Auteur Topic: Follow the money  (gelezen 61499 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #140 Gepost op: 24-02-2019, 10:09:15 »
Ik switch naar Niels als mol.

?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Follow the money
« Reactie #141 Gepost op: 24-02-2019, 10:25:49 »
Ik switch naar Niels als mol.

Serieus? Jij stapt dus uit de Merel-tunnel? Motiveer je keuze eens, s.v.p.

Het strookt ook niet met wat je hier zegt: https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67188.msg2180796#msg2180796

Op twee kandidaten gaan zitten, kan nu echt niet meer. Dus wat wordt je keuze?
« Laatst bewerkt op: 24-02-2019, 10:28:02 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #142 Gepost op: 24-02-2019, 12:22:31 »
Sarcasme is niet altijd duidelijk op een forum  ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #143 Gepost op: 24-02-2019, 13:01:11 »
Sarcasme is niet altijd duidelijk op een forum  ::rofl::

Bij Lo weet ik het sinds die geniale molactie bij de kooi niet meer wat ze nu wel en niet meent. Maar goed terug on-topic.

Weer een een aflevering waar FTM vrij irrelevant is, zoals de meeste dit seizoen. Voor alle duidelijkheid, dat impliceert niet dat de afleveringen en opdrachten niet goed zijn.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Follow the money
« Reactie #144 Gepost op: 24-02-2019, 13:41:33 »
Bij Lo weet ik het sinds die geniale molactie bij de kooi niet meer wat ze nu wel en niet meent.

Ze? Volgens mij is Lo toch echt een man hoor.   ::jaja::

PS: sarcasme is zonder emoticon niet altijd te herkennen. Maar voor sarcastische opmerkingen is toch dit emoticon uitgevonden -->   >:D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #145 Gepost op: 24-02-2019, 13:45:54 »
Ze? Volgens mij is Lo toch echt een man hoor.   ::jaja::

PS: sarcasme is zonder emoticon niet altijd te herkennen. Maar voor sarcastische opmerkingen is toch dit emoticon uitgevonden -->   >:D

Die mening deel ik. Bij sarcasme mag een emoticon staan. Een knipoog mag voor mij ook.


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Follow the money
« Reactie #146 Gepost op: 24-02-2019, 14:05:27 »
Die mening deel ik. Bij sarcasme mag een emoticon staan. Een knipoog mag voor mij ook.


Ik vind dat het deze is  ::) ::) ::)

Maar ja die opdracht vond ik Sinan verdacht weinig doen qua geld ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Follow the money
« Reactie #147 Gepost op: 24-02-2019, 18:22:17 »
Wie verdiende vandaag in de 2e opdracht (motor-opdracht) hoeveel geld?
Moet je dit geld eigenlijk wel individueel gaan toeschrijven? Dit was toch een collectief spel? Dat de een nu net een briefje meer pakte dan de ander maakt toch niet uit?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #148 Gepost op: 3-03-2019, 13:19:13 »
Na aflevering 8 heb ik (deels uit teleurstelling over de opdrachten) geen update gepost. Bij deze mijn finale schema:



De aanpassingen:

5.3 Sleutelhanger
Ik heb de commentaren die pleiten voor een bijdrage van Sinan gelezen en ze bevatten een kern van waarheid. Ik heb daarom de verdeling 375-375 over Merel en Sarah veranderd in een 250-250-250 voor Merel, Sarah en Sinan.

Sommigen pleiten voor een 750 voor Sinan, maar ik ga de personen die ook echt die waterval afgaan en het werk doen geen nul euro toekennen. Uiteindelijk hebben ze beiden goed gevoeld (en dat bleek niet zo makkelijk als je de andere lijn bekijkt) en ze hebben beide de moeite genomen om Sinan's koker te controleren.

8.1 Vuurproef
Wie heeft de €1550 verknoeid? Kan je niet afleiden. Dus komt in de onbekende kolom.

8.2 In het vizier
Ik ga Sinan geen geld toekennen voor het zitten in de koffer en het traag bedienen van de drone. Die man heeft mogelijk zelfs geld gekost, maar dat valt moeilijk te bewijzen.

Voor de andere 3 kandidaten heb ik gekeken wie er in het veld was toen er geld genomen werd. Je hoefde niet effectief geld te nemen om een bijdrage te leveren vind ik. Het afleiden kan eventueel een goede tactiek geweest zijn om dat geld binnen te brengen. Dus ik verdeel iedere 250 die genomen is onder de 2 of 3 kandidaten die toen in het veld waren.

Aan het verloren geld kunnen de kandidaten niets doen. Een motor is sneller dan lopende kandidaten en het opzet was zo dat het onvermijdelijk was dat die motorrijders ook geld gingen kapen.

8.3 Ten val brengen
Hier kon geen geld verdiend worden.

9.1 Stamhoofd
Je kan hier niet onderscheiden wie meer heeft bijgedragen dan een ander aan het slagen of mislukken. Ja, het is Niels' toren die af is, maar die stukken zijn ook deels dankzij de dames tot bij hem gekomen. Dus alles wordt gedeeld door 3.

9.2 Doordraaien
Simpelweg iedere 300 euro gedeeld door de 2 kandidaten die aan zet waren.

Conclusie:
Merel heeft het meeste bijgedragen aan de pot van alle kandidaten (zelfs de afvallers) volgens mijn rekenmethode (of je de -1000 van Sarah nu meetelt of niet).
Merel en Niels hebben bijna hetzelfde bedrag niet in de pot laten vloeien. Afhankelijk van hoe je de Roulette opdracht meerekend heeft Sarah het meeste of het minste uit de pot gehouden.

Er komt dus geen overduidelijke Mol naar voren (zoals we allemaal al wel concludeerden), maar dat plusgeld van Merel is me toch een doorn in het oog voor potentieel molschap.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #149 Gepost op: 3-03-2019, 14:13:38 »
Ik denk dat FTM zijn waarde gaat verliezen. De regie heeft nu wel door dat de molloten veel waarde hieraan hechten. De MOL kan naar believen geld in de pot spelen maar er ook uit (laten) halen bv door anderen de verkeerde kant op te sturen. Het belangrijkste is immers dat de MOL onverdacht blijft. We zullen dus vaker gaan zien, vermoed ik, dat de MOL een goede voorzet geeft om een opdracht te laten lukken en mee gaat met kandidaten die een goed advies geven om een opdracht te laten slagen.
De MOL weet van te voren bij welke opdracht hij/zij weer de mogelijkheid heeft de pot te plunderen.
In de toekomst zal het er meer op aan gaan komen op andere dingen te letten, een rode draad te vinden, lichaamstaal observeren, echte hints vinden, enz.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #150 Gepost op: 3-03-2019, 14:15:20 »
In de toekomst zal het er meer op aan gaan komen op andere dingen te letten, een rode draad te vinden, lichaamstaal observeren, echte hints vinden, enz.

Brrrrrr, jij beschrijft een heel ander programma dan het zoeken naar een saboteur.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #151 Gepost op: 3-03-2019, 14:18:00 »
Echt waar? Ik dacht dat de politie dat ook zo deed. Al denk ik wel dat de politie erg veel waarde aan FTM hecht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #152 Gepost op: 3-03-2019, 14:19:29 »
Echt waar? Ik dacht dat de politie dat ook zo deed. Al denk ik wel dat de politie erg veel waarde aan FTM hecht.

Je zal in een rechtszaal maar veroordeeld worden omdat je raar kijkt en je vreemd gedraagt, terwijl je ondertussen negeert wie het geld genomen heeft. ;)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #153 Gepost op: 3-03-2019, 14:27:05 »
Ja, daar zullen wij maar niet aan denken hé?
Maar ik schreef niet dat er helemaal niet meer op FTM gelet moet worden. Alleen dat het zijn waarde zal gaan verliezen ( vanwege de veel te slimme molloten.)
Misschien had ik het iets anders moeten verwoorden. Het zal altijd wel een onderdeel blijven maar minder schat ik in.
OK?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #154 Gepost op: 3-03-2019, 14:29:53 »
Ja, daar zullen wij maar niet aan denken hé?
Maar ik schreef niet dat er helemaal niet meer op FTM gelet moet worden. Alleen dat het zijn waarde zal gaan verliezen ( vanwege de veel te slimme molloten.)
Misschien had ik het iets anders moeten verwoorden. Het zal altijd wel een onderdeel blijven maar minder schat ik in.
OK?

Jij moet je niet verantwoorden hoor. ;D Ik hoop gewoon dat je geen gelijk gaat krijgen. Als de Mol diegene kan zijn die het meeste geld heeft binnen gebracht dan is het oorspronkelijke format helemaal verlaten.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #155 Gepost op: 3-03-2019, 14:37:49 »
Ik heb graag geen gelijk als ik er een ander een plezier mee kan doen. In dit geval ben jij dat. Ik hoop echt dat FTM een onderdeel blijft ook al vanwege al het werk wat er in zit om de schema's te maken en die bij te houden. De discussies volg ik graag.
Maar mijn punt is toch dat de regie hier meer rekening mee zal (moeten) gaan houden.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #156 Gepost op: 3-03-2019, 14:49:43 »
Een mol zijn taak is toch om geld uit de pot te houden? Ik blijf het vreemd vinden dat er dan niets in de FTM te herleiden zou zijn. Dan gaat voor mij een beetje het doel van het spel verloren.

Ik vond het vorig jaar met Jan ook al lastig maar beter te verkroppen na aflevering 10, dus ik ben benieuwd wat dit jaar ons gaat brengen aan molacties

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Follow the money
« Reactie #157 Gepost op: 3-03-2019, 14:57:56 »
Een mol zijn taak is toch om geld uit de pot te houden?

De laagste pot ooit deze keer!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #158 Gepost op: 3-03-2019, 15:00:20 »
Met onmogelijke opdrachten als Vuurproef is dat dit jaar niet geheel toe te schrijven aan de mol

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Follow the money
« Reactie #159 Gepost op: 3-03-2019, 15:12:23 »
En de te verdienen bedragen zijn ook echt heel klein. Ik zat het seizoen met George terug te kijken, en daar was er toch veel en veel meer te verdienen! Had je zo 10.000 voor een opdracht, in plaats van 250....