Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 195697 keer)

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #660 Gepost op: 6-03-2019, 23:28:24 »
Zouden die L-vormige puzzelstukken een afleidingsmanoeuvre kunnen zijn?
In onderstaand heb ik omcirkeld wat volgens mij de rechterkant van de puzzel is, bij de pijl zie ik volgens mij een zelfde "oogschaduw" als bij het eerder geplaatste plaatje.
Dit zou volgens mij alleen maar passen als de L-vormige puzzelstukken er niet tussen zitten en er nog een vierkant stuk mist met de ogen...
...of er staan 2 gezichten op?

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #661 Gepost op: 7-03-2019, 07:42:38 »
Vogels maken gebruik van uv-licht. Zou het kunnen zijn dat de puzzel van bovenaf met een blacklight wordt beschenen, waarna de contouren van Merel als Mol opeens tevoorschijn komen?
Alles kan Molzkovicz, alles kan, maar het kan ook niet.  ;)
Dat dan weer wel

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #662 Gepost op: 8-03-2019, 08:39:02 »
Ik zag net op Instagram dat Rick aangeeft dat de leaderhint nog niet is opgelost, maar dat vindt hij ook goed: het moet immers niet te makkelijk zijn.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #663 Gepost op: 8-03-2019, 08:56:10 »
Ik zag net op Instagram dat Rick aangeeft dat de leaderhint nog niet is opgelost, maar dat vindt hij ook goed: het moet immers niet te makkelijk zijn.

Laten we dit op ons zitten? We hebben nog tot zaterdagavond! ::rofl::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #664 Gepost op: 8-03-2019, 08:59:49 »
Laten we dit op ons zitten? We hebben nog tot zaterdagavond! ::rofl::

Ben ik wel met je eens Heinz, dit kan gewoon niet.. Nog 35 uur te gaan. Dat wordt niet slapen..

Los daarvan: Het is een foto van Sarah kan nu dus wel officieel afgestreept worden. Al zag ik dat sowieso niet.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #665 Gepost op: 8-03-2019, 09:34:52 »
Laten we dit op ons zitten? We hebben nog tot zaterdagavond!

Van mij hoef je niet veel te verwachten qua hints vinden; daar ben ik een Sarah in. Maar ik volg het met interesse.
::fluit::

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #666 Gepost op: 8-03-2019, 09:35:44 »
Ben ik wel met je eens Heinz, dit kan gewoon niet.. Nog 35 uur te gaan. Dat wordt niet slapen..

Los daarvan: Het is een foto van Sarah kan nu dus wel officieel afgestreept worden. Al zag ik dat sowieso niet.
Een Meer-L is dus ook niet de hint...

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #667 Gepost op: 8-03-2019, 10:01:01 »
Van mij hoef je niet veel te verwachten qua hints vinden; daar ben ik een Sarah in. Maar ik volg het met interesse.
::fluit::

Same.  ::rofl:: Ik vind het altijd wel heel leuk om hints te lezen maar ik zoek er zelf verder eigenlijk niet naar. Ten eerste omdat naar mijn idee hints waardeloos zijn geworden aangezien er bewust dwaalsporen gecreëerd lijken te worden.. Ten tweede omdat ik gewoon niet heel opmerkzaam ben wat details betreft wanneer het objecten betreft en niet het gedrag van mensen.  ::) Maar in analyses over gedrag maken ben ik dan wel weer goed, denk/hoop ik, dus daar houd ik het maar bij.  8)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #668 Gepost op: 8-03-2019, 10:02:01 »
Ik zag net op Instagram dat Rick aangeeft dat de leaderhint nog niet is opgelost, maar dat vindt hij ook goed: het moet immers niet te makkelijk zijn.

Interessante informatie  ::vergroot:: .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Reymon

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #669 Gepost op: 8-03-2019, 10:03:37 »
Mol is VI
De zesde mol is Milouska, journaallezeres. Net als Merel.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #670 Gepost op: 8-03-2019, 10:04:23 »
Ik zag net op Instagram dat Rick aangeeft dat de leaderhint nog niet is opgelost, maar dat vindt hij ook goed: het moet immers niet te makkelijk zijn.

Zeker interessante informatie ja! Super leuk!
Ben nu heel benieuwd naar de conclusie!

Als de leader hint al zo moeilijk is blijkbaar verwacht ik verder ook weinig simpele, overduidelijke hints die naar de mol wijzen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #671 Gepost op: 8-03-2019, 10:55:27 »
Ik heb alles nog eens gelezen, de shots uitgeplozen en geteld, plaatsnamen van de betreffende opdrachten erbij gehaald, allerlei volgordes van eerste letters gepuzzeld en kom tot geen zinnige bijdrage aan wat er al gepost is. Maar ik geef nog niet op. ;)

Ik zag net op Instagram dat Rick aangeeft dat de leaderhint nog niet is opgelost, maar dat vindt hij ook goed: het moet immers niet te makkelijk zijn.

Waar zegt hij dit eigenlijk? Ik kan het niet terugvinden. (Wel lees ik een interessante reactie van hem dat er wel degelijk een plan B is als een Mol door omstandigheden het spel moet verlaten en dat dit nog nooit gebruikt is. Best logisch, maar interessant omdat ik eerder eens gehoord had dat zo'n plan B er niet was.)

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #672 Gepost op: 8-03-2019, 11:12:38 »
Waar lees je dat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #673 Gepost op: 8-03-2019, 11:19:56 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #674 Gepost op: 8-03-2019, 11:21:56 »
Zo, dat streept Nikkie ook van mijn lijstje.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #675 Gepost op: 8-03-2019, 11:26:20 »
 ;D

Het roept wel weer allemaal nieuwe vragen op. Wordt er van tevoren een back-up-Mol gekozen, die dus weet dat ie de back-up-Mol is? Wat als de back-up-Mol het spel al uit is terwijl je hem nodig hebt? Is er een back-up-back-up-Mol? Etcetera. ;)

 ::ontopic:: De leader! De tijd tikt weg en we hebben de hint nog niet! ::zweep::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #676 Gepost op: 8-03-2019, 11:48:59 »
En dus ook geen molvisie - als in vogelvlucht. Als we er vanuit gaan dat Rick daadwerkelijk op de hoogte is van alles dat hier besproken wordt. Maar die kans acht ik aanwezig omdat hij vorige week nog aangaf wel verwacht te hebben dat de leaderhint na aflevering 3 zou gaan opvallen en hij vorige week aangaf met de foto waar deze reactie op is, dat hij eens ging kijken hoe het met de leaderhint zat.


anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #677 Gepost op: 8-03-2019, 12:07:09 »
En dus ook geen molvisie - als in vogelvlucht. Als we er vanuit gaan dat Rick daadwerkelijk op de hoogte is van alles dat hier besproken wordt. Maar die kans acht ik aanwezig omdat hij vorige week nog aangaf wel verwacht te hebben dat de leaderhint na aflevering 3 zou gaan opvallen en hij vorige week aangaf met de foto waar deze reactie op is, dat hij eens ging kijken hoe het met de leaderhint zat.

Welke foto is dat dan? Vind het zo snel even niet terug (ik geloof je verder hoor maar dan kan ik de link naar de post ook zelf naar mensen sturen :P)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #678 Gepost op: 8-03-2019, 12:11:40 »
Welke foto is dat dan? Vind het zo snel even niet terug (ik geloof je verder hoor maar dan kan ik de link naar de post ook zelf naar mensen sturen :P)

Als het goed is heb ik bij het vorige bericht de foto toegevoegd, toch? Anders hier de link: https://www.instagram.com/p/BuYFv7yFjRl/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=zejjkw57rtd8

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #679 Gepost op: 8-03-2019, 12:14:00 »
Als het goed is heb ik bij het vorige bericht de foto toegevoegd, toch? Anders hier de link: https://www.instagram.com/p/BuYFv7yFjRl/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=zejjkw57rtd8
Thanks! Nee, volgens mij staat daar geen link in.