Auteur Topic: Dagboek van de afvaller  (gelezen 9689 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Dagboek van de afvaller
« Gepost op: 13-01-2019, 10:15:16 »
« Laatst bewerkt op: 11-03-2019, 19:16:28 door Hulpmol »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #1 Gepost op: 13-01-2019, 10:33:33 »
Bewust op een persoon ingezet. Dan neem je in aflevering 2 een risico dat je er uit ligt. En zo geschiedde. Maar als je inderdaad niet mee wil in het mentale aspect 24/7 snap ik dat je er horendol van kunt worden. ::hug::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #2 Gepost op: 13-01-2019, 10:34:11 »
Het dagboek van de eerste afvaller:

“Opgelucht”, dat was mijn reactie toen Rik me vroeg hoe ik me voelde nadat ik als eerste uit het programma vloog.

Versta me niet verkeerd, ik heb veel gelachen en stuk voor stuk bijzondere mensen leren kennen, maar het psychologische aspect van het spel had ik totaal onderschat.

Ik had er zo’n 20 jaar naar uitgekeken om deel te nemen aan Wie Is de Mol - De eerste Vlaamse versie was toen op televisie - en daarom was het ook zo raar om te merken dat het programma, waar ik zo hard fan van was, toch echt niks voor mij bleek te zijn. Ik vond het heel verwarrend om mezelf voortdurend de vraag te moeten stellen of iemand nu oprecht geïnteresseerd was, of gewoon informatie van me wilde. Ook bleek ik veel minder fanatiek te zijn dan de rest van de groep. ’s Ochtends aan het ontbijt al met het molboekje in aanslag, ‘s middags noteren wie er kip of vlees bestelde, ‘s avonds de kamernummers checken…

Ik kon er niet in mee gaan en dat maakte me natuurlijk ook kwetsbaar. ’s Avonds vroeg ik ook aan de groep of we het misschien voor 1 keer niet over De Mol konden hebben… Gek genoeg werd ik daardoor hoofdverdachte nummer 1, waardoor ik een beetje buiten de groep viel…Of zat dat alleen maar in mijn hoofd? Om niet compleet gek te worden, heb ik bij de laatste vragenronde heel bewust beslist om op 1 persoon te stemmen. Ik wist dat ik daarmee een enorm risico nam, maar ik had er ook vrede mee als ik er op die manier uit zou moeten. En dat gebeurde ook. Die nachten daarna was ik compleet in de war. Want ik lag dan wel uit het spel, in mijn hoofd bleef ik maar zoeken naar De Mol.

Langzaam kan ik dat rare spel een plekje geven. Al zal ik pas écht opgelucht zijn als ik samen met de rest van Nederland in maart zal ontdekken wie de Mol is….

Evi.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #3 Gepost op: 13-01-2019, 11:36:42 »
Het was een (bijna) alles of niets poging die ik kan begrijpen. Blijkbaar werd het bij Evi erg onrustig in het hoofd.  He je het fout, dan ben je er van af. Kies je toevallig de juiste, dan scheelt dat ook weer wat stress voor het verdere verloop.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #4 Gepost op: 16-01-2019, 20:48:31 »
Die arme Evi. Stel dat haar hoofdverdachte (Evelien?) de mol was, dan had ze er tot het einde in moeten blijven.
Tell me what your telescope says

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #5 Gepost op: 26-01-2019, 22:40:05 »
DAGBOEK VAN DE AFVALLER - AFL. 4
Dromen worden werkelijkheid. Al zo’n beetje mijn hele jeugd keek ik naar Wie is de Mol?. Ik liet mijn gedachten graag dansen met het idee dat ik misschien ooit mee mocht doen aan dit magische programma. Of beter zelfs: de Mol mocht zijn.

2018 was een wervelwind aan ervaringen, met de Mol als hoge hoogte, en het verlies van mijn kleine broertje als diep dal. Elke avond stuurde mijn moeder me netjes verslagen met hoe het met ‘m ging. Ik voelde me sterk, helder en dat mensen mij dan ook nog eens verdachten was helemaal lekker meegenomen! Tot 2 avonden voor mijn exit. Mijn moeder hield opvallend haar mond als ik vroeg hoe het thuis ging. In het spel leken dingen voor me met het uur duidelijker te worden. Maar van binnen wist ik; thuis klopt iets niet.

Ik zal nooit zeggen dat ik destijds 100% duidelijkheid in m’n hoofd had over wie ons nou zat te belazeren, maar dat ik op de goede weg zat wist ik wel. Toch besloot ik op gevoel te gaan en onbewust even een paar vragen meer in te vullen op kandidaten waarvan ik eigenlijk wel wist; zij kunnen het bijna zéker niet zijn.

Die avond tik ik mijn naam in, neem een laatste diepe adem, en de hemel kleurt rood. De kleur van Mikai, de kleur van mijn kleine broertje. Het was goed zo.

Dromen worden werkelijkheid. Het feit dat ik Wie is de Mol? in het echt heb mogen meemaken is iets wat me de rest van mijn leven dierbaar zal zijn. Ik hoop dat jullie net zo hebben genoten van mijn deelname als ik!

P. S. Ja, ik stond echt élke dag anderhalf uur eerder op dan de rest voor al die Gamma blikken foundation!

Nikkie.

Edit; <3
Omnia vincit amor

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #6 Gepost op: 27-01-2019, 09:56:14 »
Nu ben ik toch wel heeeeeel nieuwsgierig geworden naar het dagboek van Evelien.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #7 Gepost op: 27-01-2019, 10:33:23 »
Nu ben ik toch wel heeeeeel nieuwsgierig geworden naar het dagboek van Evelien.

Ik neem aan dat ze nu even Nikkie nog het moment van de dag gunnen en dat we het dagboek van Evelien morgenvroeg pas krijgen.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #8 Gepost op: 27-01-2019, 10:44:57 »
Ik zou het niet beter kunnen zeggen, maar ik ben er nieuwsgierig naar...….

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #9 Gepost op: 27-01-2019, 10:51:15 »
Ik zou het niet beter kunnen zeggen, maar ik ben er nieuwsgierig naar...….

Iedereen wel denk ik. ;D

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2019, 16:05:39 »
Alsof er een luik werd opengetrokken en ik minstens 300 meter naar beneden viel.

Zo voelde ik me, toen Rik zei dat mijn joker niet geldig was. En tijdens die val wist ik ook: ik ga ‘rockbottom’ halen, oftewel: dat rode scherm is voor mij.

En dat terwijl het best lekker ging. Ik haalde geen cent binnen voor de pot, wat me de twijfelachtige status van ‘meest gemakkelijke mol ooit’ opleverde binnen de groep. Precies dat zag ik als een voordeel. Want zolang iedereen maar dacht dat ik de mol was, kwam ik wel verder. Tot zover mijn tactiek.

Want het is echt waar. Niets is wat het lijkt in Wie is de Mol?. Je kan nog zo denken dat je intuïtie, een scherpe blik, of je vermogen om goede vragen te stellen je verder zal helpen, het is niet zo. Je bent net zo’n sneeuwbol die door elkaar wordt geschud. Uiteindelijk daalt de sneeuw daarin weer naar de grond en vindt zijn plek, maar ik kreeg daar de tijd niet voor.

Zo is het spel. Dat moet je, tranen eenmaal weggeveegd, accepteren. In het vliegtuig naar huis heb ik “Had ik maar….” verbannen uit mijn hoofd en Candy Crush gedownload. Dat kan ik tenminste wel winnen ;-)

De restverschijnselen? Ik droom nog wel eens dat ik mag terugkeren in het spel. Of dat ik even mag kijken hoe de groep het verder doet. Heerlijk. De werkelijkheid is dat ik maar mooi heb meegedaan met Wie is de Mol?, het tofste programma ooit. Ik kijk net zo stuiterend en enthousiast uit naar de finale als toen ik eraan begon. Nu vanaf de zijlijn.

Kijk je mee? Ik denk trouwens dat ik weet Wie de Mol is….

Evelien.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2019, 16:42:37 »
Wauw, wat een mooi dagboek van Evelien! Erg mooi om te lezen hoe ze haar vertrek heeft ervaren en hoe ze nog steeds geniet van het programma.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #12 Gepost op: 28-01-2019, 16:56:48 »
Evelien,  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #13 Gepost op: 28-01-2019, 17:16:21 »
Wauw, wat een mooi dagboek van Evelien! Erg mooi om te lezen hoe ze haar vertrek heeft ervaren en hoe ze nog steeds geniet van het programma.

Dat vind ik ook!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #14 Gepost op: 28-01-2019, 17:44:58 »
Bijzonder sportief, want geen woord over Niels. Maar goed, bij haar is het natuurlijk onderussen allang allemaal bezonken. Ik hoop dat de collectieve verontwaardiging bij veel kijkers haar goed doet.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #15 Gepost op: 28-01-2019, 18:44:01 »
collectieve ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #16 Gepost op: 3-02-2019, 09:51:41 »
Een rood scherm. Ja, daar ga je dan menneke. Ik had al zo’n voorgevoel, voelde me een stuk minder zeker van mijn zaak dan vorige keren.

En zonder joker ga je die test dan toch niet zo lekker in. Die vragen zijn ook zo lastig! Zie alles maar eens te onthouden: Wie heeft bij de lunch een kop koffie gedronken? Wie had daar en daar z’n handen over elkaar? Etc. Bovenop alle andere indrukken van de reis, is het bijna niet te doen om al die details op te slaan.

Er gaat van alles door me heen. Was ik maar sneller geweest met invullen. Had ik maar zus, had ik maar zo… Uiteindelijk denk ik dat ik te veel mijn kansen heb gespreid. Als ik het opnieuw mocht doen, zou ik veel meer op Sinan inzetten. Of op Rick Paul. Of op Jamie… Man, het is zo’n psychologisch spelletje, op een gegeven moment verdenk je iedereen!

Gek ook wel om nu zo weggetrokken te worden uit het spel. Niet nog even napraten of afscheid nemen, gewoon in één keer naar huis zonder te weten hoe het verder gaat. Maar ik ga met opgeheven hoofd naar huis – ik was in ieder geval niet de eerste! – en denk met veel plezier terug aan de groep en alle belevenissen. Ik denk niet dat de collega’s thuis ooit hadden gedacht mij te zien salsadansen… En die laatste opdracht, het abseilen van die waterval: superzwaar, ik was kapot! Maar ik vond het geweldig, en het zal ook wel spectaculaire beelden hebben opgeleverd. Ik kan niet wachten om ze te zien – en eindelijk antwoord te krijgen op alle vragen die nog steeds door mijn hoofd spoken.

Robèrt.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #17 Gepost op: 3-02-2019, 10:25:54 »
En zo is Robèrt precies "thuis" op het moment dat Heel Holland Bakt zijn finale heeft.

Alsof het zo moest zijn.

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2019, 10:33:42 »
Merkwaardig: in het gesprek met Rik geeft Robert aan dat hij de vragen te veel op een iemand heeft ingevuld, maar in het dagboek zegt hij juist te veel te hebben gespreid

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek van de afvaller
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2019, 10:35:32 »
Merkwaardig: in het gesprek met Rik geeft Robert aan dat hij de vragen te veel op een iemand heeft ingevuld, maar in het dagboek zegt hij juist te veel te hebben gespreid

Of hij heeft juist teveel op 1 persoon ingezet, en dat is dan niet één van deze 3. En die persoon is dan niet de mol. Mmm...


Ach, alles kan. ;D