Auteur Topic: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden  (gelezen 23125 keer)

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #60 Gepost op: 27-01-2019, 00:57:43 »
Niels is de mol niet, er ligt teveel nadruk op en zijn acties maken hem ook niet populairder bij de groep en de kijker. Hij wil te graag en te geforceerd. Iets teveel moltage. En om je medekandidaat er zo uit te werken vind ik laag. Stelen ja, overhalen het open te breken ja maar zo omruilen om haar in de waan te laten dat ze wat had, een risicootje kon nemen, vind ik laag. Daar had Rik best wat tegen over kunnen zetten. De productie weet vast al wie het was en verklaren dan de gestolen joker ook ongeldig. Naming en shaming...

Ik vond de hint bij Moltalk wel mooi. MeerL.. over de l die over dat meer gesleept werd. De leader wordt aangepast met wat nieuws en dat past ook bij onze nieuwslezeres. Ze stijgt op mijn lijstje. Ook haar gedrag bij de balkons en het twee keer intoetsen van foute antwoorden bij de koffietest. Waarbij ik het trouwens flauw vind dat ze alles of niets hadden in deze opdrachten.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #61 Gepost op: 27-01-2019, 01:08:40 »
En het gaat weer op en neer met mijn gedachtengang  ::vergroot:: Mooi programma dat wie is de mol?

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #62 Gepost op: 27-01-2019, 01:17:31 »
Je hebt één opdracht, en die slaagt of niet.
Van die opdrachten die eigenlijk iedere kandidaat voor zich is, kan de mol (meestal) alleen haar eigen score beïnvloeden. Dan haalt de groep dus niet bijv 700 maar 'slechts' 600 op - dat zet ook geen zoden aan de dijk.
Wel pakken ook de nepmollen vaak geen geld om maar niet te hoog in het FtM-klassement te komen.

Het zijn beide nogal uiteenlopende opdrachttypen in een programma waarin de tests geen doel an sich zijn, maar slechts middel voor dat ene hogere doel.
Ik ben daarom voor een goede mix van alles of niets opdrachten met meer individuele proeven.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #63 Gepost op: 27-01-2019, 10:26:06 »


Het wachten met onthullen wie eruit ging had totaal geen nut. Het was: Nikkie eruit, doeg, en door. Had dat lekker vorige week gedaan.

Die snapte ik ook niet helemaal. Zou logischer zijn als er nog een soort van terugkeermogelijkheid was, of een strijd tussen twee gelijk geeindigden. Maar nu was het alleen een simpele clifhanger.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #64 Gepost op: 27-01-2019, 10:39:29 »
En wat ik ook gek vind hierin Vickypollard en Gerard: dat ze geen afscheid nemen van Nikki. Dat mag toch altijd wel even? Gezien de verjaardag van Jamie dag erna, is het ook zo dat het precies samenvalt met het spijtige overlijden van haar broertje. Op mij komt het toch over als iets dat is opgezet, enfin, we worden in ieder geval weer wat wijzer deze aflevering, dat wel.
Meer L

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #65 Gepost op: 27-01-2019, 10:44:04 »
En wat ik ook gek vind hierin Vickypollard en Gerard: dat ze geen afscheid nemen van Nikki. Dat mag toch altijd wel even? Gezien de verjaardag van Jamie dag erna, is het ook zo dat het precies samenvalt met het spijtige overlijden van haar broertje. Op mij komt het toch over als iets dat is opgezet, enfin, we worden in ieder geval weer wat wijzer deze aflevering, dat wel.

Dat viel mij inderdaad ook op; waarom mocht ze geen afscheid nemen? Of hebben ze dat gewoon niet laten zien?
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #66 Gepost op: 27-01-2019, 11:07:53 »
En wat ik ook gek vind hierin Vickypollard en Gerard: dat ze geen afscheid nemen van Nikki. Dat mag toch altijd wel even? Gezien de verjaardag van Jamie dag erna, is het ook zo dat het precies samenvalt met het spijtige overlijden van haar broertje. Op mij komt het toch over als iets dat is opgezet, enfin, we worden in ieder geval weer wat wijzer deze aflevering, dat wel.

Het was vrij duidelijk dat de beelden opgezet waren. Nikkie is geen actrice.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #67 Gepost op: 27-01-2019, 11:12:58 »
Jamie en Sinan werden drukker bij min of meer. Ze waren zo druk bezig in hun enthousiasme om de rest terug over de streep te krijgen dat er nauwelijks geld verdiend is.

Bij koffiepedia werden iedereen op Sinan bedrukt met tekstfragmenten. Drukker als in de drukpers en het aanbrengen van tekstfragmenten op die broekpakken.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #68 Gepost op: 27-01-2019, 11:38:36 »
Volgende week gaan de kandidaten met beletterde auto’s woorden maken. Het zou kunnen zijn dat er meer kan worden verdiend bij woorden van zes of zeven letters: de zesde en zevende pylon zijn in elk geval anders van kleur. In de spoiler staat een puzzeloplossing.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 11:40:54 door Molzkovicz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #69 Gepost op: 27-01-2019, 11:44:58 »
Volgende week gaan de kandidaten met beletterde auto’s woorden maken. Het zou kunnen zijn dat er meer kan worden verdiend bij woorden van zes of zeven letters: de zesde en zevende pylon zijn in elk geval anders van kleur. In de spoiler staat een puzzeloplossing.

Waarom denk je dat het 6- of 7-letterwoorden moeten zijn en dat een 5-letterwoord niet kan? Je spoiler geeft volgens mij een heel duidelijke oplossing met 5-letterwoord.

Offline AnnaNiem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #70 Gepost op: 27-01-2019, 11:53:03 »
Merel zat als eerst in de lege kamer te wachten op de rest. Ze zag de kamer steeds drukker worden...ik vind hem wel passen.  ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #71 Gepost op: 27-01-2019, 11:58:59 »
Merel werd, toen zij beschuldigd werd, drukker dan in de afleveringen daarvoor.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #72 Gepost op: 27-01-2019, 12:01:36 »
Waarom denk je dat het 6- of 7-letterwoorden moeten zijn en dat een 5-letterwoord niet kan? Je spoiler geeft volgens mij een heel duidelijke oplossing met 5-letterwoord.

Woorden met vijf of minder letters zullen naar mijn idee ook geld opleveren, maar minder dan zes- of zevenletterwoorden. Op basis van de pylonkleuren is er misschien een bonus bij zes of zeven letters te verwachten?? Bij de tweede screenshot zie je een vijfletterwoord al staan: dit zal zeker geld opleveren. Het lukt mij met die zeven beletterde auto's echter niet om tot een woord van zeven letters te komen. Dat zou ik dan wel eigenlijk verwachten, net als bij de eerste screenshot. Misschien ziet iemand anders wel de best mogelijke oplossing  :)

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #73 Gepost op: 27-01-2019, 12:13:48 »
Aparte aflevering.

Het afscheid van Nikki sloeg helemaal nergens op, dat had inderdaad gewoon vorige week gekund.

Of Evelien ook door zou zijn geweest met Joker is niet bekend.
Had het wel leuk gevonden als ze nog gezegd hadden dat ze er op tijd uit was gegaan, maar wel alleen als het waar was, of als ze gezegd hadden dat er ook 1 of meerder kandidaten waren die 1 fout minder hadden.

Het maakt het voor mij wel duidelijk dat Niels niet de mol mag zijn. Een mol mag zich best als kandidaat gedragen, maar dit gaat verder dan dat. Wel een leuke actie maar dit had de mol niet mogen doen.

Verder was er weinig te halen uit de opdrachten.

Bij de bootjes is besloten om snel te handelen en dus weinig geld binnen te halen. Dat is wat de mol zou kunnen doen of hij zou kunnen proberen er heel lang over te laten doen en zo niet op tijd binnen te zijn. Maar de hele groep ging hiervoor. Er werd wel een beetje tegengestribbeld maar niet erg overtuigen. Veel kandidaten dus die verdacht willen zijn.

Bij de balkon-opdracht deed ook niemand zijn best. Iedereen deed maar iets en vond het wel goed. Dus ook hier zou iedereen de mol kunnen zijn. Interessant was het geweest als we gezien hadden wie met het het idee gekomen was om allemaal in een andere kamer te starten ipv gezamenlijk of in bv 2 groepjes de kamer af te lopen.

En nu heb ik geen idee meer wat de andere opdracht was.


Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #74 Gepost op: 27-01-2019, 12:56:00 »
...

En nu heb ik geen idee meer wat de andere opdracht was.



Koffiefeitjes verkeerd intypen op de laptop

Offline svenas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #75 Gepost op: 27-01-2019, 12:59:55 »
Waarom is iedereen er zo zeker van dat het Niels was die de joker heeft verwisselt. Ze laten bewust volgens mij deze actie niet zien dat iemand een hotelkamer in gaat en een joker verwisselt.

Misschien was er zelfs door iemand in opdracht 2 een joker gevonden in 1 van de hotelkamers lijkt mij een perfecte opdracht om ergens een joker te verstoppen.

Zou iemand misschien de foto van de joker die Niels heeft gekregen kunnen vergelijken met de joker die Evelien in zet? Dan weten we volgens mij pas zeker dat het Niels was die de joker heeft verwisselt.

( P.s. snap trouwens niet dat kandidaten die jokers niet gewoon schudden om te kijken of er iets in zit. Lijkt me toch zeker wel hoorbaar als de joker hol is met iets er in )


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #76 Gepost op: 27-01-2019, 13:01:29 »
Waarom is iedereen er zo zeker van dat het Niels was die de joker heeft verwisselt. Ze laten bewust volgens mij deze actie niet zien dat iemand een hotelkamer in gaat en een joker verwisselt.

Omdat we weten wie jokers heeft, welke daarvan open zijn gemaakt en... omdat we een volledige bekentenis hebben. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #77 Gepost op: 27-01-2019, 13:01:51 »
Het waren Niels en Sarah. Zie topic "extra beeldmateriaal". :)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #78 Gepost op: 27-01-2019, 13:34:55 »
Maar hoe RP het dan weet is onduidelijk. Kan komen door 'bondje pro', maar het kan ook zijn dat een van de verborgen hints dit jaar is dat RP dingen weet die hij misschien wel niet kan weten...

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 26 januari: Drukker worden
« Reactie #79 Gepost op: 27-01-2019, 13:49:08 »
Rick Paul en Niels hebben een bondje, dus Niels zal het wel gewoon verteld hebben. ::jaja::