Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 194950 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #600 Gepost op: 5-03-2019, 03:49:53 »
Even mijn steentje bijdragen aan deze discussie:

Volgens mij is het MOLVISIE, want, heel simpel, we zien een GEZICHT. Vanwege de G-sleutel wellicht G ZICHT en dan ook MOL VISIE.

Er zijn opdrachttitels die ernaar verwijzen zoals 'In Zicht' en 'In het Vizier'.

Succes ermee!

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #601 Gepost op: 5-03-2019, 03:52:09 »
Ja, volgens mij ook. Het is gewoon molvisie.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #602 Gepost op: 5-03-2019, 04:16:30 »
En ook hiermee weten we niks, behalve dan dat we met al dat gepuzzel weinig tot niets zijn opgeschoten, dus ik denk dat Cinner goed zit met haar veronderstelling dat het niet-vervangen fragment van Niels de eigenlijke hint is en dat Molloot200 gelijk heeft met zijn idee dat de puzzelopdracht in het meer de geschrapte, vervangen opdracht was, waardoor de puzzelopdracht nu als hints-trigger-machine, als extra mollotenpuzzel, heeft gefungeerd. Hebben die puzzelstukken toch nog iets opgebracht...   ::tandpastasmiley::

 ::bravo:: ::bravo::

Ik heb het nog verder kunnen trekken in een apart topic: https://www.wieisdemol.com/forum/2019/?topic=67392.0

Even mijn steentje bijdragen aan deze discussie:

Volgens mij is het MOLVISIE, want, heel simpel, we zien een GEZICHT. Vanwege de G-sleutel wellicht G ZICHT en dan ook MOL VISIE.

Er zijn opdrachttitels die ernaar verwijzen zoals 'In Zicht' en 'In het Vizier'.

Succes ermee!

Toevoeging: ik hoor Rick in aflevering 1 wel zeggen "een land me vele gezichten, Columbia" De mol heeft ook vele gezichten. En we zien in het fragment wat nu over is, niet het gezicht van Niels/ de Mol. Niels met vele gezichten. Van vriendelijke, behulpzame jongen die altijd als eerste is en iedereen koffie en thee schenkt tot een halve crimineel die jokers jat, van iemand die blij is met kleine bedragen die met geluk nog net zijn binnen gekomen tot iemand die bijna boos wordt als een opdracht verkeerd gaat, van iemand die midden in de groep staat tot iemand die alleen handelt (hij zegt een anatal keer dat hij ergens alleen is, alleen als eerste in de ochtend, alleen in een kamer in aflevering 9), van iemand die best veel kan tot een angsthaas die niets durft, etcetera.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 04:22:38 door cinner »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #603 Gepost op: 5-03-2019, 04:39:10 »
MOLVISIE. Ik vind jouw uitleg naar Niels heel aannemelijk, Cinner. En die invulling van Avogadro ook heel mooi gevonden. Maar ik vind de uitleg van ik meen Chocomol, de drone views te koppelen aan Mol Merel, ook erg sterk. Wat ze gemeen hebben is dat ze de mol niet meteen prijsgeven, maar toch simpel uit te leggen zijn.
E.e.a. bevestigt mijn dilemma Merel-Niels. Je zei ergens dat je de 3 ook met acties naast elkaar gaat zetten. Top alvast, mocht je daar aan toekomen! En blij dat we zo'n standvastige Niels-tunnelaar overhebben. ::ok::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #604 Gepost op: 5-03-2019, 06:12:01 »
Ben ermee bezig Newbie.

Aflevering 2, opdracht Ver Tellen viel me nu ook op dat wat wij zien als foto's, in alle foto's Niels staat. Op een staat Evelien erop (onvermijdelijk vanwege haar positie). De foto's zijn anders dan de echte foto's die Rick laat zien op de tablet, daar staan in elk geval op een foto meerdere mensen en de foto met Evelien is ook anders.

Vermeld het hier omdat het gezicht van Niels zichtbaar is op de foto's, en het een visie is, Molvisie?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #605 Gepost op: 5-03-2019, 06:38:40 »
Dit had iemand destijds opgemerkt, en ik heb die foto's daarom toen ook bekeken. Maar ik ging uit van de foto's op de tablet. Ik kon Niels alleen op de eerste twee foto's duidelijk zien, op de andere twee niet of misschien een beetje op zijn rug. Dus ik dacht: het valt wel mee met deze hint.
Maar het gaat dus blijkbaar om de echte foto's van Nikkie. Als hij zich daar op alle vier zou hebben weten te wurmen, dan zou dat wel frappant zijn ja! ::vergroot:: Misschien kan iemand ze posten in het Niels topic of opdracht topic? Ik kan zelf dit jaar geen screenshots plaatsen, alles wordt zwart helaas.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #606 Gepost op: 5-03-2019, 07:32:00 »
Dus mensen, wat is de hint nou?

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #607 Gepost op: 5-03-2019, 07:35:45 »
Bedoel je deze?:
Ja ik bedoelde deze en waarschijnlijk wat andere posts die ik gecombineerd heb. Maar hij was toch anders dan in mijn herinnering.  ;D

Wat betreft een nog ontbrekende opdracht, als je er goed over nadenkt is het niet zo gek gedacht:

Stel in de afgelopen aflevering is nog een opdracht gespeeld (wel of niet de leader puzzel, dat maakt even niet uit). De opdracht hebben we nog niet gezien.
De zendtijd (voor de nog niet uitgezonden opdracht) hebben ze gebruikt voor de start met Moltalk in de afgelopen aflevering.
In de Ontknoppings-aflevering gaan ze "terug naar Colombia", zoals Rik in de (ik meen laatste) podcast zegt om die bewuste opdracht nog te tonen.

En als we in afl. 10 een opdracht te zien krijgen, zal dat heus niet na de ontknoping zijn. De opdracht is al gedaan, wij hebben hem alleen nog niet te zien gekregen maar kregen een deel van de ontknoping. De pot wordt dacht ik niet genoemd.

Ik hoop natuurlijk dat uit die opdracht nog een E komt, zodat de woordpuzzel sluitend wordt op een eenvoudige manier. Maar zelfs dat is al wat vergezocht misschien.
Ik ben het wel eens met anderen dat MOLVISIE waarschijnlijk de juiste (eenvoudig uit te leggen) uitkomst is.

Er gaan hier zoveel theorieën de ronde, deze moeder van drie wordt en dol van  ::hyper:: en de (voor mij) ingewikkelde lees ik niet, heb ik ook geen tijd voor. Ik was opzoek naar een eenvoudige theorie waar toen "vogelperspectief" uitkwam.

Edit:
Maar ik vind de uitleg van ik meen Chocomol, de drone views te koppelen aan Mol Merel, ook erg sterk.
Deze was van mij dus  ;)  :-[

Wat ze gemeen hebben is dat ze de mol niet meteen prijsgeven, maar toch simpel uit te leggen zijn.
Precies.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 07:51:07 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #608 Gepost op: 5-03-2019, 08:00:05 »
Edit: Deze was van mij dus  ;)  :-[
Oeps, sorry! Ik heb hele sloten Chocomol over me heen gekregen de laatste dagen. Haha. Met goeie bijdragen ook, dus niets ten nadele. Maar uiteraard alle credits naar jou hiervoor, Jannes! Ik vond hem mooi. ::ok::

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #609 Gepost op: 5-03-2019, 08:15:54 »
Oeps, sorry! Ik heb hele sloten Chocomol over me heen gekregen de laatste dagen. Haha. Met goeie bijdragen ook, dus niets ten nadele. Maar uiteraard alle credits naar jou hiervoor, Jannes! Ik vond hem mooi. ::ok::
::ok::
Ja, we zitten hier allemaal onder de chocomel ;)  Goed bezig Chocomol!  ::ok::

In de tweede variant (mijn variant) staat er: MOL V19 IS NI.
De test op het dak komt namelijk vóór de In het vizier opdracht!
Wel even opletten  ;D
En wellicht voor de zekerheid: je moet dus kijken naar de volgorde van de fragmenten in de leader. NIET in de volgorde waarin ze vervangen zijn (anders krijg je iets als OILMSIVIN (als ik het wel heb).
Dan ga je dus verschillende theorieën samenvoegen. Zou kunnen hoor maar naar mijn idee wordt het dan te ingewikkeld. Ik haak hier in ieder geval af  :)
Dat dan weer wel

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #610 Gepost op: 5-03-2019, 09:22:10 »
Heb de leader van de 9 afleveringen nog eens bekeken. Dan valt mij iets anders op. Voor elke kandidaat zie je steeds minder opdrachten, steeds meer fragmenten van het meer met de puzzelstukken. Maar in de 9 leaders verandert er één ding niet: voordat Sarah in beeld komt verschijnt er geen opdracht of meer met puzzelstukken, maar de kist met jokers, met prominent in beeld de joker met het opschrift: "De Mol" erop (en verder het open tikken van een joker), is dat een hint? Zal wel niet, is natuurlijk te simpel.

Dit dus!
Als voor aflevering 10 het shot niet veranderd dan is dit de hint.
Daarom werd het shot vóór Evelien, dat ook geen opdracht was,  pas in aflevering 9 gewisseld anders zouden we het te snel doorhebben ;D

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #611 Gepost op: 5-03-2019, 09:58:36 »

-knip-

Enfin, hoe meer ik lees hoe meer ik overtuigd raak dat het fragment van Niels de Joker koning wat als enige niet is vervangen, de hint is. Simpelweg omdat het weinig logisch is dat een hint pas uitgevogeld kan worden als we de ontknoping zien. Hints moeten verklaard kunnen worden in de laatste aflevering als in "als je deze hint hebt ontcijferd, dan wist je al wie de Mol is".

Maar een van die shots is van Sinan?

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het geweldig vinden als Niels de mol blijkt te zijn.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 10:00:21 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #612 Gepost op: 5-03-2019, 09:59:08 »
Dit dus!
Als voor aflevering 10 het shot niet veranderd dan is dit de hint.
Daarom werd het shot vóór Evelien, dat ook geen opdracht was,  pas in aflevering 9 gewisseld anders zouden we het te snel doorhebben ;D
Maar dat komt toch gewoon omdat dat fragment in aflevering 10 nog wordt veranderd denk ik ;D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #613 Gepost op: 5-03-2019, 10:42:28 »
Ik las op facebook een optie, die ervan uitgaat, dat we met de vijf bij elkaar gevoegde stukken pas de helft van de puzzel hebben gezien, en dat er in de ontknopingsaflevering nog 5 aan worden toegevoegd.

Om eerlijk te zijn, geloof ik dat niet. Het zou een afbeelding van een man moeten worden. Nou, dan staat er 1 man en 1 vrouw op de stukken afgebeeld. En dat komt met geen enkele mogelijke verdeling (mv) in de finale overeen. Je kan immers 3 mannen, 3 vrouwen hebben. Theorethisch hadden het er 4 kunnen zijn, en elke willekeurige combinatie ''mv'' daar tussenin.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #614 Gepost op: 5-03-2019, 10:52:15 »
Ik las op facebook een optie, die ervan uitgaat, dat we met de vijf bij elkaar gevoegde stukken pas de helft van de puzzel hebben gezien, en dat er in de ontknopingsaflevering nog 5 aan worden toegevoegd.
...
In de leader van afgelopen aflevering (9) zijn op 02:18 min. 8 puzzelstukken te zien. (3 rechts in beeld)
Dat dan weer wel

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #615 Gepost op: 5-03-2019, 11:35:35 »
Ik las op facebook een optie, die ervan uitgaat, dat we met de vijf bij elkaar gevoegde stukken pas de helft van de puzzel hebben gezien, en dat er in de ontknopingsaflevering nog 5 aan worden toegevoegd.

Precies wat ik ook al schreef op pagina 28 hier dus (zie foto)  ::ok::

En met 8 stukken in totaal zou dat betekenen nog 3 stukjes aan de rechterkant erbij, dus prima kloppen!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #616 Gepost op: 5-03-2019, 11:47:37 »
Dat opent het perspectief naar een bewuste hint, blokken die hier weldegelijk speciaal voor zijn gemaakt (het frame kan immers later opnieuw worden gebruikt).


Ik dacht eerder in de leader ook meer stukken te hebben gezien, en vond het al vreemd dat er in de animatie alleen die 5 werden getoond. Alsof die vage exemplaren links niet echt op die plek thuishoren.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #617 Gepost op: 5-03-2019, 11:56:02 »
het frame kan immers later opnieuw worden gebruikt

 ??? Ik snap niet zo goed wat je hiermee bedoelt. Waarom zou het frame opnieuw gebruikt moeten kunnen worden?

Alsof die vage exemplaren links niet echt op die plek thuishoren.

Volgens mij horen die stukken wel op die plek als je het vergelijkt met de muurschildering. Ze lijken alleen vaag te zijn, omdat ze zijn gephotoshopt. Er stond een G-sleutel en die lijkt te zijn verwijderd. Misschien omdat een G-sleutel teveel naar Niels zou wijzen als zanger en ze dat liever niet wilden laten denken om welke reden ook.

Overigens denk ik nog steeds dat, als dit geen opdracht zou zijn die alsnog komt op welke manier ook, dit ook prima achteraf, dus na opname van afleveringen, kan zijn gemaakt en opgenomen. Dan weet je als maker wie winnaar en verliezend finalist zijn en kun je daar dus ook op anticiperen in de afbeelding. Zoals bijvoorbeeld de G-sleutel weg-photoshoppen om ons misschien (omgekeerde psychologie) te laten denken dat het dan wel JUIST niels zou moeten zijn. Of zoiets ;)

En in dat kader zou ik dan ook kunnen begrijpen waarom in de podcast Rick (regisseur) uitgebreid spreekt over een keer (in een ander seizoen) dat een opdracht is komen te vervallen en hij dit ook in zijn instagram account nog eens extra benoemd met een aparte post. Zou me niets verbazen als die puzzel nooit te maken heeft gehad met een opdracht en hij nu wil doen geloven dat dit een vervallen opdracht is geweest.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2019, 11:58:23 door chocomol »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #618 Gepost op: 5-03-2019, 12:06:54 »
Misschien waren die frames er al.

Wat ik bedoel: ik houd meerdere opties open:


**De frames zijn speciaal voor de hint gemaakt, inclusief de afbeelding.


**De frames waren er al, en bij het bedenken van opdrachten, dan wel doorlopende hints, is hier gebruik van gemaakt om die foto erop aan te brengen
.


**De frames (inclusief foto) waren oorspronkelijk bedoeld voor een opdracht, die (om wat voor reden dan ook) is vervallen. Door de frames toch te gebruiken in een hint, is niet alle moeite die in het bouwen ervan is gestopt, voor niets geweest.


Zomaar wat gedachten, dus.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #619 Gepost op: 5-03-2019, 12:09:04 »
Ik vind overigens dat als het daadwerkelijk een hint is, dat die dan in theorie oplosbaar moet zijn voor de laatste uitzending. Daarom heb ik wat problemen met "Sarah is de mol want alleen 'haar' fragmentje is nog niet aangepast". Dus een hint als MOLVISIE (hoewel ik die zelf minder geloof), of misschien moeten we het gewoon zoeken in de kunstenaar Chota 13 (chota = klein), de naam van het kunstwerk en/of een combinatie met die andere muurschildering.

Citaat
Er stond een G-sleutel en die lijkt te zijn verwijderd
Het kunstwerk waar het meest naar wordt gehint is geïnspireerd op Operacion Orion, een heel bloedige interventie van de Colombiaanse regering in 2002. Chota 13 legt uit hoe zijn werk past en die G-sleutel wordt heel specifiek toegelicht (dat de kunst, de muziek zo belangrijk is voor het herstel van de buurt). Ik kan me niet voorstellen dat hij toestaat dat dat even uit zijn werk wordt geshopt....