Auteur Topic: Slotaflevering 9 maart  (gelezen 119860 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #100 Gepost op: 9-03-2019, 22:11:53 »
Wel vond ik dat Sarah veel te weinig aandacht kreeg. Ze is de winnaar! Hoe is ze Merel op het spoor gekomen en wanneer? We hoorden hier alleen iets bij de test van aflevering 9 over. Nu had ze ook nog even moeten shinen.

Ja inderdaad. Niels als verliezer kreeg meer aandacht maar pakte dat zelf. Dat is het nadeel va een live uitzending.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #101 Gepost op: 9-03-2019, 22:14:45 »
Citaat
4.2 Zoals ze zelf zegt, stond ze niet als enige fout en ging ze ook fout staan toen anderen al fout stonden. De domme groep (met op kop Rick Paul) ging deze opdracht ook zonder Mol niet halen.
Ook best jammer dat ze biecht dat ze pushte om geen molboekjes te gebruiken, maar dat we het niet zien.

Ze zegt toch enkel dat ze voor geen molboekjes heeft gestemd, niet dat ze gepusht heeft? Volgens mij was er gewoon een meerderheid.

Citaat
5.2 Hier heeft ze zeer goed tijd verspeelt door dan toch vooral op 5-letterwoorden te focussen. Ga ik niets op afdingen.

Maar hier is toch ook al besproken dat het moeilijk was om veel 6 en 7 letterwoorden te vinden, dus als kandidaat zou ik die tactiek nog niet zo gek gevonden hebben...

Citaat
7.3 Goed gemold hier bij die plantage. Ze heeft mijns inziens het beste gedaan wat ze kon doen. Ze kon inderdaad die zakken niet open scheuren en had brute pech dat Rick Paul meteen zoveel oranje trossen binnen haalde.

Hier wist ze niet dat het geld in kokers zat, jammer toch

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #102 Gepost op: 9-03-2019, 22:15:26 »
Wat misschien beter was geweest is als Sarah náást Merel was gaan zitten, oftewel: van plek was verwisseld met Niels. De camera was best vaak op het duo Merel-Niels gericht, waardoor Niels vrij veel schermtijd had, en Sarah helemaal ondersneeuwde.

Maar volgens mij is het standaard zo dat winnaar en mol tegenover elkaar bij de presentator zitten. Misschien niet helemaal elk jaar, maar toch wel meestal. Dus mijn tip voor volgend jaar: zet de winnaar naast de mol; dan komt die meer in beeld.

Verder wil ik nog kwijt dat ik Rik echt heel fijn vind als presentator, en voor zo'n life-uitzending eerlijk gezegd geschikter dan Art (het enige vergelijkingsmateriaal voor zo'n type aflevering). Bij Art had ik te veel het gevoel dat hij schreeuwde; Rik doet het wat rustiger, zonder aan verstaanbaarheid in te boeten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #103 Gepost op: 9-03-2019, 22:16:14 »
En sorry hoor, maar die tuktukopdracht slaat echt alles. Hoe had de kijker hier precies kunnen weten dat ze het geld verwisselde met lagere bedragen die ze in een eerdere aflevering buiten beeld in haar bh had gestopt? Uiteindelijk brengt ze ook hier weer een behoorlijk netto plusbedrag binnen, hoe je het ook wendt of keert.

Het werd wel geopperd hier op het forum. Uiteraard was een lawine aan reacties van "wat een gespeculeer om van Merel een Mol te maken" het gevolg. ::rofl::


Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #104 Gepost op: 9-03-2019, 22:18:01 »
Wat misschien beter was geweest is als Sarah náást Merel was gaan zitten, oftewel: van plek was verwisseld met Niels. De camera was best vaak op het duo Merel-Niels gericht, waardoor Niels vrij veel schermtijd had, en Sarah helemaal ondersneeuwde.

Ik denk dat het ook wat in het karakter van Niels ligt om de aandacht wat naar zich toe te trekken. Ik weet niet of een andere opstelling had geholpen om Sarah meer aan het woord te laten.

Hier wist ze niet dat het geld in kokers zat, jammer toch

Mja, tenzij je de zakken zou nummeren, kon je de Mol niet zeggen welke kokers geld gingen bevatten. Hier moest Merel het zonder productie op eigen kracht doen. Ze heeft zeker haar best gedaan, maar had hier pech.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #105 Gepost op: 9-03-2019, 22:18:20 »
4.2 Zoals ze zelf zegt, stond ze niet als enige fout en ging ze ook fout staan toen anderen al fout stonden. De domme groep (met op kop Rick Paul) ging deze opdracht ook zonder Mol niet halen.
Ook best jammer dat ze biecht dat ze pushte om geen molboekjes te gebruiken, maar dat we het niet zien.

Hier was het brutaal en gewaagd dat ze compleet verkeerde informatie doorgaf. Alleen ook dat hebben wij niet kunnen zien, nog geen hint.

Ben het met je eens, het is hier de regie die Merel laat vallen als mol.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #106 Gepost op: 9-03-2019, 22:18:30 »
Zat vanaf afl 1 op Merel en ben toch teleurgesteld. Wat we een aantal weken ook al bediscussieerd hebben in het Merel-topic hier; er rammelt een hoop aan de 'molacties' wanneer de mol gewoon veel plusgeld pakt. De een vindt dat OK omdat er ook stiekem potentieel potgeld wordt weggemoffeld maar ik vind het persoonlijk een beetje een deceptie wat we gezien hebben aan acties. Geen verrassingen en ze heeft gewoon persoonlijk relatief veel geld verdiend. Ben waarschijnlijk verwend na de fenomenale Jan vorig jaar..

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #107 Gepost op: 9-03-2019, 22:19:44 »
2.2 Hier heb ik toch wel respect dat er niet met de lasers geknoeid werd. Ze moest net als iedereen alles ontwijken en dat vind ik goed (ondanks dat je als Mol gewoon 10 minuten krijgt buiten het zicht, wat natuurlijk heel makkelijk is).

Hm ja, ik weet niet of er niet "geknoeid" is. Ik kan me goed voorstellen dat het uitgeschakeld worden niet automatisch ging en dat er mogelijk een oogje toegeknepen werd als Merel per ongeluk een laser raakte. Maar goed, dat is speculeren.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #108 Gepost op: 9-03-2019, 22:19:58 »
Hier was het brutaal en gewaagd dat ze compleet verkeerde informatie doorgaf. Alleen ook dat hebben wij niet kunnen zien, nog geen hint.

Ben het met je eens, het is hier de regie die Merel laat vallen als mol.
nee natuurlijk krijgen we dat niet te zien. Dan is toch het hele spel afgelopen in aflevering 4 ? ::ohno:: Wat wil je nu. Een spannende zoektocht of direct weten wie de mol is en het er dik bovenop leggen ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #109 Gepost op: 9-03-2019, 22:21:24 »
Goede en heel leuke laatste aflevering! (Los van de nadelen die dit format van de ontknoping met zich meebrengt en waar ik geen fan van ben.) Rik hield er goed de vaart in. Natuurlijk wil ik nog veel meer van Merels molacties zien maar wat we nu gezien hebben stelt niet teleur. De rest moeten we maar achter zien te komen via chat en molfandag.

Wel vond ik dat Sarah veel te weinig aandacht kreeg. Ze is de winnaar! Hoe is ze Merel op het spoor gekomen en wanneer? We hoorden hier alleen iets bij de test van aflevering 9 over. Nu had ze ook nog even moeten shinen.

Helemaal met je eens! Afgezien van de zure smaak in de mond van de leaderhint was dit echt een erg leuke aflevering en dat was voor mij ook echt ten dienste van de presentatie van Rik en ook de keuze voor Ron. Beiden deden het echt heel goed en sloten ook goed aan bij de leuke groep dit jaar! Ik had nooit gedacht dat iemand Art goed zou kunnen vervangen, maar ik vind dat je vooral in deze aflevering goed ziet hoe goed Rik dit doet. Knap! Veel vriendelijker en prettiger.

Het was mij nog niet eens zo opgevallen van Sarah, maar inderdaad, er is bijna geen vraag naar haar gegaan. Terwijl de meeste Nederlanders haar verdachten. Bijzonder eigenlijk, want alle vragen waren duidelijk al voorbereid.

Maar ik vind dat Merel ook nog meer aandacht had mogen krijgen voor haar akties die ze voor de camera in de uitzendingen deed. Want eigenlijk zaten, vond ik, de mooiste (acteer-)akties van haar al in de uitzending en die waren echt heel sterk. Sommige mensen die hier vinden dat ze weinig molakties had: dit waren echt wel een paar hele knappe staaltjes akteerwerk die maar weinig mensen haar nadoen en die ze op hele cruciale momenten uitvoerde. Ik vind dat knap, zeker voor iemand die geen actrice is.

Ook leuk dat ze voor iedereen zo'n herbarium-werkje heeft gemaakt!

Wat mij betreft was ze echt een leuke mol, ik vind dat het alleen wel wat duidelijker naar voren had mogen komen in de nabeschouwing door haar acteren te bespreken, maar daar is niets van gekomen.
Helaas had ik, net als vele anderen hier, al verwacht dat aflevering 10 zou gaan tegenvallen, omdat dat helaas ieder jaar zo is dat de meeste zaken waar wij antwoord op willen niet of amper worden behandeld en het om onbegrijpelijke redenen nog steeds een te korte uitzending is. Dus wat dat betreft: Alsjeblieft Avrotros: volgend jaar eens wat langer en echt nabeschouwen!! Het levert je tevreden kijkers op en geen nare smaak aan het einde van de rit!

Verder wil ik nog kwijt dat ik Rik echt heel fijn vind als presentator, en voor zo'n life-uitzending eerlijk gezegd geschikter dan Art (het enige vergelijkingsmateriaal voor zo'n type aflevering). Bij Art had ik te veel het gevoel dat hij schreeuwde; Rik doet het wat rustiger, zonder aan verstaanbaarheid in te boeten.

Precies dit! Je ziet pas hoe het beter kan als het er is! Top gedaan door Rik! Veel warmer en prettiger en minder prikkend.  :D
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 22:24:58 door chocomol »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #110 Gepost op: 9-03-2019, 22:22:39 »
Hm ja, ik weet niet of er niet "geknoeid" is. Ik kan me goed voorstellen dat het uitgeschakeld worden niet automatisch ging en dat er mogelijk een oogje toegeknepen werd als Merel per ongeluk een laser raakte. Maar goed, dat is speculeren.

Ik wil ook wel eens uitgaan van goede bedoelingen bij de productie. ;D Liever naďef geloven dat alles eerlijk was in dit geval.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 22:23:17 door Lukie4 »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #111 Gepost op: 9-03-2019, 22:23:33 »
Maar ik vind dat Merel ook nog meer aandacht had mogen krijgen voor haar akties die ze voor de camera in de uitzendingen deed. Want eigenlijk zaten, vond ik, de mooiste (acteer-)akties van haar al in de uitzending en die waren echt heel sterk. Sommige mensen die hier vinden dat ze weinig molakties had: dit waren echt wel een paar hele knappe staaltjes akteerwerk die maar weinig mensen haar nadoen en die ze op hele cruciale momenten uitvoerde. Ik vind dat knap, zeker voor iemand die geen actrice is.

Ook leuk dat ze voor iedereen zo'n herbarium-werkje heeft gemaakt!

Wat mij betreft was ze echt een leuke mol, ik vind dat het alleen wel wat duidelijker naar voren had mogen komen in de nabeschouwing door haar acteren te bespreken, maar daar is niets van gekomen.
Helaas had ik, net als vele anderen hier, al verwacht dat aflevering 10 zou gaan tegenvallen, omdat dat helaas ieder jaar zo is dat de meeste zaken waar wij antwoord op willen niet of amper worden behandeld en het om onbegrijpelijke redenen nog steeds een te korte uitzending is. Dus wat dat betreft: Alsjeblieft Avrotros: volgend jaar eens wat langer en echt nabeschouwen!! Het levert je tevreden kijkers op en geen nare smaak aan het einde van de rit!
Helemaal mee eens!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #112 Gepost op: 9-03-2019, 22:24:13 »
Het werd wel geopperd hier op het forum. Uiteraard was een lawine aan reacties van "wat een gespeculeer om van Merel een Mol te maken" het gevolg. ::rofl::

De evangelie van Merel als mol werd anders ook overal luidkeels verspreid ;) En terecht zo blijkt ::ok::

En eens dat de live ontknoping nooit genoeg tijd inruimt voor een scala aan molacties plus de focus op Niels als verliezend finalist ipv Sarah als winnaar. Jammer maar inherent aan live tv.

Krijg vaak het gevoel 'dit smaakt naar meer' maar dan gaat het scherm op zwart.. Geen moltalk, geen doorgaan op internet oid. Juist wanneer je Moltalk zou willen hebben is er geen. Want vaak blijf je met genoeg vragen zitten.

Dan maar maandag op de chat aanwezig zijn en het vragenvuurtopic onderspammen ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #113 Gepost op: 9-03-2019, 22:24:17 »
Het werd wel geopperd hier op het forum. Uiteraard was een lawine aan reacties van "wat een gespeculeer om van Merel een Mol te maken" het gevolg. ::rofl::

Het punt is vooral dat het pure speculatie betrof, waarbij je alleen achteraf kunt zeggen: 'zie je wel!' Ik mis hier 'je had het kunnen weten, want...' Dit werkt alleen als je al in een Mereltunnel zit.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #114 Gepost op: 9-03-2019, 22:25:09 »
Bik de serenade opdracht begreep ik dat ze eerst vanaf het goede balkon mensen naar een verkeerd balkon heeft verwezen door verkeerde info door te geven en daarna pas zelf fout is gaan staan.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #115 Gepost op: 9-03-2019, 22:25:21 »

EDIT: Leuk dat we al te horen krijgen wie in aflevering 1 moest afvallen. We krijgen al meer informatie na 10 minuten dan andere jaren. ::ok::

Wie was dit?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #116 Gepost op: 9-03-2019, 22:25:30 »
De evangelie van Merel als mol werd anders ook overal luidkeels verspreid ;) En terecht zo blijkt ::ok::

Krijg vaak het gevoel 'dit smaakt naar meer' maar dan gaat het scherm op zwart.. Geen moltalk, geen doorgaan op internet oid. Juist wanneer je Moltalk zou willen hebben is er geen. Want vaak blijf je met genoeg vragen zitten.

Dan maar maandag op de chat aanwezig zijn en het vragenvuurtopic onderspammen ::hypocriet::

Er was toch nog een facebook live chat met de mol na de uitzending? Tenminste dat had ik ergens gelezen.

en

Tot maandag ::zwaai::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #117 Gepost op: 9-03-2019, 22:26:20 »
Helemaal 100% eens met chocomol :) Ook wat betreft Rik en Ron.

Sowieso...

Ron!  ::bravo::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #118 Gepost op: 9-03-2019, 22:26:58 »
Wie was dit?

Evi. Die heeft toen al die test slecht gemaakt.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #119 Gepost op: 9-03-2019, 22:28:35 »
Er was toch nog een facebook live chat met de mol na de uitzending? Tenminste dat had ik ergens gelezen.

en

Tot maandag ::zwaai::

Leuk voor zij zonder Fb :P
En tot dan ::jaja::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan