Auteur Topic: Slotaflevering 9 maart  (gelezen 119853 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #120 Gepost op: 9-03-2019, 22:29:43 »
nee natuurlijk krijgen we dat niet te zien. Dan is toch het hele spel afgelopen in aflevering 4 ? ::ohno:: Wat wil je nu. Een spannende zoektocht of direct weten wie de mol is en het er dik bovenop leggen ?

Ik bedoel dat we nog geen hint hebben gezien waaruit we hadden kunnen puzzelen dat ze verkeerde info doorgaf. Samen dat we niets van de stemming zagen geen molboekje te gebruiken.

Dat is toch zonde. Een mol die zoveel misinformatie verspreid en voor ons is het een gok spel wie er mogelijk gemolt kan hebben? Mijns inziens doe je dan als programma een goede mol compleet tekort.


Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #121 Gepost op: 9-03-2019, 22:30:28 »
Teleurstellend, wat ze hebben laten zien. De actie in het laserlabyrint is hier uitdentreuren besproken en uiteindelijk is het dus precies zo gegaan zoals gedacht. Veel geld weggepakt en zelf plusgeld binnengebracht. Dan kun je wel zeggen dat ze hier geld uit de pot haalt, maar de meeste kandidaten gingen toch al af.  Veel moeite voor een gering effect.

En sorry hoor, maar die tuktukopdracht slaat echt alles. Hoe had de kijker hier precies kunnen weten dat ze het geld verwisselde met lagere bedragen die ze in een eerdere aflevering buiten beeld in haar bh had gestopt? Uiteindelijk brengt ze ook hier weer een behoorlijk netto plusbedrag binnen, hoe je het ook wendt of keert.

Als haar acties in andere opdrachten beter waren, waarom hebben ze die dan niet laten zien? Ik heb een bang vermoeden dat die gewoon niet beter waren dan wat we nu gezien hebben. En wederom dat misplaatste gejuich over de 'laagste pot ooit', alsof de opzet van de opdrachten daar niet heel veel invloed op heeft gehad.

Op dit moment nogal een  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::-gevoel over de ontknoping.

Dit dus.
Ik vind het nog steeds niet kloppen dat zij het meeste geld heeft binnengebracht als er individueel geld kon worden verdiend. Ze claimen nu dat een hoop opdrachten mislukt zijn dankzij haar, die evengoed wel waren mislukt omdat de groep er een zooitje van maakte (ofwel door nepmollen, ofwel dat ze de opdracht niet helemaal begrepen, of door gewoon geklungel).

Zat vanaf afl 1 op Merel en ben toch teleurgesteld. Wat we een aantal weken ook al bediscussieerd hebben in het Merel-topic hier; er rammelt een hoop aan de 'molacties' wanneer de mol gewoon veel plusgeld pakt. De een vindt dat OK omdat er ook stiekem potentieel potgeld wordt weggemoffeld maar ik vind het persoonlijk een beetje een deceptie wat we gezien hebben aan acties. Geen verrassingen en ze heeft gewoon persoonlijk relatief veel geld verdiend. Ben waarschijnlijk verwend na de fenomenale Jan vorig jaar..

En dit inderdaad.

Ik vond Merel wel leuk, ze kan in ieder geval goed acteren. Maar persoonlijk vind ik dat ze als mol gefaald heeft. En ik denk niet omdat ze haar best niet heeft gedaan, maar vooral omdat sommige opdrachten gewoon niet echt te mollen waren, of omdat anderen dat al voor haar deden, waardoor ze zelf niks hoefde te doen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #122 Gepost op: 9-03-2019, 22:31:52 »
Wat? De beste molactie komt gewoon niet aan bod? De kooi???

 ::rofl:: ::rofl::

We hebben hem allemaal al 14x teruggekeken toch? Alleen de uitleg mis ik nog  :P

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #123 Gepost op: 9-03-2019, 22:32:42 »
Het punt is vooral dat het pure speculatie betrof, waarbij je alleen achteraf kunt zeggen: 'zie je wel!' Ik mis hier 'je had het kunnen weten, want...' Dit werkt alleen als je al in een Mereltunnel zit.

Speculeren hoort erbij maar is wel altijd ergens op gebaseerd. Maar inderdaad, misschien ontbraken de harde feiten dit jaar meer dan ooit. Vandaar ook dat op het gegeven moment bijna iedereen hier op het forum in verwarring was. Maar het is volgens mij niet zo dat je alleen Merel door kon hebben als je al vanaf het begin "in een tunnel zat". Ik heb heel veel getwijfeld maar kon toch altijd genoeg redenen vinden om voor Merel te blijven kiezen.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #124 Gepost op: 9-03-2019, 22:32:56 »
het gaat er niet om wat een mol verdient, het gaat er om wat een mol uit de pot haalt.
je kunt niet bij iedere opdracht alles verpesten, dan weet iedereen meteen wie de mol is.
Dus soms goodwill kweken, vaak gebruik maken van de fouten van anderen (koffiepedia) en als er een kans is zelf klieren en de boel verzieken (balkon, geld jatten, verkeerde bedragen in vuurton)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #125 Gepost op: 9-03-2019, 22:33:12 »
Op nos.nl staat de kop “Mol 2019 zorgde voor de laagtse pot ooit” :’)

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #126 Gepost op: 9-03-2019, 22:34:57 »
Ik vond het wel storend (het is vast al gezegd) dat Sarah zo weinig aandacht kreeg als winnares. Minpuntje.
Ma how, zeg!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #127 Gepost op: 9-03-2019, 22:36:30 »
Ik vond Merel wel leuk, ze kan in ieder geval goed acteren. Maar persoonlijk vind ik dat ze als mol gefaald heeft. En ik denk niet omdat ze haar best niet heeft gedaan, maar vooral omdat sommige opdrachten gewoon niet echt te mollen waren, of omdat anderen dat al voor haar deden, waardoor ze zelf niks hoefde te doen.

Denk dat Merel een geweldige mol was (en niet alle mol acties kunnen lukken natuurlijk) maar dat hooguit de regie gefaald heeft. Teveel de mol willen verbergen wellicht, waardoor teveel is weggelaten. In mijn ogen althans.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #128 Gepost op: 9-03-2019, 22:36:56 »
Speculeren hoort erbij maar is wel altijd ergens op gebaseerd. Maar inderdaad, misschien ontbraken de harde feiten dit jaar meer dan ooit. Vandaar ook dat op het gegeven moment bijna iedereen hier op het forum in verwarring was. Maar het is volgens mij niet zo dat je alleen Merel door kon hebben als je al vanaf het begin "in een tunnel zat". Ik heb heel veel getwijfeld maar kon toch altijd genoeg redenen vinden om voor Merel te blijven kiezen.

Ben het helemaal met Heinz eens en heb gedurende de jacht ook veel van zijn reacties gelezen. Ik heb zelf ook zeker af en toe getwijfeld en ook lang gespreid vooral ook op Jamie en Sarah maar Merel heeft altijd de meeste punten gekregen omdat het voor mij op de meeste vlakken toch klopte en de dingen die kandidaats leken in mijn ogen toch ook een dubbele bodem konden hebben. Terwijl ik dat bv bij de andere kandidaten minder had en daar vaak geen andere reden voor kon verzinnen dan dat het kandidaats was.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #129 Gepost op: 9-03-2019, 22:37:16 »
Ik vond het ook vreemd dat ze erop hamerden dat Sarah pas in aflevering 8 Merel als mol zag en Niels in aflevering 9. Terwijl ik er zeker van ben dat Sarah en Niels al vanaf het begin (en zeker ook Sinan en Jaimie) gespreid hebben op Merel. Niels probeerde dit nog even te vermelden, maar dan werd er snel van onderwerp verandert en ja Sarah werd helemaal niet aan het woord gelaten, jammer!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #130 Gepost op: 9-03-2019, 22:38:26 »
Ik vond het ook vreemd dat ze erop hamerden dat Sarah pas in aflevering 8 Merel als mol zag en Niels in aflevering 9. Terwijl ik er zeker van ben dat Sarah en Niels al vanaf het begin (en zeker ook Sinan en Jaimie) spreiden op Merel. Niels probeerde dit nog even te vermelden, maar dan werd er snel van onderwerp verandert en ja Sarah werd helemaal niet aan het woord gelaten, jammer!

Maar werd er niet gezegd dat ze vraag 20 pas vanaf dan op Merel invulden? Dan is het mogelijk dat er gespreid werd op Merel, maar dat ze nooit de hoofdverdachte was.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #131 Gepost op: 9-03-2019, 22:39:38 »
Maar Sarah zei dat ze bij de taxiopdracht per se bij Merel wilde staan. Het was duidelijk dat ze haar toen al nadrukkelijk verdacht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #132 Gepost op: 9-03-2019, 22:39:53 »
Waardoor ik ook blij verrast was is hoe zelfverzekerd Merel was als mol en met hoeveel plezier ze haar rol heeft uitgevoerd. Ik dacht dat ze het best zwaar had, maar dat lijkt mee te vallen of domweg niet zo te zijn.

Ja, vond ik ook erg leuk om te zien. Deel het negatieve gevoel van velen hier maar vond haar wel met humor en plezier mollen

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #133 Gepost op: 9-03-2019, 22:40:02 »
Maar werd er niet gezegd dat ze vraag 20 pas vanaf dan op Merel invulden? Dan is het mogelijk dat er gespreid werd op Merel, maar dat ze nooit de hoofdverdachte was.

Ja dat werd dan gezegd toen Niels er een opmerking over maakte, maar nu leek het alsof ze super onverdacht was terwijl er toch wat nuance moet aangebracht worden ;)

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #134 Gepost op: 9-03-2019, 22:42:34 »
Denk dat Merel een geweldige mol was (en niet alle mol acties kunnen lukken natuurlijk) maar dat hooguit de regie gefaald heeft. Teveel de mol willen verbergen wellicht, waardoor teveel is weggelaten. In mijn ogen althans.

Dit ook, in ieder geval kan ik het Merel niet aanrekenen dat veel molacties niet uit de verf zijn gekomen.

Ik vond Rik en Ron trouwens geweldig vanavond, leuke combi!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #135 Gepost op: 9-03-2019, 22:43:21 »
Ja dat werd dan gezegd toen Niels er een opmerking over maakte, maar nu leek het alsof ze super onverdacht was terwijl er toch wat nuance moet aangebracht worden ;)

Tja, dit moest en zou de "meest geweldige, fantastische, superbeste Mol aller tijden forever and ever in de geschiedenis ter wereld" worden he. Die laagste pot moest een paar keer de revue passeren ook...

Het is niet dat ik niet had verwacht dat ze het beter gingen voorstellen op dat vlak dan het eigenlijk was.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #136 Gepost op: 9-03-2019, 22:43:54 »
Maar werd er niet gezegd dat ze vraag 20 pas vanaf dan op Merel invulden? Dan is het mogelijk dat er gespreid werd op Merel, maar dat ze nooit de hoofdverdachte was.

Waarschijnlijk, maar het klinkt toch anders als Rik had gezegd "Van de 9 kandidaten spreidden er toch al 7 vanaf aflevering één deels op Merel", in plaats van "Pas hélemaal op het einde werd er door een enkeling 'Merel' op vraag 20 ingevuld". Wat we ook nog maar moeten geloven. Er wordt hard gewerkt om het allemaal toch sensationeel te laten klinken. Idem. voor die mantra 'de laagste pot ooit.' Als je dan ziet wat Merel persoonlijk heeft bijgedragen aan die pot in verhouding tot bepaalde kandidaten? Dan klinkt het ook net weer even anders.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #137 Gepost op: 9-03-2019, 22:44:28 »
De slotaflevering was ook niet helemaal geweldig, maar had ook niet echt anders verwacht. Daarnaast was die wel on par met het seizoen.

De kandidaten waren wel allemaal heel leuk! Rick Paul en Nikkie moeten meer samen gaan doen! Komisch duo  ::rofl::

Merel was een slimme mol qua acties en een ge-wel-dige Mol om naar te kijken. Het plezier spatte ervan af en dat telt ook mee vind ik.

Sommige verborgen hints slaan wel echt alles. Ik bedoel;

Citaat
De afleveringstitel “Drukker Worden” verwijst naar de Mol die het in het hotel steeds drukker ziet worden na de executie op de daken.

Sorry, maar dit is gewoon niet serieus te nemen, vind ik.

Maar dit ligt gelukkig niet aan Merel, maar de productie.

Ik heb liever weinig goede en sterke hints dan elke aflevering een hint die werkelijk nikszeggend is.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #138 Gepost op: 9-03-2019, 22:46:48 »
Nou, ik ben nog steeds niet zo overtuigd van Merel als mol. Ik denk dat het toch Sarah is. ;)

Maar even serieus: tja, weinig verrassingen qua molacties, en ook überhaupt weinig molacties als je een jengablokje voor je hoofd houden en met 250 euro binnenrijden als molactie moet gaan verkopen. Hoewel dat soms ook meer aan de opdrachten ligt dan aan Merel. Wat dat betreft ben ik blij dat ze bij opdrachten die toch al gedoemd waren te mislukken wel lijkt te hebben gemold, ipv een verhaaltje over dat ze niets hoefde te doen omdat de groep het toch al liet mislukken.

Ik hoop wel op nog wat meer molacties op de site. Ik meen me te herinneren dat Rick vorig jaar heeft gezegd dat elke opdracht besproken zou worden dit jaar, dus ik hoop dat ze dat inderdaad nog gaan doen :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #139 Gepost op: 9-03-2019, 22:47:52 »
...Maar inderdaad, misschien ontbraken de harde feiten dit jaar meer dan ooit...
Misschien ontbrak het bij een paar opdrachten, maar er zaten beelden van haar acties in het laserspel. Ook bij andere opdrachten zag je dat er iets niet klopte, al was niet helemaal duidelijk wat er gedaan was: Bijv. links/rechts en geld oogsten. Het is in elk geval zeker niet uniek voor dit seizoen. In verhouding met het krijtje van Anne-Marie was er dit jaar best veel te zien.

Grote verschil is dat Merel haar 'sociale' molacties goed heeft kunnen verhullen. Het zaaien van verwarring, meegaan met verkeerde antwoorden en onnodig het tempo hoog houden wist ze heel natuurlijk te brengen.
Hierdoor, mollend gedrag, worden vaker mollen ontmaskerd door de fans dan door het zien van specifieke sabotage acties.