Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 199289 keer)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #220 Gepost op: 17-02-2019, 14:43:41 »
Ik verwacht dat de titelhint richting SC gaat. Mol is SC. In dat geval gaat de strijd in de finale dus tussen Sinan en Sarah (beide bereiken dus de finale). Ik verwacht geen eenduidig tekst en dit is een van de weinige opties die ik dan zie.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #221 Gepost op: 17-02-2019, 17:10:53 »
als ik af moet gaan op het gezicht op de panelen, kan het Sinan eigenlijk niet zijn vanwege het ontbreken van de baard.

De mol houdt zijn handen voor zijn ogen.. ziet niets...
Wordt het uiteindelijk niet die muurschildering die ik voorbij heb zien komen en nu natuurlijk niet meer kan vinden? Die leek op Sarah, geloof ik.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #222 Gepost op: 17-02-2019, 22:32:47 »
Die kunstenaar gebruikt voor ieder kunstwerk hetzelfde gezicht, maar anders 'aangekleed' als het ware. De puzzelstukken die tot dusver voorbij zijn gekomen lijken ook gewoon onderdeel te zijn van dat zelfde gezicht én zijn al ver voor de opnames geschilderd. Ik vermoed dat de kandidaten als finaleopdracht deze puzzel moeten oplossen. Dan blijft alleen nog de vraag: waarom worden de stukken door die Colombiaanse mannetjes voortgetrokken en niet door kandidaten?  ::tandpastasmiley::

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #223 Gepost op: 17-02-2019, 23:24:34 »
Dit stuk was al door cartitele gevonden uit de leader van vorige week het is het linker deel van de mond dat aansluit op het eerste stuk van een paar weken terug. Nu is het het stuk beter in beeld maar nog steeds onder een kleine hoek waardoor we geen mooie resolutie krijgen.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2019, 23:30:44 door TimvanW »

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #224 Gepost op: 17-02-2019, 23:39:21 »
Dit stuk was al door cartitele gevonden uit de leader van vorige week het is het linker deel van de mond dat aansluit op het eerste stuk van een paar weken terug. Nu is het het stuk beter in beeld maar nog steeds onder een kleine hoek waardoor we geen mooie resolutie krijgen.
Ik heb hem zo (zie onder). Ik denk dat het stuk 4 vakjes breed is en 2 hoog, t.o.v. het stukje met de neus dat 3 hoog is met een bovenzijde van 2 breed.

Komt wel raar uit bij de neus en een andere vervormingsmethode sloot de mond net wat beter aan.
In het volgende shot lijken al wat stukken aan elkaar gekoppeld te zijn.

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #225 Gepost op: 17-02-2019, 23:43:25 »
Ik heb hem zo (zie onder). Ik denk dat het stuk 4 vakjes breed is en 2 hoog, t.o.v. het stukje met de neus dat 3 hoog is met een bovenzijde van 2 breed.

Komt wel raar uit bij de neus en een andere vervormingsmethode sloot de mond net wat beter aan.
In het volgende shot lijken al wat stukken aan elkaar gekoppeld te zijn.

Dan krijg je dit. Ik denk dat je gelijk hebt

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #226 Gepost op: 18-02-2019, 01:40:44 »
De schaduw om de neus klopt, maar dan in spiegelbeeld.
En zie de "merel"...

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #227 Gepost op: 18-02-2019, 01:45:13 »
Deze lijkt nog beter te kloppen.

Over Chota13, de schilder:

"In 2008, he is part of a group with 10 other friends, but the adventure stops. Today, alone, Chota13 celebrates his Comuna13."

Dus hij was 1 van de 10 en bleef alleen over..

"Chota13 leaves a mark to tell society that "I am here".

Ik was hier. De mol?
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 02:02:52 door Shiba »

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #228 Gepost op: 18-02-2019, 11:08:06 »
Deze schildering lijkt later iets bewerkt te zijn. De lichtblauwe muurverf springt er wat onhandig uit.
Wat mij opvalt aan deze schildering (zonder daar trouwens verder een dijk van een hint in te zien): vida ( bovenaan, lichtblauw) betekent leven. Can betekent ook leven. Op de dobbelsteen rechts lijkt COM 13 te staan. Maar het kan net zo goed CDM zijn, de O is wat vierkant.

Verder roep ik in herinnering de start van het seizoen die begon met de post op Instagram van Rick. Daar kwam de locatie van seizoen 19 uit, Comuna dertien.
Anagram hiervan is ‘n documentaire. Ook al vind ik het prachtig passen, tòch lijkt zelfs dat geen waterdichte hint, gewoon omdat je de naam van een beroemde wijk niet kunt wijzigen naar een anagram van een eventuele mol.
Wèl denk ik dat er in de naam van de wijk, de muurschilderingen, Chota13 een sterke verwijzing naar de Mol zit. Dat sowieso.

Tot zover de overdenkingen van de maandagochtend 😊

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #229 Gepost op: 18-02-2019, 12:29:13 »
In het molboekje in een foto zichtbaar van Chota13 bij het verhaal van Ron Boszhard.
Twee kinderen uit de comuna13 wijk.
Chota wil de kinderen uit deze gevaarlijke wijk kennis laten maken met art en hiphop dance en ze zo zicht te geven op een betere toekomst en ze uit het gevaarlijke circuit te houden ( beetje vrij vertaald).
Sinan heeft eenzelfde droom ( komt ook uit een volkswijk in Nijmegen) om ooit iets voor de kinderen te kunnen doen in probleemgebieden in het Midden-Oosten.
Ik zie hier wel een connectie.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #230 Gepost op: 18-02-2019, 12:48:18 »
Ik kan me voorstellen dat de Motoropdracht volgende week geen naam heeft, de uitkomst van de puzzlestukjesopdracht in afl.9 of mislukt, of niet getoond wordt, en dat we in afl.10 de ontknoping van deze hint te zien krijgen, "de mol is..." en dan het portret van de puzzelstukjes. Zoiets.
Ik denk dat de artiest-van-dienst een nieuw portret heeft gemaakt van de mol, en dan we tot het eind niet genoeg details te zien krijgen om iemand te koppelen als mol aan het plaatje. denk ik.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #231 Gepost op: 18-02-2019, 12:57:21 »
Hebben tot nu toe alle puzzelstukjes een L-vorm? Volgens mij wel toch?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #232 Gepost op: 18-02-2019, 13:03:20 »
Misschien moet ik deze hint hier roepen, ik ben er normaal niet zo van, maar mijn neefje liet zijn vondst mij zien en vandaag is hij jarig dus ik zei, ik breng je vondst nog even onder de aandacht haha. Ik weet niet of het al genoemd is, maar bij de foto-opdracht zie je duidelijk 1 figuur met een sombrero incognito in de straat staan. De foto-collage.

Als je dan vervolgens bij de introductiebeelden gaat kijken zijn het alleen de dames die daar in de straat zijn opgenomen. De heren zijn allemaal in het park opgenomen. Ik denk dat Sarah nu afvalt dus dan is alleen Merel nog over om daar met een sombrero op te hebben geposeerd...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #233 Gepost op: 18-02-2019, 13:18:59 »
Omdat ik de tijdcode hints naar Sinan tè duidelijk vind zou het best kunnen dat we eens een keer negatieve hints krijgen. Leuk om al die molloten op het verkeerde been te zetten zouden de makers kunnen denken
Dan kan de leaderhint dus worden: MOL IS S
Met Sinan en Sarah in de finale is het dan Merel / Niels.

Een andere mogelijkheid is dat we voor de laatste vervanging die er nog kan komen (het splijten van de jokers) niet de opdracht moeten nemen (kan niet want jokers worden niet gespleten gedurende opdracht), maar de titel van de aflevering waar deze beelden uit komen. Dan kom je op "Niet gered" (aflevering 3). Je krijgt dan: MOL IS N.

Weer een andere mogelijkheid. Nadat we "MOL IS " hebben gemaakt komen Sinan en Sarah in de leader. Dan staat er dus MOL IS Sinan / Sarah. Omdat Sinan als eerste komt, en ook een joker splijt (als eerste) en Sarah niet, zou het dan op Sinan kunnen slaan. Stof tot nadenken.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 13:24:34 door MartinJ »

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #234 Gepost op: 18-02-2019, 13:52:02 »
Die tijdcode is idd te mooi voor Sinan. Ik zou nog wel willen spitten in de 1 voor 1 hint die iedere keer weer terugkomt.
In afl. 1 zegt Sinan: ik breng ze 1 voor 1 naar de sloop. Kan gewoon toeval zijn. Maar Rik heeft het nu al drie of vier keer gebruikt , samen met het woord dilemma.
Daar zit iets, ik voel het! 🙃

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #235 Gepost op: 18-02-2019, 13:58:28 »
Daar zit iets, ik voel het!

Zou het?
;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #236 Gepost op: 18-02-2019, 16:10:10 »
Ik kan me voorstellen dat de Motoropdracht volgende week geen naam heeft

Elke opdracht heeft een naam.

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #237 Gepost op: 18-02-2019, 17:09:12 »
Elke opdracht heeft een naam.

Of de opdracht heet: Geen Naam. Dan hebben we de G  ::rofl::

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #238 Gepost op: 18-02-2019, 18:35:35 »
In de leader komt een shot naar voren van het openmaken van de jokers. Weet iemand nog uit welke aflevering dit was? Ik kan het niet meer terug vinden.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #239 Gepost op: 18-02-2019, 19:29:16 »
Kan me voorstellen dat de motoropdracht - die als laatste in de leader voor kwam - 'Checkpoint' heet of iets dergelijks. Dan zou er nog een S overblijven voor de opdracht met dat vuur en die 'geldjokers'.  ???