaar anders is. Maar dit jaar geldt deze 'altijd' nog ::trots:: ::tandpastasmiley:: ::)!!!

Sssst, misschien vergeet Rick het weer als we het er niet meer over hebben.  :-X

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #256 Gepost op: 2-03-2019, 15:45:50 »
 ::rofl::

Maar het was dit jaar wel erg makkelijk hierdoor... ze moeten het volgend jaar maar weer eens moeilijk maken ;D ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #257 Gepost op: 2-03-2019, 16:15:04 »
Ik denk wel dat je je zin krijgt, Heinz, en we vanavond horen wie wie verdenkt in de finale. Misschien gaat er zelfs wel iemand 'gekroond' worden als winnaar (Niels dan, en de dames maken nog spannend wie de mol is).

Het was in serie 9 ook nog niet dat het allemaal nog getrokken werd tot de evaluatie-aflevering 10. Dat is toch pas van de laatste jaren? Het is jammer omdat er dan veel tijd gebruikt moet worden om de mol aan te wijzen, en er maar weinig tijd over is om de molacties te bespreken. Maar ja, de definitieve verdenkingen, ja, die krijgen we wel vandaag.

Dat zal inderdaad wel en dat zal een hoop duidelijk maken. Misschien strooien ze wel met hints zoals in aflevering 9 van serie 13 in de trein. Hebben wij puzzelaars al de ontknoping vanavond.

Het is trouwens al sinds serie 3 dat de Mol (meestal) pas in de laatste aflevering bekend wordt gemaakt. In serie 9 werd de winnaar bekendgemaakt in aflevering 9 en bleven we met het prachtige molduel zitten.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #258 Gepost op: 2-03-2019, 16:22:08 »


Het is trouwens al sinds serie 3 dat de Mol (meestal) pas in de laatste aflevering bekend wordt gemaakt. In serie 9 werd de winnaar bekendgemaakt in aflevering 9 en bleven we met het prachtige molduel zitten.

(Meestal) is juist. Ook in 2005 wisten we Mol, winnaar en verliezend finalist al aan het eind van aflevering 9, zodat in aflevering 10 riante aandacht kon worden besteed aan de molacties en zelfs wat oud zeer tussen de kandidaten. Zo zou het eigenlijk altijd moeten zijn, al snap ik dat zulks nimmer meer zal gebeuren, aangezien de kijkcijfers voor de laatste aflevering (meestal) een beetje zakken als de Mol al bekend is.*



* In 2005 bijvoorbeeld van 1.745.00 voor aflevering 9 naar 1.485.000 voor aflevering 10. Maar in 2009 en 2010, toen de Mol pas bekend gemaakt werd in de laatste aflevering, trokken de slotafleveringen juist minder kijkers dan de voorlaatste uitzending.


« Laatst bewerkt op: 2-03-2019, 16:26:23 door Michmol »
Woosie down?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #259 Gepost op: 2-03-2019, 16:25:15 »
Die stomme kijkcijfers zouden niet heilig moeten zijn. Maar ik zag dat Rick zich behoorlijk druk maakte op Insta over berichten in de media dat WIDM kijkers in zou leveren. Kwaliteit van opdrachten etcetera zou ik veel belangrijker vinden.