Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 198346 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #240 Gepost op: 18-02-2019, 20:00:05 »
In de leader komt een shot naar voren van het openmaken van de jokers. Weet iemand nog uit welke aflevering dit was? Ik kan het niet meer terug vinden.
Dat zijn 3 shots. In de eerste maakt Sinan de joker open. Dit is de joker die hij heeft gewonnen bij de Wachtkamer opdracht in aflevering 2. Sinan maakt deze meteen open wat voor een kandidaat erg dom is. Als Mol heeft hij misschien de opdracht gekregen om deze meteen te openen om dit spelelement te introduceren bij de kandidaten en kijkers. Voor mij trouwens een hele goede reden om Sinan te verdenken, maar dat even terzijde.

De tweede is de joker die Niels won in de Stapelgek opdracht en ook in aflevering 3 opent.
De derde joker is wat mij betreft een vraagteken. Merel heeft in aflevering 3 ook een joker geopend, maar het shot in de leader komt niet overeen met het shot in de aflevering 3. De ondergrond van het splijttool komt niet overeen. Ook zie je duidelijk Merel's arm terwijl ze de joker open splijt, maar niet in de leader.
Misschien dat nog een kandidaat een joker gaat winnen en splijten.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 20:03:46 door MartinJ »

Offline loismol

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #241 Gepost op: 18-02-2019, 20:07:00 »
Sinan heeft eenzelfde droom ( komt ook uit een volkswijk in Nijmegen) om ooit iets voor de kinderen te kunnen doen in probleemgebieden in het Midden-Oosten.

Bottendaal is naar mijn weten geen volkswijk en daar woont hij al zijn hele leven.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #242 Gepost op: 18-02-2019, 21:17:57 »
M = Min of Meer
O = Over Bruggen
L = Links / Rechts
? = Opdracht fakkels (Opdracht nog niet geweest)
? = Opdracht puzzelstukken (Opdracht nog niet geweest)
I = In zicht
S = Sleutelhanger
E = Executie 3
? = Opdracht motor (Opdracht nog niet geweest)
W = Opdracht Jokers Splijten (Werd geintroduceerd bij Wachtkamer, dus een W?)

Wie ziet hier dan nog meer de tekst 'Wie is de mol?" in? De productie zal het geweldig vinden dat wij al weken los gaan op deze tekst. Ze zullen mogelijk zelfs balen dat we het pas na een aflevering of 4-5 wisten te ontdekken. En dan komen we nu tot de ontdekking: De tekst gaat geen mol aanwezig. Ik verwacht wel dat er iets met het meer en puzzelstukken moet zijn. Ik kan daar echter nog niet de vinger achter leggen. Dat is voor mij nog wel steeds een raadsel. Staat de mol op een van de puzzelstukjes? Gaat het dan toch om de Meer L, omdat zo ongeveer ieder puzzelstuk in een L-vorm is?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #243 Gepost op: 18-02-2019, 21:24:42 »
Of

MOL WESTRIK ::)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #244 Gepost op: 18-02-2019, 21:27:06 »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #245 Gepost op: 18-02-2019, 21:31:56 »
Of

MOL WESTRIK ::)

De vraag 'Wie is de mol' kan best beantwoord worden met Meer L. Als Merel de mol is, verwacht ik dat dit eerder de hint gaat worden, dan dat de tekst op Mol Westrik uit gaat komen  ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #246 Gepost op: 18-02-2019, 21:39:38 »
De vraag 'Wie is de mol' kan best beantwoord worden met Meer L. Als Merel de mol is, verwacht ik dat dit eerder de hint gaat worden, dan dat de tekst op Mol Westrik uit gaat komen  ;)

Het kan allemaal en zal van de volgende letter afhangen.

Meer L - WESTRIK MOL kan ook.

Zou een vrij mooie hint zijn als die gaat kloppen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #247 Gepost op: 18-02-2019, 21:51:52 »
De vraag 'Wie is de mol' kan best beantwoord worden met Meer L. Als Merel de mol is, verwacht ik dat dit eerder de hint gaat worden, dan dat de tekst op Mol Westrik uit gaat komen  ;)

Hoewel ik Merel niet verdenk, vind ik dit wel het meest logisch klinken.  ::jaja:: Maar ja, wat is in dit seizoen nog logisch, ik ben helemaal de draad kwijt. ::rofl::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #248 Gepost op: 18-02-2019, 23:56:53 »
Hoewel ik Merel niet verdenk, vind ik dit wel het meest logisch klinken.  ::jaja:: Maar ja, wat is in dit seizoen nog logisch, ik ben helemaal de draad kwijt. ::rofl::

En was Chris niet de eerste die deze hint ter sprake bracht? Of had hij deze hint van iemand anders? Anders zou het wel een mooie primeur zijn: 'presentator Moltalk vindt DE hint naar de mol 2019'  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 23:59:06 door Convans »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #249 Gepost op: 18-02-2019, 23:58:23 »
En was Chris niet de eerste die deze hint ter sprake? Of had hij deze hint van iemand anders? Anders zou het wel een mooie primeur zijn: 'presentator Moltalk vindt DE hint naar de mol 2019'  ::rofl::

Ik denk dat iemand hier hem eerst had. ;)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #250 Gepost op: 19-02-2019, 00:06:13 »
ik dacht meer aan een L van MOL.
Kan niet zien welke print erop staat..

Ik heb het topic van Merel en dit topic eens bekeken. Chris kwam met de hint op 26 januari en dit is de enige post met meer en L die ter sprake komt voor 26 januari. Maar 'meer' wordt in een andere context gebruikt  ;D

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #251 Gepost op: 19-02-2019, 06:49:21 »
Chris kijkt alleen naar sterrenbeelden. De rest plukt hij ergens van het internet. Twitter ofzo. Vast iemand die dat gepost heeft met #moltalk

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #252 Gepost op: 19-02-2019, 08:18:28 »
Chris kijkt alleen naar sterrenbeelden.

 ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #253 Gepost op: 19-02-2019, 08:46:34 »
Misschien is het gewoon de zee of een rivier. Zeeel en Rieverel zijn bij mijn weten geen kandidaten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #254 Gepost op: 19-02-2019, 12:15:32 »
Misschien is het gewoon de zee of een rivier. Zeeel en Rieverel zijn bij mijn weten geen kandidaten.
::ok::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #255 Gepost op: 19-02-2019, 12:20:02 »
Ik begrijp niet echt waarom die leader-hint serieus wordt genomen. De lichtstraal-executie had geen naam. Dat jokers openmaken had ook geen naam. Dus dan valt dit toch in het water of mis ik iets?

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #256 Gepost op: 19-02-2019, 13:45:00 »
Ik begrijp niet echt waarom die leader-hint serieus wordt genomen. De lichtstraal-executie had geen naam. Dat jokers openmaken had ook geen naam. Dus dan valt dit toch in het water of mis ik iets?

E van executie
W van wachtkamer (jokers openmaken werd in deze opdracht aangekondigd)

Dan wordt het gewoom wie is de mol en weet je nog niets. En wij maar denken dat er een verwijzing naar een persoon in zit.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #257 Gepost op: 19-02-2019, 17:33:02 »
Ik begrijp niet echt waarom die leader-hint serieus wordt genomen. De lichtstraal-executie had geen naam. Dat jokers openmaken had ook geen naam. Dus dan valt dit toch in het water of mis ik iets?
Dan kun je toch gewoon de titel van de aflevering pakken waarin dit fragment in zat. Ik zie het probleem niet. Voor de executie met de laserstralen was dat "Niet Gered". En dan krijg je een N. Erg handig als je ook al SI hebt.
Voor het splijten van de jokers kun je ook nog wel iets krijgen. Vaak komen er tegen het einde opdrachten waar ze vragen over gedane opdrachten en zo moeten beantwoorden. Daar monteren ze vaak ook beelden bij zodat wij als kijker de antwoorden kunnen controleren.
Andere mogelijkheid is dat ze het splijten van de jokers niet verwijderen uit de leader, of dat je hier als letter een spatie moet nemen.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #258 Gepost op: 19-02-2019, 18:26:08 »
Dan kun je toch gewoon de titel van de aflevering pakken waarin dit fragment in zat. Ik zie het probleem niet. Voor de executie met de laserstralen was dat "Niet Gered". En dan krijg je een N. Erg handig als je ook al SI hebt.
Voor het splijten van de jokers kun je ook nog wel iets krijgen. Vaak komen er tegen het einde opdrachten waar ze vragen over gedane opdrachten en zo moeten beantwoorden. Daar monteren ze vaak ook beelden bij zodat wij als kijker de antwoorden kunnen controleren.
Andere mogelijkheid is dat ze het splijten van de jokers niet verwijderen uit de leader, of dat je hier als letter een spatie moet nemen.

Ik vind mijn eigen uitleg toch plausibeler.

Bij de laserstralen bij de executie pak je gewoon de E van Executie. Voor de jokers splijten pak je de W van Wachtkamer. Bij de ontknoping van deze opdracht werd het splijten van jokers namelijk uitgelegd. Ik verwacht dat we bij de overige drie plaatjes dan nog een D, een E en een I krijgen. Dan vormt de tekst 'Wie is de mol' zich in de leader.

Voor mij klinkt dit in ieder geval logischer dan opeens de naam van de aflevering te pakken en een spatie.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #259 Gepost op: 19-02-2019, 19:51:42 »
Ik heb het topic van Merel en dit topic eens bekeken. Chris kwam met de hint op 26 januari en dit is de enige post met meer en L die ter sprake komt voor 26 januari. Maar 'meer' wordt in een andere context gebruikt  ;D

100% zeker dat het ergens al besproken was hier voordat Chris het zei en volgens mij ook al min 1 afl ervoor al. Want ik weet dat ik dacht ow komen ze daar nu pas mee. Dat hadden wij op het forum al lang besproken.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy