Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 62290 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #60 Gepost op: 22-01-2019, 16:03:59 »
Zes keer Merel...dat is wel heel erg veel voor een eventuele mol.

Volgens mij draai je het nu om, Blip. Bij de test horen we juist amper Merels naam genoemd worden terwijl uit andere scčnes blijkt dat ze een stuk meer verdacht wordt. Dit hebben we juist met veel mollen die al vroeg verdacht werden eerder gezien. Met o.a. Anne-Marie, Margriet en Klaas als ik het goed onthouden heb.
« Laatst bewerkt op: 22-01-2019, 16:05:53 door Heinz »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #61 Gepost op: 22-01-2019, 17:00:11 »
Je hebt gelijk, Heinz, ik moet beter lezen. :-[

Dacht dat Amethyst het over de verdenkingen tijdens de test had, maar het ging over de verdenkingen door de hele aflevering heen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #62 Gepost op: 22-01-2019, 18:49:59 »
Je hebt gelijk, Heinz, ik moet beter lezen. :-[

Dacht dat Amethyst het over de verdenkingen tijdens de test had, maar het ging over de verdenkingen door de hele aflevering heen.
Mijn fout... het stond er erg onduidelijk. Ik heb de post aangepast.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #63 Gepost op: 26-01-2019, 23:22:31 »
Wie zegt wie te verdenken bij de test van aflevering 4:

Jamie: Evelien heeft alles in zich om de Mol te zijn
Sarah: Sowieso Robčrt NIET
Robčrt: houdt toneelspelers Sarah en Rick Paul in de gaten
Merel: Sowieso Evelien, Rick Paul, Jamie meenemen. Twijfelt over Sinan
Sinan: heeft Merel als nieuwe verdachte nu ie Evelien heeft losgelaten
Niels: VORIGE test ingezet op: Merel. En Sinan, Jamie en Evelien. Alle vier nog steeds verdachten.
Rick Paul: denkt voor het eerst niet meer op Evelien te gaan zitten

Testvragen afl. 4

Jamie
5. Als hoeveelste werd de kooi van de Mol geopend tijdens de opdracht 'Min of Meer'? -> Eerste

Robčrt
7. Op welk bedrag had het duo van de Mol de geldklok stilgezet, tijdens de opdracht 'Min of Meer'? -> -150

Niels
13. Op welke verdieping had de Mol moeten staan aan het einde van de opdracht 'Serenade'? -> Derde

Evelien
18. Voerde de Mol het laatste foute antwoord in tijdens de opdracht 'Koffiepedia'? -> Nee
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 23:29:18 door Heinz »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #64 Gepost op: 26-01-2019, 23:57:13 »
Wie zegt wie te verdenken bij de test van aflevering 4:

Jamie: Evelien heeft alles in zich om de Mol te zijn
Sarah: Sowieso Robčrt NIET
Robčrt: houdt toneelspelers Sarah en Rick Paul in de gaten
Merel: Sowieso Evelien, Rick Paul, Jamie meenemen. Twijfelt over Sinan
Sinan: heeft Merel als nieuwe verdachte nu ie Evelien heeft losgelaten
Niels: VORIGE test ingezet op: Merel. En Sinan, Jamie en Evelien. Alle vier nog steeds verdachten.
Rick Paul: denkt voor het eerst niet meer op Evelien te gaan zitten

Testvragen afl. 4

Jamie
5. Als hoeveelste werd de kooi van de Mol geopend tijdens de opdracht 'Min of Meer'? -> Eerste

Robčrt
7. Op welk bedrag had het duo van de Mol de geldklok stilgezet, tijdens de opdracht 'Min of Meer'? -> -150

Niels
13. Op welke verdieping had de Mol moeten staan aan het einde van de opdracht 'Serenade'? -> Derde

Evelien
18. Voerde de Mol het laatste foute antwoord in tijdens de opdracht 'Koffiepedia'? -> Nee

Voor zover de testschermen kloppen zie ik toch weer matige kansrekening, dit keer bij Robert. Ik snap dat je vragen wilt invullen op Sarah, maar doe dat dan niet op een vraag die je dan ook op jezelf invult, terwijl de het over groepjes van 2 gaat.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #65 Gepost op: 27-01-2019, 00:07:40 »
Voor zover de testschermen kloppen zie ik toch weer matige kansrekening, dit keer bij Robert. Ik snap dat je vragen wilt invullen op Sarah, maar doe dat dan niet op een vraag die je dan ook op jezelf invult, terwijl de het over groepjes van 2 gaat.
Misschien dat Robčrt hiermee aangeeft dat hij de mol is. ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #66 Gepost op: 27-01-2019, 00:09:43 »
Hier zit een opmerkelijke lijn in.

Merel gaat misschien op Sinan letten want ze twijfelt over hem, Sinan zegt een nieuwe verdachte te hebben: Merel.

Wordt hier een beginnetje gemaakt aan finalist/mol "verdachtmakingsverhaallijn?" (ik heb er even geen ander woord voor :P).

Verder vond ik het grappig dat ineens mensen Evelien ging loslaten. Toen voelde ik al aankomen wat er zou gaan gebeuren.. :P
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 00:12:04 door MollenvangR-Art »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #67 Gepost op: 27-01-2019, 10:16:49 »
We horen Evelien haar verdenkingen niet, waarschijnlijk omdat ze niet willen dat we weten op wie ze eruit is gegaan. In de vorige aflevering zat ze op Nikki, Rick Paul, Jamie en Sinan. Grote kans dat ze die laatste drie ook nu weer mee heeft genomen in haar test.

Tijdens de vorige test hoorden we Robčrt nog verdenkingen uitspreken richting Merel en Jamie. Nu zijn dat ineens Sarah en Rick Paul. Uiteraard kan de montage ons alles laten geloven, maar dit is een opvallende switch.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #68 Gepost op: 27-01-2019, 10:51:17 »
Ja ik kreeg ook een ‘richting de finale’ gevoel bij het opzetten van verdenkingen Sinan en Merel: zij gaan samen op waardoor er een tweekamp gaat komen  ::vergroot::
Meer L

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #69 Gepost op: 27-01-2019, 11:06:49 »
Ja ik kreeg ook een ‘richting de finale’ gevoel bij het opzetten van verdenkingen Sinan en Merel: zij gaan samen op waardoor er een tweekamp gaat komen  ::vergroot::

Goed punt. Je ziet vaker dat de mol de winnaar of verliezer verdenkt en andersom. En daar kan de montage nu al op aansturen in de wetenschap dat het spel gespeeld is. Ze weten bij monteren wie de finalisten zijn.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #70 Gepost op: 27-01-2019, 11:09:00 »
Goed punt. Je ziet vaker dat de mol de winnaar of verliezer verdenkt en andersom. En daar kan de montage nu al op aansturen in de wetenschap dat het spel gespeeld is. Ze weten bij monteren wie de finalisten zijn.

Goh, ik mijn twijfels of dat in aflevering 4 al moet. Er zijn nog heel veel kandidaten waar de verdenkingen vrij open liggen (RP, Sarah). Al zijn die vrij open verdenkingen soms ook al een indicatie dat de goede mol op het spoor is.

anoniem 30784

  • Gast
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #71 Gepost op: 27-01-2019, 11:13:08 »
Goh, ik mijn twijfels of dat in aflevering 4 al moet. Er zijn nog heel veel kandidaten waar de verdenkingen vrij open liggen (RP, Sarah). Ik zou het wat onnodig vinden als ze er nu al mee beginnen.

Precies!

Spoiler over het vorige seizoen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #72 Gepost op: 27-01-2019, 11:34:57 »
De mol kan ook op de laatste afvaller gaan zitten, en/of de regie kan die persoon verdacht neerzetten, zodat er nog een extra "twist" in zit aan het einde van de 8e of het begin van de 9e aflevering.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #73 Gepost op: 27-01-2019, 18:38:51 »
Heel belangrijk is wat de kandidaten echt zeggen en doen. En dat bondje tussen RP en Niels........ daaruit kwam toch zeer duidelijk naar voren dat ze Merel bijzonder sterk verdenken. Die ligt echt voor in het hoofd. Zoals Nikkie en Sarah makkelijk penningmeester werden omdat het vertrouwen er is, zal dit nooit gebeuren bij Merel. Die wordt gewoon enorm verdacht terwijl dat niet blijkt uit de daadwerkelijke biechtpraatjes... dat maakt het allemaal nog veel verdachter.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #74 Gepost op: 28-01-2019, 12:33:24 »
Misschien dat Robčrt hiermee aangeeft dat hij de mol is. ;)
Tsja in het kader van: We worden dit jaar van het kastje naar de muur gestuurd, is dit een hele leuke nieuwe wending. Op dit moment is het zo ongeloofwaardig dat Robert de mol is, dat de regie het zich veroorloofd om de stem van Robert op zichzelf in beeld te brengen.
Maar als we die ene stang weglaten (Roberts maskerade) dan is Robert weer volop in beeld.
Hij wilde niet naar Sarah luisteren in Min of Meer, en ging zsm terug.

Aflevering 4
Jamie : Eveline
Sarah: niet Robert
Robert: Sarah Rick Paul
Merel: Eveline, Rick Paul, Jamie, Sinan
Sinan: niet meer Eveline, maar Merel
Niels: Merel Sinan Jamie Eveline
Eveline: joker verhaal
Rick Paul: niet meer Eveline,

Aflevering 3
Rick Paul : Sinan
Niels, Sinan reservemol, Eveline hoofdverdachte,
Nickie: Eveline
Robert: Merel, Jamie.
Jamie: Rick Paul (vlag)
Sarah: Evi weg, nu Eveline,
Eveline, Nickie Rick Paul, Sinan, Jamie
Sinan: niks in beeld, groene hand na exectie
Merel: niks in beeld

Aflevering 2:
Rick Paul : Sinan, Evelien
Sinan: Rick Paul
Niels: Evi, Rick Paul (paar vragen)
Evelien: Evi, Nikkie
Merel : Evi, Nikkie, Evelien
Nikkie : Evi
Evi: Evelien. Beetje Rick Paul, Nikkie, Sinan
Robert: Evi, Jamie en Sinan
Sarah: 3,4,5 maar welke
Jamie: Evi, Eveline, 2 mannen erbij, Rick Paul, Sinan

Niels is een beetje het ijkpunt, hij spreid enorm. Zodra hij eruit gaat, weten de kandidaten wel wie de mol is.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 10:28:18 door foxhunter »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #75 Gepost op: 29-01-2019, 13:38:11 »
Tsja in het kader van: We worden dit jaar van het kastje naar de muur gestuurd, is dit een hele leuke nieuwe wending.

<knip>

Niels is een beetje het ijkpunt, hij spreid enorm. Zodra hij eruit gaat, weten de kandidaten wel wie de mol is.

Merel of RP zou het interessants zijn als afvaller. Ze verdenken volgens mij heel hard elkaar, dus als één van de twee afvalt, dan neigt het er toch naar dat ze beiden niet de mol zijn. Of die situatie zich gaat voordoen is nog maar de vraag, want de kans is toch reëel dat het hier winnaar-mol is.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2019, 19:18:24 door Daisy, Reden: Citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #76 Gepost op: 30-01-2019, 18:34:09 »
Jamie zegt tijdens de test : "Evelien heeft eigenlijk alles in zich om een goede mol te zijn. Ze is zelfverzekerd, rustig, berekenend, ze is sportief. Dus veel eigenschappen die volgens mij heel fijn zijn om mee te spelen als Mol."

Dat klinkt meer als een antwoord op de vraag: "Zou Evelien een goede mol kunnen zijn?" Als hij haar nog zou verdenken, had hij zijn antwoord waarschijnlijk anders geformuleerd. In aflevering 2 nam hij haar nog mee in de test, maar in aflevering 3 horen we Jamie geen verdenkingen uitspreken. Lijkt erop dat hij na aflevering 2 al niet meer op Evelien zat.

Ook opvallend dat zowel Rick Paul als Sinan van Evelien afstapt. Als mol is het verstandig om dat aan het publiek te openbaren, anders zouden ze zich kunnen gaan afvragen hoe je een ronde verder bent gekomen als je grotendeels op de afvaller zat. Rick Paul zat (volgens de montage, dus voor wat het waard is) in aflevering 2 op Sinan en Evelien en in 3 op Sinan. Sinan zat in aflevering 2 op Rick Paul en in 3 weten we het niet. Nu gaat Sinan voor Merel. Merel zat tot nu toe niet op Sinan maar lijkt hem nu wel mee te nemen in de test.

Ik krijg steeds meer de indruk dat we richting een finale met Merel, Sinan en Rick Paul gaan.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #77 Gepost op: 30-01-2019, 19:46:14 »

Ik krijg steeds meer de indruk dat we richting een finale met Merel, Sinan en Rick Paul gaan.

Dat gevoel heb ik dus ook. Alleen heb ik nog steeds geen idee wie welke rol dan heeft.
Voor die duidelijkheid zou het dus heel fijn zijn als 1 van de 3 snel afvalt, maar ik denk dat we daar tot de finale (of de aflevering daarvoor) op moeten wachten.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #78 Gepost op: 2-02-2019, 21:26:19 »
Jamie -> ?
Merel -> Sarah, Jamie, RP
Niels -> Sinan
Robert -> RP, Jamie, (Merel)
RP -> Merel, Jamie, Sinan
Sinan -> een vrouw
Sarah -> RP
Frankje Lapi

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #79 Gepost op: 2-02-2019, 22:11:30 »
Sarah begint in de verdenkingen voor te komen. Ook Jamie zit volgens mij gedeeltelijk op haar. Rond dit zelfde tijdstip vorig seizoen begon Jan ook een beetje op te duiken.

Robert er dus uit op Jamie of RP. Die trouwens bij twee opdrachten dezelfde rol hadden.