Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts  (gelezen 39228 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #40 Gepost op: 10-02-2019, 10:56:58 »
Omdat het er totaal niet uit maakt wat je binnen haalt in ronde 1, als je maar zorgt dat er aan het einde van de spel meer geld uit de pot gaat dan er in.

Er is geen geld verdiend bij deze opdracht. Ze moesten 100 euro terug geven uit de pot.
Toch vind ik dat een goede mol nog veel meer geld uit de pot haalt. -100 of -1000 is nogal een verschil. +25 of +250 ook.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #41 Gepost op: 10-02-2019, 11:00:27 »
Eens MolE13! Dus kijkend naar deze opdracht vind ik RP, Niels en Sarah het meest verdacht. Ik wil nl wel erin blijven geloven dat een mol geld uit de pot haalt. Helemaal in aflevering 6 mogen we een trend zien hierin vind ik...
Meer L

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #42 Gepost op: 10-02-2019, 11:33:39 »
Jamie+100-50+50
Sinan+50+50+100
Merel+250-50+200
Rick Paul-250+100-150
Niels-100-50-150
Sarah-100-50-150

Sinan absoluut niet verdacht hier: waarom zou je twee keer 50 pakken? Merel brengt ook onnodig veel geld binnen, waarom zou je de meest waardevolle envelop pakken en dan binnenkomen? Rick Paul pakt twee keer de meest waardevolle.

Wel gek: dit is geen 1900 euro in totaal, en tweede ronde is veel minder waard. Heb ik verkeerd geteld?

Ik denk dat het vrij aannemelijk is dat de mol, als deze geld heeft binnengehaald, terwijl niemand keek geld heeft weggegooid aangezien dat goed mogelijk was nu iedereen alleen door het dorp reed.
Dit maakt Merel onmols hier, want waarom zou je als mol met 250 euro binnenkomen en met 50 euro niet? Ze had op z'n minst iets van die 250 euro nog kunnen weggooien... Als de rest verder ook veel geld had binnengehaald die ronde, zou zij als mol weinig controle hebben over hoe veel er uiteindelijk in de pot zou komen aangezien ze in ronde 2 zelf nog maar 50 euro uit de pot kon halen.. en ronde 1 lijkt mij hier toch het belangrijkst om te mollen, aangezien daarin veel meer geld verdiend kon worden.. zij is verreweg de meest onmolse hier... snap niet dat mensen haar nog verdenken. Ook Sinan is onmols hier.


Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #43 Gepost op: 10-02-2019, 11:44:59 »
Ik weet niet of dit al genoemd is: Er was € 1.500 te verdienen.

Binnen gebracht: € 550.
Niet binnen gebracht: € 650.
Totaal: € 1.200.

Waar is de overige 300 euro gebleven?!

Opvallend is wel dat er in iedere envelop maar 1 briefje zat. Het lijkt me niet waarschijnlijk dat de mol precies de twee enveloppen had waarin de productie meerdere briefjes had gestopt, zodat de mol deze kon verduisteren. Ik ben in ieder geval geen fan van hulp van de productie voor dit soort acties.

Daarnaast bestaan briefjes van 300 euro helemaal niet. Dat zou haast betekenen dat er gesjoemeld moeten zijn met zowel de 1 als de 2. In dat geval zou de mol beide keren Rik moeten vinden, zodat er minder geld in de pot gaat. Als de mol Rik een keer niet wist te vinden en als de mol dan geld uit de envelop gehaald had, dan zou de mol juist minder geld uit de pot halen.

Er zijn dus voor mij eigenlijk een paar opties:

1. De mol heeft Rik beide keren gefinisht, met minder geld in zijn enveloppen. In dat geval heeft de mol sowieso geld verdiend bij deze opdracht.
2. De mol heeft Rik 1 keer gevonden, met minder geld in beide enveloppen. In dat geval zal de molactie van het verduisteren ongeveer niets opgeleverd hebben (uitgaande van hetzelfde verduisterde bedrag uit beide enveloppen).
3. De mol heeft Rik niet gevonden, met minder geld in beide enveloppen. In dat geval heeft de verduistering er voor gezorgd dat de mol minder geld uit de pot heeft gehaald dan voor hem mogelijk was.

In geen van de drie acties zie ik een echte mollenstreek waarbij er geld uit de pot gaat.

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #44 Gepost op: 10-02-2019, 11:45:20 »
Ja bij mij kan het er ook niet in dat Merel de mol zou zijn.
Als ze nu het geld omgewisseld had en daardoor +25 binnen gebracht had en -250 dan was het een leuke mol-actie geweest.

Dat ze snel op die 2 enveloppen dook is dus een kandidaten-actie van een kandidaat die zich verdacht wilde maken.


Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #45 Gepost op: 10-02-2019, 11:48:58 »
Dat ze snel op die 2 enveloppen dook is dus een kandidaten-actie van een kandidaat die zich verdacht wilde maken.
Of om te voorkomen dat de mol vrije keuze had uit alle enveloppen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #46 Gepost op: 10-02-2019, 11:57:22 »
Ik weet niet of dit al genoemd is: Er was € 1.500 te verdienen.

Waar in de uitzending wordt dit genoemd?

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #47 Gepost op: 10-02-2019, 11:58:12 »
Of om te voorkomen dat de mol vrije keuze had uit alle enveloppen.
ja dat kan ook.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #48 Gepost op: 10-02-2019, 12:08:49 »
Waar in de uitzending wordt dit genoemd?

1500 Nergens. Er stond dat er 1900 euro te verdienen was op de site. Dat is een pagina hiervoor al besproken.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #49 Gepost op: 10-02-2019, 12:12:13 »
1500 Nergens. Er stond dat er 1900 euro te verdienen was op de site. Dat is een pagina hiervoor al besproken.

Waar dan?

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/linksrechts/

Hier staat het normaal.. maar hier staat niks.


Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #50 Gepost op: 10-02-2019, 12:14:22 »
Zoals Annemarie gister al zei in Moltalk haalt een mol soms wel geld binnen. Jan had vorig jaar bijna het meeste geld binnen gebracht. Dus alles kan in principe nog.
Daarnaast al die follow the money schemas zijn anders. Het is maar hoe je het bekijkt.
Merel en Sarah komen idd bij de meeste vrij hoog uit.
Als ik naar mijn schema kijk zouden dan alleen jamie en Sinan overblijven want die hebben verreweg het minste binnengebracht naar mijn idee.
En jamie staat dan zelfs zwaar in de min. Maar die wordt door sommige weer afgeschreven omdat hij 250 in de wachtkamer pakte. Sinan wordt weer afgeschreven omdat hij in de laatste afl geld heeft gepakt.
Ik zelf vind Niels en RP juist weer minder verdacht omdat die perongeluk geld verdiende in de fietsopdracht.
Er valt voor iedereen wel wat te zeggen.
Wat we iig met zekerheid kunnen zeggen is dat de mol altijd wel ergens geld verdiend.
En dat er bij deze opdracht onder aan de streep door niemand geld is verdiend.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 12:18:10 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #51 Gepost op: 10-02-2019, 12:15:10 »
Waar dan?

https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/player/video/linksrechts/

Hier staat het normaal.. maar hier staat niks.

0:53 in het filmpje op die site.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #52 Gepost op: 10-02-2019, 12:16:53 »
Max 1900 in beeld vlak voor het verdelen van de enveloppen.


Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #53 Gepost op: 10-02-2019, 12:20:25 »
Ja er staat max 1900 maar als je mijn schema bekijkt op de vorige paginas dan zat er 1200 in de enveloppen.
Maar iedereen lijkt wel een biljet te hebben gehad.

Je zou kunnen speculeren dat er geld is weggegooit.
Dat het een foutje is in de titel
Of dat Sarah van het potgeld briefjes heeft verwisseld. Maar ook dat wordt lastig als je 700 euro te kort komt. (En de briefjes in het spel 50,100 en 250 zijn)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 12:22:47 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #54 Gepost op: 10-02-2019, 12:21:02 »
Er ontbreekt dus 700 euro.

We hebben in nummer 1:

250
250
100
100
100
50

Totaal: 850

We hebben in nummer 2:

100
50
50
50
50
50

Totaal: 350

Er zou dus 100 euro ontbreken bij de nummers 1 en 600 euro bij de nummers 2 er vanuit gaande dat je evenveel kon verdienen iedere ronde, maar hoe of wat is onmogelijk te achterhalen. Er klopt gewoon iets niet

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #55 Gepost op: 10-02-2019, 12:23:45 »

Of heeft er iemand geld uit een envelop gehaald?

<knip>
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 13:49:44 door Daisy, Reden: citaat ingekort tbv leesbaarheid forum »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #56 Gepost op: 10-02-2019, 12:25:44 »
Ja er staat max 1900 maar als je mijn schema bekijkt op de vorige paginas dan zat er 1200 in de enveloppen.
Maar iedereen lijkt wel een biljet te hebben gehad.

Je zou kunnen speculeren dat er geld is weggegooit.
Dat het een foutje is in de titel
Of dat Sarah van het potgeld briefjes heeft verwisseld. Maar ook dat wordt lastig als je 700 euro te kort komt.

Het is inderdaad een veel te gek bedrag. Doet me denken aan de laseropdracht waar we 3500 euro als maximumbedrag krijgen, maar dat ook dat eigenlijk niet duidelijk wordt uit de opdracht zelf (en zelfs zorgt voor een hoop aannames op basis van die info).

Ik kan in ieder geval niets logisch bedenken waarom er 1900 euro als maximum bedrag zou zijn. Wel opvallend dat het 1900 euro is in seizoen 19. Mogelijk een hint?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #57 Gepost op: 10-02-2019, 12:36:53 »
Zoals ik hiervoor al zei klopt het max bedrag €1900 volgens mij wel. Degenen met links / rechts konden hun bedrag verdubbelen. Hiermee is 2x €250 en 2x €100 extra te verdienen. En wel hierom.

Hebben jullie er al aan gedacht dat je met de "verkeersregel" links / rechts al heel goed na moet denken welke straat je als eerste inrijdt? Neem je de verkeerde straat dan ga je Rik nooit kunnen bereiken. Laat dit eerst even goed op je inwerken.

De straten staan allemaal loodrecht op elkaar, zoals je dit in de meeste Amerikaanse steden in de binnenstad ziet.
Trek in je hoofd even de straat die je als eerste inrijdt oneindig ver door. Als Rik zich aan de rechterzijde van deze lijn zich bevindt, dan kun je nooit bij hem komen als je steeds links en dan weer rechtsaf moet. Je kunt deze lijn namelijk nooit meer kruisen!
Met alleen rechtsaf of alleen maar linksaf heb je dat probleem niet, want 3 keer rechtsaf is ook linksaf!

Dan is het dus ook niet meer dan logisch dat er met de verkeersregel links / rechts 2 keer zoveel te verdienen valt. Dat Rik dat niet verteld heeft van tevoren is ook niet zo verwonderlijk.

De hele opdracht is eigenlijk steeds een verrassing.
Het begint al dat Rik zegt dat ze 2 enveloppen moeten nemen per persoon. Hij gaat naar een andere locatie en ze moeten hem zien te vinden. Hij zegt letterlijk: zijn jullie binnen die tijd bij mij dan gaat de inhoud van die enveloppen in de pot". Hij vertelt er niet bij dat er dan maar één van de twee enveloppen in de pot gaat (of eruit). Nou denk je dan, appeltje eitje, enveloppen naar Rik brengen en klaar.

Dan komt even later de verrassing dat er ook nog verkeersregels zijn.

Op het moment dat de tijd om is komt de tweede verrassing. Kandidaten de tijd is om. Zet je tuk tuk stil en wacht op de volgende boodschap.

Even later krijgen ze te horen dat Rik weer naar een andere locatie gaat en dat ze hem weer moeten vinden (tweede ronde). Hij zegt niets over de verkeersregels. Gelden die nog steeds? Weer een onduidelijkheid.

Ook nu zou het bedrag voor de links / rechts rijders verdubbeld worden. Dit is niet alleen logisch, maar anders kom je ook niet aan de max €1900.

Maar wacht eens even. Rick Paul had als tweede envelop €100. Waarom is dat bedrag niet verdubbeld?
Persoonlijk denk ik dat het bedrag alleen zou zijn verdubbeld als je (legaal) gestart zou zijn vanaf de eindlocatie van de eerste ronde. Misschien ook wel als je de instructie van Rik had opgevolgd en onmiddellijk was gestopt op zijn teken. Waarom heeft Rick Paul dan zogenaamd de instructie van Rik niet gehoord en is hij niet gestopt?

Rick Paul was voor mij al voor 90% de Mol. Dit is nu 100% geworden. Zeker ook omdat Niels zegt dat Rick Paul heeft gezegd: ik ben niet in heel veel dingen goed, maar in kaartlezen ben ik een koning. De koning laat hier dan wel zijn onderdanen behoorlijk in de steek.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 12:40:58 door MartinJ »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #58 Gepost op: 10-02-2019, 13:00:05 »
Jij leeft echt in je eigen droomwereld denk ik  ::rofl::

250 + 100 + 100 + 50 = 500 en geen 700 beste Martin of indien je er van uitgaat dat die 2 toevallig het maximumbedrag hebben: 250 + 250 + 100 + 50 = 650
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 13:02:43 door Convans »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #59 Gepost op: 10-02-2019, 13:08:55 »
@MartinJ
Bij verdubbeling viel er 250+100+250+100 is 700 euro extra te verdienen maximaal, dus je berekening klopt, alleen hoe kom je er bij dát er bedragen te verdubbelen, Niels zegt immers die van mij telt niet en niet ...telt dubbel. O ik lees dat het een aanname is.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 13:12:49 door foxhunter »