Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade  (gelezen 128677 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #160 Gepost op: 31-01-2019, 10:52:38 »
Heel eerlijk gezegd vind ik dit soort opdrachten altijd een voorbeeld van waar de Mol meestal niets hoeft te doen. De kans dat ze allemaal goed staan is met zoveel aanwijzingen, chaos en wantrouwen onderling echt nul. Ergo: dit is een molloten-opdracht, want alleen wij kunnen door eindeloos en herhaald analyseren komen tot fantastische schema's zoals van Hulpmol. En dan zijn er nog 1001 conclusies mogelijk ;-)

Ik ben blij dat ik schema's kan maken. ;D Er zijn nog maar weinig opdrachten geweest waar je zoveel informatie kon uithalen vind ik.

Wat betreft de conclusies doet ieder zijn ding, maar ik zou hier persoonlijk Jamie en Robèrt een kandidaatpuntje geven en de rest een molpuntje. ;D

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #161 Gepost op: 31-01-2019, 11:01:30 »
Rick Paul 2 molpuntjes 😊
Hij is echt drollig bezig, niels en merel staan fout en hij heeft de info.
Maar goed, Merel is ook bezig om Rick Paul te testen.  “ Eens kijken wat hij doet als ik expres verkeerd ga staan” . En als Rick Paul dat door heeft, doet hij niks. Laag in laag in laag in laag. Haha, leuk spel.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #162 Gepost op: 31-01-2019, 11:05:41 »
Wat een (nachtelijk) werk Hulpmol! Grote klasse! ::super::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #163 Gepost op: 31-01-2019, 11:12:27 »
Wat een (nachtelijk) werk Hulpmol! Grote klasse! ::super::

Het eigenlijke werk had ik veel vroeger af, maar het is dat uitschrijven en foto's verzamelen. ;D

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #164 Gepost op: 31-01-2019, 11:35:29 »
Wat in de trustnobody podcast slim wordt opgemerkt is dat als Sinan de mol zou zijn, hij zich buitenspel zet door die stoel te nemen en te gaan zitten op het goede balkon. Vanaf dan is er geen weg meer terug en heb je geen invloed meer als iedereen toch ineens goed staat.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #165 Gepost op: 31-01-2019, 11:59:19 »
@Hulpmol, wat anderen ook mogen zeggen, ik vind het fantastisch wat je allemaal hebt uitgezocht, petje af. En ik denk ook dat het nuttig is, want je weet sowieso niet van tevoren wat er uit gaat komen en of dit een aanwijzing levert. En het is ook leuk puzzelwerk!

Ik heb vooral gekeken naar welke aanwijzingen nodig waren om het juiste balkon te vinden.
Hierbij viel mij één ding op. Er waren 3 kandidaten die 3 verdiepingen konden afstrepen, waar dus meteen de juiste verdieping uit komt: Rick Paul, Niels en Sarah. Met het eindcijfer erbij ben je dan klaar. Vrij makkelijk dus.
Bij de laatste 2 hiervan (Niels en Sarah dus) waren het dezelfde aanwijzingen wat verdieping betreft. Beiden konden ze dus ook heel makkelijk weten dat ze op dezelfde verdieping moesten eindigen. De regie wist dus op voorhand dat deze 2 elkaar gemakkelijk zou kunnen controleren! En laat Niels en Sarah toevallig de hotelkamer delen en een bondje hebben.

Ik vermoed dat de Mol uiteindelijk wel goed wil staan, als er tenminste iemand anders fout staat. Dan is het ook wel handig als je makkelijke aanwijzingen hebt zodat je niet per ongeluk op het juiste balkon eindigt. Als je klaar ben met het controleren van je eigen verdiepingen dan heb je ook wat meer tijd om de andere kandidaten te controleren.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #166 Gepost op: 31-01-2019, 12:10:47 »
Ik vermoed dat de Mol uiteindelijk wel goed wil staan, als er tenminste iemand anders fout staat. Dan is het ook wel handig als je makkelijke aanwijzingen hebt zodat je niet per ongeluk op het juiste balkon eindigt. Als je klaar ben met het controleren van je eigen verdiepingen dan heb je ook wat meer tijd om de andere kandidaten te controleren.

Mijn voorkeur blijft om die reden ook uitgaan naar Rick Paul. Staat daar snel goed, begint wat te dansen op de muziek, maar kon wel 3 kandidaten helpen naar een goed balkon te gaan (Robèrt kon hij niet weten).

In de discussie achteraf laat hij Niels ook tegen Jamie uitvliegen terwijl Rick Paul goed wist dat hij naast Niels stond en niet Jamie. Pas wanneer Jamie met kamernummers argumenteert, komt Rick Paul met "Oh ja, ik stond in 409".
Wanneer Rick Paul dan wat onder vuur komt te liggen, gaat hij plots zijn pijlen op Merel richten. Hij beschrijft een situatie van toen ze nog wél goed stond op 313 en dat Merel toen geen info wilde, maar achteraf is ze dan toch om onduidelijke redenen veranderd. Hij wil dus schuld verschuiven terwijl een nepmol maar al te graag in discussie zou gaan over zijn eigen fout.

Als dit programma 15 minuten duurde in plaats van 9 afleveringen, dan pikte ik Rick Paul hier uit als Mol.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #167 Gepost op: 31-01-2019, 14:46:15 »


Ik vermoed dat de Mol uiteindelijk wel goed wil staan, als er tenminste iemand anders fout staat. Dan is het ook wel handig als je makkelijke aanwijzingen hebt zodat je niet per ongeluk op het juiste balkon eindigt. Als je klaar ben met het controleren van je eigen verdiepingen dan heb je ook wat meer tijd om de andere kandidaten te controleren.

Waarschijnlijk wel, maar dat is ook maar saai. Dan is de mol wel iemand die naar het einde toe pas op zijn balkon blijft staan, dus Jamie of RP. Dan kom je bij deze opdracht op RP uit.

Ik zou niet uitsluiten dat de mol fout stond, mogelijk door een overleg met de bondgenoot. Dan kom je toch weer bij Merel en Sarah uit.

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #168 Gepost op: 31-01-2019, 15:10:11 »
Dank voor het duidelijke overzicht Hulpmol!  Ik heb RP al een tijdje hoog in mijn mollijst.

Maar wou toch nog iets op het forum gooien dat mij bezighoudt :
Tenzij gemist, heb ik hier in het forum nog geen vragen gezien over het toch wel bizarre gedrag van Sinan op balkon 310.
Op 25'20 strekt hij zijn linkerhand uit naar de muur en lijkt (op een lichtknop?) te drukken. Ik vond dit zo'n bizarre houding, zeker in combinatie met het 'drukker worden' en heb het dus een paar keer herbekeken.
En dan het lijkt wel alsof het op het eigenste drukmoment een kleine tik te horen is...dus heb ik dringend een second opinion nodig om dit hersenspook? weg te jagen.
Met dank bij voorbaat.en excuses mocht het tijdverlies blijken. ::zwaai::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #169 Gepost op: 31-01-2019, 15:16:38 »
Op 25'20 strekt hij zijn linkerhand uit naar de muur en lijkt (op een lichtknop?) te drukken. Ik vond dit zo'n bizarre houding, zeker in combinatie met het 'drukker worden' en heb het dus een paar keer herbekeken.
En dan het lijkt wel alsof het op het eigenste drukmoment een kleine tik te horen is...dus heb ik dringend een second opinion nodig om dit hersenspook? weg te jagen.
Met dank bij voorbaat.en excuses mocht het tijdverlies blijken. ::zwaai::

Ik heb het net zonder geluid gekeken en hij lijkt mij aan een andere kandidaat iets aan te wijzen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #170 Gepost op: 31-01-2019, 15:17:01 »
Het zou kunnen dat ze half afgesproken hadden dat als ze het juiste balkon dachten te hebben idd de lamp aan zouden doen. Wat ik me opzich best kan voorstellen dat iemand dat oppert. Al zal in de praktijk de helft van de kandidaten dat dan waarschijnlijk weer vergeten zijn tijdens het spel zelf. Dat kan ook verklaren waarom dat sommige lampen aangingen. Jammer genoeg hebben we het overleg niet gezien bij deze opdracht. Waarbij ze ook tot de keuze van zonder molboekje zijn gekomen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #171 Gepost op: 31-01-2019, 16:45:00 »
Ik heb het net zonder geluid gekeken en hij lijkt mij aan een andere kandidaat iets aan te wijzen.

De volledige vingerschaduw op de muur lijkt dit inderdaad te bevestigen, Hulpmol. Merel kijkt naar beneden, dus waarschijnlijk gericht tot Robert die links onder info doorgeeft over Sinan's "elf" kamer.  Bizar is dan weer Robert's biecht net daarna die claimt dat hij voor niets stond te roepen.
Het geluid op het moment dat de vinger de muur lijkt te raken, hoor ik wel.
 
Zo kan je ook Sinan's "afklop" horen als hij op zijn juiste balkon komt, net na Jamie's "ik ga als een speer".
Zijn afklop geluid gaat over naar het normale tikken van de tijdsklok op 08:00.

Betekent misschien niets, maar deze geluiden vielen me toch op, want (nog) niets dergelijks gemerkt bij andere kandidaten.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #172 Gepost op: 31-01-2019, 17:33:05 »
Er wordt wel gefotoshopt, maar hier lijkt het me geen hint. Waar het wel een hint is, en waar weinig reactie op komt, is tijdens die test met die lichtstralen, waarin een view op de verlichte stad is te zien met het cijfer 38 erin, door de verlichte ramen gevormd en waar een aantal verlichte ramen is toegevoegd om tot het cijfer 38 te komen. De leeftijd van Merel.
Hoe weet je zo zeker dat het gefotoshopt is? Zeker of een gokje?
...óf niet!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #173 Gepost op: 31-01-2019, 18:16:18 »
Hoe weet je zo zeker dat het gefotoshopt is? Zeker of een gokje?

Hebben we daar een plaatje van?

En de geboortedatum klopt. Maar dan was ze toch ook 38 tijdens de opnamens.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 18:17:58 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #174 Gepost op: 31-01-2019, 19:35:55 »
Zijn leeftijden al eens gebruikt als hint? Gezien de afstand tussen opnameperiode en uitzendperiode lijkt me dat nooit handig. Geboortejaren die zijn uiteraard wel al gebruikt.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #175 Gepost op: 31-01-2019, 19:44:36 »
Niet dat ik me zo kan herrineren. Is overigens wel een leuk idee voor een topic.
Wat waren hints in voorgaande seizoenen.
Ik denk dat we daar ook veel wijzer uit kunnen worden namelijk. Dan ga je meer denken zoals de makers.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #176 Gepost op: 31-01-2019, 20:29:07 »
Ik vond de biecht van Sinan wel héél erg scherp:
"De eerste kamerdeur die ik openmaakte was 410. Dit is niet het balkon van Sinan, Evelien, Rick Paul en Robèrt. En toen wist ik dùs, dat dit niet mijn balkon was."

Klein detail: op het bordje dat wij te zien krijgen staan de namen van Rick Paul en Robèrt andersom. Ook interessant dat hij na de opdracht nog deze 4 namen wist...
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 20:46:58 door MartinJ »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #177 Gepost op: 31-01-2019, 20:37:12 »
Niet dat ik me zo kan herrineren. Is overigens wel een leuk idee voor een topic.
Wat waren hints in voorgaande seizoenen.
Ik denk dat we daar ook veel wijzer uit kunnen worden namelijk. Dan ga je meer denken zoals de makers.

2005: foto in een politiebureau. Nummers 1 t/m ... 4 = D, 5 = E, 6 = mol (Yvon Jaspers); vlieger met daarop een mol; vragen over krokodillen maar de mol had naar een aflevering van 'Wie is de mol?' gekeken.
2006: ontmoeting met de mol (niemand had dit omdat ze allemaal de verkeerde antwoorden gaven. Ook de mol zelf. Zij gaf bijvoorbeeld als antwoord "1973". In die aflevering was er een opdracht om in 24 minuten tijd 6 rondjes te rijden. 24 juni 1973 is de geboortedatum van de mol (Molouska Meulens); de mol droeg vaak een groen shirt met de letter M.
2007: ontmoeting met de mol (2 kandidaten); de mol zei in gebarentaal tijdens de groepsfoto's "Inge de mol" (Inge Ipenburg was de mol); de mol zei vaak "toen" wat Thais is voor mol; een koerier droeg een oranje-shirt met daarop MOLED en route 66, route 99 zou verwijzen naar i.i.
2008: de mol lag onder de grond; verwees in meerdere talen naar zichzelf ("Yo", "Ego de mol") of er werd naar hem verwezen ("i" op dak van een auto).
2009: "Omrand de vele", "Al vreemd doen", "Dom veel raden" allemaal anagrammen van de naam van de mol; de mol riep "ik wist het!" en de presentator zei "voor de groep op een verrassing, op een persoon na, die wist al lang ..."
2010: "plus"; mol zat in een auto met groen mol-logo;
2011: presentator zegt "wie is de mol, Patrick"; ontmoeting met een geitje (mol is geboren in het jaar van de geit); kamer 11 (hier sliep de mol van deze 11e serie); titel van een aflevering 'land in zicht', de mol maakte een foto van de vlag van het land waar men toen was
2012: "i am" (ik ben & a.m. zijn de initialen van de mol: Anne Marie Jung); de mol poseert voor een schilderij van Picasso, de naam van het schilderij is haar eigen voornaam; haar initialen staan op een gokautomaat en een boot
2013: titel aflevering 'spiegelbeeld', je ziet de mol in de weerspiegeling van een zonnebril; de mol leert iedereen een dansje genaamd 'enkel - enkel, dubbel - dubbel' wat Morse-code is voor i.m.
2014: veel vissers in beeld; de mol houdt 2 vingers op zoals een beeld ook doet
2015: bloemen, de naam van de mol is ook een bloem
2016: de bekende KlaasCFM hint
2017: de mol was de persoon die als eerste bood op een joker tijdens een veiling (en hij bood ook vaak om de boel aan de gang te houden)
2018: ik weet zo niet meer wat de hints naar Jan waren

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #178 Gepost op: 31-01-2019, 20:43:33 »
Ik heb alle hints van WIDM 1 t/m WIDM 18 van mijn oude site gekopieerd en hier in het hints-topic gezet. Daar kan er eventueel verder over gepraat worden.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2019, 21:31:33 door Heinz »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #179 Gepost op: 31-01-2019, 21:11:11 »
Top thanks Heinz. Ik was er zelf ook ingedoken en aan de hand daarvan nog een keer de afleverings titels onder de loep gelegd. Zie topic afleveringstitels.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy