Ellie ademde echt ‘mol’ deze aflevering. Zoals ze de groep stuurt en beïnvloedt. De stoelactie was opvallend, ze leek bewust te treuzelen bij het oplopen. En die vragen die ze op Jeroen afvuurde, dat had weinig met vrij associëren te maken (dat zag je bij Tygo!).
Ik krijg vreesmolvibes bij Ellie. Die stoelactie was heel opvallend, ja, vooral hoe ze er naartoe liep.
Het ongemak waar ze het daarna over had bleek ook nergens uit. Ze zat daar dominant als een malle, te (wo)manspreaden, met dat bazige 'hand steeple' gebaar dat Merkel en Trump ook veel gebruiken om hun dominantie en zelfvertrouwen extra te onderstrepen als ze het plebs toespreken of in een groep met andere ego's staan.
Tuurlijk kan het dat Ellie zo'n leiderschapscursusje heeft gedaan of zo en dat ze zich alleen een houding wilde geven, maar dat maskeert ze dan goed. Ik zie niet dat ze echt gestrest is.
Ik denk dat ze net als Rob DeKay niet geloofwaardig op een scherm kan reageren als Mol. Die werd wat dat betreft de eerste tig executies ook gespaard (in de edit). Ellie dus nu alvast 2 keer op rij.