Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade  (gelezen 129205 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #20 Gepost op: 26-01-2019, 22:49:06 »
wat een prachtig overzicht, van een mooie opdracht.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #21 Gepost op: 26-01-2019, 22:50:59 »
Dank voor de moeite ::bravo:: Het klopt dus wat Chris zei in Moltalk over Rick Paul? Sterke bevestiging van zijn Molschap ::jaja::

Ik ben nog steeds onbeslist dus mijn mening is niet gekleurd: Maar ik vind de acties van Merel, Rick Paul en Sarah hier het vreemdst. Rick Paul heeft dan mogelijk nog net iets meer dat 'geniale' in zijn molactie omdat hij zelf goed staat en het dan maar hoeft aan te kijken.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2019, 22:54:06 »
Ik ben nog steeds onbeslist dus mijn mening is niet gekleurd: Maar ik vind de acties van Merel, Rick Paul en Sarah hier het vreemdst. Rick Paul heeft dan mogelijk nog net iets meer dat 'geniale' in zijn molactie omdat hij zelf goed staat en het dan maar hoeft aan te kijken.
Of er zit een kern van waarheid in wat hij na de opdracht over Merel zou, waardoor Merel des te molliger (molleriger?) zou zijn...

Ik zit even dat schema te bekijken en ik ben nog lang niet klaar, maar ik vraag me af: waar is soms op gebaseerd dat ergens niemand zou moeten staan? Merel zou toch ook op 513 kunnen horen? Of zie ik iets over het hoofd?
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 22:57:48 door vickypollard »

Offline bridgetvh

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2019, 23:00:34 »
En als je 13 omdraait staat er EI. Merel dus...?
Greetzzz, Bridget

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2019, 23:01:44 »
als je 13 omdraait staat er toch 31 ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2019, 23:02:03 »
Of er zit een kern van waarheid in wat hij na de opdracht over Merel zou, waardoor Merel des te molliger (molleriger?) zou zijn...

Ik zit even dat schema te bekijken en ik ben nog lang niet klaar, maar ik vraag me af: waar is soms op gebaseerd dat ergens niemand zou moeten staan? Merel zou toch ook op 513 kunnen horen? Of zie ik iets over het hoofd?

Merel zou in principe ook op 513 kunnen staan, dat klopt. Maar de logica impliceert dat iedere verdieping 2 kandidaten moest tellen. Meestal wordt zulke symmetrie wel gerespecteerd.
Maar dat ze op 313 moet staan is volgens mij inderdaad niet hard te maken.

Anderzijds is het wel een puntje dat ze zo lang op die 313 staat en stellig zegt "Ik sta goed, dit is mijn balkon" en plots vertrekt ze even voor tijd naar een balkon waarvan ze zelf wist dat het niet het juiste balkon was.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #26 Gepost op: 26-01-2019, 23:19:44 »
Merel zou in principe ook op 513 kunnen staan, dat klopt. Maar de logica impliceert dat iedere verdieping 2 kandidaten moest tellen. Meestal wordt zulke symmetrie wel gerespecteerd.
Maar dat ze op 313 moet staan is volgens mij inderdaad niet hard te maken.

Anderzijds is het wel een puntje dat ze zo lang op die 313 staat en stellig zegt "Ik sta goed, dit is mijn balkon" en plots vertrekt ze even voor tijd naar een balkon waarvan ze zelf wist dat het niet het juiste balkon was.
Nu zit ik op Merel en vind ik dat dus sowieso ontzettend verdacht allemaal, maar andere kandidaten hebben natuurlijk net zo goed rare dingen gedaan. Dit is een opdracht die gedoemd is te mislukken

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #27 Gepost op: 26-01-2019, 23:24:03 »
Meest verdachten hier waren voor mij Merel en Rick Paul.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2019, 23:24:26 »
Nu zit ik op Merel en vind ik dat dus sowieso ontzettend verdacht allemaal, maar andere kandidaten hebben natuurlijk net zo goed rare dingen gedaan. Dit is een opdracht die gedoemd is te mislukken

De puzzel is niet zo moeilijk als de theateropdracht van vorig jaar. Als de 7 kandidaten verstandig spelen halen ze dit gewoon met of zonder molboekje.

Maar het is duidelijk dat er minstens 4 kandidaten zijn die niet de Mol zijn, maar hier toch zwaar in de fout gaan. Dan kan je inderdaad niet winnen.

Ik ben ook altijd voorstander van 200 euro per juist balkon in plaats van die alles of niets voorwaarde.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #29 Gepost op: 26-01-2019, 23:31:02 »
Ik had ook een schema gemaakt, en die kwam bijna helemaal overeen met die van Hulpmol. Alleen een paar teksten wist ik niet precies waar te plaatsen, en ik had "dit is niet het balkon van Jamie" op 211 gemist.

Wie is er verdacht? De mol kan ook goed gaan staan natuurlijk, als iemand anders maar fout staat.
Dus vroeg goed staan is onmols.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #30 Gepost op: 26-01-2019, 23:31:42 »
*snip*
Mooi gemaakt. ::ok::

Ik heb een screenshot gemaakt van de startplek van de kandidaten.

Uit het overzicht van Hulpmol valt op te maken dat als de kandidaten alles rustig met elkaar gedeeld hadden in elk geval Niels en Sarah hadden geweten op welke verdieping ze terecht moesten komen.

We zien Sinan, Merel & Jamie vertellen wat er op hun bordje staat als waarschijnlijk iedereen nog op zijn plek staat. Als Niels de aanwijzing voorleest is Jamie al weg (als staat hij er even later in de montage wel weer). Als Robèrt zijn aanwijzing voorleest zijn RP, Sarah, Jamie & Niels al vertrokken.

Merel & Sinan doen wel erg weinig deze opdracht.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #31 Gepost op: 26-01-2019, 23:34:30 »
Ik had ook een schema gemaakt, en die kwam bijna helemaal overeen met die van Hulpmol. Alleen een paar teksten wist ik niet precies waar te plaatsen, en ik had "dit is niet het balkon van Jamie" op 211 gemist.

Wie is er verdacht? De mol kan ook goed gaan staan natuurlijk, als iemand anders maar fout staat.
Dus vroeg goed staan is onmols.

Dubbel check mij toch maar eens, want sommige bordjes heb ik geplaatst op basis van het uitzicht op het zwembad (vooral dat bordje dat je noemt). Ik ben daar niet onfeilbaar.

En wat je zegt over dat goed staan klopt. Op dat vlak pik ik er Rick Paul toch uit die goed staat en gewoon weigert te lezen dat Niels niet naast hem mag staan.

Merel & Sinan doen wel erg weinig deze opdracht.

Ja, dat stoorde me wel. Sinan pakt zelfs een stoel en gaat niet even wat informatie verzamelen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #32 Gepost op: 26-01-2019, 23:48:13 »
Sarah staat op nr 11 terwijl ze zelf RP nog corrigeert naar 12. De vraag is of de mol wil fout staan als hij ziet dat een andere kandidaat al fout staat. Idem voor Merel met haar last-minute switch.

RP is hier of mols bezig, of hij toets Niels en Merel af.

Leuke opdracht, maar als je 200 euro per balkon doet moet de mol meer doen en kan je er volgens mij meer uithalen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #33 Gepost op: 26-01-2019, 23:53:59 »
1 fout is mis, maakt het voor de Mol makkelijk. Kijken of iemand fout staat, is genoeg. Ik ben persoonlijk van mening dat je daardoor weinig kunt aflezen hieraan. De late switch van Merel is niet nodig om het te laten mislukken en dus niet beslist mols. De Mol hoeft niet goed te staan en niet verkeerd te staan om dit te laten mislukken   :(

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2019, 00:11:46 »
Merel weet toch dat er enkele kandidaten fout staan. Haar move een paar minuten voor het einde vind ik dan eigenlijk heel erg dom. Je maakt jezelf verdacht en wint er niets mee. Ik geloof niet dat ze de mol is.

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2019, 00:13:08 »
Mooi gemaakt. ::ok::

Ik heb een screenshot gemaakt van de startplek van de kandidaten.

Uit het overzicht van Hulpmol valt op te maken dat als de kandidaten alles rustig met elkaar gedeeld hadden in elk geval Niels en Sarah hadden geweten op welke verdieping ze terecht moesten komen.

We zien Sinan, Merel & Jamie vertellen wat er op hun bordje staat als waarschijnlijk iedereen nog op zijn plek staat. Als Niels de aanwijzing voorleest is Jamie al weg (als staat hij er even later in de montage wel weer). Als Robèrt zijn aanwijzing voorleest zijn RP, Sarah, Jamie & Niels al vertrokken.

Merel & Sinan doen wel erg weinig deze opdracht.

in jouw screenshot is er één lamp aan, daar waar robert had moeten gaan staan

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #36 Gepost op: 27-01-2019, 00:14:26 »
in jouw screenshot is er één lamp aan, daar waar robert had moeten gaan staan

Nee, daar waar Robèrt uiteindelijk (fout) stond. Kleine nuance, want ik neem aan dat dat je hint niet verpest. ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #37 Gepost op: 27-01-2019, 00:15:05 »
1 fout is mis, maakt het voor de Mol makkelijk. Kijken of iemand fout staat, is genoeg. Ik ben persoonlijk van mening dat je daardoor weinig kunt aflezen hieraan. De late switch van Merel is niet nodig om het te laten mislukken en dus niet beslist mols. De Mol hoeft niet goed te staan en niet verkeerd te staan om dit te laten mislukken   :(
En zo is het!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #38 Gepost op: 27-01-2019, 00:36:30 »
Het is heel moeilijk om het perspectief in te schatten, maar voor zover ik kan zien lijkt het er inderdaad op dat Rick Paul gewoon op zijn bordje had kunnen lezen dat Merel en Niels niet op die verdieping moesten zijn (plaatje 1) ::vergroot::
Maar voor Merel is dat net zo verdacht: we zien dat zij ook een tijdje op datzelfde balkon heeft gestaan en dus zou ze moeten weten dat ze van die verdieping weg had moeten blijven, ze begint er zelfs (plaatje 2) ::vergroot::

...óf het blaadje hing toch een verdieping hoger natuurlijk. Kan dat?
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 00:39:08 door Pac »
...óf niet!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #39 Gepost op: 27-01-2019, 00:44:21 »
Wat gebeurt er toch met de lichten boven de balkons?

Kan dit een hint zijn naar Merel of Robèrt?
Uiteindelijk @ 31.49 u schijnt er alleen een lichtje op het balkon van Robèrt.....

Edit; als Rik al spreekt...(dus einde opdracht)...
Omnia vincit amor