Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld  (gelezen 23218 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #80 Gepost op: 3-02-2019, 11:28:58 »
Ik vond de opmerking van Jamie ook vreemd, maar als dat zou betekenen dat hij een molhint geeft, dan moet "het dak" toch naar hem verwijzen en niet naar (S)arah of (S)inan...

Verder heb ik gemist dat FINISHT meetelde, het kwam op mij over dat alle inrijdende woorden (GESTART, ALLRISK, (SNELLER), GORDELS, FINNISHT) auto/opdracht gerelateerd waren, maar niet meetelden. Of die woorden, bij elkaar, zijn dus een Jamie hint...

Sarah is zo opzichtig aan het mollen dat het "gek" is dat Merel niet ingrijpt. Inmiddels weten we dat de derde op de toren een kandidaat is en vanaf het moment dat hij bovenkomt gaat het een stuk beter...

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #81 Gepost op: 3-02-2019, 11:41:10 »
Volgens mij hadden Sarah en Merel wel degelijk invloed op het uitparkeren van auto’s in een ronde... Sarah zegt meerdere keren dat alle auto’s moeten wegrijden.
Maar Als je staart schrijft en je laat alleen de laatste auto weg rijden staat er Staar. Dus heel snel 50 euro verdient.
Het zelfde met Gordels en gordel.
Weet niet wat de regels waren maar zou me niks verbazen als dit had gemogen en Merel en Sarah zo veel tijd en geld hebben verspeeld.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #82 Gepost op: 3-02-2019, 12:09:42 »
Volgens mij mocht dat niet? Dacht dat Rik zei dat ze de klinkers moesten verplaatsen (o.i.d., nog niet teruggekeken).

"Zo meteen rijden 7 auto's met letters dit parcours op. Die vormen een woord. Aan jullie de taak om de klinkers te verwisselen en nieuwe vijf-, zes- of zevenletterwoorden te maken."

Toch maken ze van GESTART meteen STRAAT. Waarbij dus alleen de E in een A veranderd wordt en de andere A gewoon een A blijft. Kennelijk mocht dat ook. (Auto's eruit en erin moest wel.)

Ze hadden dus beter meteen GESTORT kunnen maken.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 12:14:41 door Heinz »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #83 Gepost op: 3-02-2019, 12:27:43 »
Het simpelst lijkt het verwisselen van de klinkers. De A wordt een E, de E wordt een A. Weet alleen niet of dat mocht. Gezien de uitleg ben ik geneigd te denken van wel.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #84 Gepost op: 3-02-2019, 12:28:35 »
Dat zal niet gemogen hebben want dan is het geen nieuw woord.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #85 Gepost op: 3-02-2019, 12:31:36 »
The devil is in the details! Je hebt gelijk. Ik zag het woord nieuw over het hoofd.

Ik denk dat we het er over eens zijn dat er meer te halen viel zonder heel veel moeite.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #86 Gepost op: 3-02-2019, 12:42:18 »
Nog even over de sleutel staat op het dak. Reed Jamie niet met een I ?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #87 Gepost op: 3-02-2019, 13:02:40 »
Dat zal niet gemogen hebben want dan is het geen nieuw woord.
Als jij een letter verander krijg je al een nieuw woord.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #88 Gepost op: 3-02-2019, 13:11:06 »
Als jij een letter verander krijg je al een nieuw woord.

Hooguit hetzelfde woord met nieuwe letters. ::rofl::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #89 Gepost op: 3-02-2019, 13:12:12 »
Hoeveel hadden ze verdiend?

Straat 100
Staart 100
Sluik 50
Kruis 50
Kluis 50
Slordig 200
Lagers 100
Slager 100
750

Met finisht erbij 950

Als finisht gewoon telde snap ik niet waarom ze gestart allrisk en gordels niet hebben geparkeerd.

Hoe komen ze op 1350 ik dacht eigenlijk ook dat ze dat verdiend hadden?


Als je bij de opdracht op de site kijkt staat er plus 1350 namelijk.

Ze hadden blijkbaar 45 minuten de tijd.
En bij slordig nog 13 minuten over? Ook vreemd dat ze met de eerste 5 woorden dan 30 min verspeeld hebben?  We zien vast weer niet alles.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 13:45:32 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Waterrat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #90 Gepost op: 3-02-2019, 14:54:26 »
Ik moet deze opdracht nog eens goed terugkijken, maar er is al wel een aantal keren iets gezegd over de letter S. Het leek alsof deze bij het laatste woord (finisht) erg nadrukkelijke in beeld werd gebracht door het oplichten van de letter.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #91 Gepost op: 3-02-2019, 15:29:44 »
Ik vond dit moment van RP die in de camera op een cynische manier probeert Jamie verdacht te maken bij het woord 'geldla' wel erg opmerkelijk. Mocht RP de Mol zijn dan zien we hier waarschijnlijk in aflevering 10 meer van.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #92 Gepost op: 3-02-2019, 15:47:17 »
Dat is ook het eerste waar ik aan moest denken, toen dat in beeld kwam. ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #93 Gepost op: 3-02-2019, 15:48:25 »
Als finisht gewoon telde snap ik niet waarom ze gestart allrisk en gordels niet hebben geparkeerd.

FINISHT zal niet geteld hebben. Het lijkt erop alsof ze pas als het woord er staat lezen wat het is. We zullen dus inderdaad niet alles gezien hebben.

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #94 Gepost op: 3-02-2019, 15:50:27 »
Dat is ook het eerste waar ik aan moest denken, toen dat in beeld kwam. ::jaja::

yes, me to. Zulke beelden zijn toch sowieso altijd leuk om te laten zien in aflevering 10. Beetje bitchen als mol op anderen en niemand die je kan zien bitchen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #95 Gepost op: 3-02-2019, 18:34:24 »
Het woord 'geldla' konden ze niet maken, maar wat was dat nou voor geneuzel dat het woord 'la' niet bestaat!?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #96 Gepost op: 3-02-2019, 18:37:18 »
Het woord 'geldla' konden ze niet maken, maar wat was dat nou voor geneuzel dat het woord 'la' niet bestaat!?

Niels zei er wel meteen na dat "lade" wel een woord is. In die context kan ik er inkomen dat er mensen zijn die denken dat "la" geen correct woord is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #97 Gepost op: 3-02-2019, 18:40:23 »

Overigens is het Niels die zichzelf in de porto positie zet en met de rest afspreekt dat ze geen portos gebruiken.

De MOL zou liever zoveel mogelijk porto's in het spel hebben. De verwarring wordt dan vanzelf groter.


« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 19:04:11 door Daisy, Reden: bericht verduidelijkt: eigen tekst stond in citaat ipv er onder »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #98 Gepost op: 3-02-2019, 20:06:59 »
"Zo meteen rijden 7 auto's met letters dit parcours op. Die vormen een woord. Aan jullie de taak om de klinkers te verwisselen en nieuwe vijf-, zes- of zevenletterwoorden te maken."

Toch maken ze van GESTART meteen STRAAT. Waarbij dus alleen de E in een A veranderd wordt en de andere A gewoon een A blijft. Kennelijk mocht dat ook. (Auto's eruit en erin moest wel.)

Ze hadden dus beter meteen GESTORT kunnen maken.
Mee eens. Met twee a’s is het heel lastig langere woorden dan met 5 letters te maken. Merel was daar aan het mollen wat mij betreft.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #99 Gepost op: 3-02-2019, 20:33:35 »
Mee eens dat de keuze van weinig 7-letterwoorden verdacht is (Sarah, Merel). Met de auto's zelf valt moeilijker te mollen en het valt meer op.