Auteur Topic: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden  (gelezen 23128 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2019, 22:45:59 »
Ik dacht al dat dat aan mij lag. Ik sluit me dus bij je aan wat dat betreft.

Ja zo wordt follow the money ook een stuk lastiger. Heb wel het idee dat het vooral de laatste jaren wel echt bewust lastiger gemaakt wordt voor ons molloten.

Wat ik aan een kant ook wel snap. Hoe meer speurders hoe moeilijker je het moet maken. Maar je merkt sinds Klaas wel echt een duidelijk verschil vind ik. Veel hints die naar iedereen wijzen etc veel opdrachten alles of niets en ook minder overleg over posities in beeld. Lijkt alsof die vooraf gekozen worden etc. Daardoor wordt de sleutelpositie, follow the money en de hints vinden wel echt een stuk lastiger gemaakt.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 22:49:08 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2019, 22:47:24 »
Ja zo wordt follow the money ook een stuk lastiger. Heb wel het idee dat het vooral de laatste jaren wel echt bewust lastiger gemaakt wordt voor ons molloten.
Dat zij het ons lastig maken vind ik alleen maar leuk.

Alles of niets vind ik erg fijn!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #42 Gepost op: 26-01-2019, 22:52:31 »
Ik vind het iets too much in dit seizoen persoonlijk.
Lijkt mij ook demotiverend en frustrerend voor de groep “die alles goed of helemaal geen geld opdrachten”.En vind dat je dat ook wel beetje terug begint te zien in de onderlingen interactie van deze groep.
Zelfde als met die vragen over koffie. Ik dacht dat ze wel geld voor de goede vragen zouden krijgen. Wel enorm weinig verdiend deze gehele opdracht en het mollen wordt wel een stuk makkelijker en minder uitdagend zo.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2019, 22:56:54 »

Zelfde als met die vragen over koffie. Ik dacht dat ze wel geld voor de goede vragen zouden krijgen.

Volgens mij was dat ook zo, maar dat werd teniet gedaan zodra ze op dat betreffende tablet een fout antwoord gaven. Ze mochten stoppen als ze eenmaal vragen goed beantwoord hadden. Maar ja dat deden ze niet. Ze hebben gewoon helemaal geen tactiek besproken vrees ik.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #44 Gepost op: 26-01-2019, 22:57:24 »
2 van de 3 opdrachten.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #45 Gepost op: 26-01-2019, 22:58:54 »
Ik vind het iets too much in dit seizoen persoonlijk.
Lijkt mij ook demotiverend en frustrerend voor de groep “die alles goed of helemaal geen geld opdrachten”.En vind dat je dat ook wel beetje terug begint te zien in de onderlingen interactie van deze groep.
Zelfde als met die vragen over koffie. Ik dacht dat ze wel geld voor de goede vragen zouden krijgen. Wel enorm weinig verdiend deze gehele opdracht en het mollen wordt wel een stuk makkelijker en minder uitdagend zo.
probleem ligt echt bij de kandidaten, ze hadden bij de koffieopdracht kunnen stoppen na een x aantal goede antwoorden. Ze overleggen gewoon niet.
Ook bij de eerste opdracht geen overleg gezien, hadden veel en veel meer kunnen verdienen als ze nagedacht hadden.
Bij de tweede opdracht kiezen ze zelf voor 'heel moeilijk' in plaats van met pen en papier.
Kun je allemaal de productie niet kwalijk nemen.
De groep denkt niet goed na en de mol lacht in zijn/haar vuistje.

edit: aah wat Tureluurs en Rick zeggen dus.


2 van de 3 opdrachten.
nee alleen bij de 2e opdracht.
3e opdracht konden ze stoppen als ze bijvoorbeeld 6 vragen = 300 euro hadden verdiend.
Op naar de volgende laptop dan.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 23:00:56 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #46 Gepost op: 26-01-2019, 23:01:26 »
Volgens mij was dat ook zo, maar dat werd teniet gedaan zodra ze op dat betreffende tablet een fout antwoord gaven. Ze mochten stoppen als ze eenmaal vragen goed beantwoord hadden. Maar ja dat deden ze niet. Ze hebben gewoon helemaal geen tactiek besproken vrees ik.

Ja dat bleek achteraf idd. Maar vond dat beetje onduidelijk. Dacht juist dat ze x kregen per goede vraag. Maar achteraf dan dus niet als er toch een vraag fout was beantwoord op die tablet.
Maar het wordt zo natuurlijk wel stuk makkelijkere mollen zo.
Vooral ook bij dat balkon hoefde er maar eentje niet goed te staan en huppakee 0,0 geld in de pot. Valt me gewoon op. Hoop dat er iig nog wat meer opdrachten als de laser opdracht komen waarin ze individueel wel geld kunnen verdienen. Want snap de frustratie van de kandidaten wel deze aflevering.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #47 Gepost op: 26-01-2019, 23:03:50 »
dan moet je niet zeggen dat het 2 van de 3 is. Het is gewoon bij 1 van de 3, dat valt reuze mee.
Die uitleg bij de tablet was in mijn ogen gewoon duidelijk. (vond het bij opdracht 1 iets moeilijker om in eerste instantie te begrijpen)
De frustratie is gericht op elkaar. Ze overleggen niet goed genoeg, daar lijkt het probleem te zitten. Daar kun je de productie niet van de schuld geven.
Alleen maar dik ::respect:: naar de mol
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #48 Gepost op: 26-01-2019, 23:05:23 »
Ik krijg een beetje een luxe vakantie idee. Nu ook weer 3 opdrachten die in totaal zo'n 1,5 uur zullen hebben geduurd, verspreid over 2 dagen. Ze hebben het maar zwaar :-)

Ik vond dit een matige aflevering. Het wachten met onthullen wie eruit ging had totaal geen nut. Het was: Nikkie eruit, doeg, en door. Had dat lekker vorige week gedaan. Qua opdrachten: blijkbaar snapte niemand opdracht 1, terwijl het best duidelijk was. Dus de groep bestaat uit een stel idioten, want veel molpotentieel is er niet echt in die opdracht naar mijn idee (behalve irritante ADHD-Jamie die iedereen opfokt). Opdracht 2 gaat vanzelfsprekend fout, daar hoeft de mol niks te doen. Opdracht 3 toont weer aan dat we naar een stel idioten kijken en de mol hoeft hier wederom niks te doen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #49 Gepost op: 26-01-2019, 23:05:57 »
zullen we een beetje respectvol blijven ?

Je vergeet onder andere de reistijd, vliegreis, busreis, opnames van biechten. Tv maken is wachten .
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #50 Gepost op: 26-01-2019, 23:08:16 »
Citaat
Oneens. Maar dit seizoen grijpt me niet. Ik kom met geen mogelijlheid in de WIDM-mood helaas 

Driewerf eens. Het is Niels als de "in your face"-mol of iets wat we nooit hadden kunnen zien. De 'gemiddelde', niet bovenmatig speurende, kijker zit voor mijn gevoel naar helemaal niets te kijken.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #51 Gepost op: 26-01-2019, 23:08:58 »
dan moet je niet zeggen dat het 2 van de 3 is. Het is gewoon bij 1 van de 3, dat valt reuze mee.
Die uitleg bij de tablet was in mijn ogen gewoon duidelijk. (vond het bij opdracht 1 iets moeilijker om in eerste instantie te begrijpen)
De frustratie is gericht op elkaar. Ze overleggen niet goed genoeg, daar lijkt het probleem te zitten. Daar kun je de productie niet van de schuld geven.
Alleen maar dik ::respect:: naar de mol

Hoezo zou ik dat niet moeten zeggen? Is toch gewoon mijn mening. Ik vind het nog steeds bij 2 van de 3 opdrachten het geval persoonlijk. Bij 2 van de 3 opdrachten was er een mogelijkheid om er voor te zorgen dat er niets verdiend werd ookal werden er dingen goed gedaan door kandidaten. Dat versta ik onder alles of niets opdracht. Een opdracht waarbij ook al doen sommige kandidaten het goed er toch voor gezorgd kan worden dat er helemaal niets verdiend wordt in de opdracht en er dus niet individueel geld binnen gebracht kan worden.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Valt mij persoonlijk gewoon op. Is ook niet disrespectvol bedoeld of wat dan ook.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 23:16:54 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #52 Gepost op: 26-01-2019, 23:13:02 »
Driewerf eens. Het is Niels als de "in your face"-mol of iets wat we nooit hadden kunnen zien. De 'gemiddelde', niet bovenmatig speurende, kijker zit voor mijn gevoel naar helemaal niets te kijken.
Dit wordt elk seizoen erger en is wat ik in een reactie eerder probeerde te vatten. We zien steeds minder van opdrachten (die ook steeds korter duren volgens mij), steeds meer mooie beelden van het land, steeds meer gepraat tussendoor over hoe heftig en verdacht alles was, en kandidaten zijn steeds meer bezig met de psychologie van het spel in plaats van het daadwerkelijke spel en komen daardoor over als een stel kippen zonder koppen. En de programmamakers zijn steeds meer bezig om zoveel mogelijk te verbergen en te verbloemen.

Het grijpt me nu ook totaal niet en dat vind ik jammer, want ik kijk er eigenlijk elk jaar wel weer naar uit :-)

Edit: zeikmodus uit... excuses. Maar ik vind het dus een matige aflevering in een matig seizoen :-)
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 23:16:01 door vickypollard »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #53 Gepost op: 26-01-2019, 23:16:25 »
graag nu weer over de inhoud van de aflevering.

Zoals afgesproken gaan we aan het eind van het seizoen feedback geven in het daarvoor bestemde topic.
Mocht je toch nog het een en ander kwijt willen neem dat contact op met AVROTROS via bijvoorbeeld facebook.

dit doen we niet om flauw te zijn, maar we zijn opgericht om naar de mol te speuren en dat is wat we dan ook gaan doen. Je mening mag ergens anders.
Dit hebben we ook duidelijk beschreven in dit topic

We zullen andere berichten verwijderen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2019, 23:22:30 »
Ok dat is fair. Even niet bij stil gestaan.
Ik vond het wel een leuke aflevering maar wel een lastige aflevering.
In plaats van dat ik mensen kan wegstrepen, worden er steeds meer verdacht. 😂
Ik denk wel dat de balkon opdracht het meeste prijsgeeft in deze aflevering.
Ik vond de boot opdracht wel enorm mooi in beeld gebracht wederom met de drone shots. Ik wil nu nog liever zelf een drone kopen.
Ik vond de koffie opdracht grappig bedacht, maar wel als kijker moeilijker om te volgen waar er nu precies mollerige dingen gebeurde. Maar ga het morgen allemaal nog even rustig terug kijken.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #55 Gepost op: 26-01-2019, 23:26:27 »
graag nu weer over de inhoud van de aflevering.
Nou in tegenstelling tot sommige andere reacties vond ik dit juist een super leuke aflevering. 3 afwisselende opdrachten en 2 ook in een grappige setting (die chaos met de balkons en kamers, ik dacht straks staat er nog een briefje: dit is het balkon van Ron  ::)), de  Colombiaanse zangers en de koffiepedia  ::rofl::

En ook mooi om wat felheid in de groep te zien. Niet alleen alles maar lief en leuk, ook al zagen we dat bij de verjaardag van Jamie dan weer niet. En dan de joker en exit van Evelien. Valt genoeg te speuren en volgens mij hebben we in deze aflevering echt wel de mol duidelijk aan het werk gezien. Prima aflevering naar mijn idee  ::ok::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #56 Gepost op: 26-01-2019, 23:29:11 »
Dikke Molshoop m.i.  ....

@05.47

*(met '61 erop als je dat wilt zien en lezen 'tuurijk)*


Edit; typo
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 23:32:04 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #57 Gepost op: 26-01-2019, 23:35:25 »
Leuke aflevering met een leuke groep. Ongelooflijk dat zovelen bij de eerste opdracht meegingen in de ophaastdruk van Sinan en Jamie. Moest denken aan de legio psychologische testen, waarbij mensen die zonder twijfel een antwoord weten tussen een groep acteurs worden gezet en onder groepsconformatiedruk gewoon een verkeerd antwoord geven. Of bij het ruiken van rook met de rest van de groep stijf blijven zitten, omdat niemand anders opstaat. Als je geen onderdeel uitmaakt van zo'n groep is het lastig in te voelen ho sterk die conformatiedrang kan zijn bij mensen. Dus wie was hier het mollerigst? Ogenschijnlijk Sinan en Jamie, maar ook Robert en Rick Paul en Merel (die de boot al aan het losmaken is terwijl ze het tegenovergestelde zegt; over psychologische oorlogsvoering gesproken).

Tweede opdracht prachtig visueel en mooi kippenhok. Op het moment dat je weet dat ze voor de optie zonder molboekje gaan is het al gedoemd te mislukken. Jammer dat we niet zagen wie allemaal voor die optie kozen. Ik meen, zonder teruggekeken te hebben, dat Rick Paul een van de eersten was die Sarah meesleurt in een eigen aanpak, en afwijkt van de duidelijke tactiek van tegelijk op het balkon je bordje aan elkaar oplezen. Vond ik verdacht. Ook het verwijtrondje na afloop was interessant. Sinan erg kandidaats door aan te dringen op opheldering. Rick Paul vond ik onnatuurlijk toen hij werd aangevallen, en Merel nog meer. Vond beiden weer verdacht hier.

Opdracht drie; moet nog een keer nakijken maar Niels was betrokken bij 2 rode schermen en Merel ook meen ik. Niels scheen Rita Corita verkeerd te spellen (met twee R's). Verdacht, aangezien het gewoon goedgespeld op die overals geschreven stond. Niet duidelijk wat Merel precies verkeerd deed maar zij typte, dus was in control daar.

Het is wel wat vager soms wie waar precies de fout in gaat bij opdrachten, maar ik had zelf zo enorm de balen van de Klaashint en de duidelijke Duin spoiler van THomas dat ik blij ben dat er meer ambiguďteit is nu. Ook de minder eenduidige aflevering- en opdrachtstitels zijn een vooruitgang wat mij betreft. Toen het in de genoemde seizoenen halverwege al zo klaar als een klontje was, waren de kritieken ook niet van de lucht("Simpel Prime Time Zaterdagpubliek"), dus goede aanpassingen door de makers.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #58 Gepost op: 26-01-2019, 23:58:16 »
Ik krijg bij sommige reacties een beetje het gevoel dat mensen niet weten wie de mol is, en dat dus aan de productie ligt. ::rofl::

Ik ben het daar helemaal niet mee eens. Ik vind het om te beginnen goed om te zien dat er minder hints in zitten. Hoe Klaas werd ontdekt, kon hij zelf niets aan doen. Dat is toch stom voor hem? Ik vond dat jammer. Dus juist logisch dat de productie minder hints in het programma stopt.

Over minder tijd voor opdrachten en het achterhouden van informatie: bij de meeste opdrachten kunnen we heel veel weten. We worden ook geholpen, schermen uit 1.3 die getoond worden in beeld, heel veel shots van bordjes uit 4.2, veel shots van het beeldscherm van 2.3, enzovoort enzovoort. Ik heb niet het gevoel dat we iets tekort komen. De kandidaten die erbij waren konden ook niet alles weten, dus het is gewoon eerlijk.

Ik denk dat er dit seizoen erg veel wordt ingezet op locaties in Colombia (natuurshots, en de executie op gebouwen) en de kandidatengroep. Ook de cultuur van Colombia. Niet alle opdrachten hoeven perfecte molspeuropdrachten te zijn. Persoonlijk kon ik erg weinig met In Zicht, Ver Tellen en de Vlag Uithangen. Maar dan houd je 9 opdrachten over. Daar is toch niets mis mee?

Alles of niets opdrachten vind ik juist fijn. Je wilt dat een opdracht slaagt of mislukt. Bij veel opdrachten krijg je anders opbrengsten van €300 of €500 als de mol goed heeft gemold. Dat zijn maar lullige bedragen. En de mol wilt €0 euro, en niet bij alle opdrachten een beetje.
Ik denk persoonlijk dat dat tot nu toe erg goed is verdeeld ::ok::

Ik snap dat mensen het zelf anders aan zouden pakken, maar het is ook een beetje flauw om na 4 afleveringen dergelijke uitspraken te doen over hoe de serie in elkaar zit. Je hebt niet eens de helft gezien. Als ik minder dan de helft van de stof leer voor een toets, dan weet ik niet genoeg om een voldoende te halen. Ik kan er dan niet voldoende over zeggen. Dat is hier precies hetzelfde, dus vind ik het goed om met de feedback te wachten tot het einde van het seizoen ::ok::

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #59 Gepost op: 27-01-2019, 00:02:55 »
Bij ons op de bank is er veel onenigheid over wie de nepmollen zijn en wie het meest verdacht is. Men is het er wel over eens dat Niels degene is die de fik er in steekt. Aanvallennnn en anderen de schuld geven, kijken welke reacties hij krijgt. Merel stond met de mond vol tanden. Jamie verdraait de boel. Sarah amuseert zich. Sinan en Robert kijken het aan. RP lijkt tevreden met de gang van zaken.
Dit volgens de bescheiden mening op de bank.