Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 196007 keer)

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #140 Gepost op: 10-02-2019, 00:40:07 »
Ik denk dat ik iets op het spoor ben m.b.t. de puzzelstukken...

De beelden die wisselen zijn gekoppeld aan opdrachten:

Min of Meer
Over Bruggen
Links of Rechts
In Zicht
Sleutelhanger

De eerste letters? MOL IS...

Met nog twee opdrachten in de leader te gaan, verwacht ik initialen. R.P. of toch voornaam en achternaam? MW? JT? SC (Sinan én Sarah?)? NL?

Kijkend naar de opdracht met een motor zou MW dan het meest aannemelijk zijn...

Ben er ook nog niet uit maar stel dat we de woorden executie vervangen door Schermen of Laserstralen en fakkels opdracht door vuur, branden of ander woord. Opdracht motor door crossen, crossmotor ; jokers splijten door vrijstellingen of beitels enz? Kunnen we dan ergens tot een oplossing komen?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #141 Gepost op: 10-02-2019, 00:41:28 »


In seizoen 7 werd in aflevering 8 opgemerkt dat Inge handgebaren maakte in de groepsfotos. Anton Jongstra vond dat een probleem: "Ik snap niet hoe ze dit zo hebben kunnen onderschatten. In seizoen 7 maakten we dezelfde fout met Inge Ipenburg, die met handgebaren seinde dat ze de Mol was. Dit werd opgemerkt in aflevering 8. De kloosteropdracht was al in aflevering 2."

Was dat van inge in afl 8? Naar mijn gevoel hadden we dat hier al veel eerder door. Ik dacht zelf bij afl 2/3 al ook. Weet nog dat het zo snel was dat ik het echt jammer vond. Beetje zelfde als met Klaas voor mijn gevoel.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #142 Gepost op: 10-02-2019, 00:45:28 »
Was dat van inge in afl 8? Naar mijn gevoel hadden we dat hier al veel eerder door. Ik dacht zelf bij afl 2/3 al ook. Weet nog dat het zo snel was dat ik het echt jammer vond. Beetje zelfde als met Klaas voor mijn gevoel.
Dat zou kunnen... Ik ben halverwege dat seizoen afgehaakt. Waarschijnlijk hadden fans het al eerder in de gaten en was het toen echt definitief. Ik ben afgegaan op info uit dit artikel van televizier.nl.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #143 Gepost op: 10-02-2019, 01:01:18 »
Ja waarschijnlijk kwam er toen pas de M van Mol ofzo. 😜
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline missmoll

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #144 Gepost op: 10-02-2019, 01:23:54 »
Hallo allemaal, als nieuwkomer even een kleine bijdrage

Citaat van Enigma:
Min of Meer
Over Bruggen
Links of Rechts
In Zicht
Sleutelhanger

De eerste letters? MOL IS...

En dan op de plaats van Evelien een T (van test) Dan kunnen er nog  W E R T K bijkomen en dan heb je Mol Westrik.
(De R bv van Racen met Sinan)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 01:39:10 door missmoll »

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #145 Gepost op: 10-02-2019, 01:29:19 »
Er zijn 2 "nieuwe" puzzelstukken in de leader. Het stuk dat we al kennen en een vierkant waar ik niet veel van kan maken omdat deze onder een te kleine hoek is gefilmd.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 01:34:57 door TimvanW »

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #146 Gepost op: 10-02-2019, 08:30:35 »
De executie en de jokers zitten nog in de leader. Van de jokers en de executie kan je je en e maken deze letters zitten allebei in de naam van Jamie. Zal het dan naar Jamie al mol verwijzen.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #147 Gepost op: 10-02-2019, 09:34:07 »
Wow goed gevonden dit zeg!! ::bravo::


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #148 Gepost op: 10-02-2019, 10:12:53 »
Ik zag hier en daar de suggestie voorbij komen dat de afbeelding op Nikkie zou slaan.

Theoretisch zou het kunnen. Maar dan vervallen we  in een discussie dat zij de oorspronkelijke mol was, en dat de makers naar een elegante en waardige manier hebben gezocht om haar speltechisch te laten vertrekken. Het zou ook de tweede, of eigenlijk derde, executieloze aflevering verklaren.

Dit als een soort gebaar naar de anderen toe. Een reset, dus.

Maar toch geloof ik daar niet in. Het zou op de eerste plaats niet eerlijk zijn ten opzichte van de afvallers. En ook zou het, als Nikkie onverhoopt wel de persoon op de afbeelding zou voorstellen als zijnde de mol, het aantal potentiële mollen meteen reduceren tot 5.

Ik heb geprobeerd die suggestie de kop in te drukken. Maar het kostte me wel moeite.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #149 Gepost op: 10-02-2019, 10:17:02 »
Hallo allemaal, als nieuwkomer even een kleine bijdrage

Citaat van Enigma:
Min of Meer
Over Bruggen
Links of Rechts
In Zicht
Sleutelhanger

De eerste letters? MOL IS...

En dan op de plaats van Evelien een T (van test) Dan kunnen er nog  W E R T K bijkomen en dan heb je Mol Westrik.
(De R bv van Racen met Sinan)
Zie filmpje in topic YouTube vlogs.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #150 Gepost op: 10-02-2019, 10:33:55 »
Ik heb geprobeerd die suggestie de kop in te drukken. Maar het kostte me wel moeite.

Het komt bijna iedere keer terug in dit geval. Janine was de Mol totdat ze afviel, Jean-Marc was de Mol vorig jaar, maar kon de druk niet aan en moest naar huis. Nu was Nikkie de Mol en moesten ze snel iemand nieuw vinden.

De mensen die hiermee iedere keer op de proppen komen zouden een internetverbod moeten krijgen. ::ohno::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #151 Gepost op: 10-02-2019, 10:37:06 »

De mensen die hiermee iedere keer op de proppen komen zouden een internetverbod moeten krijgen. ::ohno::
Het zijn wel steeds anderen. Blijkbaar is het besmettelijk.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #152 Gepost op: 10-02-2019, 10:38:51 »
Het zijn wel steeds anderen. Blijkbaar is het besmettelijk.

Computervirusje he. ;)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #153 Gepost op: 10-02-2019, 10:39:58 »
Die discussie gaan we idd niet meer aan. Er zitten nog 6 kandidaten in het spel, één is de mol, en daar gaan we naar op zoek. ::ontopic::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #154 Gepost op: 10-02-2019, 10:40:29 »
Het komt bijna iedere keer terug in dit geval. Janine was de Mol totdat ze afviel, Jean-Marc was de Mol vorig jaar, maar kon de druk niet aan en moest naar huis. Nu was Nikkie de Mol en moesten ze snel iemand nieuw vinden.

De mensen die hiermee iedere keer op de proppen komen zouden een internetverbod moeten krijgen. ::ohno::

Een dergelijk scenario is natuurlijk nooit uit te sluiten. Er kan altijd wat gebeuren met een kandidaat (en dus ook met een mol). Dat het onwaarschijnlijk is, ben ik persoonlijk met je eens. Maar om iemand, die daar anders over denkt, daarop af te rekenen?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #155 Gepost op: 10-02-2019, 10:44:53 »
Die discussie gaan we idd niet meer aan. Er zitten nog 6 kandidaten in het spel, één is de mol, en daar gaan we naar op zoek. ::ontopic::

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #156 Gepost op: 10-02-2019, 10:49:33 »
Ik denk dat ik iets op het spoor ben m.b.t. de puzzelstukken...

De beelden die wisselen zijn gekoppeld aan opdrachten:

Min of Meer
Over Bruggen
Links of Rechts
In Zicht
Sleutelhanger

De eerste letters? MOL IS...

Met nog twee opdrachten in de leader te gaan, verwacht ik initialen. R.P. of toch voornaam en achternaam? MW? JT? SC (Sinan én Sarah?)? NL?

Kijkend naar de opdracht met een motor zou MW dan het meest aannemelijk zijn...

Wat een goede vondst! ::ok::

Nu maar hopen dat Sarah of Sinan de Mol is, anders is er na de volgende letter misschien niks meer te speuren. ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #157 Gepost op: 10-02-2019, 10:50:17 »
Hallo allemaal, als nieuwkomer even een kleine bijdrage

Citaat van Enigma:
Min of Meer
Over Bruggen
Links of Rechts
In Zicht
Sleutelhanger

De eerste letters? MOL IS...

En dan op de plaats van Evelien een T (van test) Dan kunnen er nog  W E R T K bijkomen en dan heb je Mol Westrik.
(De R bv van Racen met Sinan)

Merel is een geweldige toevoeging aan de groep, maar kan eigenlijk gewoon niet te mol zijn, gezien de hoeveelheid geld die ze ophaalt. Als deelnemer is ze dus geweldig, als mol slecht. Ik hoop dus niet dat ze de mol is.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #158 Gepost op: 10-02-2019, 10:53:17 »
Er zijn nog maar 3 afleveringen met een leader. Dus MOL IS kan enkel aangevuld worden met 3 letters. Ik zou dus eerder denken dat het iets wordt als "MOL IS MAN" en dat we geen naam krijgen. Ik hoop ook dat we het tijdperk voorbij zijn dat de naam van de Mol gespeld wordt.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #159 Gepost op: 10-02-2019, 10:59:29 »
Er zijn nog maar 3 afleveringen met een leader. Dus MOL IS kan enkel aangevuld worden met 3 letters. Ik zou dus eerder denken dat het iets wordt als "MOL IS MAN" en dat we geen naam krijgen. Ik hoop ook dat we het tijdperk voorbij zijn dat de naam van de Mol gespeld wordt.

Als we nog daadwerkelijk 3 letters gaan krijgen, dan kunnen dit ook nog N-A-N zijn. Dan zou je komen bij MOL SINAN.