Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld  (gelezen 22808 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #60 Gepost op: 2-02-2019, 23:30:04 »
Voor mijn gevoel is dit de opdracht waar we het meeste mee kunnen. De foto's zijn geslaagd, de sleutelhangers oncontroleerbaar.

Dit had veel beter gekund. Wat kun je als mol?

1) Als automobilist wegrijden, verkeerd rijden, je motor laten afslaan. Whatever
2) Een klinker ondersteboven leggen bij verwisselen
3) Te korte woorden maken, verkeerde klinkers kiezen
4) Het portoverkeer verstoren

Alleen 3 lijkt me wel bewezen nu totdat Robčrt op de steiger stond.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #61 Gepost op: 2-02-2019, 23:31:28 »
nope
hoort bij deze opdracht dus doen we hier.

Ik leg me uiteraard neer bij de beslissing van de moderatoren, maar ik wil mijn comment wel toelichten, want ik denk ook dat ik hem niet duidelijk gemaakt heb.

Voor mij horen anagrammen met tegelijk rijdende klinkers en medeklinkers tot de opdracht en daar heb ik dus geen probleem mee dat die hier geplaatst worden.

Waar mij het om te doen is zijn combinaties met letters uit verschillende autogroepjes die nooit te samen gereden hebben op het veld waarmee je dan de naam van een kandidaat zou kunnen maken ofzo.

Maar als mensen willen uitzoeken hoeveel geld er verdiend had kunnen worden, dan vind ik dat natuurlijk ok. Dat is opdracht gerelateerd.
Maar ik hoop niet dat we tegen vrijdag aan 19 pagina's zitten waarvan de helft bestaat uit gekunstelde Nederlandse zinnen met alle letters die te zien waren en die dan zouden slaan op een kandidaat.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #62 Gepost op: 2-02-2019, 23:33:22 »
GLDSR
met een E en een O:

-gordels
-gordel
-gerold
-gesold
-orgels
-orgel
-sloeg
-gloed
-loges
-...

Dat was al 800 euro geweest.
Mooie lijst. Ik kan misschien maar beter afwachten waar anderen mee komen in plaats van zelf te gaan puzzelen. Ik ben geen ster met woorden... en het internet geeft mij al snel gelijk. Een 'rolgids' is schijnbaar een ding, maar vast niet woordenboek waardig.  :P

...want de sleutel staat op het dak...
1) GESTART
2) ALLRISK
3) GLD S  R ( AE)
4) FINISHT
GLDSR met een E en een O
Waar mij het om te doen is zijn combinaties met letters uit verschillende autogroepjes die nooit te samen gereden hebben op het veld waarmee je dan de naam van een kandidaat zou kunnen maken ofzo.
Geen sleutel, wel het 'SLOT'.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2019, 23:39:09 door Rat »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #63 Gepost op: 2-02-2019, 23:34:43 »
De conclusie is en blijft in mijn ogen dat het beter kon, maar alleen van bovenaf.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #64 Gepost op: 3-02-2019, 00:24:27 »
De klinkers werden alleen gereden door kandidaten. De andere auto's door mensen die Nederlands verstaan. ( crew?)
Het viel me in een shot op dat er een auto was die achteruit links ging ipv netjes recht achteruit zodat iedereen tegelijk kon gaan rijden. Is in ieder geval een vertragende actie.
Ik praat nu over het moment dat er een woord is gemaakt en iedereen weer zsm moet gaan rijden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #65 Gepost op: 3-02-2019, 01:03:18 »
Is dit niet een beetje ver gezocht?
Trouwens wel goed opgemerkt dat nummerbord, maar ik denk niet dat dat speciaal voor deze aflevering is gemaakt.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #66 Gepost op: 3-02-2019, 01:06:38 »
Is dit niet een beetje ver gezocht?
Trouwens wel goed opgemerkt dat nummerbord, maar ik denk niet dat dat speciaal voor deze aflevering is gemaakt.

Het ziet er in elk geval nieuwer uit dat die geschilderde letters op het Dinosaurusei, waarin ook allerlei hints werden vermoed.
Woosie down?

Offline Harko

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #67 Gepost op: 3-02-2019, 01:10:40 »
Als Merel de mol is, is het wel een ideale zet om de dyslectische Sarah mee op de steiger te krijgen

Merel ging overal in mee, terwijl de woorden kort waren of niet klopten. Ze corrigeerde Sarah wel eens, maar dan wel als alle auto's al aan het rijden waren, zodat er veel tijd verloren ging
Dat ze goed is in Lingo rechtvaardigt inderdaad de keus voor 5 letterwoorden.

1350 vind ik eigenlijk heel weinig geld. Dit was bij uitstek de opdracht dat er echt flink verdiend kon worden.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #68 Gepost op: 3-02-2019, 01:14:32 »
Keuze van Sarah was wel heel apart.
"ik ben dyslectisch dus laat ik woorden gaan maken'.
Ik denk dat Sarah graag verdacht wilde zijn.

Hebben we gezien wie opperde om de portofoons niet allemaal te gebruiken.
Dat was een heel goede tactiek, hierdoor kon de mol niet storen met de portofoons of als hij wel in bezit was van portfoon dan viel het meteen op.
Diegene kan ik schrappen also mol.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #69 Gepost op: 3-02-2019, 01:17:31 »
Het ziet er in elk geval nieuwer uit dat die geschilderde letters op het Dinosaurusei, waarin ook allerlei hints werden vermoed.
Ja, inderdaad ziet er nieuw(er) uit, maar kan ook wel extra schoongemaakt en gepoetst zijn voor de aflevering.
Maar echt, ik denk niet dat er nog hints in deze vorm ingelast worden.
Als er in deze aflevering een hint te vinden is, zou dat op de daken van de auto's  moeten zijn. Morgen terugkijken en puzzelen. Heb ook een auto zien terug rijden waarvan ik dacht; Wat doet die nou? Maar weet niet meer nu, op welk moment dat was.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #70 Gepost op: 3-02-2019, 09:12:26 »
Is dit niet een beetje ver gezocht?
Trouwens wel goed opgemerkt dat nummerbord, maar ik denk niet dat dat speciaal voor deze aflevering is gemaakt.
Ja zoals ik zei: ik denk ook vergezocht :-) Maar het viel me op omdat het een nieuwer nummerbord was dan de andere, en de W zo gek is mijns inziens....Verder denk ik dat we echt niet meer dit soort hints gaan vinden, maar soms blijft het leuk om wat verder te kijken, vooral wanneer er opdrachten zijn waar weinig uit te halen is.
Meer L

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #71 Gepost op: 3-02-2019, 09:41:02 »
1) GESTART
2) ALLRISK
3) GLD S  R ( AE)
4) FINISHT

Hmmm. De sleutel ligt op het dak. Het lijkt erop dat de 'S' altijd in het spel blijft. S van Sinan of Sarah? Of zou dit te simpel zijn.  :P

Offline Rex

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #72 Gepost op: 3-02-2019, 09:59:34 »
Zo makkelijk vind ik het niet om 7 letterwoorden te maken. En nu rijden de letters ook nog eens niet rond!

1) GSTRT
Gestort
Grootst
Traagst
Gruttos
Geritst
Getorst

2) LLRSN
Sneller

3) K L S R L
Krulsla
Allrisk
Killers

4) GLDRS
Gelders
Radslag
Slordig (genoemd)
Gordels

5) FNSHT
Finisht

Verder kon ik niets vinden.

Opvallend dat traagst en sneller gemaakt kan worden.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #73 Gepost op: 3-02-2019, 10:24:21 »
Van Gestart tot Finisht. Wat doe je, uitgezonderd Sinan, tussen start en finish?

In een bepaald tempo het parkoers afleggen, in geval van bochten sturen en indien nodig ergens temporiseren. Ofwel remmen.

We zien tijdens de aflevering Merel in een spiegel kijken. Merel in spiegelbeeld is Le Rem. Dat lijkt (tenminste voor mij) op de rem. 

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #74 Gepost op: 3-02-2019, 10:24:50 »
En gestart en finish. 😜

Ik heb in het terug kijken geen ronde met een N kunnen ontdekken dus ik ga er vanuit dat er toch maar 4 rondes zijn en dan kan sneller ook niet. 

Wat gewoon heel opvallend is is dat beide vrouwen niet de 7 letterwoorden maken waar de autos mee op volgorde binnen komen rijden.

Ze lezen gestart. Maar parkeren het niet.

Allrisk parkeren ze ook niet, terwijl die ook op juiste volgorde rijdt.

Gordels leggen ze ook niet terwijl hij vast ook wederom weer zo komt binnenrijden. (Allemaal auto woorden)

Finisht wordt als enige wel geparkeerd.


Overigens is het Niels die zichzelf in de porto positie zet en met de rest afspreekt dat ze geen portos gebruiken.

Hoelang duurde deze opdracht? Hoeveel tijd hadden ze? Jammer dat ze die info weer missen want dan hadden we geweten of 1 a 2 woorden veel was per ronde of juist weinig.

Ik heb het idee dat we dat bewust niet zien en dat het lijkt alsof het beter ging dan het eigenlijk ging.



« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 10:26:43 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #75 Gepost op: 3-02-2019, 10:34:20 »
Van start tot finish, de S blijft er altijd in....

Ik zeg Case Closed  ::rofl::
En wil er niet aan

Sarah is mijn vreesmol ;)
Meer L

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #76 Gepost op: 3-02-2019, 10:48:56 »
Ook opvallend dat er opeens inkomt dat zij Lingo heeft gespeeld. Slim om dat eerder in het spel te noemen, zodat ze sleutelpositie kreeg....bij deze opdracht.

Dacht dat Niels dat zei, Merel heeft met  Lingo meegedaan. In ieder geval zei ze dat niet zelf dacht ik. ::).

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #77 Gepost op: 3-02-2019, 10:54:43 »
Volgens mij Jamie. Maar ze moet dat toch zelf verteld hebben ergens. Is zo lang geleden.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #78 Gepost op: 3-02-2019, 10:59:01 »
Ja dat bedoel ik, dat ze dat zelf eerder expliciet heeft benoemd zodat andere kandidaten haar die sleutel positie geven hier.
Meer L

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #79 Gepost op: 3-02-2019, 11:28:05 »
Wat gewoon heel opvallend is is dat beide vrouwen niet de 7 letterwoorden maken waar de autos mee op volgorde binnen komen rijden.

Volgens mij mocht dat niet? Dacht dat Rik zei dat ze de klinkers moesten verplaatsen (o.i.d., nog niet teruggekeken).

Ik vind vooral de keuze voor de klinkers wel interessant.
1. A A
2. ?
3. U I
4. O I
5. I I

Zou daar, in ieder geval bij de laatste drie, met andere klinkers niet veel meer uit te halen zijn?
If I was a haircut would you wear a hat?