Auteur Topic: Follow the money  (gelezen 61082 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #120 Gepost op: 18-02-2019, 22:10:23 »
Nee, haar bootje was het meeste waard want die zat het laatste in de rij. De opdracht geeft ook precies aan waarom puur kijken op de FTM zulke onzin is. Zij weet zichzelf in de beste positie te zetten met dit duurste bootje. Ja dan komt er automatisch meer geld van. Dat is de directe consequentie. Het is dan zulke onzin om haar dan te bestempelen als grote geld winnares...

Ik vind het machtig mooi om te zien hoe zij het geklooi van RP met het slotje terzijde zet, het slotje zelf in mum van tijd open heeft PLUS al haar acties die in een vloeiende lijn dan volgen, HOEWEL ze in woord precies het tegenovergestelde bepleit. Dat is zoiets moois... mag van mij in de top van alle molacties ooit.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 22:13:41 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Follow the money
« Reactie #121 Gepost op: 18-02-2019, 22:21:10 »
Nee, haar bootje was het meeste waard want die zat het laatste in de rij. De opdracht geeft ook precies aan waarom puur kijken op de FTM zulke onzin is. Zij weet zichzelf in de beste positie te zetten met dit duurste bootje. Ja dan komt er automatisch meer geld van. Dat is de directe consequentie. Het is dan zulke onzin om haar dan te bestempelen als grote geld winnares...

Ik vind het machtig mooi om te zien hoe zij het geklooi van RP met het slotje terzijde zet, het slotje zelf in mum van tijd open heeft PLUS al haar acties die in een vloeiende lijn dan volgen, HOEWEL ze in woord precies het tegenovergestelde bepleit. Dat is zoiets moois... mag van mij in de top van alle molacties ooit.
Was het niet nog mooier geweest als ze er 750 euro uit had gespeeld in plaats van 250 binnen te brengen? :P
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #122 Gepost op: 18-02-2019, 22:35:53 »
Nee dat ging nooit. Er waren al 2 bootjes in vliedende vaart terug gegaan. Dus ze zaten allemaal erg 'op sprong' zoals we hier zeggen, Sinan en Jamie zaten er bijzonder hard in. Er was geen enkele kans dat er geld uit de pot zou gaan. Er was alleen kans dat het bedrag dat in de pot ging zou oplopen. Dat heeft ze hier dus perfect voorkomen!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #123 Gepost op: 18-02-2019, 23:31:20 »
Dus een van de mooiste molacties aller tijden bestaat eruit om zo snel mogelijk die kooi te openen zodat ze toch het meeste geld verdiend hebben? Ik kan er nog inkomen dat dit even improviseren is als mol als jouw tactiek om niet op tijd binnen te komen helemaal verpest wordt door Jamie en Sinan, maar dan doet ze het toch niet erg goed hier.

Ik vond net dat ze in woord de potentiële molacties aan het uitleggen was, maar in haar daden dacht, bah nee, lukt niet. Ik maak me er even makkelijk van af. Die slotjes waren nu ook niet zo moeilijk om open te doen he. Sarah is voor mij dan even verdacht, want die doet eigenlijk net hetzelfde?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Follow the money
« Reactie #124 Gepost op: 19-02-2019, 01:42:53 »
Alle mollen brengen wel eens geld binnen, maar Merel laat onnodige kansen liggen.
Dat kan ik niet ontkennen, maar zoals ik in het Merel topic gepost heb denk ik dat ze molacties uitgevoerd KAN hebben die de balans omgooit. Niet gepakt geld dat nu in de schema's wordt verdeeld over meerdere personen is soms puur haar verantwoordelijkheid. Maar dat is heel speculatief, net mogelijke als gefaalde molacties en redenen waarom ze soms wel geld pakt.
Het lijkt er op dat de drie overgebleven kandidaten nog niet 100% op haar zitten, dus hopelijk gaat ze de komende aflevering los. Er is nu niet echt reden meer om onnodige kansen te laten liggen.

(Ik zit in een tunnel.)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #125 Gepost op: 19-02-2019, 02:34:43 »
Kan me niet voorstellen dat het Merel is. De opdracht met de kokers doet ze juist én heel goed én ze helpt Robert met abseilen én ze herinnert hem dat hij naar de kokers moet kijken. In de wachtkamer gaat ze spontaan voor een joker maar maakt hem niet open maar later met Jaimie om te kijken of ze hem kan vertrouwen. De tuuk tuuk opdracht doet ze prima en haalt het meeste geld binnen. De 3D puzzel doet ze zo mogelijk nog beter. Bij de bananen vraagt ze zich af of er een koker in hangt en trekt daardoor de aandacht van andere kandidaten (in dit geval Sinan) om het na te kijken. In het bootje zit ze als mol op de meest verkeerde positie tenzij ze waren doorgevaren. Dat had ze heus verder kunnen pushen maar ze laat zich (kandidaats) meeslepen met 'vlug terug!'. Op de toren maakt ze prima woorden wat nog best lastig zal zijn onder tijdsdruk met een dyslect naast je en later een lieve man die ook een foutje maakt. Ze doet gewoon altijd haar best. Bijvoorbeeld ook de opdracht waar RP en Nikkie cijfers moeten fotograferen, is zij het meest fanatiek met de omlijsting op de goede plek trekken.

En ook, als er iemand geld weg had kunnen maken bij de laseropdracht, zou ik eerder Niels vermoeden dan merel. Niels heeft 8,5 minuten waarvan we geen benul hebben wat hij heeft gedaan, we zien de groep niets eens reageren of iets.

Vind het FTM principe dit jaar wel nog lastiger toe te passen dan voorgaande jaren. De wachtkamer is een goed voorbeeld. Niels haalt 250 binnen en onmolser kan het niet zijn. Aan de andere kant als hij de mol is, heeft hij ervoor gezorgd dat een ander niet koos voor 250 door te gebaren dat ze niet weg moesten gaan en de twee anderen gemotiveerd te blijven zitten. Was ook vreemd, waarom zegt hij 'zal ik alleen gaan' en niet 'laten we allemaal gaan, dat is 750 euro'. Vanuit de Niels tunnel geloof ik hierin maar objectief kan je het dus niet noemen :)


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Follow the money
« Reactie #126 Gepost op: 19-02-2019, 09:04:30 »
Wat Follow the Money betreft vind ik niet dat Sinan hier geld heeft 'verdiend' door niet aan de opdracht mee te doen. Alleen áls Merel de Mol blijkt en ze inderdaad zich door deze actie in het nauw gedreven voelde zou je kunnen zeggen dat hij indirect de Mol buiten spel heeft gezet. Maar om dat op voorhand al te zeggen is wat mij betreft tunnelredeneren.
Dus als ik jou goed begrijp vind jij dat Sinan hier geen geld heeft verdiend. Geen 250 Euro heeft verdiend? Zo wordt het wel heel erg makkelijk om laag te gaan staan in FTM-lijstjes.
Daarbij blijft het voor mij logisch dat hij juist door niet naar beneden te gaan het voor Sarah en Merel veel moeilijker (zo niet onmogelijk) had gemaakt om te mollen. Ze wisten volgens mij toch ook de sleutelhanger van de elkaar? Zo kwam het in ieder geval op mij over.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: Follow the money
« Reactie #127 Gepost op: 19-02-2019, 12:18:46 »
Naar aanleiding van dit Follow-the-Money schema lijkt het mij toch het meest voor de hand liggen dat we de mol moeten zoeken tussen Sarah en Sinan, maar Niels loopt er voorzichtig achteraan. De enige waarbij ik de minste molverdenking heb op 't moment is Merel.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #128 Gepost op: 19-02-2019, 15:23:28 »
Naar aanleiding van dit Follow-the-Money schema lijkt het mij toch het meest voor de hand liggen dat we de mol moeten zoeken tussen Sarah en Sinan, maar Niels loopt er voorzichtig achteraan. De enige waarbij ik de minste molverdenking heb op 't moment is Merel.

Ik snap dat je Sarah en Sinan die 250 toewijst in de fabriek, maar dan is het toch 125 elk?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #129 Gepost op: 19-02-2019, 15:31:59 »
Ik snap dat je Sarah en Sinan die 250 toewijst in de fabriek, maar dan is het toch 125 elk?

Sommigen verkiezen om verdiende bedragen volledig toe te kennen aan kandidaten. Zoals de €750 bij het abseilen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Follow the money
« Reactie #130 Gepost op: 20-02-2019, 10:20:14 »
Sommigen verkiezen om verdiende bedragen volledig toe te kennen aan kandidaten. Zoals de €750 bij het abseilen.
Ik blijf het alleen vreemd vinden dat Sinan 'beloond' wordt door niet ab te seilen. Ik blijf erbij dat hij door het niet naar beneden gaan een grote invloed heeft gehad op het slagen van deze opdracht, dus hoort hij hier ook zeker (in dit geval) de 750 Euro te krijgen.
Al ben ik zelf meer voor het delen van het verdiende geld als er in groepjes wordt gespeeld. Een keer zo'n groot bedrag, en je staat bijna definitief bovenaan in de lijst met verdiend geld.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #131 Gepost op: 20-02-2019, 10:42:33 »
Ik blijf het alleen vreemd vinden dat Sinan 'beloond' wordt door niet ab te seilen. Ik blijf erbij dat hij door het niet naar beneden gaan een grote invloed heeft gehad op het slagen van deze opdracht, dus hoort hij hier ook zeker (in dit geval) de 750 Euro te krijgen.
Al ben ik zelf meer voor het delen van het verdiende geld als er in groepjes wordt gespeeld. Een keer zo'n groot bedrag, en je staat bijna definitief bovenaan in de lijst met verdiend geld.

Hem 750 toekennen (en Sarah en Merel 0) is zelfs nog realistischer dan hem 0 toekennen, maar die discussie ben ik enkele pagina's geleden al terug (of in een andere topic). Iedereen zijn eigen methode.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #132 Gepost op: 20-02-2019, 20:48:29 »
Puur cijfermatig kijken gaat dit jaar niet werken, ben ik bang. Dan waren RP en Jamie niet afgevallen. Kijk ik alleen naar aflevering 1... Niels roept meteen, dat ze vrijstellingen moeten laten zitten en het geld kunnen pakken, nadat Jamie de eerste voorzet gaf. Het resultaat is weliswaar nul, maar een nul daar bij Niels doet in mijn ogen geen recht aan wat er werkelijk gebeurt.

Hetzelfde geldt bij de bootjes in de kooi. De cijfers van het slot worden goed geroepen. Merel herhaalt ze verkeerd, RP herhaalt ze goed. Op het moment, dat Merel merkt dat RP met de goede cijfers werkt, neemt ze het over en heeft de code in een keer goed. Je kunt dat zien als... Merel gaat voor -750 en als dat mislukt, beperkt ze de schade door zo snel mogelijk weg te komen.

Maar inderdaad, als je het cijfermatig bekijkt, haalt ze hier geen -750 maar is ze half verantwoordelijk voor +250 en heeft ze opeens 875 meer verdiend dan strikt noodzakelijk...

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #133 Gepost op: 21-02-2019, 18:18:56 »
Als er niets meer bijkomt (of afgaat) door Merel, dan heeft ze DERTIENhonderd euro in de pot gebracht ;-)

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Follow the money
« Reactie #134 Gepost op: 23-02-2019, 16:01:03 »
Omdat ik al vaak zie langskomen dat Jan vorig jaar als grootverdiener uit de FTM tabellen kwam (daar ben ik het niet mee eens btw), heb ik de stand van aflevering 7 van vorig jaar vergeleken met de stand van aflevering 7 dit jaar.
Knip

Mooi overzicht. ik vind het verhelderend zo!
Dat dan weer wel

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #135 Gepost op: 23-02-2019, 22:54:42 »
Wie verdiende vandaag in de 2e opdracht (motor-opdracht) hoeveel geld?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #136 Gepost op: 23-02-2019, 22:56:02 »
Merel 500, Niels 250 en Sarah 500

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #137 Gepost op: 23-02-2019, 22:57:38 »
Ik switch naar Niels als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #138 Gepost op: 23-02-2019, 22:58:05 »
Merel 500, Niels 250 en Sarah 500
Echt geweldig...  >:(
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #139 Gepost op: 24-02-2019, 00:54:12 »
Dus hopelijk gaat ze de komende aflevering los. Er is nu niet echt reden meer om onnodige kansen te laten liggen.

Ik vond haar niet echt los gaan. Maar misschien werd ze nu ook wel teveel op de vingers gekeken door een Niels op het strand met jokers verbranden en door Sarah bij de drone opdracht.

We gaan richting de finale dus juist dan loop je kans dat je door beide andere kandidaten allang totaal in het beeld bent.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan