Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien  (gelezen 102456 keer)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #40 Gepost op: 2-03-2019, 23:45:31 »
Het begon inderdaad met Uptown Funk. Ik schreef enkel de nummers op die dienden als overgang tussen twee DJ-sessies.

Dan wordt het gewoon FMOL M he. ;)

EDIT: Shakira is trouwens een anagram voor "Ik, Sarah". Sarah dus toch de Mol. ::rofl::
Hussel dat door elkaar krijgen MOL FM, wie wordt er op radio gedraaid  ::) :P  Niels dus toch de mol ;D

Maar Shakira ik Sarah vind ik nog best grappig gevonden  ::ok:: :P

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #41 Gepost op: 3-03-2019, 00:20:56 »
Sarah gaat helemaal los op "Visions of love" van Mariah Carey. Geestig om te zien btw.
Stuk tekst;

Prayed through the nights
Felt so alone
Suffered through alienation
Carried the weight on my own
Had to be strong
So I believed
And now I know I've succeeded
In finding the place I conceived


Past mooi bij een mol!
Gevonden ergens in de krochten van Facebook, ben bron kwijt, excuus.

 *mijn mol blijft Mol W., Of mol M...  Wat U blieft*

Edit; typo
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 11:39:31 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #42 Gepost op: 3-03-2019, 00:41:04 »
Als Sarah de MOL is, is het heerlijk voor haar om helemaal los te gaan op dit nummer. Ze zingt en danst dan de oplossing.
In mij ogen is dit een hint van de bovenste plank!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #43 Gepost op: 3-03-2019, 00:42:22 »
Als Sarah de MOL is, is het heerlijk voor haar om helemaal los te gaan op dit nummer. Ze zingt en danst dan de oplossing.
In mij ogen is dit een hint van de bovenste plank!

Over welke oplossing heb je het? Het nummer maakte geen deel uit van de nummers waarmee geld verdiend kon worden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #44 Gepost op: 3-03-2019, 02:10:04 »
Dat Niels - met een ramvolle platenkast thuis - zo hard op de knoppen ramt dat de naald verspringt, is dan natuurlijk per ongeluk. :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #45 Gepost op: 3-03-2019, 02:28:03 »
Als Sarah de MOL is, is het heerlijk voor haar om helemaal los te gaan op dit nummer. Ze zingt en danst dan de oplossing.
In mij ogen is dit een hint van de bovenste plank!
Ja hoor, eens! Heb mijn eigen wensmol maar dit zou ik heel erg leuk vinden! Júist een quilty pleasure!  En zo goed kan ze niet eens meezingen als je oplet. Vrees een beetje voor mijn wensmol, dat wel, maar nog 6 dagen te gaan. Maar tophint imho.

*Let's go! Speuren als een malle allen, veel plezier!*
Omnia vincit amor

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #46 Gepost op: 3-03-2019, 09:15:07 »
Merel gele tafel.
Niels blauwe tafel.
Sarah rode tafel.

Hmm...er is vast iemand die daar een hint in ziet?  ;)

Niels staat aan de blauwe tafel, een primaire kleur bij additieve kleurmenging.
Sarah aan de rode tafel, ook een primaire kleur

Maar:

Merel staat aan de enige kleur die wordt gemaakt door het mengen van Rood en Groen!!

Rood + Groen = geel (bij additieve kleurmenging, dus mixen van licht)

En rood en groen lijken door het hele seizoen al extra de aandacht te krijgen gezien de zipline etc, dus zou ook een hint kunnen zijn.

In dat geval zou Sarah met rood toch de verliezer kunnen zijn? En Niels met blauw de winnaar?

Dat Niels - met een ramvolle platenkast thuis - zo hard op de knoppen ramt dat de naald verspringt, is dan natuurlijk per ongeluk. :)

Die vond ik inderdaad ook erg opvallen. Overigens doet Sarah lekker mee met rammen op de startknop, maar van Niels zou je beter verwachten. Sowieso tijdens deze opdracht, want hij snapt hoe een opmaatje werkt, dat de eerste tel van een beat later komt en dat je platen het gemakkelijkst gelijk kan leggen op de eerste tel van een beat.

Ook deden ze steeds alsof ze geen kansen meer hadden de platen gelijk te leggen als die 'af was', maar ze bedienden toch zelf de plaat? Konden ze beide platen niet gewoon terugzetten? Of heb ik dat gemist in de uitleg?
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 09:40:42 door chocomol »

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #47 Gepost op: 3-03-2019, 09:47:32 »
Ook deden ze steeds alsof ze geen kansen meer hadden de platen gelijk te leggen als die 'af was', maar ze bedienden toch zelf de plaat? Konden ze beide platen niet gewoon terugzetten? Of heb ik dat gemist in de uitleg?

Dat vroeg ik me inderdaad ook af
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Mollende_Moller

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #48 Gepost op: 3-03-2019, 09:48:05 »
Niels staat aan de blauwe tafel, een primaire kleur bij additieve kleurmenging.
Sarah aan de rode tafel, ook een primaire kleur

Maar:

Merel staat aan de enige kleur die wordt gemaakt door het mengen van Rood en Groen!!

Rood + Groen = geel (bij additieve kleurmenging, dus mixen van licht)

En rood en groen lijken door het hele seizoen al extra de aandacht te krijgen gezien de zipline etc, dus zou ook een hint kunnen zijn.

In dat geval zou Sarah met rood toch de verliezer kunnen zijn? En Niels met blauw de winnaar?

Deze opdracht is voor het maken van de finaletest gespeeld. Toen wisten de makers nog niet wie er ging winnen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #49 Gepost op: 3-03-2019, 09:48:46 »
dat zal in het stukje uitleg hebben gezeten wat off camera was. Dat ze maar 1x mochten starten en vervolgens alleen langzaam en sneller mochten zetten, maar niet terug mochten gaan in de plaat. Lijkt me ook wel logisch want anders kunnen ze tot in het oneindige doorgaan en proberen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #50 Gepost op: 3-03-2019, 10:00:47 »
Deze opdracht is voor het maken van de finaletest gespeeld. Toen wisten de makers nog niet wie er ging winnen.

Oh ja, dat is ook wel weer zo. Tenzij tijdens de laatste afleveringen Sarah en Niels al zover uit elkaar lagen kwa goede antwoorden  (wat ik verwacht, want volgens mij zit Sarah al afleveringen op Merel en Niels niet) en de productie gemakkelijk het 'risico' kon nemen, wat je achteraf toch niet hoeft te zeggen als het niet uitkomt. Maar wat geel betreft blijf ik het toch wel een kanshebber vinden en zou ik die niet eens zo ver gezocht vinden.

dat zal in het stukje uitleg hebben gezeten wat off camera was. Dat ze maar 1x mochten starten en vervolgens alleen langzaam en sneller mochten zetten, maar niet terug mochten gaan in de plaat. Lijkt me ook wel logisch want anders kunnen ze tot in het oneindige doorgaan en proberen.

Toch gingen ze wel terug in een plaat (bij beide platen om het nog een keer opnieuw te proberen), dus dan zouden ze zich niet aan de regels hebben gehouden. Het was alleen Sarah die ineens zei dat de plaat voorbij was en ze het niet nog een keer mochten proberen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #51 Gepost op: 3-03-2019, 10:07:24 »
Merel gele tafel.
Niels blauwe tafel.
Sarah rode tafel.

Hmm...er is vast iemand die daar een hint in ziet?  ;)

Het waren  de kleuren van de Colombiaanse vlag.
Ik denk niet dat daar verder iets achter zit.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #52 Gepost op: 3-03-2019, 10:16:08 »
Het waren  de kleuren van de Colombiaanse vlag.
Ik denk niet dat daar verder iets achter zit.

Dat zou kunnen. Maar vlak niet uit dat een regisseur enige kennis van kleurenleer heeft en felle kleuren uitnodigen om er iets mee te doen als regisseur. Net als dat een cameraman bij een spiegel altijd iets met een spiegel zal doen. Het kan een afleiding voor ons zijn, of gewoon mooi voor het shot, maar ik verwacht dat hier toch echt wel iets achter zit.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 10:23:36 door chocomol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #53 Gepost op: 3-03-2019, 10:34:50 »
Dat zou kunnen. Maar vlak niet uit dat een regisseur enige kennis van kleurenleer heeft en felle kleuren uitnodigen om er iets mee te doen als regisseur. Net als dat een cameraman bij een spiegel altijd iets met een spiegel zal doen. Het kan een afleiding voor ons zijn, of gewoon mooi voor het shot, maar ik verwacht dat hier toch echt wel iets achter zit.

Ik verwacht het niet. Het zijn de kleuren van de Colombiaanse vlag en dat is het. Bovendien zou dit (zoals eerder gezegd) een hint zijn naar een uitkomst die op dat moment nog niet vast ligt. Dat is dus onmogelijk.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #54 Gepost op: 3-03-2019, 10:41:48 »
Bovendien zou dit (zoals eerder gezegd) een hint zijn naar een uitkomst die op dat moment nog niet vast ligt. Dat is dus onmogelijk.

Ik schreef over geel, de kleur van de desk waar de mol staat. En de productie weet natuurlijk wie de mol is.
Onderschat verder niet uit wat de productie tijdens zo'n opname weet. Zij voeren namelijk ook alle gesprekjes in de biecht en zitten continu bij alle kandidaten op de lip. Zij kunnen echt wel inschattingen maken en, zoals ik al aangaf, is er weinig risico als ze ernaast zaten met hun inschatting, zolang Merel maar aan de gele desk staat.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 10:43:46 door chocomol »

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #55 Gepost op: 3-03-2019, 10:44:13 »
Dat Niels - met een ramvolle platenkast thuis - zo hard op de knoppen ramt dat de naald verspringt, is dan natuurlijk per ongeluk. :)
Nee die was wel heel erg opvallend.
Juiste tactiek, slechte uitvoering.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #56 Gepost op: 3-03-2019, 10:45:42 »
Ik schreef over geel, de kleur van de desk waar de mol staat. En de productie weet natuurlijk wie de mol is.
Onderschat verder niet uit wat de productie tijdens zo'n opname weet. Zij voeren namelijk ook alle gesprekjes in de biecht en zitten continu bij alle kandidaten op de lip. Zij kunnen echt wel inschattingen maken en, zoals ik al aangaf, is er weinig risico als ze ernaast zaten met hun inschatting, zolang Merel maar aan de gele desk staat.

Wel, voor dat geel kan ik altijd het argument gebruiken dat de kijker het gevoel moet hebben dat hij dit zelf had moeten kunnen vinden. Ik denk dat je de lichtkennis bij de modale kijker overschat en dat dit geen realistische hint is om te gebruiken.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #57 Gepost op: 3-03-2019, 10:45:54 »
Bij deze opdracht draait het ook weer om tellen. Dat is een patroon. En Niels telt bij Shakira weer eens een tel fout.

Offline Giusto

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #58 Gepost op: 3-03-2019, 10:50:28 »
Sarah gaat helemaal los op "Visions of love" van Mariah Carey. Geestig om te zien btw.
Stuk tekst;

Prayed through the nights
Felt so alone
Suffered through alienation
Carried the weight on my own
Had to be strong
So I believed
And now I know I've succeeded
In finding the place I conceived


Past mooi bij een mol!
Gevonden ergens in de gedrochten van Facebook, ben bron kwijt, excuus.

 *mijn mol blijft Mol W., Of mol M...  Wat U blieft*

En staat er nu MOL op haar CV?  ;)

Mariah Carey Visions Of Love

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Doordraaien
« Reactie #59 Gepost op: 3-03-2019, 10:50:46 »
Ik denk dat je de lichtkennis bij de modale kijker overschat en dat dit geen realistische hint is om te gebruiken.

Als je naar de hints van afgelopen jaren kijkt zijn die helemaal niet zo gemakkelijk voor iedereen te vinden en in mijn optiek soms zelfs nogal ver gezocht. Daarbij schaar ik zelf deze kleurkennis als eenvoudig en zou ik het zelf zelfs te eenvoudig vinden. Als je geel googled kom je ongetwijfeld al snel op deze kleurmenging uit, want geel is een secundaire kleur (bij additieve kleurmenging, dus mengen met licht) en kan alleen door menging ontstaan bij licht. Dat staat ongetwijfeld ook op wikipedia.
Ik denk dat we het met elkaar eens kunnen zijn dat we het op dit punt niet met elkaar eens zijn.