Auteur Topic: Slotaflevering 9 maart  (gelezen 119862 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #80 Gepost op: 9-03-2019, 21:52:10 »
Goede en heel leuke laatste aflevering! (Los van de nadelen die dit format van de ontknoping met zich meebrengt en waar ik geen fan van ben.) Rik hield er goed de vaart in. Natuurlijk wil ik nog veel meer van Merels molacties zien maar wat we nu gezien hebben stelt niet teleur. De rest moeten we maar achter zien te komen via chat en molfandag.

Wel vond ik dat Sarah veel te weinig aandacht kreeg. Ze is de winnaar! Hoe is ze Merel op het spoor gekomen en wanneer? We hoorden hier alleen iets bij de test van aflevering 9 over. Nu had ze ook nog even moeten shinen.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #81 Gepost op: 9-03-2019, 21:52:30 »
Het gaat me zelfs niet om de acties.

Ik wil weten waarom de Mol bij roulette geen geld uit de pot neemt. Lekker gratuit -€1000 laten liggen. Wat gebeurde er bij die stokjes? Waarom geeft ze Niels daar een finalevrijstelling?
Ik wil gewoon informatie hebben en dan bedoel ik niet wat haar zussen denken, maar gewoon verklaringen voor bepaalde beslissingen.

Maar we weten nu wel wat Amber en Kirsten denken! ;D

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #82 Gepost op: 9-03-2019, 21:52:55 »
oh dat wisselen van het geld uit de laseropdracht met het geld uit de enveloppen in de tuktuks is echt wel geniaal  ::bravo::

Ik had dat wel verwacht maar had Rick Paul deze wisselactie toebedacht ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #83 Gepost op: 9-03-2019, 21:53:22 »
Mwah is wat te voorbarig. Ze heeft bijvoorbeeld ook houten schijven in het water gegooid bij de finaleopdracht (staat op de officiele site bij verborgen aanwijzingen).

Maar daar is dan toch beeldmateriaal van?

Je doet je Mol echt tekort op deze manier, want ik heb enkel Niels schijven in het water zien gooien. Nu kan je wel beweren dat Merel daar molde, maar we zien het niet.
Zelfde met dat gedoe over molboekjes bij de Serenade. Ze zegt dan wel dat zij doordrukte om zonder molboekjes die opdracht te doen, maar we zien die discussie niet.

Offline Ant1

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #84 Gepost op: 9-03-2019, 21:53:51 »
Als ik dit seizoen moet samenvatten komt het hierop uit: De groep was te dom om de enige echte molactie van Merel (geld verwisselen) te laten slagen. Gewoon jammer in zijn totaal...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #85 Gepost op: 9-03-2019, 21:54:21 »
Stel die vraag aan Rik overmorgen!

Laten we het hebben over wat we wel gezien hebben in plaats van wat we niet gezien hebben ::ok::
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 21:58:57 door Lukie4 »
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #86 Gepost op: 9-03-2019, 21:57:00 »
Goed. Ik heb de molacties afgewacht om een oordeel te vellen. Maar dit seizoen is voor mij wel een anti-climax geworden. Misschien had ik hoge verwachtingen na toch enkele goede mollen met Thomas en Jan de voorbije jaren. Voor mij persoonlijk zeker de minste mol sinds AM.

Een geniale molactie bedenken waardoor je uiteindelijk 50 euro uit de pot speelt in plaats van 500 euro, tja  ::rofl::




Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #87 Gepost op: 9-03-2019, 21:57:10 »
Misschien ben ik wel het meest verrast dat er vrij weinig verassingen waren tijdens de ontknoping. Hoewel mijzelf altijd probeer te herinneren aan et feit dat de mol maar bij een beperk aantal opdrachten actief is, heb ik mij toch laten verleiden door het forum er meer te verwachten.
Voor links/recht, de bananen en de vuurproef is wel ingevuld wat ze uitgespookt heeft, maar dat ze daar iets gedaan komt niet uit het niks.

Ook heb ik de meeste hints hier gelezen op het forum.

Waardoor ik ook blij verrast was is hoe zelfverzekerd Merel was als mol en met hoeveel plezier ze haar rol heeft uitgevoerd. Ik dacht dat ze het best zwaar had, maar dat lijkt mee te vallen of domweg niet zo te zijn.

Gefeliciteerd Sarah (al had ik je voor mijn pool liever als verliezend finalist gehad  :-X). Chapeau Merel! en chapeau .commers ::feest::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #88 Gepost op: 9-03-2019, 21:57:31 »
Natuurlijk wil ik nog veel meer van Merels molacties zien maar wat we nu gezien hebben stelt niet teleur. De rest moeten we maar achter zien te komen via chat en molfandag.

Wat we volgens mij hebben gezien:
Behandeld 1.1 Over bruggen
Niet behandeld: 1.2 In Zicht
Niet behandeld: 1.3 Rondje om de kerk
Behandeld 2.1 Ver tellen
Behandeld 2.2 Uit stralen
Niet behandeld: 2.3 Wachtkamer?
Niet behandeld: 3.1 Vlag uithangen
Slecht behandeld: 3.2 Stapelgek
Niet behandeld: 3.3 Op treden
Niet behandeld: 4.1 Min of Meer Waarom is dit niet behandeld!
Behandeld 4.2 Serenade
Behandeld 4.4 Koffiepedia
Niet behandeld: 5.1 Straatbeeld
Behandeld 5.2 Parkeergeld
Niet behandeld: 5.3 Sleutelhanger Hier was toch ook wel wat uit te leggen.
Niet behandeld: 6.1 Steentje Bijdragen
Behandeld 6.2 Links / Rechts
Niet behandeld: 6.3 Reddingslijn
Niet behandeld: 7.1 Getouwtrek
Niet behandeld: 7.2 Roulette
Behandeld 7.3 Geld oogsten
Behandeld 8.1 Vuurproef
Niet behandeld: 8.2 In het vizier
Niet behandeld: 8.4 Ten val brengen Geen woord hierover?
Niet behandeld: 9.1 Stamhoofd
Niet behandeld: 9.2 Doordraaien

Als we van de 26 opdrachten er nog 16 "maar achter moeten zien te komen via chat en molfandag" dan liggen de prioriteiten van de makers mijns inziens toch echt verkeerd. Als je een whodunnit maakt, dan moeten de verhaallijntjes aan het eind netjes afgesloten worden.

Maar goed. Het is wat het is. Kennelijk vind het publiek het allemaal heerlijk.

Aan Merel heeft het niet gelegen. Die heeft volgens mij prima gemold.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #89 Gepost op: 9-03-2019, 22:00:17 »
Regisseur Rick zei vorig jaar dat er ruimte zou komen voor veel meer (alle?) aanwijzingen op de site in het volgende seizoen (dit dus). Wie weet komen de andere acties nog daar tevoorschijn. Al blijf ik vinden dat het behandelen van de opdrachten/acties beter kan. Er staat nu ook een video op de website, maar die kan niet worden afgespeeld.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #90 Gepost op: 9-03-2019, 22:02:09 »

Wel vond ik dat Sarah veel te weinig aandacht kreeg. Ze is de winnaar! Hoe is ze Merel op het spoor gekomen en wanneer? We hoorden hier alleen iets bij de test van aflevering 9 over. Nu had ze ook nog even moeten shinen.

Die zat achter een laag plamuur. Helaas bijna niet aan het woord gekomen idd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #91 Gepost op: 9-03-2019, 22:03:49 »
Wat we volgens mij hebben gezien:

Ik ben het met je eens hoor, Erik. Ik zou ook liever veel meer besproken zien. Maar we kennen dit format nu al een aantal jaar dus mijn verwachtingen wat betreft aantal molacties waren realistisch. Er moet ook aandacht zijn voor randzaken. (En de belangrijkste randzaak die ik dus miste: aandacht voor de winnaar.)

Een Moltalk zou nu ideaal zijn. Maar misschien dat de video op de website (die het momenteel niet doet) een goede vervanger is.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #92 Gepost op: 9-03-2019, 22:05:14 »
dus toch in het laserlabyrinth
Ja, dat werd toch al gezegd. Met een forse buit. Maar ja ... dit was volgens sommigen niet het geval.

oh dat wisselen van het geld uit de laseropdracht met het geld uit de enveloppen in de tuktuks is echt wel geniaal  ::bravo::
Inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 22:07:59 door molE13 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #93 Gepost op: 9-03-2019, 22:06:40 »
Volgens mij weten wij dit nu wel. ::)

Benieuwd of we nog een 'behind the scenes' foto krijgen met Merel en Rick die opdracht. :D ::ok::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #94 Gepost op: 9-03-2019, 22:07:40 »
Naar onze mening een leuke mol, gelukkig niet eentje die bij iedereen al heel snel heel duidelijk was zoals Thomas paar jaar terug. Veel zaten er toch op Sarah op het einde en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet raar had opgekeken als zij het was geweest, maar ik vind Merel persoonlijk een leukere mol. De meeste acties die ze hebben laten zien hadden we hier al voorspeld op het forum.  Ben idd ook nog erg benieuwd naar de andere acties van de andere opdrachten. Hopelijk komt er snel meer op de site.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline #Goedemorgen

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #95 Gepost op: 9-03-2019, 22:08:12 »
Ik vond het een stuk beter dan de voorgaande jaren. Natuurlijk: nog steeds te veel vragen over, spraakmakende opdrachten niet behandeld en inderdaad te weinig aandacht voor de winnares. Maar: met meer vaart en minder gezemel met het publiek (buiten en binnen). Vond Merel wel iets te zelfverzekerd overkomen waar het haar acties aangaat. En "Ik vond het zo fijn om geknuffeld te worden door deze leuke groep, dus ging ik maar geld verdienen"? Mwah.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #96 Gepost op: 9-03-2019, 22:08:46 »
Teleurstellend, wat ze hebben laten zien. De actie in het laserlabyrint is hier uitdentreuren besproken en uiteindelijk is het dus precies zo gegaan zoals gedacht. Veel geld weggepakt en zelf plusgeld binnengebracht. Dan kun je wel zeggen dat ze hier geld uit de pot haalt, maar de meeste kandidaten gingen toch al af.  Veel moeite voor een gering effect.

En sorry hoor, maar die tuktukopdracht slaat echt alles. Hoe had de kijker hier precies kunnen weten dat ze het geld verwisselde met lagere bedragen die ze in een eerdere aflevering buiten beeld in haar bh had gestopt? Uiteindelijk brengt ze ook hier weer een behoorlijk netto plusbedrag binnen, hoe je het ook wendt of keert.

Als haar acties in andere opdrachten beter waren, waarom hebben ze die dan niet laten zien? Ik heb een bang vermoeden dat die gewoon niet beter waren dan wat we nu gezien hebben. En wederom dat misplaatste gejuich over de 'laagste pot ooit', alsof de opzet van de opdrachten daar niet heel veel invloed op heeft gehad.

Op dit moment nogal een  ::ohno:: ::ohno:: ::ohno::-gevoel over de ontknoping.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #97 Gepost op: 9-03-2019, 22:09:35 »
Laten we het hebben over wat we wel gezien hebben in plaats van wat we niet gezien hebben ::ok::

Alsjeblieft dit. Ik open het forum en denk: oh leuk even gezellig lezen hoe iedereen de acties en de aflevering vond. Alleen maar gezeik hier. Kan het alsjeblieft eens een keer wat positiever? Het is hier het afgelopen seizoen zo vaak ongezellig geweest, echt jammer gewoon.

Ik vond Merel wel een goede mol, vooral omdat ze veel lef had. Qua acties had ze misschien nog iets meer kunnen doen, maar de dingen die ze heeft gedaan zijn top. Ik vond de aflevering leuk, maar ik zou graag wat meer molacties & gesprekken met de kandidaten zien. Rik maakte ook vaak foutjes: hij noemde bijv. Evelien niet toen hij alle kandidaten opnoemde op het einde.
Frankje Lapi

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #98 Gepost op: 9-03-2019, 22:09:38 »
Stel die vraag aan Rik morgen!

Laten we het hebben over wat we wel gezien hebben in plaats van wat we niet gezien hebben ::ok::

Ok, deal. ;)

1.1 Dat er zoveel mogelijk kisten omhoog moesten komen voor de Mol, dat hadden we hier ook bedacht. Het was dan natuurlijk wel zo dat de kant van Merel maar voor 1 vrijstelling extra zorgde en het is net het aantal vrijstellingen dat de hoogte in moest.
Net op het moment dat we te zien gingen krijgen dat Sarah de wissel van Merel wel erg verdacht vond, wordt er weggeknipt zodat het nu lijkt of die domme groep weer helemaal niet door had dat de Mol voor geld stemde.

2.1 Ze zaaide dus wat verwarring bij die huisdieren opdracht, maar die is dankzij Sarah goed gekomen. De lepeltje-lepeltje vraag die konden we hier zelf niet oplossen omwille van de vele interpretaties die zo'n vraag kan hebben. Dat bewijst ook het feit dat iemand anders een fout antwoord van Merel overruled met een eigen foute antwoord. Dat deel van de opdracht ging dus sowieso niet slagen.

2.2 Hier heb ik toch wel respect dat er niet met de lasers geknoeid werd. Ze moest net als iedereen alles ontwijken en dat vind ik goed (ondanks dat je als Mol gewoon 10 minuten krijgt buiten het zicht, wat natuurlijk heel makkelijk is). De opdracht was op zich niet zo haalbaar en dus heeft Merel weinig directe invloed gehad op het verspelen van geld. Dat hebben de kandidaten voornamelijk gedaan. Maar goed, dat is Merel haar fout niet natuurlijk...

3.2 Geen geld uit de pot gehaald.

4.2 Zoals ze zelf zegt, stond ze niet als enige fout en ging ze ook fout staan toen anderen al fout stonden. De domme groep (met op kop Rick Paul) ging deze opdracht ook zonder Mol niet halen.
Ook best jammer dat ze biecht dat ze pushte om geen molboekjes te gebruiken, maar dat we het niet zien.

4.3 Dat eerste rode scherm lijkt me volledig haar verdienste. Dus goed gedaan. Maar dat tweede rode scherm kwam er met een consensus van fout antwoord. Dat zij op enter drukt, doet dan weinig ter zake.

5.2 Hier heeft ze zeer goed tijd verspeeld door dan toch vooral op 5-letterwoorden te focussen. Ga ik niets op afdingen.

6.2 Als je 2 enveloppen van €500 krijgt, dan kan er €1000 uit de pot. Als je één keer aankomt en één keer niet aankomt zoals zij dan heb je €0. De uiteindelijke balans was +€200. Ik zie dus niet hoe dit hele geld wisselen als een win voor de Mol verkocht kan worden, want het liep eigenlijk catastrofaal.
Ook het argument "dat ze de kandidaat wilde lijken" gaat niet op, want ze werd niet verdacht door de groep. Dus waarom dat dan nodig was, is me een raadsel.

7.3 Goed gemold hier bij die plantage. Ze heeft mijns inziens het beste gedaan wat ze kon doen. Ze kon inderdaad die zakken niet open scheuren en had brute pech dat Rick Paul meteen zoveel oranje trossen binnen haalde.

8.1 Een onmogelijke opdracht kan niet gemold worden.

Conclusie: De productie heeft te veel opdrachten gemaakt waarin de uitkomst leek vast te staan en dat vind ik jammer voor Merel die volgens mij echt wel het maximale heeft proberen te doen als Mol.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2019, 22:13:35 door Hulpmol »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Slotaflevering 9 maart
« Reactie #99 Gepost op: 9-03-2019, 22:10:51 »
Heb het gevoel dat ik heb zitten kijken naar de regie als mol. Merel blijkt echt wel grandioze molacties te hebben verricht maar geen een hebben wij ook maar een fractie beeld van gekregen. Dan wordt bovendien minder dan de helft besproken, de rest mogen we een eind weg gissen of je moet naar de chat of fan dag. En inderdaad, de winnaar raakt compleet ondergesneeuwd. Niels zegt en vertelt van alles en Rik heeft denk ik niet in de gaten dat het wat vreemd is zó weinig aandacht aan de winnaar te geven?

En werd de executie van Sinan ook overgeslagen?

Enfin, hoewel ik de mol in deze aflevering leuk vond en alle kandidaten ook, was de aflevering een complete anti-climax.