Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger  (gelezen 17019 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #60 Gepost op: 3-02-2019, 21:55:23 »
Ja mee eens. Maar toch ga ik voor het eerst wel twijfelen of ik mijn verdachten 1 en 2 moet gaan omdraaien.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #61 Gepost op: 3-02-2019, 22:40:21 »
Dat kan dus niet want je kan als je de informatie naast elkaar legt zien dat Jamie de fout maakt.
Niels had exact dezelfde sleutel als Sarah. C groep 1 en D groep 2 zijn hetzelfde.

2 kraaltjes, 2 bolletjes, 1 spijkertje en 2 drukkertjes.
Deze hing in koker 1

Om een lang verhaal kort te maken, de koker van Niels was dus koker 1 ( tot die conclusie kwam RP ook tijdens het eten) Het ging fout bij de mannen, Niels en Robert hebben geen koker gevoeld. Jamie en Rick Paul wel. Beiden maken een fout bij de koker van Niels. Jamie herkent koker 1 niet en Rick Paul glijdt uit en "vergeet" koker 1.

Het kan van beiden een molactie zijn maar ook een fout die per ongeluk gemaakt wordt. Rick Paul kan echt uitgegleden zijn maar het is wel verdacht dat hij als laatste wilde. Hij wist dat Niels geen koker had gevoeld en dat het met Robèrt ook niet goed ging. Rick Paul herkent koker 2 als die van Robèrt, koker 4 van hemzelf, de derde niet van Niels en de 5e en 6e ook niet. Beneden kan hij dus zeggen dat hij de koker van Niels niet heeft herkent en geen getal kan noemen mocht het nodig zijn te mollen.

Jamie heeft zich voorgenomen alleen de stokjes met vier bolletjes ( van zichzelf) en die met 2 bolletjes ( Niels) te onthouden. De eerste koker ( Niels) herkent hij niet als zodanig. Dan moet koker 5, ook met 2 bolletjes het wel zijn. koker 6 is van hemzelf. Dat kan een molactie zijn maar ook een vergissing omdat hij zich voornam alleen de bolletjes te onthouden. Jamie voelt bij koker 5, 2 kraaltjes en ( hij denkt) 2 spijkertjes. Hij weet het dus niet zeker...

Beneden nam Jamie onmiddellijk het voortouw om het slot te openen en wist zeker dat koker 5 (fout) van Niels was. Kan een molactie zijn maar het kan ook zijn dat de mol rustig kon afwachten en Jamie zijn gang kon laten gaan omdat het sowieso fout was wat Jamie deed.

Beiden verdacht hier, Jamie die nadrukkelijk een fout maakt en Rick Paul die rustig kan afwachten en niet hoeft toe te slaan  ;D

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #62 Gepost op: 4-02-2019, 00:16:29 »
Dat. En het feit dat Sinan en Sarah bepaalden dat ze A was voor ze kans kreeg iets te zeggen of verwarring te zaaien daar. Ze lijkt volledig buitenspel gezet. Ik kan me indenken dat ze het niet vertrouwde omdat ze (als eventuele Mol) ook wist dat Sarah de koker van Sinan al goed had. Wellicht had Sarah de 5 ook al gespot. Dat kon ze niet zeker weten. Denk ik.

Ziet er zeer onmols uit, maar er is een plausible verklaring wat mij betreft.
Ah, dus toch nog. Ik denk even checken of wat ik vond niet al eerder gezegd is.

Dit was inderdaad een uitstekende opdracht om je medekandidaten goed in de gaten te houden. Door je niet alleen op je eigen code te focussen, maar ook op de anderen, kon je nagaan wie van je teamleden een verkeerde sleutel doorgaf.

Omdat het team A, dat al kleiner was, plots nog slechts uit twee bestond, was het risico te groot voor Merel.
Het andere team was al veel groter, en omdat Robèrt daar de techniek niet geheel onder de knie had, en RP en Niels ook van alles mis deden, werd het daar al lastiger dat iedereen de juiste sleutel had gevonden.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #63 Gepost op: 4-02-2019, 01:18:23 »
Wie was bij de heren B en wie was C. De hand van Rick Paul gaat naar C. Later gevonden dat Jamie toch C was, zie foto.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 09:13:15 door foxhunter »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #64 Gepost op: 4-02-2019, 09:33:10 »
Ze maken het wel bont. Hoe verantwoord is het om een dik bakkertje tegen een muur te laten klotsen? Kan toch eigenlijk niet. ???

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #65 Gepost op: 4-02-2019, 09:37:34 »
Niels zou in deze opdracht ook heel goed de Mol kunnen zijn. Als hij weet dat Jamie zeker is van een fout cijfer, dan kan hij lekker heldhaftig doen, de kokers overslaan, geen informatie toevoegen, en zijn handen wassen in onschuld.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #66 Gepost op: 4-02-2019, 09:58:38 »
Ik denk niet dat hij dat weet.
Volgens mij konden de mensen boven ook niet zien wat er benede gebeurde of tijdens het abseilen precies gebeurde.
Alleen de mensen benede konden zien wat er tijdens abseilen gebeurde.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #67 Gepost op: 4-02-2019, 10:07:51 »
Ik denk niet dat hij dat weet.

Dan zou hij nog steeds lekker heldhaftig kunnen doen, de kokers overslaan, geen informatie toevoegen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #68 Gepost op: 4-02-2019, 10:12:32 »
Heldhaftig? Hij was doodsbenauwd juist.  :)
En natuurlijk dat kan gespeeld zijn. Maar het had in deze opdracht in mijn ogen weinig zin om kokers over te slaan, want er waren nog andere die ze wel konden voelen.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 10:15:09 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #69 Gepost op: 4-02-2019, 10:17:36 »
er waren nog andere die ze wel konden voelen.

Niels ging als laatste, op één na.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #70 Gepost op: 4-02-2019, 10:28:16 »
Niels ging als laatste, op één na.

Ja maar dat deed er toch niet toe? De mensen voor hem hadden toch ook al kokers gevoeld?  Iedereen die ging kon alle kokers gewoon voelen. En hij had vantevoren al aangegeven dat hij erg bang was daarom ging de rest ook zijn koker onthouden.

Als je dan wilt mollen moet je dat niet vantevoren aangeven, de makkelijkste koker uitkiezen en vragen of de andere je koker mee kunnen onthouden.
Dan kan je beter doen alsof alles goed gaat, een lastige koker kiezen en het dan pas
tijdens het abseilen toch heel bang worden en daardoor helaas niet weten welke koker je had.  ;)
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 10:31:32 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #71 Gepost op: 4-02-2019, 10:38:16 »
En hij had vantevoren al aangegeven dat hij erg bang was en een makkelijke koker gekozen, dus iedereen ging daarom ook zijn koker onthouden.

Zo makkelijk bleek dat uiteindelijk ook niet. Het zou mij ook niet verbazen dat hij bijvoorbeeld Jamie heeft ingegeven dat er ander getal aan spijkertjes in zat dan het er werkelijk waren. Twee of één, ach ja, Niels maakt wel meer van die foutjes.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #72 Gepost op: 4-02-2019, 10:43:29 »
Zo makkelijk bleek dat uiteindelijk ook niet. Het zou mij ook niet verbazen dat hij bijvoorbeeld Jamie heeft ingegeven dat er ander getal aan spijkertjes in zat dan het er werkelijk waren. Twee of één, ach ja, Niels maakt wel meer van die foutjes.

We zien zijn sleutel dat was de makkelijkste om te onthouden van allemaal. Daarnaast voelen ze ook aan zijn sleutel. RP noemt zelfs Niels sleutel een paar keer achter elkaar op.
Dus ja er is zeker een fout gemaakt maar we zien voor de verandering dit keer wel duidelijk in beeld dat Jamie die maakt, Niels probeert hem juist nog te verbeteren.
Ik heb Niels zeker wel mollerige dingen zien doen. Maar in deze opdracht vond ik hem persoonlijk juist weel heel kandidaats overkomen.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2019, 10:46:32 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #73 Gepost op: 4-02-2019, 10:46:12 »
Jamie verwisselt 1 en 5. Rick Paul speelt hier handig op in door de juiste getallen te noemen. Staat hierboven al beschreven. Ik kan dit allemaal niet los zien van het feit dat Jamie en Rick Paul hun "lijstbondje" hebben. Rick Paul weet dat hij verdacht wordt door Jamie. Jamie weet dat hij zich nu verdacht moet maken zodat andere kandidaten hem gaan verdenken en vult snel zijn codes in, zonder te luisteren. Dit maakt dat het waarschijnlijk is dat Jamie 1 en 5 expres heeft verwisseld. Rick Paul was inderdaad heel snel bij nummer 5 zoals Jamie zei, maar ja hij wist de volgorde vast al uit zijn hoofd. Maar wel bewondering dan voor het snelle denken van Rick Paul, door voor Niels in te vullen dat Niels niet 3, 5 of 6 was, zodat hij buiten schot blijft.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #74 Gepost op: 4-02-2019, 10:52:39 »
Niels probeert hem juist nog te verbeteren.

Die verandert drie in vier, wat typisch voor hem is. Hij ging ook als één na laatste.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #75 Gepost op: 4-02-2019, 10:58:39 »
Die verandert drie in vier, wat typisch voor hem is. Hij ging ook als één na laatste.

Dat 3 in 4 veranderen maakt toch geen verschil in dit geval?Hij ging ook als een na laatste omdat de groep dat samen besloten had.
Denk dat ik persoonlijk als mol zijnde hier ook niet aan het einde was gegaan maar meer aan het begin want dan kun je meer invloed uitoefenen op de groep benede.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #76 Gepost op: 4-02-2019, 11:02:21 »
Hij ging ook als een na laatste omdat de groep dat samen besloten had.

Volgens mij omdat het eentje scheelt met de laatste.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #77 Gepost op: 4-02-2019, 11:05:41 »
Haha. Okay ik zie zelf geen voordeel om hier als een na laatste te gaan.
Wel chapeau dat hij het toch gedaan heeft.

Had iemand nog iets kunnen ontdekken in de sleutelhangers qua codes en potentiele verwijzing naar de mol?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #78 Gepost op: 4-02-2019, 13:16:54 »
Kan het nog zijn dat er brailleschrift staat op de sleutelhangers? Heb zitten puzzelen, en vind sleutelhanger A van groep 2 (de mannen) het meest lijken op het woord Mol. Ook gekeken naar Morse maar daar zie ik minder in. Het kan natuurlijk ook zijn, dat mocht er al iets inzitten, het ook een ander woord kan zijn (I, ik, ego, I am, ik ben, 'yo' - wat ik betekent in het Spaans etc)

Ik kijk liever zonder hints maar ik vind er echt weinig te speuren naar molacties dit seizoen  ::)
Meer L

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Sleutelhanger
« Reactie #79 Gepost op: 4-02-2019, 17:08:19 »
Wat als Jamie die als eerste ging gewoon wat kraaltjes eraf heeft getrokken, dan is het niet gek dat het mis gaat