Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts  (gelezen 39785 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #100 Gepost op: 11-02-2019, 13:36:48 »
Leuke theorie, maar waarom is dan de 100 euro die RP op tijd bezorgd niet verdubbeld? Is dat dan ook een foutje van Rik?  :-X
Daar had ik ook al lang aan gedacht hoor.
Nee, dat is geen foutje van Rik maar een foutje van Rick.
Weet je nog dat RP is doorgereden terwijl hij van Rik moest stoppen aan het einde van de eerste ronde. Hij is de tweede ronde dus gestart van de plek waar hij niet van mocht starten en dat is een overtreding. Eigenlijk had hij voor de tweede ronde geen geld moeten krijgen! Maar ik denk dat Rik coulant was vandaag.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #101 Gepost op: 11-02-2019, 14:14:51 »
Dan zou Rik dus de regels moeten oprekken en dat ook nog eens niet moeten vertellen in de aflevering? Waarom? Alleen om deze theorie mogelijk te maken?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #102 Gepost op: 11-02-2019, 14:45:17 »
Het kan toch gewoon niet dat er spelregels zijn weggelaten voor de kandidaten en de kijkers alleen maar om de Mol geheim te proberen te houden?
Dat zou het hele programma onderuit halen.
Ja dit is de mol. En dat hadden jullie allemaal kunnen weten door... ehm de geheime spelregels dat er geld verdubbeld had kunnen worden, die we overal eruit geknipt hebben zodat niemand die wist?
Ik denk niet dat we dit terug gaan zien in de eindaflevering als hint zelfs al zou RP de mol zijn. Wat in mijn ogen wel gewoon zeker kan.
Maar dat verdubbelen van geld wat er dan stiekem uit geknipt is dat zou voor mij echt het programma verpesten.
Dus ik hoop echt niet dat deze theorie klopt.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #103 Gepost op: 11-02-2019, 16:12:46 »
Er is nog een reden waarom ik niet zo geloof in de verdubbeltheorie: de kandidaten hadden geen keuze. Hoewel de productie de Mol wel helpt, volgens mij niet op deze manier. De Mol kan wel (zoals Merel - hoewel zonder effect) dead-set voor een specifieke enveloppe gaan omdat is afgesproken dat die daar ligt. Of ervoor zorgen dat hij of zij voor iets gekozen wordt waarvan zij of hij weet dat er voordeel te behalen is.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #104 Gepost op: 11-02-2019, 19:10:18 »
Klopt... dus waarom pakt hij dan als eerste de stadskaart terwijl de anderen al enveloppen aan t graaien waren?

Omdat hij de mol niet is. Aan deze kleine dingetjes kan je dat goed zien
Huh? hij pakt juist het hoogste bedrag en speelt dat UIT de pot, molleriger kan niet. En daarnaast lijkt hij nog specifieke enveloppen te pakken, wat op voorkennis kan duiden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #105 Gepost op: 11-02-2019, 19:13:13 »
Omdat het er totaal niet uit maakt wat je binnen haalt in ronde 1, als je maar zorgt dat er aan het einde van de spel meer geld uit de pot gaat dan er in.

Er is geen geld verdiend bij deze opdracht. Ze moesten 100 euro terug geven uit de pot.
Zo redeneer je wel naar je tunnel toe natuurlijk. Dat er uiteindelijk -100 euro als resultaat staat doet niks af aan het feit dat Merel hier het meeste geld binnenhaalt. Dat er uberhaupt geld uit de pot gaat is niet haar verdienste, in tegendeel. Ze had, als de ze mol is, een veel beter resultaat kunnen halen (voor de mol). Dus vanuit deze opdracht is Merel duidelijk onmols.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #106 Gepost op: 11-02-2019, 19:35:14 »
Daar ben ik het mee eens. Maar dat geld voor allemaal in deze opdracht behalve Niels en Sarah.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #107 Gepost op: 11-02-2019, 19:55:55 »
Daar ben ik het mee eens. Maar dat geld voor allemaal in deze opdracht behalve Niels en Sarah.
Rick Paul speelt het meeste geld uit de pot. Maar die werd wel vrij verdacht neergezet ook.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #108 Gepost op: 11-02-2019, 20:06:34 »
Ja dat wel bij deze opdracht idd. Maar ik denk dat ie serieus ook wel ruzie had met die tuktuk. Lol.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #109 Gepost op: 11-02-2019, 20:31:28 »
Ik heb de eenrichtingswegen ingetekend in de plattegrond die in dit topic was gepost en opnieuw gescand. Ik had geen paarse pen en de paarse pijlen heb ik daarom rood getekend. Je hebt nu in principe dezelfde kaart die de deelnemers ook hadden!

Het startpunt van Niels, Sarah en Jamie heb ik hierin getekend (Carrera 7, richting Calle 6) en het eerste eindpunt.
In de gescande kaart heb ik de kortste route getekend die ik kon vinden om naar het eerste eindpunt te komen met de Links / Rechts regel (dikke lichtblauwe lijn). Je moet er zelfs een stukje onverharde weg voor nemen. Probleem is dat je naar links moet terwijl je met links / rechts in eerste instantie alleen naar rechts kan (de verkeerde kant op).

De route in een beschrijving:
links naar calle 6, rechts naar carrera 9 (gaat dorp uit), links naar carrera 10 (onverharde weg), rechts calle 8, links carrera 11, rechts calle 6, links calle 1 (rondweg), rechts bij carrera 6 (rondje mirador), links bij calle 1, rechts bij carrera 6, links bij calle 2.

Naar mijn bescheiden mening is een verdubbeling van het geld een schamele beloning voor deze (ingewikkelde) route.
Edit
Heb nog even met een routeplanner de lengte van deze route laten berekenen. Deze is exact 2,2 km. Het is ook heuvelachtig. Stijging is 45 m.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 23:05:46 door MartinJ »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #110 Gepost op: 11-02-2019, 23:58:08 »
Huh? hij pakt juist het hoogste bedrag en speelt dat UIT de pot, molleriger kan niet. En daarnaast lijkt hij nog specifieke enveloppen te pakken, wat op voorkennis kan duiden.

Wel vreemd dat hij dan ook het hoogste bedrag neemt bij kaartje nummer 2 en daar gewoon mee binnenkomt?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #111 Gepost op: 12-02-2019, 00:00:05 »
Wel vreemd dat hij dan ook het hoogste bedrag neemt bij kaartje nummer 2 en daar gewoon mee binnenkomt?

Omdat -350 wel heel zwaar zou doorwegen in vergelijking met wat de anderen maar uit de pot spelen.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #112 Gepost op: 12-02-2019, 00:06:42 »
Ja, ik zoek ook maar uitwegen om niet deze tunnel in te moeten duiken  ::rofl::

Het ligt er zo dik bovenop allemaal. Het begon al in aflevering 1 waar hij zich eigenlijk meteen verraadt door eerst zijn hand op te steken, maar het uiteindelijk niet doet bij die stemming. Dan komt hij in de laseropdracht met 25 euro binnen, dan mist hij toevallig de eerste koker in de watervalopdracht. Deze aflevering lijkt hij met voorkennis de kaartjes te nemen in deze opdracht... En dan vergeet ik nog de balkonopdracht... Hoeveel bewijs moeten we nog hebben? Als je alles naast elkaar legt, is het toch een beetje van het goede teveel lijkt me?  ::oink::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #113 Gepost op: 12-02-2019, 00:19:52 »
Ja, ik zoek ook maar uitwegen om niet deze tunnel in te moeten duiken  ::rofl::

Het ligt er zo dik bovenop allemaal. Het begon al in aflevering 1 waar hij zich eigenlijk meteen verraadt door eerst zijn hand op te steken, maar het uiteindelijk niet doet bij die stemming. Dan komt hij in de laseropdracht met 25 euro binnen, dan mist hij toevallig de eerste koker in de watervalopdracht. Deze aflevering lijkt hij met voorkennis de kaartjes te nemen in deze opdracht... En dan vergeet ik nog de balkonopdracht... Hoeveel bewijs moeten we nog hebben? Als je alles naast elkaar legt, is het toch een beetje van het goede teveel lijkt me?  ::oink::

Het stoort me ook dat het sinds deze aflevering zo obvious naar voren komt. Dat is niet gebruikelijk in WIDM. Anderzijds is het wekelijks ook weer wegstrepen wie ik dan wel een degelijke Mol zou vinden en dan schrap ik tot ik toch bij Rick Paul uitkom.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #114 Gepost op: 12-02-2019, 00:22:01 »
Ik zie het ze wel doen na Jan.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #115 Gepost op: 12-02-2019, 00:26:47 »
Ik zie het ze wel doen na Jan.

Jan vond ik niet per se onverdacht in beeld gebracht, want zijn medekandidaten hadden het ook niet door.

Nu zit je met een RP die gewoon MOL op zijn voorhoofd heeft staan en door iedereen verdacht wordt. Beetje een anticlimax toch.. dus ik geloof/hoop dat hij het niet is  ::hypocriet::

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #116 Gepost op: 12-02-2019, 01:08:47 »
Me too.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #117 Gepost op: 12-02-2019, 01:22:10 »
Ja, ik zoek ook maar uitwegen om niet deze tunnel in te moeten duiken  ::rofl::

Het ligt er zo dik bovenop allemaal. Het begon al in aflevering 1 waar hij zich eigenlijk meteen verraadt door eerst zijn hand op te steken, maar het uiteindelijk niet doet bij die stemming. Dan komt hij in de laseropdracht met 25 euro binnen, dan mist hij toevallig de eerste koker in de watervalopdracht. Deze aflevering lijkt hij met voorkennis de kaartjes te nemen in deze opdracht... En dan vergeet ik nog de balkonopdracht... Hoeveel bewijs moeten we nog hebben? Als je alles naast elkaar legt, is het toch een beetje van het goede teveel lijkt me?  ::oink::
Ik denk dat wij gewoon te goed zijn. De gemiddelde kijker op de bank, die ziet Merel ontzettend veel onhandige dingen doen, ziet Jamie en Niels die maar 19 vierkanten zien in een figuur waar er 40 in zitten en zo kan ik nog wel een poosje doorgaan. Die moeten wel de Mol zijn. Of Niels die een joker steelt. Nou dat is pas een mollestreek!
En bij het abseilen kun je toch ook gewoon even uitglijden, weet je niet hoe glad die stenen zijn. Kijk maar naar Robčrt die liep bijna een hersenschudding op.
Merel was tot voor kort toch zo'n beetje de hoofdverdachte, terwijl ik haar al na aflevering 1 van mijn mollijstje had geschrapt.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2019, 01:25:11 door MartinJ »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #118 Gepost op: 12-02-2019, 03:20:09 »
Rick Paul wordt ook in de app het meest verdacht, met 24% tegenover 19% van Jamie en Niels op een gedeelde tweede plek.
Als RP de mol is, dan is het ook voor de niet-molloten duidelijk in beeld gebracht in de laatste twee afleveringen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #119 Gepost op: 12-02-2019, 05:42:06 »
Negen tien honderd. Ik zeg niks.
:-X

Ja dat is het!! Links/Rechts. Oftwel 19/100.
De mol van seizoen 19 haalt 100 euro op.