Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk  (gelezen 101803 keer)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #100 Gepost op: 12-01-2019, 13:55:21 »
Helemaal mee eens.

Er is slechts 1 cruciaal moment waar ik informatie uit haal en dat is het moment dat Evi wegfietst bij de groep. Dat was zo niet afgesproken vooraf en bovendien totaal onnodig als je weet hoeveel tijd ze nog had. Iedereen die haar aanmoedigde is mols op die manier.
Dat Sarah meerijdt, snap ik vanuit kandidaat oogpunt, want je laat nooit iemand helemaal alleen.

Verder was Robčrt de enige met 2 correct afgelezen schermen en heeft hij al zijn verantwoordelijkheden goed uitgevoerd.

Ten eerste vroeg Sarah ook om op haar scherm te kijken. Daar zou een mol geen belang bij hebben tenzij de mol zich als kandidaat zou willen voordoen. Hier niet om vragen zou haar echter niet verdacht maken.

Verder heb ik al eerder aangeven dat niet allen Robert keurig opdrachten doorgaf.

"Volgens mij geeft Sinan de opdracht door aan Niels dat hij om 11:20 bij de Santa Barbara kerk een envelop moet pakken. Ook dit was een heldere duidelijke opdracht."

Offline radjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #101 Gepost op: 12-01-2019, 14:00:35 »
Wat mij opviel:
- In deze opdracht raakt Jamie gefrustreerd doordat de opdracht niet goed liep en zelf "sukkels" zei. Dat pleit hem naar mijn idee redelijk vrij als mol. Een mol zou niet gefrustreerd raken van een mislukkende opdracht. Frustratie is een emotie die moeilijk te verbergen is en ook lastig goed te spelen is. Daaraan kan je redelijk makkelijk kandidaten herkennen.
(knip)

Ik kan mij nog herinneren dat vorig jaar ten sprake was gekomen bij de finale dat Jan ook altijd boos werd op de groep als het mislukte. Jamie kan dus gewoon de mol zijn.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #102 Gepost op: 12-01-2019, 14:59:27 »
Ik kan mij nog herinneren dat vorig jaar ten sprake was gekomen bij de finale dat Jan ook altijd boos werd op de groep als het mislukte. Jamie kan dus gewoon de mol zijn.

Klopt. We zitten nog maar in de beginfase van het seizoen. Het is nu slechts streepjes zetten welke deelnemers het meest waarschijnlijk de mol zijn en welke het mins waarschijnlijk. De reden dat Jan uiteindelijk bij Ruben door de mand viel was omdat Ruben door had dat Jan uiteindelijk maar heel weinig in de pot had gekregen. Dat kan je pas zien na een paar afleveringen. Op dit moment hebben we 3 opdrachten gezien waarbij er slechts 1 opdracht was die een verschil liet zien. De eerste opdracht ging niet om geld maar om vrijstellingen. Daar heeft de mol geen direct belang bij. De tweede opdracht was dusdanig makkelijk dat het heel erg zou opvallen als de mol als enige zijn danspartner niet zou kunnen vinden dus dat heeft de mol dan ook niet gedaan. Pas in de laatste opdracht kon je verschillen zien. Daarbij moet worden opgemerkt dat we nog heel vroeg in het spel zitten en dat voor alle kandidaten geldt dat overleven veel belangrijker is dan geld voor de pot verzamelen. Voor de mol zal gelden dat hij of zij zo min mogelijk verdacht wordt. Dit kan overigens ook gedaan worden door zo opvallend mogelijk te mollen zoals Evi lijkt te doen. Dat is namelijk een tactiek die tot nog toe vooral door kandidaten werd gebruikt om verdacht gevonden te worden. Denk daarbij bijvoorbeeld aan Jochem.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #103 Gepost op: 12-01-2019, 17:39:10 »
Verder heb ik al eerder aangeven dat niet allen Robert keurig opdrachten doorgaf.

"Volgens mij geeft Sinan de opdracht door aan Niels dat hij om 11:20 bij de Santa Barbara kerk een envelop moet pakken. Ook dit was een heldere duidelijke opdracht."

Ah, maar dat was Niels zelf. Want de stem die je hoort zegt "Eentje voor mezelf" voordat het bericht aan Niels wordt voorgelezen. Bovendien reed Sinan voorop op dat moment als ik me het goed herinner en kan hij geen scherm aflezen.

Uiteindelijk horen we 3 opdrachten en heeft ieder scherm er 2 getoond. Robčrt zag ze alle 2 op Nikkie haar scherm en is dus de enige die 2/2 haalt.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #104 Gepost op: 12-01-2019, 17:52:51 »

Dat Sarah meerijdt, snap ik vanuit kandidaat oogpunt, want je laat nooit iemand helemaal alleen.


Dit vind ik juist niet. Als kandidaat zou je beter bij de grote groep kunnen blijven want : iemand die zich afzondert kan wel gaan mollen, maar dit valt zo op dat het niet waarschijnlijk is. Waarom zou de mol zichzelf zo opvallend verraden? Waarschijnlijk een kandidaatsactie dus en daar hoef je niet perse bij te zijn tenzij de groep druk uitoefent dat het wel moet.  Maar ze wordt niet gestuurd, ze gaat zelf. En mist zo als kandidaat allerlei info van eventuele molacties in de grote groep. Ik vind het uitermate vreemd gedrag voor een kandidaat: er kwam geen opdracht vanaf een scherm en er kwam geen opdracht vanuit de groep, alleen een suggestie.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #105 Gepost op: 12-01-2019, 18:58:54 »
Dit vind ik juist niet. Als kandidaat zou je beter bij de grote groep kunnen blijven want : iemand die zich afzondert kan wel gaan mollen, maar dit valt zo op dat het niet waarschijnlijk is. Waarom zou de mol zichzelf zo opvallend verraden? Waarschijnlijk een kandidaatsactie dus en daar hoef je niet perse bij te zijn tenzij de groep druk uitoefent dat het wel moet.  Maar ze wordt niet gestuurd, ze gaat zelf. En mist zo als kandidaat allerlei info van eventuele molacties in de grote groep. Ik vind het uitermate vreemd gedrag voor een kandidaat: er kwam geen opdracht vanaf een scherm en er kwam geen opdracht vanuit de groep, alleen een suggestie.

Het was volgens mij toch Merel die uiteindelijk aan Sarah zei dat ze moest gaan.

Ik wilde ook niet bedoelen dat het superkandidaats gedrag was, maar ik kan me voorstellen dat je in aflevering 1 de reflex hebt als kandidaat om niemand alleen te laten. Zelfs al zou een mol die alleen is inderdaad niet mollen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #106 Gepost op: 12-01-2019, 19:37:22 »
Het was volgens mij toch Merel die uiteindelijk aan Sarah zei dat ze moest gaan.

Ik wilde ook niet bedoelen dat het superkandidaats gedrag was, maar ik kan me voorstellen dat je in aflevering 1 de reflex hebt als kandidaat om niemand alleen te laten. Zelfs al zou een mol die alleen is inderdaad niet mollen.

Sarah wilde ook wel heel graag weg en de groep verlaten. Meerdere keren zei ze dat ze wel wilde gaan. Dat vind ik minstens even verdacht als de kandidaten die haar wegsturen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #107 Gepost op: 12-01-2019, 20:06:17 »
Sarah wilde ook wel heel graag weg en de groep verlaten. Meerdere keren zei ze dat ze wel wilde gaan. Dat vind ik minstens even verdacht als de kandidaten die haar wegsturen.

Uiteraard is het in de eerste plaats eerder mols dan kandidaats, maar mijn punt is dat ik het ook voor een kandidaat zou snappen. Het is niet zwart of wit, maar grijs. Terwijl Evi haar actie meer naar zwart gaat.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #108 Gepost op: 13-01-2019, 23:23:01 »
Nu ik weet dat Merel bij de laseropdracht geld heeft laten liggen, of vermoed, vind ik haar in deze opdracht verdacht mols.
Ze is niet opvallend, houdt Evelien in de gaten en zorgt dat er geen geld in de pot komt.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline klakske

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #109 Gepost op: 15-01-2019, 15:46:42 »
Excuses als dit al ergens vermeld is op het forum : de omslagen in deze opdracht bevatten verschillende bedragen, net als bij de laseropdracht.
1800 Euro over 5 omslagen = 360 Euro/trio terwijl we Evi slechts 300 Euro zien ophalen. We weten niet hoeveel Nikkie's omslag bevatte.

De productie bepaalt hier dus niet alleen wanneer en wie de achterops te zien krijgt, maar ook welke kandidaten "beter" scoren in de geldinbreng.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #110 Gepost op: 15-01-2019, 15:54:00 »
We weten niet hoeveel Nikkie's omslag bevatte.

Ook 300 euro, want dat is het bedrag dat ook verdiend werd.

Als er inderdaad 5 enveloppen waren, dan waren de eerste 4 voor 300 euro en de laatste voor 600 euro (omdat er 6 mensen voor opgetrommeld werden).

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #111 Gepost op: 15-01-2019, 16:11:22 »
Nu ik weet dat Merel bij de laseropdracht geld heeft laten liggen, of vermoed, vind ik haar in deze opdracht verdacht mols.
Ze is niet opvallend, houdt Evelien in de gaten en zorgt dat er geen geld in de pot komt.

Mee eens, valt ook op dat Merel roept dat er iemand met Evi mee moet naar de Chincakerk, terwijl ze zelf mee moest! ::oink::
« Laatst bewerkt op: 15-01-2019, 16:19:13 door ErikY »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #112 Gepost op: 15-01-2019, 19:36:34 »
Mee eens, valt ook op dat Merel roept dat er iemand met Evi mee moet naar de Chincakerk, terwijl ze zelf mee moest! ::oink::
En dat wist ze.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #113 Gepost op: 15-01-2019, 19:37:31 »
En dat wist ze.

Op basis van wat denk je dat?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #114 Gepost op: 15-01-2019, 19:42:04 »
Op basis van wat denk je dat?
Ze reed bijna achteraan en kon dus alle schermen voor zich zien.

Rondje om de kerk was toch iets in Amsterdam? Merel werkte bij AT5.

AT staat voor Amsterdamse lokale TV. Maar, is ook bekend als afkorting voor Arrestatieteam.

De cijfers van de opdracht 'ver tellen' zijn in een code van militairen geschreven. Binnen een AT gebruiken ze, neem ik aan, ook code.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #115 Gepost op: 15-01-2019, 19:51:10 »
Mee eens, valt ook op dat Merel roept dat er iemand met Evi mee moet naar de Chincakerk, terwijl ze zelf mee moest! ::oink::
Dit kan je ook over Rick Paul zeggen die tegen Sinan zegt dat hij met Nikkie mee moest.

Uiteindelijk heeft dat groepje wel geld verdiend, maar daar zou waarschijnlijk een discussie aan vooraf hebben gezeten die wij niet gezien hebben.

Het meest waarschijnlijke wat gebeurd is dat, nadat Evi de envelop had open gemaakt, de groep is gaan realiseren, waarschijnlijk kwamen 1 of 2 personen met een aanzet, dat ze het beste bij elkaar konden blijven om zo niet nog een keer dezelfde fout te maken. De Mol is dan kansloos.

Als dit inderdaad klopt, dan snap ik wel van de regie dat ze dit hebben weggelaten want dan heb je zo 1 of 2 mensen die je kan wegstrepen.

Maar goed dit zijn aannamens.

Ik ga ook niet meer uitleggen waarom roepen dat er iemand met Evi meemoet niet perse Mols hoeft te zijn, dat heb ik al redelijk vaak langs zien komen namelijk  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #116 Gepost op: 19-01-2019, 14:46:13 »
Het had mooi geweest als de mol in z'n eentje naar een kerk was gefietst en dan in die kerk even een schietgebedje had gedaan.  ::jaja::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #117 Gepost op: 19-01-2019, 14:59:54 »
Het had mooi geweest als de mol in z'n eentje naar een kerk was gefietst en dan in die kerk even een schietgebedje had gedaan.  ::jaja::
Geld witwassen met wijwater.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #118 Gepost op: 18-02-2019, 16:18:56 »
Verzameling van wat hier gepost is:
Sinan was hier mols door:
Eveline weg te sturen, Ga maar.... natuurlijk wordt iemand niet alleen gelaten en gaat er iemand mee. Verwarring door het plotselinge wegfietsen. Er gaat iemand mee, maar de verkeerde.
Stoppen en voeten aan de grond terwijl Nikkie de enveloppe pakt.
Mogelijk tegen het eenrichtingsverkeer in rijden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Rondje om de kerk
« Reactie #119 Gepost op: 17-03-2019, 23:22:36 »
In de slotaflevering wordt hier weer een molactie van Merel bejubeld: Merel stuurde Sarah met Evi mee naar de Chinca kerk. Als je de beelden terugkijkt dat zie je dat Sarah zelf voorstelde om met Evi mee te gaan. Merel roept dit daarna ook, net als Rick Paul. Zonder molactie van Merel zou Sarah ook wel mee zijn gegaan naar de Chinca kerk, volgens mij.