Auteur Topic: Het Hint-vrije topic  (gelezen 8413 keer)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Het Hint-vrije topic
« Gepost op: 6-01-2019, 16:55:21 »
Ik bedacht me vanmiddag dat ik een bepaald topic miste, en herinnerde me het 'hint-vrije topic' van vorig jaar. Achteraf bleek dat er wel wat mensen waren die dit topic graag terug zagen. Ik open hem gewoon weer en zie wel of er mensen met me mee gaan speuren, en anders laten we het gewoon lekker zo  ::ok::

Ik zal nog even de door Lukie geplaatste regels van vorig jaar ook hier plaatsen:

Dit is het Hintvrije Topic.
Hier zijn alle hints, spoilers, en andere gemonteerde aanwijzingen VERBODEN.

Welkom zijn posts over bijvoorbeeld:
- gedrag van kandidaten (wie doet wanneer verdacht)
- dingen die kandidaten zeggen, hoe ze kijken of reageren
- Verdenkingen van kandidaten (en zijn die consistent, en logisch vanuit hun perspectief)
- etc

Niet welkom zijn posts over bijvoorbeeld:
- Spoilers wie er vroeg of juist laat uitvliegt (bv social media gedrag of een afvaltheorie)
- aanwijzingen in de montage, of die kandidaten maken (bv terugkerende nummers of tekens)
- Hints die op een andere manier niet deel van het spel uitmaken (bv afleveringtitels)
- etc

In feite komt het hier op neer: HINTS BESTAAN NIET IN WIE IS DE MOL.
Als je post of theorie er ergens vanuit gaat dat iemand (montage, kandidaat of wie dan ook), opzettelijk een aanwijzing heeft gegeven, dan hoort je post hier niet thuis. Dat geldt zowel voor informatie over de mol als toekomstige afvallers.
Bij twijfel, gebruik de spoiler-tags:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit is het enige hintvrije topic. Alle kandidaten en afleveringen worden hier besproken. Probeer daarom zelf ook bij te dragen om gesprekken overzichtelijk te houden.
Frankje Lapi

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2019, 16:57:10 »
Ik had 'm vanochtend al in het Merel-topic gepost, maar nu nog even hier:

- Bij opdracht 2 heeft ze geen idee hoe ze moet reageren als iedereen naar zijn/haar danspartner loopt en staat er een beetje verschrikt bij: 'Hoe kan ik het nu nog laten mislukken?'

- Bij opdracht 2 lijkt ze totaal niet blij als er 1000 euro is verdiend en probeert ze in mijn ogen haar teleurstelling te verbergen.

- Als er in de tussenstand gestemd moet worden over het geld steken Rick Paul, Sinan en Niels hun hand op. Sarah half. Wat Merel doet viel me ontzettend op: ze steekt eerst half haar hand op, en doet dan net alsof ze jeuk heeft aan haar neus of ergens in haar gezicht. Het lijkt nu net alsof ze nooit van plan was haar hand op te steken, maar volgens mij wilde ze even kijken wie er voor het geld gingen om daarna zelf haar hand op te steken en niet verdacht te lijken. Toen ze zag dat het er maar 3,5 waren besloot ze anders.

- Als er definitief gestemd wordt: ze kijkt eerst even, en steekt dan haar hand op voor het geld, omdat ze toch al weet dat het gaat mislukken.
Frankje Lapi

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2019, 20:43:41 »
Je was ons vanmiddag net voor met het openen van dit topic :)

Ik heb alleen eigenlijk heel erg weinig interessants gezien deze aflevering!

Eigenlijk het enige dat ik opvallend vond was bij het omhoog trekken van de kisten. Geloof Sarah die eerst geen progressie boekte met een van de andere vrouwen. Daarna kwam mister double name meehelpen (ik ben al heel goed met namen), waarna ze wegschoot naar een man die alleen bijna een kist boven had.
Oftewel eerst ergens samen naartoe gaan waarvan je weet dat het gedoemd is, en dan snel een deel credits claimen van een buurman.

.. Maar dat is sowieso niet heel boeiend. Ennn eigenlijk als mol wil je denk ik zo veel mogelijk vrijstellingen? Immers als je alle 10 vrijstellingen hebt, dan gaat de groep sowieso niet voor het geld.

Dus daar heb je weinig aan.
Opdracht 2 met dansen was denk ik vrij weinig te mollen.
En het fietsen was bijna gegarandeerd om fout te gaan. Coördinatie nodig, onbekende stad, porto's, en blijven moeten fietsen zodat alles goed op tijd bleef lopen.

Kan heel goed dat ik iets molligs of vrijpleitends heb gemist, want ik zag dus niet zoveel. Ben niet niets verder in m'n speurtocht.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2019, 22:39:11 »
Het enige wat mij deze aflevering opviel is dat.. ik dacht Rick Paul, bij de "proefstemming" voor het geld gaat en bij de definitieve stemming toch voor de vrijstellingen. En dat van Sarah viel op, inderdaad. Verder nog weinig om op af te gaan.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2019, 09:38:02 »
Het enige wat mij deze aflevering opviel is dat.. ik dacht Rick Paul, bij de "proefstemming" voor het geld gaat en bij de definitieve stemming toch voor de vrijstellingen. En dat van Sarah viel op, inderdaad. Verder nog weinig om op af te gaan.

Ja en dat Rick Paul dan bij de definitieve stemming eerst zijn hand omhoog lijkt te doen maar dan terug lijkt te trekken alsof hij misschien denkt dat er dan te veel stemmen zijn...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2019, 12:55:30 »
Jaaa leukste topic is er weer :)

Wat mij nog opviel: Robčrt was zowat de enige die trouw voorlas wat er op het schermpje voor hem verscheen. Alleen op het einde las Jamie (dacht ik te herkennen aan de stem) ook nog iets voor, maar toen was het toch al verloren. Onmols dus van Robčrt.

En Evelien kon bij de envelop van Evi lekker hameren op het feit dat ze die envelop pas om kwart over elf mocht pakken. Lijkt kandidaats dat ze dat deed, maar als Evelien de Mol is, weet ze natuurlijk dat Evi in haar eentje sowieso geen geld ophaalt door die envelop te pakken. Dus kan ze lekker chaos scheppen en blijven roepen van "nog niet openmaken!", "nu wel openmaken!", ... Het levert allemaal niets op.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2019, 13:00:44 »
Bedankt voor het openen Frank! Ik ben net terug van mijn weekendje weg, dus je was me inderdaad net voor :).

Verder een aflevering waar niks uit te halen viel m.i.

- Eerste opdracht doet de mol waarschijnlijk gewoon heel erg zijn best. Dat deed m.i. iedereen behalve Nikki
- Tweede opdracht, De dames gingen spontaan dansen. Ik vraag me dan meteen af hoe spontaan dit is? Verder was dit een opdracht die altijd ging lukken.
- Derde opdracht. Erg leuk, potentieel veel uit te halen. Evelien in een sleutelpositie, Robčrt leek het goed voor te lezen als enige, veel opdrachten werden niet doorgegeven.

Potloodstreep door Nikki en Robčrt  ;D
You'll never walk alone

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #7 Gepost op: 7-01-2019, 13:14:14 »
Ik vond in opdracht drie heel veel mensen verdacht. RP omdat hij bleef hameren op traag fietsen. Evi omdat ze alleen weg fietste, Sarah omdat ze Evi volgde terwijl dit niet nodig was. Sinan omdat hij dit toeliet...
Verder vond ik het ook raar dat Evi en Sarah niet achter elkaar bleven fietsten terwijl ze cirkeltjes maakte aan de kerk. Zo konden ze namelijk elkaars schermen niet zien.

Dus voorlopig verdacht: RP, Sinan, Sarah en Evi.
Middenmoot: Evelien, Merel, Jamie, Nielson
Niet verdacht: Robert (al hoop ik stiekem dat hij wel de mol is) en Nikkie
#teamamaimiljaarde

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #8 Gepost op: 7-01-2019, 13:14:29 »
Jaaa leukste topic is er weer :)

Wat mij nog opviel: Robčrt was zowat de enige die trouw voorlas wat er op het schermpje voor hem verscheen. Alleen op het einde las Jamie (dacht ik te herkennen aan de stem) ook nog iets voor, maar toen was het toch al verloren. Onmols dus van Robčrt.
Ik dacht dat ik in een nieuw programma terecht was gekomen: Wie Is ... de Kandidaat?

Dit topic zou wel eens heel groot kunnen worden, want het zou mij niet verbazen als de redactie besloten heeft om (dit jaar) eens helemaal geen hints meer in het programma te stoppen. Ik zou dit overigens toejuichen, want het gaat er eigenlijk om uit te vinden wie zich gedraagt als de Mol en niet om welke etiketjes er allemaal geplakt zijn op de Mol.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #9 Gepost op: 7-01-2019, 14:58:19 »
Ik vond in opdracht drie heel veel mensen verdacht. RP omdat hij bleef hameren op traag fietsen. Evi omdat ze alleen weg fietste, Sarah omdat ze Evi volgde terwijl dit niet nodig was. Sinan omdat hij dit toeliet...
Verder vond ik het ook raar dat Evi en Sarah niet achter elkaar bleven fietsten terwijl ze cirkeltjes maakte aan de kerk. Zo konden ze namelijk elkaars schermen niet zien.

Niet verdacht: Robert (al hoop ik stiekem dat hij wel de mol is) en Nikkie
Ik denk ook dat Robert bij deze opdracht eigenlijk de enige was die vooral goede dingen leek te doen. (hij riep toch minimaal tweemaal de juiste mededeling door de portofoon?) Maar ja, juist door dit te zeggen kan je goed bij de anderen erop komen te staan, terwijl je van tevoren al kon weten dat deze opdracht zo'n beetje gedoemd was te mislukken.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #10 Gepost op: 7-01-2019, 17:52:22 »
Ik hou echt van dit topic ::love::

Wat denken jullie trouwens van het feit dat Sarah en Nikkie als 2 molloten Rick Paul vasthielden terwijl hij een kist omhoog trok (minuut 13:40)? Het lijkt erop dat Nikkie Rick Paul als eerste heeft gepakt, waarna Sarah op haar beurt Nikkie vasthoud. ???
Persoonlijk zie ik er het nut niet helemaal van in, maar ik heb dan ook over het algemeen in mijn leven nog nooit op een Colombiaanse brug kisten omhoog getrokken, dus I could be wrong. ::)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2019, 00:12:18 »
Goed dat dit topic er weer is! Ik heb net even de eerste pagina's van vorig jaar gelezen en daar waren we bijna unaniem: Jan doet alleen maar dingen die een kandidaat ook doet in de eerste afleveringen  ::rofl::

Deze aflevering is het wat tasten in het duister. Wat gaat de mol doen? Opgaan in de groep of toch al de leiding nemen en chaos creëren? Evi en Sarah creëren voor mij het meest chaos, lijken me twee ongeleide projectielen. Bij Evi lijkt het gespeeld omdat het net over the top is, bij Sarah is het verdacht aangezien ze nooit echt het voortouw neemt, maar van alle chaos gebruik maakt om er verder mee door te gaan (beste voorbeeld is opdracht 3 bij het fietsen).

Daarnaast is Merel ook een potentiële mol. Vrolijke vrouw die graag inmenging wil, maar ook de anderen goed observeert. Als laatste op mijn verdachtenlijstje staat Sinan. Die man heeft gewoon iets mysterieus, een ingetogen mol die de boel belazert op een rustige, doordachte manier, ik zou het geweldig vinden. Even doodleuk een eenrichtingsweg langs de verkeerde weg inslaan. Vol vertrouwen gewoon voor het geld kiezen omdat je al aanvoelt dat er nooit een meerderheid komt. Het is meer mijn wensmol, merk ik  ::jaja::

Dan kom ik na deze aflevering op 3 namen uit:
1. Sarah
2. Merel
3. Sinan

Ik ben benieuwd naar aflevering 2, hopelijk iets meer opdrachten die we kunnen ontleden, nu was er weinig uit te halen en was het meer op persoonlijk gevoel wat beargumenteren waarom je iemand verdacht vindt.

« Laatst bewerkt op: 8-01-2019, 00:14:04 door Convans »

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2019, 09:49:20 »
Goed dat dit topic er weer is! Ik heb net even de eerste pagina's van vorig jaar gelezen en daar waren we bijna unaniem: Jan doet alleen maar dingen die een kandidaat ook doet in de eerste afleveringen  ::rofl::

Ja, het was wel pech dat we juist begonnen in een jaar dat heel veel mensen finaal fout zaten ::rofl::

Deze aflevering is het wat tasten in het duister. Wat gaat de mol doen?

Als mol zou ik heel evil zijn en eigenlijk niets fout doen.

Eerste opdracht heb je hetzelfde motief als de kandidaten: zoveel mogelijk vrijstellingen.
Tweede opdracht kan je hooguit 200 euro wegspelen door voor de partner van een andere kandidaat te gaan - nou olé, maak je jezelf voor 200 euro super verdacht. Verder heb je weinig invloed.
Derde opdracht kan je wel wat doen, tegen de verveling, maar ook zonder mol gaat die opdracht waarschijnlijk fout - dus achteroverleunen is een valide optie.



Kan me vrij goed in je 3 namen vinden, hoewel ik zelfs nog geen potloodstreepjes of -vinkjes durf te zetten.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2019, 10:07:19 »
Als mol zou ik heel evil zijn en eigenlijk niets fout doen.

Ik zou dat eerlijk gezegt echt niet leuk vinden. De laatste jaren profiteert de mol nogal vaak van domme kandidaten of molacties die eigelijk de productie uitvoert. (Zoals Klaas met de kist op de berg).

Ik hoop nog eens op een aggresieve mol a la Kees Tol
#teamamaimiljaarde

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2019, 11:45:13 »
Ah leuk dat er toch nog wat mensen zijn die op deze manier willen speuren  ::bravo::

Na nog een keer gekeken te hebben viel mij ook het gedrag van Rick-Paul op. Zoals al eerder benoemd hier: hij wil eerst zijn hand opsteken bij geld en doet hem dan weer omlaag. Merel deed precies hetzelfde, maar dan bij de tussentijdse stemming.

Die 2 blijf ik vanavond erg goed in de gaten houden.
Frankje Lapi

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #15 Gepost op: 12-01-2019, 13:27:34 »
Mijn verdenkingen heb ik bijna helemaal op acties gebaseerd, en niet op hints. Ik heb mijn lijstje in dit topic neergezet, maar hier past het eigenlijk ook ;)

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2019, 22:10:47 »
Ik ga morgen echt nog eens terug moeten kijken - maar hier hadden we tenminste wat aan voor hintloos molspeuren ::ok::

Wel weer typisch dat ik net een potloodstreepje door Evi wilde zetten, en ze er toen uitvloog. ::rofl::

Globale indruk was dat ik Sarah vrij verdacht vond. Sinan deed beetje raar. Rick-Paul en Nikki deden enigszins verdacht, maar voor m'n gevoel eerder om te doen alsof. Evelien ga ik ook nauwer in 't oog houden.
Robert vond ik een beetje kandidaats, Merel eigenlijk ook wel.

Maar ga dus morgen nog eens secuur kijken :)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #17 Gepost op: 13-01-2019, 12:17:41 »
Mijn analyse

Opdracht 1
Niels heeft en goede molpositie. Verder ga ik ervanuit dat de mol hier vooral foute informatie kan doorspelen waardoor er weinig goede antwoorden komen. Ik zie vooral Merel (Huisdieren) en Sarah (lepeltje-lepeltje-vraag) raar doen.

Opdracht 2
Individuele opdracht, waar lastig wat uit te halen valt. Ik verdenk Merel ervan om geld van anderen verduisterd te hebben. Ze wilde wel heel erg graag als tweede. Aan de andere kant haalde ze zelf ook geld op natuurlijk. Sarah viel mij ook hier weer op, door de verkeerde kant op te gaan. Er werd gezegd dat ze links moest gaan zoeken, en ze ging rechts. Ik vond haar val wel 'echt' overkomen. Het was een beetje té mollerig, en het bordje pakken ipv het geld en daarna vallen. Als mol zou je denk ik dan met geld vallen.

Opdracht 3
Hier valt me echt Evelien op. In eerste instantie spoort ze aan Robčrt en Sinan te laten zitten wanneer er geld komt. Vervolgens staan Robert en Sinan op en blijft Evelien zelfs bij de joker zitten, wat 250 euro uit de pot kost.
You'll never walk alone

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #18 Gepost op: 13-01-2019, 12:21:12 »
Jaaaaa ik vond het ook al zo vreemd dat Merel als tweede wilde. Ze vroeg het echt per direct  ::jaja::

Mijn analyse komt vanmiddag ergens.
Frankje Lapi

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #19 Gepost op: 13-01-2019, 13:40:09 »
Afl 1 weinig geks gezien en in de historie van de mol, mag een mol in afl 1 gewoon geld voor de pot winnen  ::rofl::

Afl 2. Opdracht 1. Hoeveel katten heeft Robert? Hoeveel honden heeft merel? Heel wat verwarring. Rick Paul als mogelijke mol veel te snel met die cijfers. Als je daar samen staat met een kandidaat die er geen chocola van kan maken, dan ga je als mol niet de show spelen.  Iets meer dan een potloodstreep door rick Paul. Winnaar qua molpunten hier Niels.

Opdracht 2, of eigenlijk al t intermezzo tussen 1 en 2. De discussie over de chaos bij de tonnen, geleid door sinan. Doet hij dit met t doel de verkenner te worden in de 2e opdracht?  Voor een verkenningsronde is er opvallend weinig communicatie en de geldbedragen die later binnen gehaald worden zijn vreemd. Heeft de verkenner zijn tijd gebruikt om geld te verplaatsen/stelen?

Verder rare val van Nikki,erg bizarre actie van Sarah en opvallend weinig beeld van Jaimie en Evelien.

Opdracht 3. De actie van Niels kan ik op geen manier rijmen met een mol. Op t moment dat hij weg gaat kan je denken dat Andere deelnemers dat daar vinden, maar de opdracht wordt na afloop echt wel besproken en dan blijft overeind dat hij in vroeg stadium kiest voor geld en dus nooit kan weten of er genoeg mensen blijven zitten .

Zelfde geldt voor Sarah en jaimie. Merel, robert en sinan pakken in later stadium een joker. 2 voordelen geen geld en ze weten hoeveel kans er is dat er nog mensen blijven zitten.

De zittenblijvers, zijn voor mij zeker wel verdacht waarbij de Oscar voor verdenking naar evelien gaat. Zij moeit zich niet in discussie bij 250 euro en zorgt er zo voor dat sinan en Robert toch geen 250 euro pakken

Dan nog t openbreken van de joker door sinan. Wat is t voordeel voor een kandidaat om de Inhoud openbaar te maken? Vreemde actie