Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld  (gelezen 22806 keer)

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #140 Gepost op: 6-02-2019, 20:18:34 »
Het spel ging om zeven letters, niet om grammatica. Bovendien is er niets mis met 'finisht', dat is een bestaand woord en correct gespeld.

Dat klopt, maar bij het woord "gestart" kan het over de opdracht gaan: "de opdracht is gestart", terwijl ik bij "finisht" een persoon verwacht als onderwerp: "de mol finisht", "de Fin finisht", "de taxi finisht".

Ik had zelf gewoon "aanvang" en "eindlijn" geschreven als het zeven letters moest zijn, of anders "start" en "finish".

Online Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #141 Gepost op: 6-02-2019, 20:31:52 »
Dat klopt, maar bij het woord "gestart" kan het over de opdracht gaan: "de opdracht is gestart", terwijl ik bij "finisht" een persoon verwacht als onderwerp: "de mol finisht", "de Fin finisht", "de taxi finisht".

Ik had zelf gewoon "aanvang" en "eindlijn" geschreven als het zeven letters moest zijn, of anders "start" en "finish".

Ik snap wat je bedoelt.
Maar op deze manier hebben ze woorden die passen en vooral woorden met 2 klinkers, zodat er niet te veel opties zijn en het te makkelijk is.
Bovendien heeft eindlijn 8 letters (bij Scrabble is de ij 2 letters, bij Lingo wel 1 dat geef ik mee.)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #142 Gepost op: 6-02-2019, 20:49:34 »
De woorden die ze kregen hadden allemaal 5 medeklinkers. Er is maar één kandidaat waarvan de voornaam ook 5 medeklinkers heeft: RICK PAUL.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #143 Gepost op: 6-02-2019, 21:24:04 »
Sinan Can heeft ook 5 medeklinkers.
Chronis heeft 5 medeklinkers èn twee klinkers.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #144 Gepost op: 6-02-2019, 21:32:13 »
Westrik ook  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #145 Gepost op: 6-02-2019, 23:13:59 »
Ik ging er gemakshalve vanuit dat de kandidaten elkaar aanspreken met hun voornaam. In vraag 20 zijn de antwoorden volgens mij ook alle voornamen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #146 Gepost op: 7-02-2019, 07:00:24 »
De woorden die ze kregen hadden allemaal 5 medeklinkers. Er is maar één kandidaat waarvan de voornaam ook 5 medeklinkers heeft: RICK PAUL.
De woorden die ze kregen hadden allemaal 2 klinkers. Er zijn maar 4 kandidaten waarvan de voornaam ook 2 klinkers heeft: MEREL, SARAH, SINAN en NIELS.
De enige die nu nog niet genoemd is is JAIMIE...
Lijkt mij geen hint.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2019, 11:48:03 door edgomo »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #147 Gepost op: 22-02-2019, 23:26:56 »
Bij terugkijken van deze opdracht viel me op dat toen de auto's het woord STRAAT hadden gevormd en Merel en Sarah STAART wilden maken dat Sarah op dat moment zei "Alle auto's er uit". Maar alleen auto 3 (R) en auto 5 (A) hadden maar hoeven wisselen om van STRAAT naar STAART te gaan. Dat betekent dus veel tijdverlies. Is het nog iemand opgevallen?

EDIT: Het is op ong. 23:40 in Afl. 5
« Laatst bewerkt op: 23-02-2019, 00:20:33 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #148 Gepost op: 23-02-2019, 00:40:29 »
Dat kun je Sarah toch niet kwalijk nemen. Ze is immers dyclectisch!

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #149 Gepost op: 23-02-2019, 01:09:45 »
Bij terugkijken van deze opdracht viel me op dat toen de auto's het woord STRAAT hadden gevormd en Merel en Sarah STAART wilden maken dat Sarah op dat moment zei "Alle auto's er uit". Maar alleen auto 3 (R) en auto 5 (A) hadden maar hoeven wisselen om van STRAAT naar STAART te gaan. Dat betekent dus veel tijdverlies. Is het nog iemand opgevallen?

EDIT: Het is op ong. 23:40 in Afl. 5

Sarah had de auto’s toch niet weggestuurd? Dat was toch de regie of heb ik steeds iets verkeerd begrepen?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #150 Gepost op: 23-02-2019, 10:18:25 »
Sarah had de auto’s toch niet weggestuurd? Dat was toch de regie of heb ik steeds iets verkeerd begrepen?

Sarah riep in elk geval: "alle auto's eruit" toen er STRAAT stond. Ik dacht dat Merel/Sarah konden bepalen welke auto's (die er op dat moment stonden) er verplaatst moesten worden, maar ik weet ook niet zeker eerlijkgezegd of het een spelregel was dat bij een nieuw woord alle auto's eerst weer van de parkeervakken af moesten.
Winnaar Klassiekers Pool 2023