Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia  (gelezen 21736 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #20 Gepost op: 27-01-2019, 00:14:07 »
Ik heb vanuit een IT-standpunt zitten nadenken over hoe het verbeteren in elkaar kan zitten en kom tot twee bevindingen.

De korte duidelijke antwoorden zullen nageken zijn op een 100% match.

De langere antwoorden (bv het spreekwoord) zullen nageken zijn op de aanwezigheid van kernwoorden.

Er zijn ook nog veel andere opties. Zo is het computertechnisch mogelijk om je antwoord op een bv 90% match na te kijken of om te zeggen dat bv 1 letter fout mag zijn.

Om een lang verhaal kort te maken, er is zeker geen menselijke interventie nodig.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #21 Gepost op: 27-01-2019, 00:17:53 »
Sinan spelt de naam van Rita verkeerd. En dan is het antwoord fout.
En dat deed hij duidelijk heel erg expres. Aan zijn gezicht te zien was dit om een reactie uit te lokken. Maar wat is hij nou. Een recht in je gezicht MOL of een molletje die alleen maar steeds aan het prikkelen is. Mag natuurlijk, hij zal proberen zijn voordeel te doen met de reacties die volgen op wat hij probeert uit te lokken.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2019, 00:20:26 »
Het was Niels die dat deed. Overigens is Niels ook aanwezig bij alle rode schermen die we zien.

Merel maakt wellicht een fout door waarschijnlijk Maxwell House zonder hoofdletters te schrijven. Ze zegt dat ze kleine letters gebruikt en Jamie heeft het even later tegen haar over hoofdletters.

Dus Niels 1 scherm zelf fout getikt waarbij Sinan op enter drukt nadat Niels zegt drukken.
Niels sinan en Jamie

Merel 2 schermen fout getikt. Eentje licht gebrand wat door (niels?) voorgezegd wordt.
Sinan Niels Rick paul en Merel

En eentje Maxwells House met kleine letters. (Waar Sarah naast staat)
Niels Sarah Jamie en Merel.

En Sarah Energieballen fout getikt waar de hele groep bij stond.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 00:24:28 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2019, 00:33:29 »
Robert is van de productie (categorie), de mol is ook onderdeel van / gekozen door de productie  ::vergroot::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2019, 00:40:16 »
Merel is van de feitjes en weetjes. Want zij weet als enige wie de mol is?

Het lijkt overigens alsof de categorieeen een beetje op de kandidaten zijn afgestemd bij een paar.

Robert zit in de taart productie.
Niels in de muziek
Merel in nieuws


Rick paul had smaken en soorten
Jamie had flauwe grappen en gezegde (paste wellicht beter bij Rick Paul)
Cultivering voor Sarah
Bijzonder weetjes evelien
Merel had koffiebonen en planten

Ow raar ik dacht juist dat Merel de weetjes had.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 00:46:12 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2019, 00:42:35 »
Robert is van de productie (categorie), de mol is ook onderdeel van / gekozen door de productie  ::vergroot::

Merel is van de feitjes en weetjes. Want zij weet als enige wie de mol is?
Touché ;D ook leuk bedacht  ::ok:: En zo is ook dit (de categorieën) op meerdere manieren uit te leggen (als het al een hint is :P).

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2019, 00:46:56 »
Allereerst:
 bij deze opdracht is €2000 te verdienen; €50 per vraag dus 40 vragen totaal, aangezien er 4 tablets zijn, zijn er dus 10 vragen per tablet.
 Verkeerd antwoord betekent €0.(Evelien bevestigt dit in biecht)

Voor een mol is het natuurlijk niet handig om geen pak te dragen, sorry Sinan.

Een mol moet iig proberen dat de 10 vragen nooit gehaald gaan worden, desnoods bij de laatste vraag.

Als mol kan je o.a. :
 Proberen te voorkomen dat de kandidaten gaan stoppen na een paar vragen. (vooral te behalen door kandidaten flink op te dwepen)
 Naar een ander wijzen terwijl het antwoord op jouw pak staat
 Of juist met je pak en antwoord zo ver mogelijk gaan staan van de tablet bij een specifieke vraag. (moeilijk uit te voeren)
 Tijdrekken.
 Foutief antwoord invullen.
 Verkeerde spelling


Merel roept "Wie heeft weetjes ?" (Evelien heeft deze), roept daarna ook weer richting RP (ze probeert duidelijk Sarah af te leiden), terwijl het antwoord (over de duurste koffie, Black Ivory, olifantenmaag) op haar eigen pak staat (Sarah volhardt en ondekt dit), déjà vu naar fietsopdracht afl1:

Mee eens, valt ook op dat Merel roept dat er iemand met Evi mee moet naar de Chincakerk, terwijl ze zelf mee moest! ::oink::

Merel is van de feitjes en weetjes. Want zij weet als enige wie de mol is?

RP zegt in biecht juist dat dit de verdeling is:
 
Niels   : Liederen
RP      : koffiesmaken en soorten
Jamie  : flauwe grappen en gezegden
Sarah  : cultivering
Evelien: bijzondere weetjes
Robert : Productie
Merel   : koffiebonen en planten

De opdracht is uiteraard erg verwarrend opgezet, wanneer moet je wie hebben ?
Zit duidelijk overlap in, vooral bij Merel, Evelien en RP



« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 12:39:00 door ErikY »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2019, 00:47:05 »
Blijkbaar vergis ik me en had Evelien dat juist volgens Rick Paul. Ik moet morgen nog even goed terug kijken.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2019, 00:47:23 »
Welke koffiesoorten worden het meest gedronken?
Uit m'n hoofd zei ik daar meteen Arabica en Robusta, de meest gebruikte bonen, maar het ging duidelijk om de dranken. Het was dus maar goed dat ze het antwoord moesten opzoeken, want ik had de pot flink geld gekost.  ;)
Ja, ik zou ook de boonsoort ingevuld hebben. Ik twijfel ook aan het werkelijke antwoord.

Ik denk dat er in Nederland meer Lungos & Americanos (beide grote koppen koffie, maar gezet in een espresso machine) worden gedronken dan espresso & cappuccino. Buiten Nederland is filterkoffie juist een stuk minder populair. Ik ben bang dat de koffie-cultuur-barbaren alle grote koppen koffie onterecht onder de noemer filterkoffie hebben geschaard.
Aangenomen dat de grootste hoeveelheden koffie op de werkvloer gedronken worden, is het ook discutabel dat filterkoffie hier het meest gedronken wordt. Het zetproces is vrij inefficiënt, tijdrovend voor een bedrijfsautomaat.
</end rant>

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2019, 00:49:38 »
Ja want ook bij het koffiedik kijken dacht ik juist dat dat niet bij Jamie op het pak stond maar bij iemand anders. Vond het sowieso een tricky opdracht om te volgen. Ik moet deze ook echt even terug kijken.

Edit stond wel bij jamie.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #30 Gepost op: 27-01-2019, 00:53:23 »
Rick-Paul zegt heel stiekempjes tussendoor (weet niet precies tegen wie); ja ik heb alle antwoorden

edit: zegt ie waar Nielson Sinan en Jamie bijstaan.
Ze lezen van het pak van Nielson omdat het over een lied gaat.

« Laatst bewerkt op: 27-01-2019, 01:33:49 door JvanEe »

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #31 Gepost op: 27-01-2019, 02:23:21 »
Vind hier een vreemde biecht van Sarah in zitten, over de 6.5 miljoen liter.... Lijkt erg irrelevant voor het spel, waarom extra benadrukt? Zit hier iets in?

(En dit icm Sarah die heel regelmatig hoog staat in het schema van Erik Leppen... Er begint iemand In Zicht te komen!)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2019, 02:37:41 »
Vind hier een vreemde biecht van Sarah in zitten, over de 6.5 miljoen liter.... Lijkt erg irrelevant voor het spel, waarom extra benadrukt? Zit hier iets in?



Dat is Merel over die 6,5 miljoen

Offline AnnabelN

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2019, 02:49:00 »
Ah sorry, foutje, ik hoopte onbewust te veel op Sarah omdat ze voor mij als verdachte naar voren komt denk ik. Blijft een vreemde biecht!

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2019, 04:19:22 »
Ik ben wel heel benieuwd naar wat nou wel (en niet) goed gerekend werd. Spelfouten is duidelijk fout maar zoiets als "energiebal", had dat dan "kneden tot energiebal" moeten zijn? Zo kunnen we er weinig mee.

Ben ik ook benieuwd naar. Was ook enigszins verbaasd dat het antwoord op de vraag over koffiedik goed werd gerekend. Waren een paar (enigszins vage) trefwoorden namelijk. 'Voorspelling onbekend' of zo.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2019, 08:41:40 »
Interessante opdracht die ik echt nog even een paar keer moet bekijken.

Ik verwacht dat de mol een pak aan heeft, waar de meeste verwarring of discussie over kan zijn. Een pak met algemene termen, bijvoorbeeld merel met weetjes en feitjes (dat kan alles zijn).

Ik vond Niels, rp en merel het meest verdacht omdat zij bijna overal bij waren. Bij elk scherm zag ik wel weer 1 van hen (kan ook montage zijn, moet ik even goed bekijken). RP roept naar mijn mening ook de categorieën door die niet juist zijn, verdacht. Niels staat bij elk scherm de rest een beetje gestresst op te naaien en te gillen, druk op enter. Die wil te snel. Merel staat bijna bij elke computer de antwoorden in te tikken.

Ik ga deze nog maar eens bekijken. En ja idd grappig dat robert productie heeft als categorie (lid van widm productie crew ;-). Alhoewel ik weinig mollenstreken bij hem zie, vind ik het wel grappig dat hij vaak dit soort zaken heeft met subtiele hints.
Meer L

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #36 Gepost op: 27-01-2019, 09:24:43 »
Zou op de mol zijn pak hebben gestaan dat hij/zij de mol was?

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #37 Gepost op: 27-01-2019, 09:34:54 »
Vind hier een vreemde biecht van Sarah in zitten, over de 6.5 miljoen liter.... Lijkt erg irrelevant voor het spel, waarom extra benadrukt? Zit hier iets in?

(En dit icm Sarah die heel regelmatig hoog staat in het schema van Erik Leppen... Er begint iemand In Zicht te komen!)

Ik vond het ook een rare biecht van Merel, ze zegt dat we gemiddeld 6,5 miljoen liter drinken jaarlijks. Terwijl het niet jaarlijks maar dagelijks is. Vreemd

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #38 Gepost op: 27-01-2019, 09:58:07 »
Zou op de mol zijn pak hebben gestaan dat hij/zij de mol was?
dat is wel een heel groot risico
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 3: Koffiepedia
« Reactie #39 Gepost op: 27-01-2019, 10:11:38 »
Ik denk wel dat er ergens mol op het pak stond maar dan bv met zinnen en hoofdletters ofzo. Wel een beetje verbloemd.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy