Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 62315 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #220 Gepost op: 25-02-2019, 10:34:48 »
In afl. 7 had Sarah een hoofdverdachte en verdacht ze nog iemand anders. En wist ze niet of ze ging spreiden of niet. Je kan de aanname doen dat ze alle 20 vragen op haar hoofdverdachte invult (en dan ook nog eens alles goed onthouden of opgeschreven heeft ...en dat wat de regie ons laat zien klopt), maar dat is nog steeds een aanname.

Maar Sarah zei bij de vorige executie dat ze bij de executie in aflevering 7 vol voor een iemand was gegaan en dat ze nu weer voor diegene zou gaan. We zagen haar een antwoord invullen daar dat alleen op Merel kan slaan. Oftewel, ze zit vol op Merel.

Verder schijnt op wie de kandidaten testvragen invullen wel een van de weinige dingen te zijn die sowieso kloppen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #221 Gepost op: 25-02-2019, 10:57:25 »
Maar Sarah zei bij de vorige executie dat ze bij de executie in aflevering 7 vol voor een iemand was gegaan en dat ze nu weer voor diegene zou gaan. We zagen haar een antwoord invullen daar dat alleen op Merel kan slaan. Oftewel, ze zit vol op Merel.

Verder schijnt op wie de kandidaten testvragen invullen wel een van de weinige dingen te zijn die sowieso kloppen.
Als vol = alle 20 vragen goed invullen op je hoofdverdachte, dan klopt dat idd. Maar dan kun je Niels nu al strepen.

Wat de regie ons voert:

Merel: verdenkt Sarah
Sarah: Merel
Niels: Merel (want verdenkt Sarah niet)

Waarom zou de regie willen dat we nu al denken dat finalist Niels niet wordt verdacht? Of dat nu zo is of niet.

(We weten van Rick dat de Mol altijd door minstens één finalist moet worden verdacht.)

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #222 Gepost op: 25-02-2019, 11:01:51 »
Als vol = alle 20 vragen goed invullen op je hoofdverdachte, dan klopt dat idd. Maar dan kun je Niels nu al strepen.

Wat de regie ons voert:

Merel: verdenkt Sarah
Sarah: Merel
Niels: Merel (want verdenkt Sarah niet)

Waarom zou de regie willen dat we nu al denken dat finalist Niels niet wordt verdacht? Of dat nu zo is of niet.

(We weten van Rick dat de Mol altijd door minstens één finalist moet worden verdacht.)

Het grote publiek heeft dit niet door want Sarah spreekt nooit hardop uit dat ze Merel verdenkt. Bovendien kan het antwoord dat ze in de afgelopen test invulde zowel op Niels als op Merel slaan (maar een oplettende kijker weet dat ze in aflevering 7 een antwoord invulde dat slechts op Merel sloeg). Dus ik denk dat de gemiddelde kijker niet doorheeft op wie Sarah werkelijk zit en dat de gemiddelde kijker ook trapt in de montagetrucjes die Sarah verdacht laten lijken nu (hoe is zij immers door als zij op afvaller Sinan zou hebben gezeten?). Sarahs testbiechten zullen ook wel expres zo vaag zijn omdat anders te duidelijk wordt dat Niels niet de mol is. Dat een paar molloten hierdoorheen prikken maakt niet uit als het grote publiek hierin trapt.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #223 Gepost op: 25-02-2019, 11:33:25 »
Het grote publiek heeft dit niet door want Sarah spreekt nooit hardop uit dat ze Merel verdenkt. Bovendien kan het antwoord dat ze in de afgelopen test invulde zowel op Niels als op Merel slaan (maar een oplettende kijker weet dat ze in aflevering 7 een antwoord invulde dat slechts op Merel sloeg). Dus ik denk dat de gemiddelde kijker niet doorheeft op wie Sarah werkelijk zit en dat de gemiddelde kijker ook trapt in de montagetrucjes die Sarah verdacht laten lijken nu (hoe is zij immers door als zij op afvaller Sinan zou hebben gezeten?). Sarahs testbiechten zullen ook wel expres zo vaag zijn omdat anders te duidelijk wordt dat Niels niet de mol is. Dat een paar molloten hierdoorheen prikken maakt niet uit als het grote publiek hierin trapt.
Ja klopt, ik denk vaak veel te ver door. Wat je zegt is volstrekt logisch. Ik twijfel vooral omdat er als je alleen al naar de executies kijkt twee van die drie finalisten op Merel lijken te zitten. Bij Niels was het duidelijk dat hij Sarah niet verdacht (en Merel dus wel) ...erg duidelijk ...ook een opvallende keuze van de regie. Waarom moest dat shot erin vraag ik me dan af.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #224 Gepost op: 25-02-2019, 11:34:05 »
Het grote publiek heeft dit niet door want Sarah spreekt nooit hardop uit dat ze Merel verdenkt.

Klopt, iedereen in mijn kennissen mol groepje op facebook die op Merel zat denkt nu ineens dat Sarah de mol is omdat ze op Sinan zat.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 12:21:14 door suuuus »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #225 Gepost op: 25-02-2019, 12:14:22 »
Als Merel de mol blijkt te zijn, dan zijn er maximaal drie kandidaten vanaf een bepaald moment vol op haar gegaan. Of Niels op Merel zit laat ik in het midden, maar Sinan dus vanaf aflevering 3 en Sarah vanaf aflevering 7. In termen van niet verdacht worden bij je medekandidaten doet ze het dan toch behoorlijk.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #226 Gepost op: 25-02-2019, 15:21:13 »
Niels zal in de finale voor Merel als mol gaan, denk ik.
Hij heeft Merel in test 4 als verdachte genoemd naast Sinan, Rik Paul, Jamie. Misschien nooit helemaal losgelaten? Die andere drie kan hij nu afstrepen.


Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #227 Gepost op: 25-02-2019, 16:43:10 »
Robert zat in zijn laatste aflevering ook op Merel, een beetje.
Rick Paul en jamie die toen ook al vol op elkaar zaten, wisten echter toch beter te scoren in de test.
Van eentje zou dat nog toevallig kunnen, maar van twee lijkt me dat onwaarschijnlijk

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #228 Gepost op: 25-02-2019, 17:25:06 »
Robert zat in zijn laatste aflevering ook op Merel, een beetje.
Rick Paul en jamie die toen ook al vol op elkaar zaten, wisten echter toch beter te scoren in de test.
Van eentje zou dat nog toevallig kunnen, maar van twee lijkt me dat onwaarschijnlijk

Waar haal je uit dat zij toen al vol op elkaar zaten? Die indruk heb ik juist niet. Rick Paul zegt nadat hij is afgevallen nog tegen Jamie: ‘Ik had zo’n zin om erachter te komen.’ Dus: om erachter te komen of Jamie de mol was door vol op hem te gaan... dan heeft hij dus waarschijnlijk niet al eerder alles op Jamie ingevuld.

De testbiechten zijn niet betrouwbaar. Volgens de testbiechten zaten Jamie en Rick Paul ook deels op Merel toen zij eruit vlogen terwijl zij vol op elkaar bleken te zitten achteraf. Dat Merel telkens wordt genoemd als verdachte van de afvallers terwijl die vaak toch niet vragen ingevuld blijken te hebben op haar achteraf, of ze niet de enige zijn geweest die voor Merel gingen maar dit niet wordt getoond zoals het geval was toen Sinan afviel, maakt Merel alleen maar verdachter. Dat ze daarnaast ook verbloemd hebben dat Sinan 5 executies heeft overleefd door vol op Merel te gaan is de kers op de taart.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #229 Gepost op: 25-02-2019, 18:45:43 »
We mogen hoe dan ook van meerdere afvallers weten dat ze tijdens hun laatste test op Merel zaten - of dat nu waar is of niet. Robèrt, Jamie, Rick Paul en Sinan zaten volgens de montage (in elk geval deels) op Merel en vielen vervolgens af. Van Jamie en Rick Paul weten we inmiddels dat Merel niet een van hun hoofdverdachten was, maar blijkbaar willen ze ons dat wel graag laten geloven. Als ze afvielen omdat ze grotendeels op Merel zaten, kan Merel immers niet de mol zijn.

De montage is wat dat betreft een argument om voor Merel als mol te gaan. Ze willen ons wel erg graag laten geloven dat de afvallers verkeerd zaten met hun Merelverdenking.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #230 Gepost op: 25-02-2019, 18:50:08 »
Je moet meer kijken naar wat ze ons willen laten geloven dat is interessant. Het lijkt er op dat ze Sarah heel verdacht aan het maken zijn door een stukje te laten zien waarin ze zegt dat ze Sinan verdenkt maar ze vult een vraag in die op Niels en Merel allebei kan slaan  ::rofl:: die kan alle kant dus op.  Alleen zegt ze dat ze vol op 1 iemand ging de vorige keer en dat nu weer doet ze zit dan waarschijnlijk op Merel. Als ze de mol niet is is Merel dan de mol? Niels zegt dat ie Sarah niet verdenkt wel Sinan en Merel. Dan zit hij nu op Merel alleen heeft ie een vrijstelling dus weten we niks. Sinan laten ze lijken of ie op Merel zat maar misschien niet helemaal of had ie veel fouten?? Ik vind dat ze Sarah verdacht in beeld doen en Merel juist helemaal niet. Niels weten we weinig van alleen als hij niet de mol is is de kans groot dat Merel het is omdat hij nooit op Sarah zat.  Het kan nog alle kanten denk ik alleen vind ik Sarah een beetje te dik er op liggen nu of het is gewoon duidelijk dat ze de mol is.

Ook lijkt het erg op hoe het vorig jaar was bij aflevering 7.  Simone was toen het het meest verdacht daarna Ruben en Jan en Olcay waren bijna gelijk. Nu was Sarah bij aflevering 7 het meest verdacht en Niels en Merel bijna gelijk. Is het Nederland nu wel gelukt om bij aflevering 7 op de goede mol te zitten? Of is het ze weer gelukt dit jaar??  En is het zo dat ze Sarah nu verdacht maken en dat dus lukt of is het gewoon duidelijk nu?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2019, 19:00:16 door Sab Heeft een Niels tunnel maar is niet zeker »
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #231 Gepost op: 25-02-2019, 22:39:34 »
Ik krijg toch het idee dat Sinan vooral op Merel stemde. Andere afvallers leken Merel ook te verdenken.
Bij de finalisten is het wat onduidelijk. Ik denk Merel op Sarah? Sarah op Merel/ Sinan? Kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.

Bij Niels was het nogal vaag. Maar als hij de mol is, dan lijkt niemand echt hem te verdenken?  ::oink::
Misschien dat het met Sarah nog wel gaat veranderen, aangezien Sinan (een van haar verdachten) er nu uit ligt en ze ook een keertje liet vallen dat Merel niet de mol kon zijn.

Hoewel alledrie verdachte dingen hebben laten zien, blijf ik stug in de Niels-tunnel zitten. Zou best grappig zijn als hij nog steeds onverdacht blijft, in dat geval.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey :)
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #232 Gepost op: 26-02-2019, 00:02:01 »
Ik krijg toch het idee dat Sinan vooral op Merel stemde. Andere afvallers leken Merel ook te verdenken.
Bij de finalisten is het wat onduidelijk. Ik denk Merel op Sarah? Sarah op Merel/ Sinan? Kan ik niet met 100% zekerheid zeggen.

Bij Niels was het nogal vaag. Maar als hij de mol is, dan lijkt niemand echt hem te verdenken?  ::oink::
Misschien dat het met Sarah nog wel gaat veranderen, aangezien Sinan (een van haar verdachten) er nu uit ligt en ze ook een keertje liet vallen dat Merel niet de mol kon zijn.

Hoewel alledrie verdachte dingen hebben laten zien, blijf ik stug in de Niels-tunnel zitten. Zou best grappig zijn als hij nog steeds onverdacht blijft, in dat geval.  ::rofl::

Ook nog steeds wel een beetje in de Niels tunnel gewoon een bepaald gevoel (zal wel niet kloppen XD ) Maar ik weet het niet meer  ::rofl::
Probeert niet in een tunnel te komen...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #233 Gepost op: 26-02-2019, 09:39:12 »
We mogen hoe dan ook van meerdere afvallers weten dat ze tijdens hun laatste test op Merel zaten - of dat nu waar is of niet. Robèrt, Jamie, Rick Paul en Sinan zaten volgens de montage (in elk geval deels) op Merel en vielen vervolgens af. Van Jamie en Rick Paul weten we inmiddels dat Merel niet een van hun hoofdverdachten was, maar blijkbaar willen ze ons dat wel graag laten geloven. Als ze afvielen omdat ze grotendeels op Merel zaten, kan Merel immers niet de mol zijn.

De montage is wat dat betreft een argument om voor Merel als mol te gaan. Ze willen ons wel erg graag laten geloven dat de afvallers verkeerd zaten met hun Merelverdenking.

Door de montage zo te manipuleren komt bij ons net Merel in zicht, maar voor de doorsnij kijker natuurlijk niet. Ik heb liever dat ze minder weggeven bij de testbiechten, maar wel eerlijker zijn.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #234 Gepost op: 26-02-2019, 20:43:04 »
Je moet meer kijken naar wat ze ons willen laten geloven dat is interessant. Het lijkt er op dat ze Sarah heel verdacht aan het maken zijn door een stukje te laten zien waarin ze zegt dat ze Sinan verdenkt maar ze vult een vraag in die op Niels en Merel allebei kan slaan  ::rofl:: die kan alle kant dus op.  Alleen zegt ze dat ze vol op 1 iemand ging de vorige keer en dat nu weer doet ze zit dan waarschijnlijk op Merel. Als ze de mol niet is is Merel dan de mol? Niels zegt dat ie Sarah niet verdenkt wel Sinan en Merel. Dan zit hij nu op Merel alleen heeft ie een vrijstelling dus weten we niks. Sinan laten ze lijken of ie op Merel zat maar misschien niet helemaal of had ie veel fouten?? Ik vind dat ze Sarah verdacht in beeld doen en Merel juist helemaal niet. Niels weten we weinig van alleen als hij niet de mol is is de kans groot dat Merel het is omdat hij nooit op Sarah zat.  Het kan nog alle kanten denk ik alleen vind ik Sarah een beetje te dik er op liggen nu of het is gewoon duidelijk dat ze de mol is.

Ook lijkt het erg op hoe het vorig jaar was bij aflevering 7.  Simone was toen het het meest verdacht daarna Ruben en Jan en Olcay waren bijna gelijk. Nu was Sarah bij aflevering 7 het meest verdacht en Niels en Merel bijna gelijk. Is het Nederland nu wel gelukt om bij aflevering 7 op de goede mol te zitten? Of is het ze weer gelukt dit jaar??  En is het zo dat ze Sarah nu verdacht maken en dat dus lukt of is het gewoon duidelijk nu?

Had Sinan niet gezegd dat hij al een paar afleveringen lang op dezelfde Mol zat? In aflevering 4, die van het vertrek van Evelien, zei hij voor het eerst van Evelien af te stappen en noemt hij de naam van Merel.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2019, 20:49:43 door RICKDEMOL »
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #235 Gepost op: 27-02-2019, 05:28:11 »
Dit denk ik: Sinan zat aflevering zeven en wellicht eerder op Niels. Vervolgens delen ze een kamer, hebben heel leuk contact en switcht Sinan ineens naar Merel. Later zegt hij dat de Mol hem misleidende informatie heeft gegeven Wat als hij daarmee niet doelt op Merel maar op Niels? In het extra stukje (afl 8) beschuldigd Niels Sinan daarvan zelfs en wijst Niels niet altijd naar anderen voor fouten die hij zelf maakt?

Zou meteen verklaren waarom de productie steeds suggereert dat alles en iedereen de hele tijd op Merel zou zitten (wat bv bij Jaimie en RP zeker niet zo was). Dan wordt de exit van Sinan niet verklaard omdat hij op de verkeerde Mol Merel zat maar dat hij van allemaal de vragenlijst het slechtst heeft ingevuld.


Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #236 Gepost op: 27-02-2019, 08:52:09 »

Vorig jaar was ook vrij duidelijk dat niemand op olcay zat.
Klopt, maar toen werd Olcay in ieder geval nog genoemd door een kandidaat (Ruben) ...dat hij nog over haar twijfelde.

Nu met Niels... helemaal niks.

 

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #237 Gepost op: 27-02-2019, 09:47:01 »

Vorig jaar was ook vrij duidelijk dat niemand op olcay zat.

Vorig jaar waren zowel Olcay and Ruben duidelijk niet de mol, maar Ruben was wel de hoofdverdachte van bijna iedere afvaller, dus logisch dat Jan op hem zat. Dit jaar hebben we Niels die duidelijk niet de mol is. Als bijvoorbeeld Merel de mol is en nu ineens Niels ging verdenken was ik er nu al uit dat zij de mol is, want dat zou niet geloofwaardig zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #238 Gepost op: 27-02-2019, 10:01:29 »
Vorig jaar waren zowel Olcay and Ruben duidelijk niet de mol, maar Ruben was wel de hoofdverdachte van bijna iedere afvaller, dus logisch dat Jan op hem zat.
Het was eerder logisch dat hij op Ruben zat doordat Olcay ook op Ruben zat. Voor het eerst in jaren konden de bordjes eens gedraaid worden want normaal is het zo dat er 2 mensen op de mol zitten. Vorig jaar dus niet!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #239 Gepost op: 27-02-2019, 12:45:55 »
Het was eerder logisch dat hij op Ruben zat doordat Olcay ook op Ruben zat. Voor het eerst in jaren konden de bordjes eens gedraaid worden want normaal is het zo dat er 2 mensen op de mol zitten. Vorig jaar dus niet!

2017 is denk ik zelfs het enige jaar dat er een cirkelverdenking was in de finale.