Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade  (gelezen 129262 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #80 Gepost op: 27-01-2019, 18:46:56 »
Merel weet toch dat er enkele kandidaten fout staan. Haar move een paar minuten voor het einde vind ik dan eigenlijk heel erg dom. Je maakt jezelf verdacht en wint er niets mee. Ik geloof niet dat ze de mol is.
Ik vind haar move juist heel slim, als kandidaat dan. Lekker verdacht overkomen terwijl je toch al weet dat dit niets kost voor de pot. Omdat ze dit vaker heeft gedaan trappen sommige kandidaten (Sarah) - helaas voor haar - hier niet meer in.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #81 Gepost op: 27-01-2019, 18:59:50 »


Ik zal later deze avond een nieuw overzicht posten met de bewijsvoering voor ieder bordje. Dan kunnen we het gezamenlijk eens worden over de juiste verdeling.

Topwerk hoor... ! Wou je er alleen maar op attent maken. Bij kamer 310 hebben jullie ook verschillende zaken vermeld.
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #82 Gepost op: 27-01-2019, 19:16:50 »
Sarah doet iets raars (rond minuut 7 van het opdracht filmpje) bijna op het einde van de opdracht staat ze goed op kamer 212 kijkt omhoog en maakt dan een pirouette en gaat weer naar binnen. Ze staat op het einde dan fout in kamer 213, een kamer verder. Waarom draait ze daar in het rond? 
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #83 Gepost op: 27-01-2019, 19:21:55 »
Sarah doet iets raars (rond minuut 7 van het opdracht filmpje) bijna op het einde van de opdracht staat ze goed op kamer 212 kijkt omhoog en maakt dan een pirouette en gaat weer naar binnen. Ze staat op het einde dan fout in kamer 213, een kamer verder. Waarom draait ze daar in het rond?

Ik denk dat dat 2 keer hetzelfde shot is, maar met 2 verschillende camerastandpunten. Het lijkt nu wel grappig omdat ze maar blijft tollen. ::rofl::

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #84 Gepost op: 27-01-2019, 20:32:45 »
In het onderstaande shot klopt balkon 211 niet. Wat heeft de regie hier te verbergen? Op de site om 25:32. Balkon 209 is hier over 211 geplakt in de montage.  ::vergroot::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #85 Gepost op: 27-01-2019, 20:44:27 »
In het onderstaande shot klopt balkon 211 niet. Wat heeft de regie hier te verbergen? Op de site om 25:32. Balkon 209 is hier over 211 geplakt in de montage.  ::vergroot::

Daar lijkt het inderdaad op. Dit is wel erg vreemd. Normaal hebben ze andere trucjes om molacties te verbergen (bijvoorbeeld dit shot dan gewoon niet geven).

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #86 Gepost op: 27-01-2019, 20:47:44 »
In het onderstaande shot klopt balkon 211 niet. Wat heeft de regie hier te verbergen? Op de site om 25:32. Balkon 209 is hier over 211 geplakt in de montage.  ::vergroot::

Ik zie niet meteen wat je bedoelt, maar dat kan aan mijn haarkleur liggen. Kun je dat uitleggen? ::regenboog::
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #87 Gepost op: 27-01-2019, 20:58:52 »
Ik zie niet meteen wat je bedoelt, maar dat kan aan mijn haarkleur liggen. Kun je dat uitleggen? ::regenboog::

Van alle volledig zichtbare balkonnetjes moet je naar de onderste rij kijken. Het middelste (3e) en het rechtse (5e) balkonnetje lijken identiek (de manier waarop de gordijnen plooien is hetzelfde en op beide balkonnetjes is er een opening rechtsboven)

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #88 Gepost op: 27-01-2019, 21:02:21 »
Wat ik ook vreemd vind is dat er gekozen wordt voor een balkon op de hoek ipv het beeld van het balkon erboven overheen te zetten - dan valt het niet eens op door eenzelfde perspectief. Wellicht dus een hint ipv iets verbergen?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #89 Gepost op: 27-01-2019, 21:03:51 »
Van alle volledig zichtbare balkonnetjes moet je naar de onderste rij kijken. Het middelste (3e) en het rechtse (5e) balkonnetje lijken identiek (de manier waarop de gordijnen plooien is hetzelfde en op beide balkonnetjes is er een opening rechtsboven)

Verdorie, jullie hebben gelijk! De schaduw klopt ook niet. Curieus.
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #90 Gepost op: 27-01-2019, 21:04:07 »
Wat ik ook vreemd vind is dat er gekozen wordt voor een balkon op de hoek ipv het beeld van het balkon erboven overheen te zetten - dan valt het niet eens op door eenzelfde perspectief. Wellicht dus een hint ipv iets verbergen?

Maar het valt voor mij niet in het klassieke gamma WIDM-hints. Je kan die 4 miljoen mensen half maart niet gaan zeggen dat ze dit hadden moeten ontdekken.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #91 Gepost op: 27-01-2019, 21:07:51 »
Maar het valt voor mij niet in het klassieke gamma WIDM-hints. Je kan die 4 miljoen mensen half maart niet gaan zeggen dat ze dit hadden moeten ontdekken.

Er zijn natuurlijk een miljoenmiljard redenen te bedenken voor dit onovertuigende geshop (maskeren van een cameraman of potloodventer), maar waarom zou je dat shot dan überhaupt tonen?
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #92 Gepost op: 27-01-2019, 21:08:22 »
Maar het valt voor mij niet in het klassieke gamma WIDM-hints. Je kan die 4 miljoen mensen half maart niet gaan zeggen dat ze dit hadden moeten ontdekken.

Nee als het al iets is is het verbergen van iets.. maar van wat..  ???

Edit: potloodventer  ::rofl::

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #93 Gepost op: 27-01-2019, 21:27:24 »
Maar het valt voor mij niet in het klassieke gamma WIDM-hints. Je kan die 4 miljoen mensen half maart niet gaan zeggen dat ze dit hadden moeten ontdekken.

Voor mij ook niet per sé. Alleen vind ik het vreemd dat er gekozen wordt voor een hoekbalkon. Als je iets wil verbergen, dan kies je voor het balkon daarboven. Zelfde schaduw, zelfde stand etc.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #94 Gepost op: 27-01-2019, 21:30:22 »
Nee als het al iets is is het verbergen van iets.. maar van wat.. ???

De Mol die juichend naar de camera gebaart dat het helemaal in de soep loopt?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #95 Gepost op: 27-01-2019, 21:31:32 »
De Mol die juichend naar de camera gebaart dat het helemaal in de soep loopt?

Maar het is een shot van vrij vroeg in de opdracht. Toen werd er nog wat informatie doorgegeven die waardevol was. ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2019, 21:33:10 »
Het was maar een suggestie. :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #97 Gepost op: 27-01-2019, 21:37:11 »
De Mol die juichend naar de camera gebaart dat het helemaal in de soep loopt?

 ::rofl::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2019, 21:45:15 »
In het onderstaande shot klopt balkon 211 niet. Wat heeft de regie hier te verbergen? Op de site om 25:32. Balkon 209 is hier over 211 geplakt in de montage.  ::vergroot::

Goed gespot!  ::ok::

Ik kom zo snel op een paar manieren om dit uit te leggen:
- Misschien een camera te verbergen;
- Misschien een molactie te verbergen; (zijn er bordjes verwisseld?)
- Hint? Misschien had de mol hier moeten staan;
- Hint? De naam "Sinan" past in dit patroon. De n's zijn indentiek op plek 3 en 5.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #99 Gepost op: 27-01-2019, 21:51:39 »
Misschien één hotelgast die zich stellig had voorgenomen die dag lekker op het balkon te vertoeven met een goed boek en een goede pot koffie.