Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts  (gelezen 39225 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2019, 23:21:32 »
Ik had flashbacks naar seizoen 5 dat ze Yvon en Lottie moesten vinden en alleen rechts of links mochten ;D. Was één van mijn favoriete opdrachten dus leuk ze dat hier weer in hebben verwerkt ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2019, 23:31:41 »
In principe kan je als mol ook anders tegen deze opdracht aan kijken.

Als je weet wat er binnen is  gebracht hoef je er in ronde 2 alleen maar voor te zorgen dat er meer uit blijft dan wat er is ingekomen. Dat kan een simpele op het laatste moment wel of niet binnen komen zijn. Mits je zoveel info kan krijgen als mol zijnde. Blijft natuurlijk lastig tijdens opdrachten.

Maar als je als mol die info wel krijgt en je weet dat het minste 50 euro is in de enveloppen dan kan bv de Jamie Merel actie ook nog verdacht zijn. Ze zijn samen en als mol weet je dat dat minimaal -100 is (genoeg om geld uit de pot te houden) en met beetje geluk meer.

Zegt Merel ook niet iets van ik heb tenminste nog 200 euro verdiend?  Ja zo kan je het ook brengen terwijl er eigenlijk 100 euro uit is gegaan voor de pot. 😜
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 23:38:23 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2019, 23:39:18 »
Jamie+100-50+50
Sinan+50+50+100
Merel+250-50+200
Rick Paul-250+100-150
Niels-100-50-150
Sarah-100-50-150

Sinan absoluut niet verdacht hier: waarom zou je twee keer 50 pakken? Merel brengt ook onnodig veel geld binnen, waarom zou je de meest waardevolle envelop pakken en dan binnenkomen? Rick Paul pakt twee keer de meest waardevolle.

Wel gek: dit is geen 1900 euro in totaal, en tweede ronde is veel minder waard. Heb ik verkeerd geteld?
Nee je hebt niet fout geteld. Maar ik hoor Niels bij de laatste +envelop zeggen: die van mij telt dus dubbel. Logische conclusie: bij de moeilijkste handicap (links / rechts) werd het (+)bedrag blijkbaar verdubbeld.
Klopt ook helemaal want bij de eerste serie waren er 2 van €250 euro. Dus kun je hier €500 extra verdienen. Bij de tweede serie waren er blijkbaar 2 van €100 die verdubbeld konden worden. Dan heb je €700 extra. Zoiets ongeveer. Zou het anders helemaal moeten uitpluizen, wie wat had en wat dubbel is geteld.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2019, 23:40:57 »
Niels had toch geen plus envelop? Bedoel je niet dat hij juist zegt ow die van mij telt dus niet?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2019, 23:51:21 »
Niels had toch geen plus envelop? Bedoel je niet dat hij juist zegt ow die van mij telt dus niet?
Klopt. Maar ik ben eruit. Er waren 2 enveloppen van 250 en een aantal van 100. Er waren 2 kandidaten met links / rechts is moeilijkste route. Als je deze dubbel telt en deze kandidaten pakken toevallig 2 x 250 en 2 x 100 dan krijg je 700 extra. Geen speld tussen te krijgen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2019, 23:51:31 »
Ik had flashbacks naar seizoen 5 dat ze Yvon en Lottie moesten vinden en alleen rechts of links mochten ;D. Was één van mijn favoriete opdrachten dus leuk ze dat hier weer in hebben verwerkt ::bravo::
Haha je was niet de enige :P Leuke opdracht  ::ok::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #26 Gepost op: 9-02-2019, 23:53:59 »
Klopt. Maar ik ben eruit. Er waren 2 enveloppen van 250 en een aantal van 100. Er waren 2 kandidaten met links / rechts is moeilijkste route. Als je deze dubbel telt en deze kandidaten pakken toevallig 2 x 250 en 2 x 100 dan krijg je 700 extra. Geen speld tussen te krijgen.

Deze redenering houdt werkelijk geen steek  ::rofl::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #27 Gepost op: 9-02-2019, 23:57:49 »
Klopt. Maar ik ben eruit. Er waren 2 enveloppen van 250 en een aantal van 100. Er waren 2 kandidaten met links / rechts is moeilijkste route. Als je deze dubbel telt en deze kandidaten pakken toevallig 2 x 250 en 2 x 100 dan krijg je 700 extra. Geen speld tussen te krijgen.

Maar ze weten toch niet welke kandidaten welke envelop pakken dus dan is het toch niet vantevoren te bepalen dat dat op 1900 uitkwam?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2019, 00:39:13 »
Maar ze weten toch niet welke kandidaten welke envelop pakken dus dan is het toch niet vantevoren te bepalen dat dat op 1900 uitkwam?
Het maximum bedrag is altijd een bedrag dat theoretisch gehaald kan worden. Dan moet je dus van het meest gunstige scenario uitgaan. Is dit dan ze vreemd?

En dan nog iets. Hier is al genoemd dat Rick Paul 2x het hoogste bedrag pakt (250 bij de eerste ronde en 100 bij de tweede). Kijk nu eens naar een screenshot hoe hij met één envelop al tussen zijn vingers geklemd, er met dezelfde hand nog snel een tweede uitpikt. De Mol weet waar de enveloppen met het meeste geld zitten...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2019, 00:48:23 »
Er komt voor mij persoonlijk nergens naar voren dat de bedragen van de links/rechters verdubbeld zouden worden. Als dat zo was vind ik dit toch wel belangrijke info die de programma makers wel hadden gedeeld. Ik denk eerlijk gezegd dat het meer voor de hand ligt dat er een foutje gemaakt is op de site.
Volgens mij noemt Rik het geld bedrag ook niet tijdens de uitleg van de opdracht toch? Dus kan best gewoon 1200 euro zijn geweest.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2019, 01:22:30 »

Kijk nu eens naar een screenshot hoe hij met één envelop al tussen zijn vingers geklemd, er met dezelfde hand nog snel een tweede uitpikt. De Mol weet waar de enveloppen met het meeste geld zitten...

Klopt... dus waarom pakt hij dan als eerste de stadskaart terwijl de anderen al enveloppen aan t graaien waren?

Omdat hij de mol niet is. Aan deze kleine dingetjes kan je dat goed zien

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #31 Gepost op: 10-02-2019, 01:31:10 »
Naar mijn gevoel was er ook maar eentje die vrij snel op de enveloppen dook en dat was Merel. Maar vraag me af of de enveloppen iets uitmaakte in deze opdracht. Ze waren lastig te onhouden allemaal zelfde cijfer. En in principe kon de mol ook gewoon aan het einde zorgen dat er meer geld uit ging dan wat er in was gegaan.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #32 Gepost op: 10-02-2019, 01:39:12 »
Weet niet of iemand anders het al gedeeld had, maar heb de kaart die ze kregen op internet gevonden. Alleen zonder alle pijlen in verschillende kleuren. Snapte de kleuren van de pijlen nog niet maar staan op de normale kaart dus niet op.

EDIT: de website die op de plattegrond staat vernoemd, links onderin, bestaat niet als ik hem opzoek, vreemd
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 01:55:04 door Enermol »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #33 Gepost op: 10-02-2019, 02:25:01 »
Wie greep er heel gericht naar een envelop? De mol zal vast wel weten in welke enveloppen het meeste geld zit en ik zag een hand gericht graaien, maar heb niet gezien van wie die hand was.
Merel pakt als 1e de bovenste envelop van de stapel met nr  "1" (25.33u.) en zeer gericht juist de onderste van de stapel met  "2" (25.36u.).
Meest gericht m.i.
Omnia vincit amor

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #34 Gepost op: 10-02-2019, 08:25:32 »
Die pijlen op de kaart is het de door WIDM als complicerende factor toegevoegde eenrichtingsverkeer volgens mij.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #35 Gepost op: 10-02-2019, 09:03:44 »
Als er geld uit enveloppes is gehaald, dan moeten we kijken naar de kandidaten die 50 binnenbrengen. Dat kan afstammen van 250.


Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #36 Gepost op: 10-02-2019, 09:21:26 »
Links-rechts is een vreselijke combinatie. Als je verkeerd start kom je nergens. Maar: er is een straatje aan het eind dat rondloopt en je weer goed kan neerzetten. Een soort keerlus.
Ook het plein was volgens mij een weg die doorliep in de rondte, die kun je dus gebruiken om weer op het goede pad te komen.
Alle deelnemers konden bij Rik komen, ik vond zelf links-rechts de lastigste. Daar moet je echt even op kraken.
De juiste afslag nemen, dát is de kunst.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #37 Gepost op: 10-02-2019, 09:27:20 »
Weet niet of iemand anders het al gedeeld had, maar heb de kaart die ze kregen op internet gevonden. Alleen zonder alle pijlen in verschillende kleuren. Snapte de kleuren van de pijlen nog niet maar staan op de normale kaart dus niet op.

EDIT: de website die op de plattegrond staat vernoemd, links onderin, bestaat niet als ik hem opzoek, vreemd

Dat was de website van de uitgeverij van deze kaarten. Waarschijnlijk bestaat het niet meer.
Ik heb trouwens wel de ontwerper van deze platte grond gevonden https://karolinarosas.com/mapa-de-bolsillo/
Maar, daar kun je verder niet uit halen.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #38 Gepost op: 10-02-2019, 09:33:19 »
Naar mijn gevoel was er ook maar eentje die vrij snel op de enveloppen dook en dat was Merel. Maar vraag me af of de enveloppen iets uitmaakte in deze opdracht. Ze waren lastig te onhouden allemaal zelfde cijfer. En in principe kon de mol ook gewoon aan het einde zorgen dat er meer geld uit ging dan wat er in was gegaan.
Maar waarom zou mol Merel dan juist de +250 kiezen èn binnenbrengen?




Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Links / Rechts
« Reactie #39 Gepost op: 10-02-2019, 10:54:19 »
Omdat het er totaal niet uit maakt wat je binnen haalt in ronde 1, als je maar zorgt dat er aan het einde van de spel meer geld uit de pot gaat dan er in.

Er is geen geld verdiend bij deze opdracht. Ze moesten 100 euro terug geven uit de pot.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy