Auteur Topic: [Kandidaat] Ellie Lust  (gelezen 26374 keer)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #140 Gepost op: 20-09-2020, 13:16:11 »
wel de eerste afleveringen, als de groep vaak opgesplitst is.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #141 Gepost op: 20-09-2020, 13:49:30 »
Daar ben ik niet zo zeker van. Het wordt wel steeds meer gedaan alsof bondjes en zo super belangrijk zijn maar volgens mij valt dat wel mee.
Degenen die een bondje vormen komen meestal wel ver in het spel. Denk maar aan Buddy en Milousjka die de vorige reeks een bondje vormden en beiden kwamen in de finale terecht. Ellie zie ik daarom ook ver gaan.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #142 Gepost op: 20-09-2020, 13:51:25 »
Een bondje kan je wel verder helpen, maar het inzetten als middel om anderen "eruit te spelen" zie ik niet zo.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #143 Gepost op: 20-09-2020, 15:13:19 »
Ik denk wel dat het kan als je iemand helemaal uitsluit van informatie, maar zou dat wel net een stap te ver vinden gaan en onprettig vinden om naar te kijken.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #144 Gepost op: 20-09-2020, 17:59:09 »
Ik denk wel dat het kan als je iemand helemaal uitsluit van informatie, maar zou dat wel net een stap te ver vinden gaan en onprettig vinden om naar te kijken.
Zoveel kandidaten hebben dat gedaan/geprobeerd. Ik vind dat geweldig leuk!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #145 Gepost op: 20-09-2020, 18:14:56 »
Ik weet niet of het al gemeld is, maar Ellie zegt in de biecht dat Patrick naar haar toe kwam 'omdat hij allang in de gaten had dat Jeroen met haar ook wat gesprekken had gevoerd'. Dat kan ik me nauwelijks voorstellen. Jeroen was heel voorzichtig met het verlaten van de kamer waarin hij met Ellie had gepraat. En zal gezien het verloop van het gesprek ook verder niet veel hebben laten blijken. En dan was er nog Ellies belofte aan Jeroen om dat wat hij haar vertelde geheim te houden. Hoe kan Patrick e.e.a. dan 'allang' in de gaten hebben gehad??

Ik vind het niet per se mols maar ik heb het idee dat Ellies uitspraak niet helemaal zuiver is, en dat ze haar straatje schoon wil vegen tot in de biecht aan toe.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #146 Gepost op: 20-09-2020, 18:17:37 »
Degenen die een bondje vormen komen meestal wel ver in het spel. Denk maar aan Buddy en Milousjka die de vorige reeks een bondje vormden en beiden kwamen in de finale terecht. Ellie zie ik daarom ook ver gaan.

Ik denk dat dit deels ook komt doordat juist de bondjes die in het spel blijven uitgezonden worden. Ik heb het idee dat bondjes waarin deelnemers vroeg afvallen ook gewoon niet worden getoond in het programma.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #147 Gepost op: 20-09-2020, 21:25:35 »
Zoveel kandidaten hebben dat gedaan/geprobeerd. Ik vind dat geweldig leuk!
Ja wel onderling, maar als je het als collectief gaat doen/als groep dan voelt het een beetje als pesten ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #148 Gepost op: 20-09-2020, 21:51:40 »
Ja wel onderling, maar als je het als collectief gaat doen/als groep dan voelt het een beetje als pesten ;)
Art en Patrick probeerden ten koste van Soundos de finale te halen met Karin.

Richard en Fréderique wilden Toine wegwerken.

In 2014 was er het vrouwenbondje.

2017 kende de driehoek Jochem, Ima en Sigrid.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #149 Gepost op: 21-09-2020, 14:03:18 »
Het zou mij ook om een andere reden niet verbazen als Ellie de mol blijkt te zijn; haar televisiecarrière (uitgerekend bij AvroTros), waarvoor ze ontslag moest nemen bij de politie, is tot nu toe niet echt geworden wat men ervan verwacht had.
Woosie down?

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #150 Gepost op: 21-09-2020, 14:09:57 »
Het zou mij ook om een andere reden niet verbazen als Ellie de mol blijkt te zijn; haar televisiecarrière (uitgerekend bij AvroTros), waarvoor ze ontslag moest nemen bij de politie, is tot nu toe niet echt geworden wat men ervan verwacht had.

Nou, echt wel. Ze heeft al eigen programma's mogen maken die prima werden bekeken.

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #151 Gepost op: 21-09-2020, 15:01:48 »
Ellie stelde aan Jeroen op de brug de vraag:
Wat is de modehoofdstad van Italië?
Als je van die woorden de eerste letter neemt krijg je: WIDMVI?
Ellie is als zesde (VI) te zien in de leader.

WIDMVI zou ook nog kunnen slaan op Peggy Vrijens die in Wie Is De Mol seizoen 6 zat  ;)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #152 Gepost op: 21-09-2020, 15:47:44 »
Hmm... Ellie schuift een beetje op op mijn verdachtenlijstje, en dan moet ik het anti-mollengedrag maar zien als zand gestrooid door de makers.

- Op de vrijstellingsstoel gaan zitten: Ja jongens, lekker pech gehad!
- De laseropdracht coördineren, als laatste gaan, maar niet de kist binnen halen: Controleren dat de opdracht niet al te goed gaat, maar wel dat de kist binnenkomt. Haar rol als porto-koningin benadrukken, misschien de kandidaten niet te veel met geld bezig laten zijn? (Toch weer eens terugkijken wat ze nou eigenlijk doet...)
- Opzichtig zoeken naar jokers tussen stenen en de gevonden joker verbergen: Kijk, ik ben een kandidaat!
- Veel spiegels vinden: Bevestiging van haar rol en zonder die spiegels compleet, lelijke seizoensopener. Toch met de quotes nog even de boel verstieren.
- Geen molpositie bij de luikenopdracht, en vervolgens niets zeggen: Laat ze maar rommelen, proces vertragen scheelt al gauw twee luiken? (Niet heel sterk hier...)

Ondertussen dan pogingen om geld uit de pot te spelen:
- 1.1 Bij verkeerde spiegel gaan staan
- 1.2 Niet heel helder in beeld, maar risicovol inzetten met de namen.
- 1.3 Gewoon geen geld pakken.
- 2.1 Niet te snel veel gaan wisselen, twijfel zaaien over wat nog gaat komen. Toch goed doorlopen om richting die x0,5 te geraken.
- 2.2 Zelf geen geld pakken (maar wel anderen de mogelijkheid geven langs al het geld te komen, of ze leidt met de porto af, maar niet heel sterk).
- 2.3 Beste team met Jeroen, maar ZV niet verdedigen tegenover Patrick (Was het te opzichtig om die 1500 proberen eruit te houden, kan je het haar (deels) aanrekenen?
- 3.1 Pas heel laat de sloten open (maar wel geld nog goed verdelen, moeilijk vast te stellen hoe andere deelnemers het doen, dus hier eigenlijk dan niet gemold?)
- 3.2 Doet vrijwel niets, bijdrage minimaal?
- 3.3 Gaat mee naar risicovolle fakkelopdracht die mislukt, maar heeft wel de betere techniek? Mislukte pijl, maar geld komt er toch wel. Ook vrijwel niet gemold?

Deze laatste aflevering komt ze er dan eigenlijk niet goed uit. Al heeft ze tussendoor wel een mooie rol als spil tussen meerdere bondjes en is ze penningmeester geworden. Misschien hoefde het gewoon even niet? Kan nog wel echt twee kanten met haar op. :P
« Laatst bewerkt op: 22-09-2020, 00:21:05 door Uil »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #153 Gepost op: 21-09-2020, 16:08:02 »
- 2.3 Beste team met Jeroen, maar ZV niet verdedigen tegenover Patrick (Was het te opzichtig om die 1500 proberen eruit te houden, kan je het haar (deels) aanrekenen?
Ellie had al heel veel goede vragen afgevuurd, misschien hoopte ze dat Jeroen om die vrijstelling ging bedelen, om zelf niet dubbele aandacht te trekken. Je kan ook teveel doen.

- 3.3 Gaat mee naar risicovolle fakkelopdracht die mislukt, maar heeft wel de betere techniek? Mislukte pijl, maar geld komt er toch wel. Ook vrijwel niet gemold?
Ze gooide de makkelijkste fakkel raak (ik ga effe als een speer) en deed ook wel haar best op die andere te mikken. Daarmee speel je weer wat verdenkingen weg. Ellie was hier als enthousiaste kandidaat in beeld, deed flink haar best. In aflevering 3 doet een mol het vaak wat rustiger aan, misschien ook omdat in aflevering 4 er geld uit de pot gaat (want in afl.3 is best veel verdiend).

« Laatst bewerkt op: 21-09-2020, 18:05:40 door foxhunter »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #154 Gepost op: 21-09-2020, 16:20:54 »
Nou, echt wel. Ze heeft al eigen programma's mogen maken die prima werden bekeken.

Over wat we onder 'prima bekeken' moeten verstaan valt te discussiëren, maar dat zal ik niet doen.

Feit is dat Ellie welbeschouwd op grond van één enkel woord - etherdiscipline - een publiekslieveling werd. Ze is wat al te gretig door de omroep ingelijfd; naast het feit dat ze een zeer herkenbare, authentieke persoonlijkheid is tikte ze ook enkele quotaboxen aan. Ellie had gehoopt het televisiewerk dat haar werd aangeboden te kunnen combineren met haar functie bij de politie, maar daar dacht de korpsleiding - heel kleingeestig, maar enfin- anders over.

'Ellie op patrouille' houdt nauwelijks over en over haar optreden in 'Hunted' zullen we het maar niet hebben. Desalniettemin voelt AvroTros zich - begrijpelijk- enigszins verantwoordelijk voor Ellie, en een eventueel molschap past daar goed bij. En daarnaast zou het natuurlijk een stunt(je) zijn als de überintegere politievrouw de verrader in de groep blijkt te zijn
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Laatst bewerkt op: 21-09-2020, 16:40:58 door Heinz, Reden: spoilertags toegevoegd voor wie nog buitenlandse molseries wil inhalen »
Woosie down?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #155 Gepost op: 21-09-2020, 18:46:46 »
Prima werden bekeken, met de nadruk op werden, ja. Ellies carrière zit idd in het slop 

https://www.mediacourant.nl/2020/02/ellie-lust-hype-is-over-patrouilleshow-flop-op-npo-1/

Andere titels scoren ook niet. Laat ik er maar niet over uitweiden, maar het zou wel in het straatje van AVROTROS passen dat ze de Mol is ja. En zo niet, dat ze dan toch de finale haalt..

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #156 Gepost op: 21-09-2020, 19:20:21 »
Ik denk niet dat de kijkcijfers van Ellie's programma een overweging zijn geweest bij haar eventuele mollicitatie.

Als ze het is vind ik wel dat ze het heel gedurfd speelt met bondjes en het penningmeesterschap en al.

Nog een leuke foto van Riks Instagram:



Zijn commentaar erbij is: "Niet veel mensen kunnen zeggen dat ze @lustellie in de boeien hebben geslagen... 😬😂"

Maar echt geboeid was ze natuurlijk niet. Misschien was de intentie van het maken van de foto wel een heel andere. Stiekem de Mol aanwijzen.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #157 Gepost op: 21-09-2020, 20:02:52 »
Die foto van Rik en Ellie! ::rofl::

Of Ellie de mol is? Kan. Maar toch niet, omdat de Avro haar wil helpen met haar carrière?
Ik denk dat ze wel heel ver komt, misschien ook de finale bereikt, maar niet de mol is. Het lijkt mij ook dat het als mol veel te ingewikkeld wordt met al die bondjes erbij. En ik blijf het toch vreemd vinden dat de mol op de stoel gaat zitten (vorige aflevering)...
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #158 Gepost op: 22-09-2020, 13:16:24 »
Ellie stelde aan Jeroen op de brug de vraag:
Wat is de modehoofdstad van Italië?
Als je van die woorden de eerste letter neemt krijg je: WIDMVI?
Ellie is als zesde (VI) te zien in de leader.
Heel mooie hint. Zo mooi dat ik het moeilijk vind om er zomaar overheen te stappen. 

Te toevallig toch dat je precies WIDM VI krijgt? De opdrachttitel "vragenvuur" vind ik ook alleen bij Ellie passen, omdat ze als enige een spervuur aan vragen op een kandidaat afvuurt.

Als ze de Mol niet blijkt te zijn ga ik me afvragen wat hier precies gebeurd is met dat WIDM VI. Hou ik m'n aluhoedje alvast in de aanslag :P

Offline Molfan9

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #159 Gepost op: 22-09-2020, 19:48:48 »
WIDMVI zou ook nog kunnen slaan op Peggy Vrijens die in Wie Is De Mol seizoen 6 zat  ;)

Klopt, maar elke aflevering tot nu toe een regenboog te zien geweest.
Die kan ik niet aan Peggy rijmen maar is wel een logische verklaring voor Ellie. ;-)