Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen  (gelezen 55321 keer)

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #40 Gepost op: 13-01-2019, 17:09:41 »
Omdat ik het wel een goede molactie zou vinden als de mol zijn 10 minuten zou gebruiken om de stapeltjes geld van anderen wat uit te dunnen, heb ik eens naar het geld zitten kijken.

Het viel mij op dat op het moment dat Jamie af is, het bordje bij zijn stapeltje met geld anders ligt, dan bij de beurt van Nikkie. Na Jamie komt nog Sarah, daar zien we wel een bordje van Jamie, maar dat is niet hetzelfde paaltje. In de uitzending komt na Sarah gelijk Jamie. Hoeft natuurlijk weer niet de echte volgorde te zijn.. Heeft Sarah aan het bordje van Jamie gezeten, of was het Jamie zelf die wel zijn bordje heeft verplaatst, maar het geld heeft laten liggen?

Oeh scherp opgemerkt!
Als Sarah eraan had gezeten had ze denk ik wel geld weggehaald, maar zo te zien ligt het geld er nog.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2019, 18:12:40 »
Oeh scherp opgemerkt!
Als Sarah eraan had gezeten had ze denk ik wel geld weggehaald, maar zo te zien ligt het geld er nog.

Sarah is de volle 10 minuten bijna binnen. Haar versnelling op het einde is waarschijnlijk omdat haar tijd bijna op is. De bordje pakken past perfect bij haar rol als naïeve kandidate. Zij zou perfect geld kunnen hebben verduisterd.

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2019, 19:32:44 »
Titel heeft uit stralen, Sinan straalt rust uit.

Sinan wordt als eerste out of the game gestraald.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2019, 19:34:07 »
Titel heeft uit stralen, Sinan straalt rust uit.

Sinan wordt als eerste out of the game gestraald.
Ja, en Jamie heeft het over de uitstraling van Merel.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2019, 19:39:48 »
Als Merel aan de beurt is, en Rick Paul vraagt via de porto ‘of ze nog goed in de tijd zit’, dan zegt Merel dat ze nog 4 minuten heeft. Iets later zie je op de klok 6:24 staan... ::vergroot::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2019, 19:44:55 »
Goed opgemerkt. De beelden worden vaak niet chronologisch gemonteerd dus ik zoek er niet per se iets achter.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2019, 19:58:59 »
Als Merel aan de beurt is, en Rick Paul vraagt via de porto ‘of ze nog goed in de tijd zit’, dan zegt Merel dat ze nog 4 minuten heeft. Iets later zie je op de klok 6:24 staan... ::vergroot::
Dat ga ik terugkijken. Want, is dat tijd die geweest is of nog resteert?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2019, 20:01:20 »
Hebben jullie ook gezien dat Nikkie een (zwarte?) vrijstelling heeft gepakt. Deze lag onder het geld dat ze vervolgens liet vallen. Je ziet en hoort ook duidelijk de vrijstelling over de vloer glijden. De grote vraag is ook of deze wel geldig is, aangezien ze af was. Lagen die er ook voor andere kandidaten (zou wel zo eerlijk zijn) en hebben ze daar geen beelden van? De volgende aflevering zullen we het ongetwijfeld zien.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2019, 20:05:59 »
Hebben jullie ook gezien dat Nikkie een (zwarte?) vrijstelling heeft gepakt.
Dat is mij nog niet opgevallen.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2019, 20:23:21 »
Hebben jullie ook gezien dat Nikkie een (zwarte?) vrijstelling heeft gepakt. Deze lag onder het geld dat ze vervolgens liet vallen. Je ziet en hoort ook duidelijk de vrijstelling over de vloer glijden. De grote vraag is ook of deze wel geldig is, aangezien ze af was. Lagen die er ook voor andere kandidaten (zou wel zo eerlijk zijn) en hebben ze daar geen beelden van? De volgende aflevering zullen we het ongetwijfeld zien.
Dit moment, bedoel je? (op 28:46) Ze maakt wel zo'n grijpbeweging, maar of het een vrijstelling is kun je niet echt duidelijk zien. Ik neig naar nee, en ik vermoed dat de grijpbeweging nog een reactie is op het vallende geld.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 20:26:33 door vickypollard »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2019, 20:37:48 »
Ik zie net deze bijdrage op het forum van Tweakers voorbijkomen en tenzij iemand hem anders kan uitleggen, lijkt het toch wel heel erg dat Merel de mol is... https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/57682720#57682720

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2019, 21:05:45 »
Ik heb de jacht van Merel net teruggekeken. De klok met 6 minuten en 24 seconden wordt in beeld gebracht voor zij bij het tweede punt geld wil pakken.

Het kan zijn dat de montage ons voor de gek houdt.

De 6 minuten en 24 seconden is de tijd die zij dan nog heeft. We kunnen niet zien hoe veel tijd Merel nog overheeft bij terugkomst, noch kunnen we zien hoeveel tijd ze nodig had voor het pakken van het geld bij het tweede punt.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2019, 21:23:07 »
De montage is sowieso misleidend. Bij het 'eerste' geld heeft ze nog 6:24, bij het 'tweede' nog 8:06. Dat moet dus sowieso andersom. Het shot waarin ze zegt dat ze nog 4 minuten heeft zit ze gebukt. Is ze op dat moment geld aan het pakken? Van haarzelf? Van een ander?

Een mogelijke juiste volgorde zou zijn:
  • Shot met 08:06: ze pakt het eerste geld
  • Shot met 06:24: ze gaat het tweede geld zoeken (dat zegt ze daar ook, maar of dat de waarheid is..)
  • Shot waarin ze zegt dat ze nog 4 minuten heeft: ze zit gebukt en gaat haar geld pakken

Verwarrend gedaan en ik vermoed toch echt een molactie...
« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 21:29:54 door vickypollard »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2019, 21:37:32 »
Ik neem aan dat het logisch is dat iedereen 350 euro kon verdienen bij deze opdracht. Tot nu toe kom ik aan deze informatie ik moet de HD beelden nog terug kijken.

Sinan: 25 euro is in beeld bij Sinan
Merel: 150 euro (100 euro / 50 euro) en 100 euro in totaal 250 euro (mist 100)
Niels: 25 euro is in beeld bij Sinan
Nikkie: 150 euro en ??
Jamie: 25 euro is in beeld bij Sinan
Evelien: 50 euro is in beeld bij Sinan
Sarah: ?? en ??
Rick-Paul: Geeft aan 50 euro gevonden hebben
Robert: Geeft aan 125 euro gevonden te hebben
Evi: Pakt in totaal 225 euro (in 5 briefjes)

We kunnen concluderen dat iedereen 350 euro kon verdienen. Er zijn briefjes van 25, 50 en 100 gevonden. Bij Merel en Evelien komen er briefjes van 50 euro in beeld en bij Sinan, Jamie en Niels komen een briefjes van 25 euro in beeld. Aangezien Evi 5 briefjes uit haar broekzak haalt en het bedrag uit 5 briefjes bestaat moeten dit briefjes van 2 keer 50 euro en 100 euro zijn geweest en één briefje van 25 euro. Dit houdt dit in dat logisch gezien er twee stapeltjes van 175 euro (100, 50 en 25 euro) zijn geweest.

Heeft Merel geld verduisterd? Ach de merel is immers familie van de ekster  ::trots::.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2019, 21:42:03 »
Nadat ik informatie op een webpagina nog eens heb gelezen opnieuw gekeken. Nu nog meer gelet op de beelden voor, tijdens en na het pakken van geld bij het tweede punt. Dan zie je inderdaad 8 minuten en 5 seconden op de klok staan als Merel zegt naar het tweede punt te gaan.

Bij het tweede punt vraagt Rick Paul inderdaad of zij nog voldoende tijd heeft. "4 minuten" zegt ze doelend op de tijd die zij nog overheeft.

De 8:05 en 6:24 zouden omgewisseld kunnen worden maar, gezien de rest van de beelden lijkt her erop dat zij werkelijk met nog 8 minuten te gaan opweg is naar het tweede punt.

Mocht het kloppen dat ze inderdaad nog 4 minuten overhad toen ze bij het tweede punt was, terwijl ze in minder dan anderhalve minuut het eerste bedrag greep (daar wordt een tijd in beeld gebracht van 6 minuten en 24 seconden na het pakken van het geld)?, is de vraag: "wat heeft ze in die 4 minuten gedaan?"

Als de 8:05 hoort bij het 1e punt, de 6:24 onderweg tussen punt 1 en 2, en 4 minuten bij punt 2 is nog de vraag: "waarom had ze zo gauw het 1e bedrag te pakken, en kostte het zo veel tijd om van punt 1 naar 2 te gaan, én wat deed zij na het pakken van het 2e bedrag? (Want het is niet duidelijk hoeveel tijd ze uiteindelijk overhield.)"

Wat betreft de hoeveelheid geld: bij het eerste punt zie je dat het een behoorlijke stapel is. Het bovenste briefje is € 50. Ze zegt dan "ik heb € 150". Dit vertrouw ik niet. Ik denk dat zij meer had, en toen al een deel had weggegooid.

« Laatst bewerkt op: 13-01-2019, 21:45:00 door molE13 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #55 Gepost op: 13-01-2019, 22:14:37 »
De montage is sowieso misleidend. Bij het 'eerste' geld heeft ze nog 6:24, bij het 'tweede' nog 8:06. Dat moet dus sowieso andersom. Het shot waarin ze zegt dat ze nog 4 minuten heeft zit ze gebukt. Is ze op dat moment geld aan het pakken? Van haarzelf? Van een ander?

Een mogelijke juiste volgorde zou zijn:
  • Shot met 08:06: ze pakt het eerste geld
  • Shot met 06:24: ze gaat het tweede geld zoeken (dat zegt ze daar ook, maar of dat de waarheid is..)
  • Shot waarin ze zegt dat ze nog 4 minuten heeft: ze zit gebukt en gaat haar geld pakken

Verwarrend gedaan en ik vermoed toch echt een molactie...

Volgens deze theorie moet ze bij 18 plaatjes geld hebben weggenomen als je haar eigen meetelt. Dat is en blijft vrij veel. Desalniettemin blijft het zeker verdacht. Als ze de mol is, heeft ze zeker geld weggenomen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #56 Gepost op: 13-01-2019, 22:23:56 »
Volgens deze theorie moet ze bij 18 plaatjes geld hebben weggenomen als je haar eigen meetelt. Dat is en blijft vrij veel. Desalniettemin blijft het zeker verdacht. Als ze de mol is, heeft ze zeker geld weggenomen.

Je kan zelf zien dat er 3 geldbriefjes bij haar liggen in een split seconde  ::oink::.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #57 Gepost op: 13-01-2019, 22:51:44 »
Niels maakte de volgende kandidaten banger/ gewaarschuwd door binnen 1,5 minuut al in de laser te stappen en er kwamen nog 7 personen na hem.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #58 Gepost op: 13-01-2019, 23:54:48 »
Misschien een beetje domme vraag.
Als Sinan het nu zo goed bedoelde om de leiding te nemen, waarom heeft hij het parcours dan niet beter verkend. Zelfs als hij "af" was had hij nog rond kunnen kijken en na terugkomst de anderen wegwijs kunnen maken. Of is het zo dat als je "af" bent je dan meteen terug moet?
Dat gedoe met die porto geloof ik niet.
En ik geloof ook niet dat Sinan de MOL is. Op het ene moment is hij duidelijk, dan weer onhandig, dan gaat hij voor geld, zo zegt hij, maar pakt hij een joker. Kandidaatsgedrag toch?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #59 Gepost op: 14-01-2019, 00:04:29 »
De montage is sowieso misleidend. Bij het 'eerste' geld heeft ze nog 6:24, bij het 'tweede' nog 8:06. Dat moet dus sowieso andersom. Het shot waarin ze zegt dat ze nog 4 minuten heeft zit ze gebukt. Is ze op dat moment geld aan het pakken? Van haarzelf? Van een ander?

De andere kandidaten staan te kijken en moeten kunnen zien dat Merel méér dan 2x bukt om geld te pakken.



« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 08:01:12 door Daisy, Reden: Citaat gefixed »