Auteur Topic: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden  (gelezen 23307 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #100 Gepost op: 28-01-2019, 15:00:07 »
Wat ik jammer vind is dat we zoveel belangrijke informatie missen als kijker, waardoor de informatie die we krijgen leuk is om te zien maar weinig toevoegt.

Bijvoorbeeld in de opdracht serenade: het is heel belangrijk om te zien waarom de groep tot de keuze voor het doen zonder molboekje is gekomen: wat zijn de redenen, wie stuurde de discussie, waren er nog ook nog mensen die op safe wilden spelen? Dat zien we allemaal niet, waardoor we geen idee hebben wat er is gebeurd. De grootste molactie hier is sturen naar de optie zonder molboekje; dat maakt de opdracht oncontroleerbaar voor de kandidaten en heeft een vele grotere kans op mislukken. Er hoeft immers maar 1 persoon verkeerd te staan en het gaat mis (en niemand van de kandidaten die daarna zal kunnen reconstrueren wie er mis staat, dubbel handig voor de mol). Het hele balkonspel is leuk om te zien, maar daar kun je nauwelijks iets uithalen als het gaat om de zoektocht naar de mol. We hebben namelijk nauwelijks een idee wie waar wél had moeten staan.

Dit is dan één opdracht van deze aflevering, maar eigenlijk is dit al het hele seizoen op dezelfde manier wat ik echt jammer vind.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #101 Gepost op: 28-01-2019, 15:03:13 »
Dan hebben we 5 mollen dit jaar! Zou wel een hoop verklaren.

De uitspraak mbt testosteron kwam van Sinan voordat hij met Jamie de boot instapte.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2019, 15:06:03 »
maar daar kun je nauwelijks iets uithalen als het gaat om de zoektocht naar de mol. We hebben namelijk nauwelijks een idee wie waar wél had moeten staan.

Van 7 van de 8 kandidaten kan je met zekerheid zeggen waar ze hadden moeten staan en voor de 8e zijn er maar 2 opties. Het valt met deze opdracht beter mee dan bij de vorige opdrachten. Zoals dat fietsen, dat is een meer nutteloze opdracht dan deze op vlak van speuren.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #103 Gepost op: 28-01-2019, 16:00:50 »
Los van dat we er wel wat uit kunnen halen ben ik t eens met joligmolletje.
Het belangrijkste krijgen we wederom niet te zien als kijker.
Idd erg jammer.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #104 Gepost op: 28-01-2019, 16:09:05 »
Los van dat we er wel wat uit kunnen halen ben ik t eens met joligmolletje.
Het belangrijkste krijgen we wederom niet te zien als kijker.
Idd erg jammer.

Dat punt betwist ik ook niet, maar ik probeer hier en daar lichtpuntjes te zien. ;) Bij die Serenade ben ik blij met wat we kunnen ontdekken (na het besluit om zonder molboekje te gaan). Voor de rest is het inderdaad armoedig. Vooral omdat de opdrachten niet zo inventief zijn dit jaar vind ik.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2019, 18:43:14 »
De uitspraak mbt testosteron kwam van Sinan voordat hij met Jamie de boot instapte.
TESToteron? Spanning voor de test en executie?

Sarah "Merel wordt door iedereen verdacht en doet daarom lekker verdacht, ik trap er deze keer niet in" Het is druk in de Merel-tunnel.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2019, 20:56:39 door molE13 »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #106 Gepost op: 28-01-2019, 21:02:30 »
Ik vind het maar rare uitspraken van een kandidaat. Merel is een nepmol, Robèrt is de mol zeker niet...de biechten van Sarah komen zo vreselijk onecht over. De lichten op de daken tijdens de vorige executie vond ze 'het mooiste wat ze ooit had gezien'. Doe even normaal zeg. Het is allemaal zo over-the-top dat het irritant wordt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline tartarus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #107 Gepost op: 29-01-2019, 15:26:03 »
Tijdens de uitzending zeiden we nog tegen elkaar dat het wel leek of Jamie zijn Ritalin was vergeten. Hij was wel een heel stuk 'drukker geworden' in zijn 'speedboot'.

Maar ergens bekruipt me ook het gevoel dat we wat moeten met de manier waarop Nikkie de show heeft verlaten. Als dit na een normale (ok, door haarzelf gemanipuleerde) executie was, waarom nét deze executie op deze manier in beeld brengen? Ik krijg alleen mijn vingers er niet achter waarom...
Iemand een idee?
"hier klopt wat niet", zei de hartchirurg

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #108 Gepost op: 29-01-2019, 20:28:59 »
Ze wou er uit met een big bang en die heeft ze gekregen. Toch geloof ik niet dat de productie dit op het laatste moment heeft kunnen regelen. Ik denk dat Nikkie al een tijdje met het idee zat om het spel te verlaten en toen ze hoorde dat deze executie eraan kwam, heeft ze de kans gegrepen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2019, 22:35:45 »
Zie mijn bericht van gisteren in het Nikkie topic, klopt precies zoals jij zegt.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #110 Gepost op: 30-01-2019, 10:31:37 »
Wat ik jammer vind is dat we zoveel belangrijke informatie missen als kijker, waardoor de informatie die we krijgen leuk is om te zien maar weinig toevoegt.
[...]
Dit is dan één opdracht van deze aflevering, maar eigenlijk is dit al het hele seizoen op dezelfde manier wat ik echt jammer vind.

Ik ben het met je eens, Joligmolletje, dat er per seizoen toch minstens 1 opdracht voor ons volledig te zien moet zijn, ik zou de makers/regisseur willen uitdagen zo'n opdracht te verzinnen, die aan de ene kant volledig in beeld wordt gebracht maar ook moeilijk is te analyseren door ons molloten. Dat gejengel met edits, cuts, inkortingen, teksten en typo's, continuity errors, vindt ik soms zo jammer. Het geeft denk ik ook aan dat het verschrikkelijk moeilijk zal zijn / onmogelijk om een opdracht op die manier 100% voor elkaar te krijgen. Gegeven de tijd die het productieteam ervoor heeft en gezien de programmaduur....


---

Over de titel: drukker worden als in 'je snor drukken' ... 'je drukken' (onopvallend weggaan, plotseling afwezig zijn, niet actief meer met iets meedoen...) zou op de opdracht Serenade kunnen slaan. 'Drukker worden' bij Min of Meer zou kunnen slaan op het indrukken van het cijferslot, en bij 'Koffiepedia' kunnen slaan op het drukken op 'enter' of met de vinger op een gedrukt pak drukken op een stuk tekst... wie heeft alledrie gedaan..?
« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 18:00:06 door Lukie4, Reden: twee berichten samengevoegd »

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #111 Gepost op: 30-01-2019, 10:46:10 »
Over de titel: drukker worden als in 'je snor drukken' ... 'je drukken' (onopvallend weggaan, plotseling afwezig zijn, niet actief meer met iets meedoen...) zou op de opdracht Serenade kunnen slaan. 'Drukker worden' bij Min of Meer zou kunnen slaan op het indrukken van het cijferslot, en bij 'Koffiepedia' kunnen slaan op het drukken op 'enter' of met de vinger op een gedrukt pak drukken op een stuk tekst... wie heeft alledrie gedaan..?

Dan had de titel snordrukker geheten denk ik.

Sarah heeft als enige én het cijferslot geopend en een antwoord ingetoetst.

Het zou ook een anagram kunnen zijn van onder drukwerk, iedereen zat onder het drukwerk behalve Sinan.

« Laatst bewerkt op: 30-01-2019, 11:08:39 door Harko »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #112 Gepost op: 30-01-2019, 16:27:15 »
Ik ben het met je eens, Joligmolletje, dat er per seizoen toch minstens 1 opdracht voor ons volledig te zien moet zijn, ik zou de makers/regisseur willen uitdagen zo'n opdracht te verzinnen, die aan de ene kant volledig in beeld wordt gebracht maar ook moeilijk is te analyseren door ons molloten. Dat gejengel met edits, cuts, inkortingen, teksten en typo's, continuity errors, vindt ik soms zo jammer. Het geeft denk ik ook aan dat het verschrikkelijk moeilijk zal zijn / onmogelijk om een opdracht op die manier 100% voor elkaar te krijgen. Gegeven de tijd die het productieteam ervoor heeft en gezien de programmaduur....

Wat dacht je van één laatste opdracht tijdens de live-finale met de drie finalisten haha?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #113 Gepost op: 30-01-2019, 16:38:47 »
Ik ben het met je eens, Joligmolletje, dat er per seizoen toch minstens 1 opdracht voor ons volledig te zien moet zijn, ik zou de makers/regisseur willen uitdagen zo'n opdracht te verzinnen, die aan de ene kant volledig in beeld wordt gebracht maar ook moeilijk is te analyseren door ons molloten. Dat gejengel met edits, cuts, inkortingen, teksten en typo's, continuity errors, vindt ik soms zo jammer.

Een opdracht volledig zien zou natuurlijk ideaal zijn, maar dat is niet eens wat ik bedoel. Het valt me op dat telkens de elementen die interessant zijn in de zoektocht naar de mol weggelaten worden. Die balkonopdracht is leuk om te zien, maar je kunt er amper iets uithalen. Interessant is wat er vooraf gebeurde, hoe de groep tot dit besluit is gekomen. Bij deze opdracht is het heel relevant, maar wordt het niet uitgezonden. Bij andere opdrachten (bijv. de brugopdracht in aflevering 1) zien we dit proces wel terwijl het dan weer nauwelijks relevant is in de zoektocht naar de mol.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #114 Gepost op: 30-01-2019, 22:07:26 »
Sinan tegen Niels en Jamie: tering, wat zijn jullie gestresst. Ze waren alledrie drukker.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 07:37:58 door foxhunter »

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #115 Gepost op: 31-01-2019, 20:13:43 »
https://www.538.nl/home/evelien-de-bruijn-reageert-op-naaistreek-nielson-in-wie-is-de-mol

Inclusief hint in samenwerking met AVROTROS ::tandpastasmiley:::
Row row row your boat, gently down the stream.
Merrily merrily merrily, life is but a dream.

Zit te denken hoe we die zouden kunnen plaatsen? De grote drijvende meerL? ;D
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 20:15:30 door Bubbeltje »
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #116 Gepost op: 31-01-2019, 20:17:08 »
https://www.538.nl/home/evelien-de-bruijn-reageert-op-naaistreek-nielson-in-wie-is-de-mol

Inclusief hint in samenwerking met AVROTROS ::tandpastasmiley:::
Row row row your boat, gently down the stream.
Merrily merrily merrily, life is but a dream.

Zit te denken hoe we die zouden kunnen plaatsen? De grote drijvende meerL? ;D

Fake news! ::megafoon::

Coen en Sander zijn daar weer met hun jaarlijkse "Wij hebben een hint." en het is werkelijk nooit een hint.  ::ohno::

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #117 Gepost op: 31-01-2019, 20:19:03 »
Fake news! ::megafoon::

Coen en Sander zijn daar weer met hun jaarlijkse "Wij hebben een hint." en het is werkelijk nooit een hint.  ::ohno::

Oh. Leugenaars. ::ohno::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #118 Gepost op: 31-01-2019, 20:24:23 »
Oh. Leugenaars. ::ohno::

Doen ze ieder jaar. Ze zeggen dat ze van de productie een hint mogen bekend maken, maar hints worden nooit aangekondigd en komen enkel voor in het programma zelf. ;)

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #119 Gepost op: 31-01-2019, 20:28:09 »
Doen ze ieder jaar. Ze zeggen dat ze van de productie een hint mogen bekend maken, maar hints worden nooit aangekondigd en komen enkel voor in het programma zelf. ;)

Dat heb ik dan vollédig gemist in al die jaren dat ik al kijk (sinds 2004 ::rofl::).
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.