Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld  (gelezen 23332 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #120 Gepost op: 3-02-2019, 22:02:13 »
En ik durf niet te beweren dat ze het niet zijn. Slechts, dat ze de beste positie hadden en ik op andere posities dergelijke onregelmatigheden eigenlijk niet zag.

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #121 Gepost op: 3-02-2019, 22:12:02 »
Ik vond het wel vreemd dat de opdracht startte met "gestart" en eindigde met "finisht". Finisht is toch echt geen voltooid deelwoord en ik zou toch verwachten dat men grammatica boven per se een zeven letterwoord zou kiezen, misschien een hint? De mol finisht? De mol blijft erin tot het eind? Misschien is er ergens nog een tweede helft van deze hint te vinden?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #122 Gepost op: 3-02-2019, 22:13:27 »
finisht is wel gewoon 3e persoon enkelvoud en dus goed
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #123 Gepost op: 3-02-2019, 22:38:45 »
Ik vond het wel vreemd dat de opdracht startte met "gestart" en eindigde met "finisht". Finisht is toch echt geen voltooid deelwoord en ik zou toch verwachten dat men grammatica boven per se een zeven letterwoord zou kiezen, misschien een hint? De mol finisht? De mol blijft erin tot het eind? Misschien is er ergens nog een tweede helft van deze hint te vinden?
Als je dit combineert met de vraag tijdens de executie, reed de mol in een licht-gele donker-gele of helemaal niet in een taxi.. 2/3 van de antwoorden zit ín een taxi.
De mol is gestart, gefinisht en reed in een taxi. Rick Paul buiten spel gezet...maar probeert in ieder geval Jamie nog verdacht te maken?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #124 Gepost op: 4-02-2019, 11:07:44 »
Finisht is toch echt geen voltooid deelwoord en ik zou toch verwachten dat men grammatica boven per se een zeven letterwoord zou kiezen, misschien een hint?

Het spel ging om zeven letters, niet om grammatica. Bovendien is er niets mis met 'finisht', dat is een bestaand woord en correct gespeld.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #125 Gepost op: 4-02-2019, 11:10:30 »
Het feit dat Robčrt naar boven klom om te gaan helpen met woorden maken is vreemd. Het geeft aan dat dat mňcht.
Niels loopt te zaniken dat hij goed woorden kan maken, dat had hij kunnen doen door via de porto de letters te vragen. Hij had dus ook naar boven kunnen klimmen.
Degene die besluit om alleen de porto vna Niels en Sarah/Merel te gebruiken is Niels zelf.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #126 Gepost op: 4-02-2019, 11:40:36 »
7 letter mogelijkheden:
1) GSTRT:
    ...
    AE
    - geratst
    - gestart
    - getrast
Targets, is volgens mij ondertussen ook wel correct Nederlands...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #127 Gepost op: 4-02-2019, 12:53:30 »
Ik ga er echt van balen als Jamie de mol is en er straks een hint komt met kijk jullie hadden het kunnen zien tijdens de parkeeropdracht want de letters vormde ......  En ik zei nog de sleutel stond op het dak ...
 :P
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #128 Gepost op: 4-02-2019, 13:11:35 »
Moeilijke opdracht om uit te vogelen.
Sarah leek mij toch spontaan, Merel hield haar nauwlettend in de gaten. Toch weinig MOLS hier boven gemerkt.
Van de auto's en wat daar (in) gebeurde zagen wij veel minder. Denk dan ook dat er daar wat te ontdekken moet zijn.
Heb geen kans deze week veel terug te kijken, helaas.
Op grond van de opnames die wij te zien kregen sluit ik Merel en Sarah uit.
De MOl zou dan één van de heren moeten zijn. Maar wie?
Mijn gok RP. Hij corrigeerde zichzelf opvallend in beeld, verder weinig van hem (of de anderen) gezien.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #129 Gepost op: 4-02-2019, 15:40:57 »
Ik vond het wel vreemd dat de opdracht startte met "gestart" en eindigde met "finisht". Finisht is toch echt geen voltooid deelwoord en ik zou toch verwachten dat men grammatica boven per se een zeven letterwoord zou kiezen, misschien een hint? De mol finisht? De mol blijft erin tot het eind? Misschien is er ergens nog een tweede helft van deze hint te vinden?
Zeven letters is haast wel het mooiste grensje tussen moeilijk een woord met alle letters, en goed te doen als je er twee laat liggen. Zeven kennen we van scrabble en vijf van lingo, beiden ook om die reden gekozen.
(Wij spelen overigens scrabble met 8 letters  ::rofl::)


Ik zie de actie van Robčrt als heel kandidaats. Hij wil de mol in de gaten houden. Zou het letter leggen niet goed gaan, of de porto van Niels zou toevallig steeds haperen, dan moet je die in de gaten houden.
Om de mol tegen te werken zet je dus op belangrijke posten twee man neer.
Dat Robčrt naar de beide dames boven ging, duidt er sterk op dat hij dáár de mol vermoedde.
Daarna leek dat ook beter te gaan inderdaad.

Dat Robčrt er nu toch uit ligt, hoeft deze theorie niet tegen te spreken.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 15:44:09 door Muldvarpen »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #130 Gepost op: 4-02-2019, 23:14:09 »
Nog een klein theorietje vanuit de Mereltunnel: wat nou als het niet helemaal per ongeluk is dat dyslectische Sarah bovenaan staat? Het zou mij niet verbazen als de mol dit soort eigenschappen van de kandidaten van tevoren weet (de opdrachten worden met de mol van tevoren doorgesproken), en dat Merel als mol hier handig heeft gebruikt door tegen Sarah te zeggen, zullen wij daar boven gaan staan?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #131 Gepost op: 4-02-2019, 23:31:04 »
De sleutel staat op het dak betekent toch gewoon dat Jamie bedoeld te zeggen dat de mol boven op de steiger stond. Jamie en zijn vrouwen, zelfs bij zijn executie benoemde hij dat hij dankzij de vrouwen op wie hij stemde nog in het spel zit. En nu stonden ze beide boven.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #132 Gepost op: 5-02-2019, 00:15:43 »
Vond dit een van de minst leuke opdrachten.
Waren ook teveel kandidaten voor (te) weinig posities. Niels, Robert en Sinan hingen maar wat verveeld rond.

Kan er eigenlijk geen chocola van maken.
Twijfel is het begin van wijsheid

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #133 Gepost op: 5-02-2019, 00:18:14 »
Zag op een ander topic RP in een auto met een grote "I" op het dak geplakt.
"I am the MOLE" dacht ik toen ik dat zag.

Zou dat nu de sleutel op het dak kunnen zijn?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #134 Gepost op: 5-02-2019, 09:53:35 »

Ik zie de actie van Robčrt als heel kandidaats. Hij wil de mol in de gaten houden. Zou het letter leggen niet goed gaan, of de porto van Niels zou toevallig steeds haperen, dan moet je die in de gaten houden.
Om de mol tegen te werken zet je dus op belangrijke posten twee man neer.
Dat Robčrt naar de beide dames boven ging, duidt er sterk op dat hij dáár de mol vermoedde.
Daarna leek dat ook beter te gaan inderdaad.

Dat Robčrt er nu toch uit ligt, hoeft deze theorie niet tegen te spreken.
Misschien heeft Robert vol ingezet op Sarah na haar nepmolgedrag.
Sarah is volgens mij helemaal niet dyslectisch, want dan word je geen actrice waarbij je teksten uit je hoofd moet leren.
Dit was acteren uit de hoge doos.

Sleutel op het dak: gewoon een kandidaatse opmerking, de sleutel was toch op het dak? Daar moesten de woorden gevormd worden.

Ik denk dat Merel het liefst met Sarah wilde, omdat die het makkelijkst te overrulen is. Sarah kreeg het idee dat Merel haar misschien verdenkt, zij heeft daarop extra verdacht gedrag vertoond.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2019, 10:03:35 door Run »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #135 Gepost op: 5-02-2019, 10:58:51 »
Sarah is volgens mij helemaal niet dyslectisch, want dan word je geen actrice waarbij je teksten uit je hoofd moet leren.
Teksten uit je hoofd leren en dyslexie staan elkaar helemaal niet in de weg hoor.

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #136 Gepost op: 5-02-2019, 20:37:58 »
Zag op een ander topic RP in een auto met een grote "I" op het dak geplakt.
"I am the MOLE" dacht ik toen ik dat zag.

Zou dat nu de sleutel op het dak kunnen zijn?

An sich een goede hint. Maar dit is al eens gebruikt door Dennis Weening, Mexico editie.
Hij reed in een kever met I op het dak. En riep het hele seizoen YO (=ik). En zei als klap op de vuurpijl “is ego de mol” in de meet the Mole opdracht, waar de kijker “is Edo de mol?” hoorden.

Kortom de “ik”-hint is al eens geweest.
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #137 Gepost op: 5-02-2019, 21:48:28 »
De sleutel op het dak is een uitspraak van Jamie.

De I wordt door Niels op het dak gelegd van RP (RP zat dus in een blanco auto en is niet expres in een I auto gestapt.

Dit kan dus geen opgezette hint zijn zonder 2 kandidaten erin te betrekken. En dat lijkt me toch echt niet.

(En daarnaast idd al eerder gebruikt)

Offline KingLennart

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Runner-Up RSC 19
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #138 Gepost op: 6-02-2019, 00:20:31 »
7 letter mogelijkheden:
1) GSTRT:
   
    AE
    - geratst
    - gestart
    - getrast

Wat dachten jullie van TARGETS...  ::tandpastasmiley::   




Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Parkeergeld
« Reactie #139 Gepost op: 6-02-2019, 13:59:15 »
Nou heb ik een woordenlijst liggen, dus ik dacht, ik ga gewoon even alle mogelijkheden zoeken, voor 7-letterwoorden:

targets
traagst
geratst
geritst
gestart
gestort
getorst
getrast
getrist
getrost
grootst

killers
krulsla
allrisk

slordig
radslag
gidsrol
gordels

finisht


Gezien hoe weinig 7-letterwoorden er zijn, behalve bij de eerste, vind ik het best wel knap dat "slordig" is gevonden, en ik snap dat er verder maar weinig 7-letterwoorden gevonden zijn. 6 letters is een stuk doenbaarder en lijkt dus het hoogst haalbare.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas