Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 62307 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #260 Gepost op: 2-03-2019, 16:27:36 »
Die stomme kijkcijfers zouden niet heilig moeten zijn. Maar ik zag dat Rick zich behoorlijk druk maakte op Insta over berichten in de media dat WIDM kijkers in zou leveren. Kwaliteit van opdrachten etcetera zou ik veel belangrijker vinden.

Ik ben het nog nooit zo met je eens geweest.  ::jaja::
Woosie down?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #261 Gepost op: 2-03-2019, 16:37:33 »
En ik ook!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #262 Gepost op: 2-03-2019, 16:41:38 »
En zo hebben we ons toch laten verleiden om offtopic te gaan en kritiek te uiten. Dubbele foei. Wie is hier de Mol op het forum? ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #263 Gepost op: 2-03-2019, 17:00:16 »
En zo hebben we ons toch laten verleiden om offtopic te gaan en kritiek te uiten. Dubbele foei. Wie is hier de Mol op het forum? ;)

Dat hoort u volgende week.
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #264 Gepost op: 2-03-2019, 17:08:49 »
 ::rofl::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #265 Gepost op: 2-03-2019, 19:38:48 »
Die stomme kijkcijfers zouden niet heilig moeten zijn. Maar ik zag dat Rick zich behoorlijk druk maakte op Insta over berichten in de media dat WIDM kijkers in zou leveren. Kwaliteit van opdrachten etcetera zou ik veel belangrijker vinden.
Wie zou het er hier niet mee eens zijn?
Ik vrees alleen dat als men echt kijkers zal gaan verliezen het weleens gedaan kan zijn met WIDM op Nederland 1...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #266 Gepost op: 2-03-2019, 23:18:02 »
De laatste keer dan:

Testvragen aflevering 9

Merel
6. Als hoeveelste ging de Mol het speelveld in tijdens de opdracht 'Uit Stralen'? -> 5e

22. Wat zat er in de envelop van de Mol tijdens de opdracht 'Roulette'? -> €-1000

35. Wat was de taak van de Mol bij de opdracht 'Parkeergeld'? -> Woorden vormen en auto's met klinkers het veld insturen

40. Wie is de Mol -> Sarah

Sarah
3. Waarvoor stemde de Mol naar aanleiding van de opdracht 'Over Bruggen'? -> €2500 voor de pot

28. Welke rol had de Mol bij aanvang van de opdracht 'Ver Tellen' -> Vragen oplossen

38. Welke categorie stond er op het pak van de Mol tijdens de opdracht 'Koffiepedia'? -> Koffiebonen en planten

40. Wie is de Mol? -> Merel

Niels
11. Op welk bedrag had het duo van de Mol de geldklok stopgezet bij de opdracht 'Min of meer'? -> €-250

31. Welke verkeersregel kreeg de Mol tijdens de opdracht 'Links/Rechts'? -> Alleen links

40. Wie is de Mol? -> Merel

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #267 Gepost op: 2-03-2019, 23:23:53 »
Had ik niet verwacht dat Merel op Sarah zou zitten.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #268 Gepost op: 3-03-2019, 02:12:53 »
Wel erg opvallend nu weer, dat de productie na de hele 19e serie dingen wazig te hebben neergezet, zowel de verdenkingen als de opdrachten, nu opeens ons allen heel klip en klaar wil laten zien dat twee man op Merel zitten en Merel zelf op Sarah.

Bijna té duidelijk.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #269 Gepost op: 3-03-2019, 08:22:55 »
Wel erg opvallend nu weer, dat de productie na de hele 19e serie dingen wazig te hebben neergezet, zowel de verdenkingen als de opdrachten, nu opeens ons allen heel klip en klaar wil laten zien dat twee man op Merel zitten en Merel zelf op Sarah.

Bijna té duidelijk.

Vorig jaar werd toch ook duidelijk dat niemand op Olcay zat tijdens de finale.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #270 Gepost op: 3-03-2019, 09:10:32 »
Wel erg opvallend nu weer, dat de productie na de hele 19e serie dingen wazig te hebben neergezet, zowel de verdenkingen als de opdrachten, nu opeens ons allen heel klip en klaar wil laten zien dat twee man op Merel zitten en Merel zelf op Sarah.

Bijna té duidelijk.

Haha, het is nooit te duidelijk blijkt wel. Sommige mensen gaan altijd twijfelen of te ver doordenken.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #271 Gepost op: 3-03-2019, 10:02:49 »
Had ik niet verwacht dat Merel op Sarah zou zitten.

Was thans vrij obvious, maar goed.

Dit seizoen is toch weer een mooie indicatie dat de testvragen wel betrouwbaar zijn.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #272 Gepost op: 3-03-2019, 18:45:55 »
Citaat
Had ik niet verwacht dat Merel op Sarah zou zitten.

Persoonlijk vond ik Niels redelijk makkelijk af te strepen. Een verdenking op hem was lastig uit te leggen.

Ik ben vooral geïnteresseerd in de uitleg bij die verdenkingen. Ik weet het... We doen veel aannames, zeker omdat we dit jaar niet anders kunnen (punt voor de evaluatie want ik vind echt dat we te weinig gezien hebben, maar misschien hebben we ook veel over het hoofd gezien).

Sarah verdenkt Merel om een in mijn ogen legitieme reden die ook in beeld was. Haar reactie op die actie was impulsief en voor mij daardoor ook kandidaats. Huh? Waarom doe je dat nu?

Merel verdenkt Sarah om een legitieme reden, maar wij hebben in beeld gezien dat dat klopt. Ik kan er alleen niet bij, dat Mol Sarah haar naambordje pakt bij de laserstralen en dan afgaat. Vervolgens neemt ze het bordje mee, zodat iedereen weet dat ze daar TWEE fouten heeft gemaakt: geen geld pakken èn afgaan? Er zijn twee opties... Ze deelt deze informatie met Merel of ze deelt het met iedereen. Waarom zou de Mol dat doen als het doel is niet ontdekt te worden?

Ofwel... Hoe weet Merel dit?

En terug naar het begin... Merel kan niet anders dan Sarah verdenken, omdat Niels nog lastiger uit te leggen is in mijn beleving.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #273 Gepost op: 3-03-2019, 18:50:07 »
Ik denk vooral dat ze krom hebben moeten praten dat iedereen wel op Merel zat. Daar zijn tal van voorbeelden van uit het verleden (Margriet, Anne Marie etc.). Uiteindelijk hebben ze het nog knap gedaan. Maar toch houd ik niet van dat mega-scripting. Aan de andere kant weet ik niet hoe het dan wel zou moeten want je moet toch verdenkingen laten horen, dus ik zou als crew waarschijnlijk ook hetzelfde hebben gedaan ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #274 Gepost op: 3-03-2019, 19:17:21 »
Sarah verdenkt Merel om een in mijn ogen legitieme reden die ook in beeld was. Haar reactie op die actie was impulsief en voor mij daardoor ook kandidaats. Huh? Waarom doe je dat nu?
`

Dat kan ook hééél mols zijn, Merel "en plein public" op haar vreemde keuzewissel wijzen. De aandacht van jezelf afhouden en een ander opzichtig in beeld brengen tegenover de anderen.


Merel verdenkt Sarah om een legitieme reden, maar wij hebben in beeld gezien dat dat klopt. Ik kan er alleen niet bij, dat Mol Sarah haar naambordje pakt bij de laserstralen en dan afgaat. Vervolgens neemt ze het bordje mee, zodat iedereen weet dat ze daar TWEE fouten heeft gemaakt: geen geld pakken èn afgaan? Er zijn twee opties... Ze deelt deze informatie met Merel of ze deelt het met iedereen. Waarom zou de Mol dat doen als het doel is niet ontdekt te worden?

Ik heb nooit begrepen dat direct na deze opdracht gezegd werd dat de mol in het begin wilde gaan zoals Merel deed. Het lijkt mij veel logischer dat de mol eerst eens kijkt hoe de anderen het er vanaf brengen en als er veel kandidaten zonder geld terugkomen en/of afgaan dan kan de mol dat zonder op te vallen ook doen. Sarah kan rustig terugkomen met de smoes dat ze haar evenwicht verloor, geen geld kon pakken maar nog net haar naambordje te pakken kreeg. We zagen haar ook in beeld weglopen met het naambordje.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #275 Gepost op: 3-03-2019, 19:26:34 »
Citaat
Sarah kan rustig terugkomen met de smoes dat ze haar evenwicht verloor, geen geld kon pakken maar nog net haar naambordje te pakken kreeg.

Want dat naambordje is altijd handig voor wat? De verdenking op je laden? Als Mol? Als nepMol? Eerste lijkt me niet echt wenselijk. De Molactie zou dan zijn dat er een stapeltje geld is zonder naambordje. Maar door het mee te nemen, weet iedereen dat het Sarah zou moeten zijn. Het bordje weggooien zou nog iets kunnen zijn, om verwarring te zaaien. Maar dan zou Merel Sarah niet verdenken op basis daarvan.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #276 Gepost op: 4-03-2019, 08:42:13 »
Ik denk wel door de ‘wie verdenkt wie’ hier dat Sarah de mol niet kan zijn. Als dat zo was dan kan ik mij voorstellen dat ze Sarah dan op Niels hadden laten zitten als mol. Dan is iedereen nog verdacht tot aan het einde.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 11:34:04 door Juuls247 »
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #277 Gepost op: 4-03-2019, 09:12:04 »
Ik denk wel door de ‘wie verdenkt wie’ hier dat Sarah de mol niet kan zijn. Als dat zo was dan kan ik mik voorstellen dat ze Sarah dan op Niels hadden laten zitten als mol. Dan is iedereen nog verdacht tot aan het einde.

Inderdaad. Of minstens iets van twijfel over Niels laten uitspreken.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #278 Gepost op: 4-03-2019, 09:19:04 »
Ik denk wel door de ‘wie verdenkt wie’ hier dat Sarah de mol niet kan zijn. Als dat zo was dan kan ik mik voorstellen dat ze Sarah dan op Niels hadden laten zitten als mol. Dan is iedereen nog verdacht tot aan het einde.

Sowieso zegt dat ze het in aflevering 8 hebben laten lijken alsof ze op de afvaller zat bij de test, terwijl ze al sinds aflevering 7 vol op Merel zat maar dit tot aflevering 9 niet is getoond, alweer genoeg over of ze de mol is of niet, want de mol wordt nooit onnodig verdacht gemaakt.  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #279 Gepost op: 4-03-2019, 09:55:07 »
Sarah op Niels laten zitten was totaal ongeloofwaardig. Een cirkelverdenking hebben we zelden, ik denk zelfs enkel in 2017. Concluderen dat Sarah niet de mol is omdat ze Niels niet verdenkt, is kort door de bocht en ongefundeerd.

Edit: Sarah uit trouwens wel twijfels over Niels deze opdrachten

Dat Sarah het bordje meeneemt is net mols, maar het komt niet mols over. Een kandidaat gaat dat nooit doen uit schaamte, maar een mol wel. Andere kandidaten gaan dit dan weer als heel kandidaats zien, want de mol kent de opdracht en die gaat toch niet zo blunderen?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 10:07:28 door Belgian Mol »