Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen  (gelezen 55383 keer)

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #80 Gepost op: 14-01-2019, 14:49:20 »
Mooi gedaan!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Ik ben zelf afgelopen nacht ook bezig geweest (was nog niet helemaal af) en dat komt groten deels overeen. Er lopen nog banken bovenin naar de uitgang toe. Ik wist zelf maar 19 geld plekken te vinden. Die rechter op de regel van Robert, Merel Sarah, Nikkie en ???, had ik niet. Verder is alles volgens mij hetzelfde.

Thanks. Die planken bovenin was ik inderdaad vergeten. Via die route is niet echt meer een naamblokje te bereiken, maar misschien lag daar nog bonusgeld? 3.500 euro was er te verdienen.. De twee paaltjes linksboven waren wellicht ook veel waard, omdat ze zo ver van de ingang stonden...

Dat rechter paaltje was te zien bij Merel, maar ik kon de tekst op het bordje niet goed lezen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #81 Gepost op: 14-01-2019, 14:51:53 »
Is dat niet een niveautje lager? Dat is volgens mij Jamie zijn bordje waar je op doelt en die andere 2 in beeld zijn die van Nikkie en Niels.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #82 Gepost op: 14-01-2019, 15:20:37 »
Is dat niet een niveautje lager? Dat is volgens mij Jamie zijn bordje waar je op doelt en die andere 2 in beeld zijn die van Nikkie en Niels.
Helemaal links zit nog een bordje.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #83 Gepost op: 14-01-2019, 15:23:45 »
Helemaal links zit nog een bordje.

Scherp. ;D Ik zal mijn bril maar eens poetsen. ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #84 Gepost op: 14-01-2019, 17:15:46 »
Was dat de uitgang? Ik dacht dat het met een zwart doek afgedekt was en dat de kandidaten gewoon terug naar de ingang gingen als ze buiten gingen.
Sinan zegt volgens mij dat ze door kunnen of terug. Vandaar mijn aanname dat het een uitgang is. Er lijkt niks te liggen in die hoek. Er staat zelfs een cameraman half voor de tafel links boven in het overzicht van cartitele.

Dat rechter paaltje was te zien bij Merel, maar ik kon de tekst op het bordje niet goed lezen.
Goed gezien. Gezien de lengte van de naam vermoed ik dat het om een bordje van Evelien gaat. Zal er vanavond thuis nog eens naar kijken.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #85 Gepost op: 14-01-2019, 20:11:07 »
Op het moment dat ze 'nog 4 minuten' zegt, zit zij gehurkt bij het paaltje van Niels. In de achtergrond zien we links van de balk haar eigen paaltje nog.

Ik vermoed dat ze op 6:24 haar 'tweede' geld al gepakt heeft en daarna nog even bij anderen gaat checken hoeveel geld ze hebben, of als ze de mol is, wat geld laat verdwijnen.

Het is wel duidelijk dat de volgorde niet deugt. Dit is in deze opdracht niet alleen bij Merel, maar bij haar maken ze het wel erg bont. Zoals Heinz al zegt, gebeurt wel vaker, zoek er niks achter.

De montage is sowieso misleidend. Bij het 'eerste' geld heeft ze nog 6:24, bij het 'tweede' nog 8:06. Dat moet dus sowieso andersom. Het shot waarin ze zegt dat ze nog 4 minuten heeft zit ze gebukt. Is ze op dat moment geld aan het pakken? Van haarzelf? Van een ander?

Een mogelijke juiste volgorde zou zijn:
  • Shot met 08:06: ze pakt het eerste geld
  • Shot met 06:24: ze gaat het tweede geld zoeken (dat zegt ze daar ook, maar of dat de waarheid is..)
  • Shot waarin ze zegt dat ze nog 4 minuten heeft: ze zit gebukt en gaat haar geld pakken

Verwarrend gedaan en ik vermoed toch echt een molactie...


Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #86 Gepost op: 14-01-2019, 20:24:12 »
Ik zit nog niet in een tunnel; bij iedere opdracht verdenk ik weer iemand anders. En deze opdracht is wat mij betreft het meest ingewikkeld om te analyseren.

Naar mijn idee is deze opdracht een uitgelezen kans voor de mol om geld van andere kandidaten te doen verdwijnen (zoals anderen op dit forum al hebben opgemerkt). Het is niet voor niets dat Rik tijdens de uitleg van de opdracht zegt: "Onderweg mogen jullie geld op naam pakken". Wat verwacht ik te zien van de mol in deze opdracht?
  • De mol probeert de andere kandidaten vóór te zijn om geld te doen verdwijnen
  • De mol blijft relatief lang in de ruimte met geld om zijn slag te slaan

Volgens deze redenering valt het volgende op:
  • Sinan betreedt als eerste de ruimte. We horen hem zeggen: "Ik heb nog 8 minuten," en niet veel later lijkt hij de lasers te raken.
  • Merel geeft van tevoren aan dat ze graag direct na Sinan (de aangewezen leider van het spel) aan de beurt is. Met nog 6,5 minuut te gaan bevindt ze zich nog in de ruimte. Ook geeft ze aan dat ze nog maar 4 minuten op de klok heeft. In beide gevallen lijkt ze zich relatief lang in de ruimte te bevinden, gezien de snelheid waarmee ze het parcours aflegt.
  • Niels vertelt: "Ik had letterlijk iets van 1,5 minuut op het parcous doorgebracht."
  • Nikkie geeft aan: "Ik heb nog zeeën van tijd," en we zien een klok met nog meer dan 7 minuten. Ze lijkt inderdaad met grote snelheid voor het eerste geld te zijn gegaan.
  • We horen Sarah zeggen: "En toen zag ik m'n bordje: eindelijk, na 5 minuten." Ook Sarah blijft relatief lang in de ruimte.
  • Jamie: ?
  • Evelien: ?
  • Rick Paul lijkt zich niet lang in de ruimte te begeven.
  • Robèrt: ?

Helaas weten we te weinig over het parcours van Jamie, Evelien en Robèrt. Met name Merel en Sarah vallen op. Zij lijken zich relatief lang in de ruimte te bevinden. Merel is 8 kandidaten vóór; Sarah is 5 kandidaten vóór. Beide kandidaten hebben daarom de tijd en ruimte om veel te mollen. Volgens deze resultaten verdenk ik Merel het meest, maar er blijft één probleem voor de kijker.

Blijft het verdiende geld nu daadwerkelijk in de pot? Indien geld door Merel op naam van anderen is gepakt, is het logischerwijs ongeldig. Al het meegenomen geld is opgeteld bij de pot, maar we horen Rik niet bevestigen dat het juiste geld is gepakt. Wat is jullie gedachte hierover?

Deed de mol het geld verdwijnen in de ruimte of nam de mol ongeldig geld mee naar buiten?
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 20:30:25 door Q_TALPA_E »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #87 Gepost op: 14-01-2019, 20:28:58 »
Ben net opdracht 2 aan het terugkijken.
Ik zie hier een gezicht.... ???



Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #88 Gepost op: 14-01-2019, 20:32:41 »
Ik zou teleurgesteld zijn in de productie als die tekening van hen komt. Ik ben kwalitatiever materiaal van hen gewoon. ;D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #89 Gepost op: 14-01-2019, 20:38:01 »
 ::rofl:: ::rofl::

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #90 Gepost op: 14-01-2019, 20:45:19 »
Ik moest hardop lachen om de tekening  ::rofl::

Het zit 'em in de details
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #91 Gepost op: 14-01-2019, 21:10:19 »
Okay ik heb deze opdracht even goed nogmaals bekeken.

Sinan is af met 25 euro. Hij pakt bij zijn bordje maar 1 briefje en dat is een Art van 25 euro.

Merel gaat als tweede.
Ze pakt als eerste 4 briefjes blijkbaar allemaal Angelas van 50 euro en bij het tweede bordje 1 briefje ook een Angela van 50 euro.  Ze brengt 5x 50 euro mee terug is 250 euro

Niels heeft sowieso bovenop een art van 25 liggen

Nikki lijkt als eerste 2 briefjes te pakken en heeft als tweede sowieso ook 2 briefjes met minimaal een angela er tussen.(250?)

Sarah pakt een briefje wat een art is.

Jamie heeft sowieso een art liggen van 25

Evelien heeft sowieso een angela liggen van 50

Rick Paul neemt een angela briefje mee van 50 van een plek.

Robert neemt 125 euro mee waar zeker 1 angela tussen zit dus (2x angela en 1x art)

Evi pakt bij de eerste plek 1 briefje
En bij de tweede plek pakt ze zo te zien 3 briefjes waaronder enkele angelas.
Ze laat daar 100 euro liggen. (Dus op die plek lagen ook meerdere briefjes)

Later zien we dat ze aan jamie een paar 25 euro briefjes geeft 2 ofzo en 1 angela sowieso zien

Ook moet er ergens een karel in beeld zijn gekomen maar ik heb zo niet gezien bij wie die lag.

Evi haalt in totaal 225 op waarschijnlijk 3x 25 en 3 x 50 of 1x 50 en 1x 100.

Het is heel raar dat het geld zo vreemd verdeeld is. Waardoor je bijna denkt dat Sinan of Merel iets raars met het geld hebben gedaan. Maar bij sinan lag er ook al maar 1 briefje bij 1 plek dus het lijkt erop dat de briefjes niet gelijk verdeeld waren. Wel denk ik nog steeds dat het per kandidaat wel 350 zou moeten zijn.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 21:12:32 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #92 Gepost op: 14-01-2019, 21:36:16 »
Evi heeft ook nog 100 euro laten liggen. Daar kon ze niet meer bij.
Dus bij haar lag er dan minstens 325 euro.
klaar voor de strijd

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #93 Gepost op: 14-01-2019, 21:42:37 »
Klopt inderdaad dus dat zou heel goed kunnen dat er dan b.v bij haar eerste bordje 50 euro is weggehaald waar daar lag maar 1 briefje.

Het is dat ik Sinan eigenlijk niet verdenk maar ik zou hem hierdoor bijna gaan verdenken.  Hij was natuurlijk ook best lang stil aan de porto.

« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 21:44:29 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #94 Gepost op: 14-01-2019, 21:49:54 »
Maar één briefje is in jouw opsomming niet uitzonderlijk. Het komt al vijf keer voor als ik goed geteld heb. Het kan dat dit heel pesterig zo door de makers neergelegd is. Wat wel raar is is dat er heel veel geld op andere plekken moet hebben gelegen om aan 3500 te komen. Maar Mol Sinan of Merel die heel snel op verschillende plekken geld pakt en ook nog ergens weet te verstoppen/weg te gooien vind ik toch ook een sterk verhaal...

Misschien klopt dat maximaal te verdienen bedrag wel helemaal niet. ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #95 Gepost op: 14-01-2019, 21:52:51 »
@m0lmuis. Ik zie het ook. Dat is gewoon Robèrt!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #96 Gepost op: 14-01-2019, 22:05:27 »
Nee klopt er waren er meer met 1 briefje. Maar ook sommige met 2 briefjes op een plek. Dus het kan beide. Ik neem aan dat die 3500 wel klopt. En het feit dat evi sowieso wel min 325 had kunnen ophalen lijkt dat ook wel te supporten.

Dus het zou dan bijna wel bij of Sian of Merel moeten zijn mis gegaan. Of Merel heeft per ongeluk ergens nog briefjes verloren en bij Sinan lag het meeste geld bij het tweede bordje.
Wat ook nog zou kunnen is dat Merel zich daadwerkelijk verteld heeft en dat ze uiteindelijk 350 had maar dat dat in de montage eruit is gelaten en dat Evi dan minder heeft meegenomen dan wat wij nu hebben uitgerekend. We horen bij Evi geen bedrag dus die 225 is puur gebasseerd op wat er over blijft.

Edit: Maar volgens mij bevestigd Niels in zijn biecht dat Merel 250 heeft binnen gehaald.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 22:12:45 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #97 Gepost op: 14-01-2019, 23:22:51 »
Na deze opdracht 2 gezien te hebben, heb ik moeite om chocola te maken van de bedragen.

Ik denk dat de bedragen verschillend waren per persoon maar het kan natuurlijk zijn dat de mol geld weggenomen heeft (zou ik een goede actie vinden).

Maar dan hoop ik echt dat de laserstralen niet uitgezet zijn, want dat zou ik wat oneerlijk vinden.
(ik weet dat er voorbeelden zijn zoals bij Klaas en de rots maar het verschil is dat daar Klaas de hele klim moest maken met zijn angst terwijl de mol hier dan vrij kon rondlopen zonder hindernis).


klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #98 Gepost op: 14-01-2019, 23:25:56 »
Ben net opdracht 2 aan het terugkijken.
Ik zie hier een gezicht.... ???


Ik zou teleurgesteld zijn in de productie als die tekening van hen komt. Ik ben kwalitatiever materiaal van hen gewoon. ;D
Hadden ze beter Vriendlief even in kunnen huren ;D (dan was de kwaliteit beter :P).
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 23:27:47 door MollenvangR-Art »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #99 Gepost op: 15-01-2019, 01:01:06 »
Even iets anders maar heeft iemand al een Kareltje gespot?  ???
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48