Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten  (gelezen 23286 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #40 Gepost op: 17-02-2019, 22:45:21 »
Is dit dan DE hint van dit seizoen?

Sinan droeg als enige GELE LAARZEN

..en gele laarzen vind je ook in het plaatsje MOL in Belgie!!

Zie foto's hieronder.
 ::oink:: ::oink::

« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 20:54:14 door mastermol »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #41 Gepost op: 17-02-2019, 22:52:07 »
Ik ga nu toch weer twijfelen hoor.. waarom zijn de mensen op dit forum zo heilig ervan overtuigd dat het Merel is?  ::rofl::
Dat wat Sarah deed is inderdaad mega raar en duidt op voorkennis. Het zal toch niet?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #42 Gepost op: 17-02-2019, 23:28:46 »
Hieronder drie afbeeldingen met de bananenleveringen die we achtereenvolgens zien.

Ik denk eigenlijk dat we niet alles gezien hebben in de uitzending:
- RP zegt aan het einde van de opdracht: "Mijn station is bijna leeg. Je hoeft alleen nog maar één groene mee te nemen en dan is dit station klaar." We zien alleen 5 levering van 5 oranje en 1 blauwe vertrekken vanaf het gele station.
- We zien meerdere beelden van Rick Paul met een treintje met gele trossen. Als hij deze met Sarah ophangt lijkt er ook een blauwe bij te hangen? Soms lijkt hij te lopen met 3 trossen, soms met 4?
- Jamie en Niels komen bij Sinan gele trossen ophalen, maar krijgen oranje mee. Is geel al weggebracht?
- Waar komen de 6de en 7de oranje tros vandaan?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #43 Gepost op: 18-02-2019, 00:26:58 »
Sinan laat zien hoe simpel het is om te mollen. Ze komen aan bij het gele eindstation. Sinan neemt het woord en zegt er zij best veel gele en groene ook (5). We gaan eerst groen doen. Niels en Jamie gaan op pad met 5 groenen. Sinan zal de 2 oranje trossen ondertussen wel ontdaan hebben van het geld. En toen was ie al klaar. Om aan het eind van de opdracht het geld niet te vinden is te riskant. Sinan is nu voor mij de mol, ook vanwege het voelen aan de enveloppe met het geld.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #44 Gepost op: 18-02-2019, 12:12:09 »
Als Mol ga je dan toch niet op het eind 1000€ in de tros vinden ?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #45 Gepost op: 18-02-2019, 12:30:01 »
Is dit dan DE hint van dit seizoen?

Sinan droeg als enige GELE LAARZEN

..en gele laarzen vind je ook in het plaatsje MOL in Belgie!!

Zie foto's hieronder.
 ::oink:: ::oink::

Dit is een leuke! ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #46 Gepost op: 18-02-2019, 12:44:53 »
Sinan laat zien hoe simpel het is om te mollen. Ze komen aan bij het gele eindstation. Sinan neemt het woord en zegt er zij best veel gele en groene ook (5). We gaan eerst groen doen. Niels en Jamie gaan op pad met 5 groenen.

Ik hoor hier toch iets anders.
Sinan: "Er liggen best veel gele, zie je?".
Niels: "Veel groenen ook."
Jamie: "We moeten eerst groen doen".

Dus Sinan leidt de aandacht naar de gele, maar Niels en Jamie hadden al bedacht dat groen eerst moet. Sinan gaat daar makkelijk in mee, maar Niels is minstens zo mols hier. Beiden reppen met geen woord over oranje.

EDIT: Wat wel opvalt, is dat er bij Sinan blijkbaar een overschot is aan geel en groen, zodat oranje al meteen out of the question is. De zakken waren wellicht niet evenredig verdeelt (heeft iemand een idee?), maar het zou ook kunnen dat hij er gewoon een paar verstopt heeft.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 12:59:34 door Newbie2 »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #47 Gepost op: 18-02-2019, 13:26:58 »
Haha  :D Sinan die voor de opdracht uit even snel wat oranje trossen terug in de boom hangt  ::jaja:: #watgaatsinandoen  ::ohno::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #48 Gepost op: 18-02-2019, 13:49:52 »
Ik hoor hier toch iets anders.
Sinan: "Er liggen best veel gele, zie je?".
Niels: "Veel groenen ook."
Jamie: "We moeten eerst groen doen".

Dus Sinan leidt de aandacht naar de gele, maar Niels en Jamie hadden al bedacht dat groen eerst moet. Sinan gaat daar makkelijk in mee, maar Niels is minstens zo mols hier. Beiden reppen met geen woord over oranje.

EDIT: Wat wel opvalt, is dat er bij Sinan blijkbaar een overschot is aan geel en groen, zodat oranje al meteen out of the question is. De zakken waren wellicht niet evenredig verdeelt (heeft iemand een idee?), maar het zou ook kunnen dat hij er gewoon een paar verstopt heeft.
Zo ver ik weet is het niet gelijk verdeeld, want Jamie en Niels vertrekken in eerste instantie met 5 groene naar Merel en start elk station met 12 trossen. Het station van Sinan (blauw) zou best wel eens met 2 oranje trossen hebben kunnen starten. Deze worden later gehangen aan de gele trein die Niel en Jamie ophalen bij Merel.
Het negeren van de oranje kan inderdaad een mollenstreek zijn, maar als je als kandidaat nog niet weet dat het puur om de oranje trossen gaat, dan focus je op de trossen waarvan er het meeste zijn.

Er is een reden dat Jamie waarschijnlijk eerst groen wil doen. Dit station zijn ze langs gelopen. Ze weten nog niet hoe ver oranje en geel zijn.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #49 Gepost op: 18-02-2019, 15:28:45 »
Je hebt gelijk. Er wordt niet vermeld dat alle stations met 12 trossen beginnen, wel zegt Rik op het eind dat er 12 oranje trossen in het spel waren. Dan is het inderdaad aannemelijk dat er ook van elke andere kleur 12 waren. Bovendien zie ik nu dat Sinan, Jamie en Niels tegelijk komen aanlopen bij station blauw, dus het lijkt erop dat Sinan daar tot dan toe niet even alleen was. Als bij hem de verdeling 5-5-2 was en hij de 2 oranje trossen dan later zelf nog komt nabrengen, dan is dat toch echt onmols.

Wel alleen bij hun station begonnen Merel en Sarah. Sarah staat op oranje m.i. op het minst strategische station, aangezien oranje op haar afkomt: bij haar liggen alleen de andere 3 kleuren. Wat ze als mol m.i. het beste zou kunnen doen is een druk verkeer opstarten met die kleuren, zodat oranje haar moeilijker kan bereiken. Maar dat doet ze niet, ze loopt gewoon weg zonder die zakken in het spel te brengen. Dat ze als de 2 oranje zakken (waarschijnlijk van Sinan) haar en Merel halverwege bereiken eerst voor groen wil gaan is logisch, aangezien de trein al vol mee hing met groen.
Merel brengt wel dadelijk wat verkeer op gang. Bij haar is er een zak bij zonder lintje (eraf gevallen? ;)). Ze begint met het opladen van geel.

Mijn conclusie is dat ik Sinan en Sarah in deze opdracht toch wel erg kandidaats vind: Sinan die de oranje zakken komt nabrengen, en Sarah die verzuimt om de andere kleuren in omloop te brengen. Merel doet dat, als zij de mol is, hier toch een stuk beter.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #50 Gepost op: 18-02-2019, 15:51:58 »
[quote author=Newbie2 link=topic=67317.msg2178541#msg2178541 date=1550500125

Mijn conclusie is dat ik Sinan in deze opdracht toch wel erg kandidaats vind: Sinan die de oranje zakken komt nabrengen,
[/quote]

Ik vind iedereen die oranje zakken hanteert mols bezig, want zij zijn in potentie ook in de gelegenheid geld eruit te ontvreemden. En als je het vervolgens komt nabrengen komt dat weer wel kandidaats over, precies wat je als mol zou willen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #51 Gepost op: 18-02-2019, 16:19:44 »
Ik vind iedereen die oranje zakken hanteert mols bezig, want zij zijn in potentie ook in de gelegenheid geld eruit te ontvreemden. En als je het vervolgens komt nabrengen komt dat weer wel kandidaats over, precies wat je als mol zou willen.

Jawel, maar toch kwamen 2 van de 3 kokertjes aan met geld, terwijl er maar 7 van de 12 oranje trossen zijn binnengebracht. Kan natuurlijk zijn dat ook de 3e "geplunderde" tros bij de 7 zat (er werd gesuggereerd dat het kokertje nog ergens hing), maar de kans is niet zo groot lijkt me. Maar je hebt gelijk: ook niet uit te sluiten dan Sinan een geplunderde zak nabracht.
Ik zou als mol denk ik in elk geval zeker zorgen voor veel andere kleuren in omloop. En dan is de keuze voor geel van Merel ook weer molser dan blauw, aangezien station geel vanaf haar positie op weg is naar station oranje en je dus met je gele treintje handig de lijn bezet houdt.

EDIT: Als RP 5x oranje had, en Sinan 2x, dan had Merel dus ook 5x oranje. Ze heeft in combinatie met het bezet kunnen houden van de lijn richting oranje (dat kon RP niet) dus wel de beste molpositie van alle "stationhouders".
« Laatst bewerkt op: 18-02-2019, 16:31:15 door Newbie2 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2019, 16:29:40 »
Je hebt gelijk. Er wordt niet vermeld dat alle stations met 12 trossen beginnen, wel zegt Rik op het eind dat er 12 oranje trossen in het spel waren. Dan is het inderdaad aannemelijk dat er ook van elke andere kleur 12 waren. Bovendien zie ik nu dat Sinan, Jamie en Niels tegelijk komen aanlopen bij station blauw, dus het lijkt erop dat Sinan daar tot dan toe niet even alleen was. Als bij hem de verdeling 5-5-2 was en hij de 2 oranje trossen dan later zelf nog komt nabrengen, dan is dat toch echt onmols.

Wel alleen bij hun station begonnen Merel en Sarah. Sarah staat op oranje m.i. op het minst strategische station, aangezien oranje op haar afkomt: bij haar liggen alleen de andere 3 kleuren. Wat ze als mol m.i. het beste zou kunnen doen is een druk verkeer opstarten met die kleuren, zodat oranje haar moeilijker kan bereiken. Maar dat doet ze niet, ze loopt gewoon weg zonder die zakken in het spel te brengen. Dat ze als de 2 oranje zakken (waarschijnlijk van Sinan) haar en Merel halverwege bereiken eerst voor groen wil gaan is logisch, aangezien de trein al vol mee hing met groen.
Merel brengt wel dadelijk wat verkeer op gang. Bij haar is er een zak bij zonder lintje (eraf gevallen? ;)). Ze begint met het opladen van geel.

Mijn conclusie is dat ik Sinan en Sarah in deze opdracht toch wel erg kandidaats vind: Sinan die de oranje zakken komt nabrengen, en Sarah die verzuimt om de andere kleuren in omloop te brengen. Merel doet dat, als zij de mol is, hier toch een stuk beter.

Ik vind dit een heel logische redenering en je haalt inderdaad de beste strategie van de mol aan. De vraag die je hier kan stellen is in welke mate de mol voorkennis heeft, want om hier effectief te mollen moet je echt wel heel veel weten. Natuurlijk weet de mol dat enkele de oranje bananen tellen, maar dat is het dan waarschijnlijk ook. Wat nodig is om goed te mollen is een plattegrond en een initiële distributie van de bananen. Ik weet niet of de mol voor deze specifieke opdracht zoveel voorkennis heeft gekregen.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #53 Gepost op: 18-02-2019, 18:45:56 »
Ik vind het jammer dat de bedoeling van de opdracht zo vaag is. De puzzelaars hier vinden het misschien onderdeel van het spel. Dat waardeer ik van de mol op 4 (en minstens zo spannend) waar iedere opdracht wordt toegelicht.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #54 Gepost op: 18-02-2019, 18:48:54 »
Leuke en originele opdracht. De toelichting had inderdaad uitgebreider gekund

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #55 Gepost op: 18-02-2019, 20:02:54 »
Wijs mij er op als het al ergens stond, maar dit viel me op tijdens de uitzending:
Aan het einde van de opdracht zie je Merel langs een boog lopen waarop MOL 6 staat en Merel heeft een helm op met het getal 6....
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #56 Gepost op: 18-02-2019, 20:04:53 »
Citaat van: Jelsir link=topic=67317.msg2178720#msg2178720 I date=1550516574
Wijs mij er op als het al ergens stond, maar dit viel me op tijdens de uitzending:
Aan het einde van de opdracht zie je Merel langs een boog lopen waarop MOL 6 staat en Merel heeft een helm op met het getal 6....
Jaaaaaa Jelsir, dat zag ik dus net ook bij het kijken van de aflevering! I MOLE 6 las ik erin....En met dezelfde rode stift zo lijkt  ::jaja::
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #57 Gepost op: 18-02-2019, 20:05:03 »
Er staat T30L6.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #58 Gepost op: 18-02-2019, 20:12:26 »
Je kan het ook nog interpreteren als:

T(he) Mol 6
Rechts staat ook nog "Final" als in de laatste.
En het shot is in beeld bij seconde 6.

Zoveel toevalligheden! ::zwaai::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Geld oogsten
« Reactie #59 Gepost op: 18-02-2019, 20:16:52 »
Ik zal maar niet zeggen dat op het volgende poortje T31L6 staat en dat Merel eigenlijk de Mil is. ::)