Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen  (gelezen 55296 keer)

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #60 Gepost op: 14-01-2019, 00:51:17 »
Ik kan me niet herinneren dat ik dit al gelezen heb, maar wat nou als de titel van de opdracht nou een hint geeft voor wat de mol deze opdracht heeft gedaan?

De mol bleef uit de stralen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #61 Gepost op: 14-01-2019, 00:53:08 »
Ik kan me niet herinneren dat ik dit al gelezen heb, maar wat nou als de titel van de opdracht nou een hint geeft voor wat de mol deze opdracht heeft gedaan?

De mol bleef uit de stralen.

Of liet hij zich uit het spel stralen? ;D

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #62 Gepost op: 14-01-2019, 00:58:38 »
Of liet hij zich uit het spel stralen? ;D

Kan. Maar dan was een andere woordcombinatie als Af Stralen logischer geweest denk ik? Of een iets meer obvious one dan dat  ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #63 Gepost op: 14-01-2019, 01:13:20 »
Kan. Maar dan was een andere woordcombinatie als Af Stralen logischer geweest denk ik? Of een iets meer obvious one dan dat  ::rofl::

Ze maken de titels altijd zo dat je ze op verschillende manier kan uitleggen. We zullen pas na 2 of 3 extra afleveringen voldoende titels hebben om iets zinnig te zeggen vrees ik. ;)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #64 Gepost op: 14-01-2019, 07:33:49 »
Sinan legt aan de anderen uit hoe je uit de stralen moet blijven.

Zijn uitstraling in deze aflevering was niet zo best.

Hij was niet bereikbaar met de portofoon: stond deze uit of had het geen ontvangst (geen straling van een zendmast)? Maar die is wel vergezocht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2019, 07:53:36 »
Of de stralen zijn even uit gezet zodat de Mol snel geld kon weggooien. (Nee, te onwaarschijnlijk. Zou vast opgemerkt worden door kandidaten en ook wat oneerlijk aanvoelen.)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2019, 08:23:08 »
Of de stralen zijn even uit gezet zodat de Mol snel geld kon weggooien. (Nee, te onwaarschijnlijk. Zou vast opgemerkt worden door kandidaten en ook wat oneerlijk aanvoelen.)
Ik kan het niet teugvinden maar ergens las ik dat woorden die mogelijk ontbreken in de titels leiden tot "Loop door als de stralen uit zijn". Dit zou een boodschap zijn voor de mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2019, 08:39:32 »
Of de stralen zijn even uit gezet zodat de Mol snel geld kon weggooien. (Nee, te onwaarschijnlijk. Zou vast opgemerkt worden door kandidaten en ook wat oneerlijk aanvoelen.)

Sinds dat sleuteltje onder die kist boven op de berg in 2016 heb ik niet het gevoel dat eerlijk en oneerlijk nog een rol spelen bij molacties en dat de productie soms de regels van een opdracht al eens durft te buigen om de Mol te helpen geld te verduisteren.
Hier had dus ergens een drukknop kunnen staan die het speelveld tijdelijk laservrij maakt. ;)

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2019, 09:26:45 »
Hier een kaartje van het parcours, zoals ik me dat voor me zie. De sterren zijn de paaltjes met geld. Drie sterren ben ik niet zeker van: Sinan, Rick Paul en Evelien.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2019, 09:36:27 »
Knap gedaan, Cartitele. ::ok::

Ik had het zelf al gemaakt op blad papier en zat al met de handen in het haar hoe ik het op de computer zou tekenen. Dus bedankt om dat probleem weg te nemen. ;D

Dan kan ik nu ook al mijn opmerking maken die ik wilde bijhouden tot er een schema was:
Nikkie valt uit op de plek waar de namen Niels en Nikkie naast elkaar liggen, maar ze komt dan buiten met het verhaal dat ze "nog maar 1 blokje" moest doen. Dat is toch wel een vrij grote leugen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2019, 09:55:43 »
Prachtige plattegrond. Heerlijk forum is dit toch met al die mooie schema's, overzichten en meer die er (bij voorkeur diep in de nacht) gemaakt worden. ::bravo::

Ik kan het niet teugvinden maar ergens las ik dat woorden die mogelijk ontbreken in de titels leiden tot "Loop door als de stralen uit zijn". Dit zou een boodschap zijn voor de mol.

Dat schreef ik zelf in het hints-topic. Maar ik was niet helemaal serieus want ik geloof er niet zo in.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 10:00:41 door Heinz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2019, 10:03:05 »
Dat schreef ik zelf in het hints-topic. Maar ik was niet helemaal serieus want ik geloof er niet zo in.

Je weet toch dat je geen grappen mag maken over hints? Rookie mistake. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2019, 10:04:36 »
Wist ik niet. Waarschijnlijk was het gewoon een doortrapte tactiek om als het tóch klopt alsnog te kunnen zeggen dat ik het wel degelijk meende. ;)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2019, 10:25:27 »
De andere kandidaten staan te kijken en moeten kunnen zien dat Merel méér dan 2x bukt om geld te pakken.
De andere kandidaten konden de kandidaat die aan de beurt was niet zien.

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2019, 13:03:01 »
De andere kandidaten staan te kijken en moeten kunnen zien dat Merel méér dan 2x bukt om geld te pakken.
Hadden de kandidaten dan een beeldscherm van de ruimte met de lasers? Ik heb hem niet gezien. Daarbij heeft een walkie-talkie dan toch ook geen nut?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2019, 13:07:41 »
Hadden de kandidaten dan een beeldscherm van de ruimte met de lasers? Ik heb hem niet gezien. Daarbij heeft een walkie-talkie dan toch ook geen nut?

Het nut van de walkie-talkie was aangeven waar iedereen zijn bordjes liggen. Als Niels had geweten dat er een bordje links lag, dan had hij niet naar rechts gegaan.

Maar ja, deze groep leek meer geïnteresseerd in weten hoe breed de balkjes waren en op hoeveel blokjes ze moeten springen.

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2019, 13:16:26 »
Het nut van de walkie-talkie was aangeven waar iedereen zijn bordjes liggen. Als Niels had geweten dat er een bordje links lag, dan had hij niet naar rechts gegaan.

Maar ja, deze groep leek meer geïnteresseerd in weten hoe breed de balkjes waren en op hoeveel blokjes ze moeten springen.
Maar waar het mij om ging: was er een beeldscherm waarop men kon zien hoe de anderen het deden? Ik heb hem dus niet gezien.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2019, 13:17:12 »
Maar waar het mij om ging: was er een beeldscherm waarop men kon zien hoe de anderen het deden? Ik heb hem dus niet gezien.

Dat was er ook niet. Je was volledig uit zicht op het parcours.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2019, 14:32:27 »
Hier een kaartje van het parcours, zoals ik me dat voor me zie. De sterren zijn de paaltjes met geld. Drie sterren ben ik niet zeker van: Sinan, Rick Paul en Evelien.
Mooi gedaan!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Ik ben zelf afgelopen nacht ook bezig geweest (was nog niet helemaal af) en dat komt groten deels overeen. Er lopen nog banken bovenin naar de uitgang toe. Ik wist zelf maar 19 geld plekken te vinden. Die rechter op de regel van Robert, Merel Sarah, Nikkie en ???, had ik niet. Verder is alles volgens mij hetzelfde.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Uit stralen
« Reactie #79 Gepost op: 14-01-2019, 14:35:54 »
Mooi gedaan!  ::ok:: ::ok:: ::ok::

Ik ben zelf afgelopen nacht ook bezig geweest (was nog niet helemaal af) en dat komt groten deels overeen. Er lopen nog banken bovenin naar de uitgang toe.

Was dat de uitgang? Ik dacht dat het met een zwart doek afgedekt was en dat de kandidaten gewoon terug naar de ingang gingen als ze buiten gingen.