Auteur Topic: [Kandidaat] Ellie Lust  (gelezen 26917 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #80 Gepost op: 8-09-2020, 00:55:34 »
Ellie had in haar autootje een telefoon in een houder op het dashboard

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #81 Gepost op: 8-09-2020, 09:16:04 »
Ellie had in haar autootje een telefoon in een houder op het dashboard

Dit is een beetje té opvallend. Ellie kan misschien graag de mol willen spelen, iedere millimeter van haar wordt onder de loep gelegd, niets zal de kijker ontgaan bij haar. Iedereen ziet het meteen als zij níét zichzelf is. Ik denk dat tijdens een lange vergadering bij De Mol zij om die reden is afgevallen als mol en ze tegen haar hebben gezegd: leef je maar uit als mollende kandidaat, we zullen alles er goed op zetten.
« Laatst bewerkt op: 8-09-2020, 09:56:39 door Run »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #82 Gepost op: 8-09-2020, 11:56:11 »
De spiegelquote van Ellie was: "Misschien zie ik in je ogen wel wie je bent". Typisch bij een opdracht die draait om spiegels, want daarin kijk je jezelf toch in de ogen?

Bovendien gaf Ellie in haar biecht aan dat ze 'al wist' dat de vrijstelling weggepakt zou zijn. Voorkennis?

Leek me net heel logisch voor een agente. Dat wordt bij ondervragingen toch (onder andere) ook gedaan.

Offline hAgAr

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Just Cruisin'
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #83 Gepost op: 11-09-2020, 13:26:48 »
Nog zo'n vreemde handeling. Ellie loopt in opdracht drie als enige op de terugweg rechts langs de bakjes (in spiegelbeeld t.o.v. andere deelnemers.)


Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #84 Gepost op: 11-09-2020, 14:09:56 »
Wat ik tegen Ellie als mol vind spreken is de biecht die we zien van Patrick rondom de test, waarin hij heel duidelijk zegt dat Ellie heeft gelogen over de teksten op de spiegels. Dit soort biechten worden in de montage heel vaak ingezet om dwaalsporen uit te zetten en zien we eigenlijk nooit zo vroeg in het spel over de mol.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #85 Gepost op: 11-09-2020, 14:41:58 »
Nog zo'n vreemde handeling. Ellie loopt in opdracht drie als enige op de terugweg rechts langs de bakjes (in spiegelbeeld t.o.v. andere deelnemers.)


Misschien omdat Ellie linkshandig is? De andere kandidaten die is pakten of aanstalten maken om iets te pakken deden dat met hun rechterhand.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #86 Gepost op: 12-09-2020, 12:20:29 »
Ik vond Ellie vooral verdacht doordat ze voor haar spiegel stond en toen zachtjes zei dat het niet de hare was. Ik ben niet zo’n Ellie-fan en ze is daarmee mijn vreesmol. Volgens de tactiek van Spacy in de podcast zou ik haar nu juist moeten kiezen, want het kan dan alleen maar beter worden. Maar toch... het lag er in de montage wel erg dik bovenop wat ze fout deed: verkeerde spiegel, veel inzetten bij opdracht 2. En dat Patrick en Ellie elkaar verdenken. Van andere kandidaten worden hun verdachte acties nauwelijks tot niet getoond.

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #87 Gepost op: 12-09-2020, 19:20:17 »
We krijgen eindelijk weer eens etherdiscipline. Geweldige, legendarische opmerking. We praten er nog steeds over. Geweldig dat ze dus een tweede keer mee mag doen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #88 Gepost op: 12-09-2020, 21:07:00 »
*Shirt pakt uit kast.



Daar IS ze dan, met haar etherdiscipline

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #89 Gepost op: 12-09-2020, 22:01:27 »
Ellie heeft in aflevering 2 werkelijk in elke opdracht het perfecte gedaan wat een mol kan doen en de sleutelpositie ingenomen, inclusief executie. Het baarde me een beetje zorgen dat ze zoveel in beeld werd gebracht en ze er dus misschien uit zou vliegen maar dat is dus niet gebeurd. Kan er nu moeilijk omheen.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #90 Gepost op: 12-09-2020, 22:29:39 »
Als ze het is dan zou ze het wel écht goed spelen vind ik ::jaja:: Zeker geen reden om haar niet meer te verdenken of minstens in de gaten houden maar maakt het toch wat moeilijker te geloven voor mij.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #91 Gepost op: 12-09-2020, 22:32:18 »
Ik vraag me af of het veel nut heeft voor een mol om op de stoel met de vrijstelling te gaan zitten. Ik bedoel dat het om het even is, waar je als mol zit.

Er zal immers altijd IEMAND naar huis moeten. Je ontneemt als mol de kandidaten de kans van 1 op 8 op de vrijstelling. Ben je de mol niet, dan blijven er nog 7 kandidaten over voor het rood.

Offline MacGyverMagic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollen is een Olympische sport, dus ...
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #92 Gepost op: 12-09-2020, 22:45:54 »
Er wordt in opdrachten zoals de laseropdracht vaak gemold met de porto. Hoe zou Ellie kunnen mollen als ze de mol zou zijn? Ze heeft zichzelf in principe een simpele methode om te mollen afgenomen. En ze heeft op niet heel veel geld en jokers het spel uitgewerkt door zichzelf af te laten schieten zoals Patrick. En ze heeft ook haar maatje Jeroen niet neergeknald bij het geven van rugdekking Kan ze nog wel de mol zijn?

Offline El_Stisco

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #93 Gepost op: 12-09-2020, 23:29:49 »
Er wordt in opdrachten zoals de laseropdracht vaak gemold met de porto. Hoe zou Ellie kunnen mollen als ze de mol zou zijn? Ze heeft zichzelf in principe een simpele methode om te mollen afgenomen. En ze heeft op niet heel veel geld en jokers het spel uitgewerkt door zichzelf af te laten schieten zoals Patrick. En ze heeft ook haar maatje Jeroen niet neergeknald bij het geven van rugdekking Kan ze nog wel de mol zijn?

Ik denk dat je wat betreft de porto meer het complete plaatje moet bekijken. Ze krijgt moeiteloos die porto in handen doordat ze de reputatie heeft hier gedisciplineerd en fanatiek mee om te gaan. Alle communicatie en sturing via de camerabeelden liep via haar. Die rol is natuurlijk door het hele seizoen heen ideaal voor een mol en ook bij deze opdracht.

Verder is de positie van het laatste duo in principe het meest aantrekkelijk voor een mol, omdat daar pas bepaald wordt of de kist het wel of niet redt. Uiteindelijk heeft ze zichzelf af laten gaan onder het mom van de beschermde agente spelen (in de hoop dat Jeroen het alsnog niet zou halen). Maargoed, het kleine bedrag in de kist was het nou niet echt de moeite waard om kosten wat het kost te voorkomen dat de finish bereikt zou worden en jezelf mega verdacht te maken. Een vlutbedrag en de mol heeft niet veel hoeven doen.

Verder was ze volgens mij de enige die letterlijk rugdekking gaf.
« Laatst bewerkt op: 12-09-2020, 23:32:22 door Heinz, Reden: citaat hersteld »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #94 Gepost op: 12-09-2020, 23:30:40 »
Ellie ademde echt ‘mol’ deze aflevering. Zoals ze de groep stuurt en beïnvloedt. De stoelactie was opvallend, ze leek bewust te treuzelen bij het oplopen. En die vragen die ze op Jeroen afvuurde, dat had weinig met vrij associëren te maken (dat zag je bij Tygo!).

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #95 Gepost op: 12-09-2020, 23:51:35 »
Ellie ademde echt ‘mol’ deze aflevering. Zoals ze de groep stuurt en beïnvloedt. De stoelactie was opvallend, ze leek bewust te treuzelen bij het oplopen. En die vragen die ze op Jeroen afvuurde, dat had weinig met vrij associëren te maken (dat zag je bij Tygo!).

Leek geoefend idd en idd hele afl verdachte dingen

Dat plus de regenboog over het landschap als afl 1 begint en de quote voor de mol op de spiegel dat ze mss in de ogen ziet wie de mol is .. spiegel .. kijkt zichzelf in de ogen

Pakt veel de leiding.. en natuurlijk de porto ..

Ellie tunnel .. i’m in

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #96 Gepost op: 12-09-2020, 23:55:31 »
Maar waarom zou je als mol die vragen oefenen? Je hebt er geen enkele invloed mee of er geld wordt verdiend of niet.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #97 Gepost op: 12-09-2020, 23:57:51 »
Maar waarom zou je als mol die vragen oefenen? Je hebt er geen enkele invloed mee of er geld wordt verdiend of niet.

Ik kan alleen bedenken dat alleen de ZV winnaars enigzins invloed konden uitoefenen op Patrick .. kwam niet echt duidelijk in beeld in hoeverre ze dat deden

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #98 Gepost op: 13-09-2020, 09:38:17 »
Ellie ademde echt ‘mol’ deze aflevering. Zoals ze de groep stuurt en beïnvloedt. De stoelactie was opvallend, ze leek bewust te treuzelen bij het oplopen. En die vragen die ze op Jeroen afvuurde, dat had weinig met vrij associëren te maken (dat zag je bij Tygo!).
Ik krijg vreesmolvibes bij Ellie. Die stoelactie was heel opvallend, ja, vooral hoe ze er naartoe liep.

Het ongemak waar ze het daarna over had bleek ook nergens uit. Ze zat daar dominant als een malle, te (wo)manspreaden, met dat bazige 'hand steeple' gebaar dat Merkel en Trump ook veel gebruiken om hun dominantie en zelfvertrouwen extra te onderstrepen als ze het plebs toespreken of in een groep met andere ego's staan.

Tuurlijk kan het dat Ellie zo'n leiderschapscursusje heeft gedaan of zo en dat ze zich alleen een houding wilde geven, maar dat maskeert ze dan goed. Ik zie niet dat ze echt gestrest is.

Ik denk dat ze net als Rob DeKay niet geloofwaardig op een scherm kan reageren als Mol. Die werd wat dat betreft de eerste tig executies ook gespaard (in de edit). Ellie dus nu alvast 2 keer op rij.
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 09:40:03 door Amethyst »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Ellie Lust
« Reactie #99 Gepost op: 13-09-2020, 10:40:40 »
Toen Ellie stenen omwisselde voor een gouden steen, keek ze onder iedere gouden steen.
Op zoek naar jokers Ellie, met de klok mee zoeken?  ::rofl::
Kandidatengedrag!