Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger  (gelezen 17017 keer)

Offline paulklooster

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #20 Gepost op: 2-02-2019, 23:46:33 »
Zou het niet kunnen dat Sinan hier deed wat Margriet destijds deed met de kist op de berg? Hij staat meteen beneden en als hij de mol is weet hij waarschijnlijk de code van het cijferslot. Dan is het wel heel makkelijk om wat geld uit de kistjes te halen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #21 Gepost op: 3-02-2019, 00:04:23 »
Wat deed Sinan?

Je vraagt naar de bekende weg.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #22 Gepost op: 3-02-2019, 00:06:37 »
Zou het niet kunnen dat Sinan hier deed wat Margriet destijds deed met de kist op de berg? Hij staat meteen beneden en als hij de mol is weet hij waarschijnlijk de code van het cijferslot. Dan is het wel heel makkelijk om wat geld uit de kistjes te halen.

Je bedoelt Klaas, denk ik.

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #23 Gepost op: 3-02-2019, 00:08:57 »
Wat deed Sinan?

#sinandeedniks :-X

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #24 Gepost op: 3-02-2019, 04:07:44 »
jamie die in een biecht spreekt dat een bepaalde actie 'key' was, en plots heet de volgende opdracht sleutelhanger.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #25 Gepost op: 3-02-2019, 09:22:00 »
Ik denk dat Jaimy hier de waarheid sprak. RP loog denk ik over zijn eigen koker. Door hard te roepen dat Niels niet 5 was, maakt hij Jaimy verdacht.

Exact wat ik ook dacht. Rick Paul doet dat steeds; de aandacht op een ander vestigen, terwijl hij ook heel goed de boel gesaboteerd kon hebben
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #26 Gepost op: 3-02-2019, 09:35:14 »
Exact wat ik ook dacht. Rick Paul doet dat steeds; de aandacht op een ander vestigen, terwijl hij ook heel goed de boel gesaboteerd kon hebben

De vraag is of RP hier nepmolt of de mol is.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #27 Gepost op: 3-02-2019, 09:50:03 »
Als hij nepmolt heeft het toch geen zin om de aandacht op een ander te leggen?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #28 Gepost op: 3-02-2019, 09:52:40 »
jamie die in een biecht spreekt dat een bepaalde actie 'key' was, en plots heet de volgende opdracht sleutelhanger.

die groene dingetjes met die kraaltjes en die spijkertjes waren toch gewoon sleutelhangers?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #29 Gepost op: 3-02-2019, 10:35:50 »
die groene dingetjes met die kraaltjes en die spijkertjes waren toch gewoon sleutelhangers?
ja zo zag ik de titel ook, sleutelhangers (in kokers). Grappig genoeg weer volledig van hout haha
Meer L

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #30 Gepost op: 3-02-2019, 10:36:40 »
Als ik hier een hint in zou moeten stoppen zou ik het in de sleutelhangers zelf doen.

Hebben we de plaatjes van de hangers die iedereen kiest?
Staat daar niet ergens mol op in code met die pinnetjes en knoopjes? 😜
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #31 Gepost op: 3-02-2019, 11:44:55 »
Dus Jamie moest alles in zijn eentje doen? Aan Robert en Niels had hij niks en Rick Paul zaait alleen verwarring. Een excellente kandidaat  kun je wel oplijnen voor verdachtmakingen door Rick Paul, maar daar trappen nog maar weinigen in. Jamie heeft de lijst al bestudeerd van Rick Paul en gaat ver komen. De derde is dan Sarah of Merel.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #32 Gepost op: 3-02-2019, 12:35:57 »
Ik heb deze opdracht nog een keer goed terug gekeken.

Opvallend

Jamie geeft aan alleen de 2 en de 4 kraaltjes te onthouden.
2 van Niels 4 van hem zelf.
Maar RP lijkt ook 2 kraaltjes te hebben.
Robert heeft 3 kraaltjes

Kokers lijken zo te zijn

1 2 kraaltjes
2  3 kraaltjes
3 3 kraaltjes
4  2 kraaltjes
5  volgens jamie 2 kraaltjes zacht ding en 2 spijkertjes
6 4 kraaltjes

Opvallend hierbij is dat je eerder zou verwachten dat er ook 2 kokers met 4 kraaltjes zijn.

Over Robert is iedereen het eens. Dat is nummer 2 (kan alleen 2 of 3 zijn) maar iedereen is het eens dus die zal wel kloppen

Koker 3 lijkt ook idd 3 kraaltjes te hebben. Zowel RP als Jamje zeggen hierbij dat het niet die van Niels is.

Koker 4 is zeker niet die van Jamie. Dus 2 kraaltjes. RP herkent deze als de zijne.

Koker 5 jamie zegt 2 kraaltjes zacht ding spijkertjes ofzo. (Zacht ding?)
RP zegt niet van Niels (dus geen 2 kraaltjes)

Koker 6 Jamie zegt die is van mij. 4 kraaltjes dus. RP zegt 3 5 en 6 niet van Niels (dus geen 2 kraaltjes)


RP heeft 1 niet gevoeld.
Robert en Jamie wel. Uit hun info weten we dat die waarschijnlijk 2 kraaltjes had
Meest waarschijnlijk is dit de koker van Niels.

Ik vermoed ook dat Jamie zijn eigen koker 5 was en niet 6

Heel opvallend is dat Jamie juist verwarring zaait door tijdens het voelen het niet zeker te weten. Benede te roepen tegen Sinan dat Niels 5 is.

Tegen Niels zelf dat Niels 5 is en zelfs RP verdacht te maken als hij bij koker 5 is.
Dit is jouw koker Niels. Ow RP voelt hem wel heel snel.

En als RP die net benede is en zich nog staat af te drogen en bij te komen gaat Jamie als een speer toch de code invullen die hij denkt.

Niels probeert hem nog te corrigeren met RP zegt dat 3 5 en 6 zeker niet mijn code is maar Jamie luister niet en vult de code fout in.


De koker van Niels perongeluk overslaan zoals RP deed vind ik niet echt een mol actie als er nog 4 andere kandidaten die eerste koker wel kunnen controleren.
Jamie daarintegen ging als eerste en kon goed zien welke kokers iedereen had gezien. Alleen RP had 5 ook gevoeld maar daar speelde hij handig op in door tegen de rest meteen te zeggen Hij voelt hem wel maar heel kort en ik weet het bijna zeker.

Rest mij alleen nog de vraag. Molt Jamie hier? Of is dit in overleg met Mol Merel een gevalletje nepmollen om reacties te peilen?
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 12:54:44 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #33 Gepost op: 3-02-2019, 13:11:25 »
Ik heb deze opdracht nog een keer goed terug gekeken.

Opvallend

De koker van Niels perongeluk overslaan zoals RP deed vind ik niet echt een mol actie als er nog 4 andere kandidaten die eerste koker wel kunnen controleren.
Jamie daarintegen ging als eerste en kon goed zien welke kokers iedereen had gezien. Alleen RP had 5 ook gevoeld maar daar speelde hij handig op in door tegen de rest meteen te zeggen Hij voelt hem wel maar heel kort en ik weet het bijna zeker.

Rest mij alleen nog de vraag. Molt Jamie hier? Of is dit in overleg met Mol Merel een gevalletje nepmollen om reacties te peilen?

Ik denk dat ie het expres deed, hij zij zo nadrukkelijk,  ik weet het zeker, koker 5 is van Niels. RP ging als laatste, ik moet het nog nakijken bij wie koker 1 hoorde, het leek wel een bewuste actie (net doen of je wegglijdt). Maar dat Merel deze actie meteen als verdacht noemde in de biecht, kan weer tot twijfel leiden. Wordt RP hier verdacht gemaakt? Dus de vraag is eigenlijk wie heeft hier echt gemold? Jaimie, RP of Niels? Lijkt me sterk dat drie kandidaten hier aan het nepmollen zijn.
Ik houd het op Rick-Paul >:D.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #34 Gepost op: 3-02-2019, 13:19:20 »
Ik vond RP zijn wegglijden dus juist heel erg niet bewust lijken. En daarnaast heeft het ook geen zin om die koker over te slaan als 4 andere die koker wel al hebben gevoeld.
Ik weet bijna zeker dat Niels 1 was en vind het dan ook juist raar dat Jamie die wel benoemd als 2 kraaltjes maar toch klopte die volgens hem niet.
Als koker 1  idd 2 kraaltjes heeft. Dan moet koker 5 wel bijna 4 kraaltjes hebben gehad namelijk. Dus het is dan sowieso vreemd dat Jamie die als Niels zijn koker weg zet.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #35 Gepost op: 3-02-2019, 14:12:42 »
Lijkt mij nu in ieder geval 100% duidelijk dat Sinan niet de mol is, de mol doet nooit een opdracht niet mee ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #36 Gepost op: 3-02-2019, 14:26:53 »
Lijkt mij nu in ieder geval 100% duidelijk dat Sinan niet de mol is, de mol doet nooit een opdracht niet mee ::ohno::.
Kan mij herinneren dat de Mol in 2011 zichzelf liet afschieten tijdens het laserspel, maar daar was diegene ook alleen maar verkenner en had verder geen invloed.

Sinan liet wel heel veel over aan Merel & Sarah die het uiteindelijk helemaal prima deden  ::ohno::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2019, 14:27:35 »
A Robčrt 2 (bevestigd door Robčrt en RP)
B Rick Paul 4
C Jamie 6
D Niels 5

Jamie zegt dat Niels 5 is en hij 6 (we zien hem niet in de koker van 6 voelen maar er ook niet langs gaan dus dat kan buiten beeld zijn gehouden)
3, 5 en 6 zijn niet van Niels zegt RP

Dus als Jamie loopt te mollen zou Niels zijn nummer 1 kunnen zijn? Als RP loopt te mollen kan zijn nummer 4 verkeerd zijn én heeft hij de verdenkingen bij Jamie gelegd en niet bij zichzelf door wat te roepen over die 5e koker. Al vind ik Jamie ook verdacht dat hij zegt dat RP zo snel bij 5 is

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #38 Gepost op: 3-02-2019, 15:22:54 »
Als RP zijn nummer 4 verkeerd zou hebben gezegd als mol zijnde dan had Jamie die nummer 4 als zijnde Niels zijn koker moeten herkennen. Maar dat was niet zo.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #39 Gepost op: 3-02-2019, 16:20:29 »
Volgens mij waren er nog geen screenshots van de hangers. Voor de 3 hangers van Merel/Sarah/Sinan is een heel mooi shot beschikbaar, maar van die 4 van de "mannengroep" ben ik niets echt bruikbaars tegengekomen. Zie een paar posts verder voor een plaatje van de 4
« Laatst bewerkt op: 3-02-2019, 17:14:38 door m0ll0m »