Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 94943 keer)

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #360 Gepost op: 17-10-2020, 15:05:58 »
Mooi die mogelijke hints, maar ik zie echt geen mol in Jeroen. Hij heeft daar stomweg het karakter niet voor. Hij is veel te nerveus. Zie het bontje wat hij aan wilde gaan, hij was duidelijk nerveus. Als je mol wilt zijn moet je 'ballen' hebben.

klassieke denkfout om ervanuit te gaan dat de mol altijd de perfecte mol is, als er 1 ding is dat alle mollen gemeen hebben dan is het wel dat ze voor het eerst de mol zijn, er worden fouten gemaakt, de perfecte mol bestaat niet

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #361 Gepost op: 17-10-2020, 15:19:05 »
De muziekhint bij afl1 opdracht 3 (achter je rug) is het wel duidelijkbdat Jeroen de mol is. Echt een briljante hint!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #362 Gepost op: 17-10-2020, 15:20:08 »
Even de administratie op orde maken.

[Aflevering 1] Renaissance
Iedereen keert terug als kandidaat. Behalve Jeroen, die beleefd zijn Renaissance als “The King”.
Muziekhint van Blip, en Elvis en Napoleon zijn verre familie.
[Aflevering 1] - Opdracht 1: Spiegelbeeld
De mol kan tijdens het zoeken naar de spiegel bij de medezoeker informeren of deze zijn/haar spreuk nog weet. Zo niet dan is dit een kans voor de mol om op die plek te gaan staan van die kandidaat die zijn/haar spreuk niet meer weet.
Jeroen en Nikkie vinden de spiegel van Patrick - Ik leef mijn droom - en Nikkie zegt dat ze haar spreuk niet meer weet. Zodra ze een plek voor de spiegel moeten gaan zoeken om 11:00 gaat Jeroen iets naast Horace staan op de plek van Nikkie - ik word de lieveling van de groep -, die zich nog blauw zoekt naar haar spreuk.
[Aflevering 1] - Opdracht 2: Gastenlijst
Noemt heel veel namen.
[Aflevering 1] - Opdracht 3: Achter je rug
[Aflevering 2] Listig
Jeroen is listig met een nep bondje met Ellie.
[Aflevering 2] - Opdracht 1: Steenrijk
Er was maar 1 ding belangrijk: x 0,5 halen. Het andere team liep vlak maar 3 keer zover. Jeroen treuzelt met zijn Monnikskapspier.
[Aflevering 2] - Opdracht 2: Meeslepend
Als laatste gaan geeft je een inschatting op het aantal gescoorde jokers. Is dat voldoende dan kan je dat kleine beetje geld over de lijn brengen, want de kans dat het bij vragenvuur eruit gaat is groot. De joker van Patrick gaf de doorslag in deze. Maar we hebben niet gezien wie deze in de kist deed. Maar Jeroen was dat niet.
[Aflevering 2] - Opdracht 3: Vragenvuur
Werd ingedeeld in een team met Ellie. Ellie wist veel en Jeroen ook. Hier had hij om een beloning -zwarte vrijstelling hebben wij verdiend - moeten zeuren. Maar dat heeft hij niet gedaan. Fout van de mol.
[Aflevering 3] Besluit (bespreek hier ook de executie)
Besluit, (subtiel it's  blue). Het besluit om verkering te vragen met Ellie. Kans om een blauwtje (it's blue) te lopen. Jeroen steeds in het blauw. Kan tot besluit luiken dichtgedaan hebben. Schoot tot besluit de laatste pijl raak om verdenkingen weg te spelen.
[Aflevering 3] - Opdracht 1: Sleutel bos
Jeroen komt maar weinig in beeld, 2 of 3 maal geeft hij een briefje door inclusief het gescheurde briefje. Hij levert maar één briefje van 100 in bij Rik. We zien vooral chaos bij de anderen. Het andere gescheurde briefje van 100 heeft hij als nep-mol-actie gebruikt om zich weer niet verdacht te maken.
En hij heeft een briefje van 100 niet aangeboden voor transport naar een andere kandidaat. En zich zo min mogelijk bemoeid met het transport van de briefjes. Slechte molpositie, maar toch 200 euro op zijn conto.
[Aflevering 3] - Opdracht 2: Meer of min
Of de luiken zijn dichtgewaaid, of Jeroen heeft ze dicht gedaan, achter de rug van Nikkie om, of hij heeft hulp gehad van iemand. Dit wordt aflevering 8, voor iedereen.
[Aflevering 3] - Opdracht 3: Fortuin?
Knoeit vreselijk met water. Maar wat een flut opdracht. Schiet de laatste pijl raak voor Pim, want anders had iemand anders die wel raak geschoten, er waren nog 7 pijlen over.
[Aflevering 4] Meesterlijk
Munch, Dali in zijn "donkere?" periode.
[Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
Geeft vage aanwijzingen door aan Peggy en haar schilderij wordt niet geraden. De bogen waren weg, de stal verkeerd omschreven, kwam op het laatst nog met een gebouw links (Peggy: en een stal?)
[Aflevering 4] - Opdracht 2: Follow the Money
Jeroen heeft nog twee rare momentjes op het plein. Hij heeft de portofoon. Hij maakt en mondbeweging en draait snel zijn hoofd en kijkt naar Ron. 1x aan het begin en 1x meer naar het einde. Hij doet dit op het moment dat kofferdrager en Klaas en 2e is kofferdrager en Patrick in beeld zijn.
Jeroen heeft ook een bepalende rol in de keuze voor de verkeerde mollen. Bij het voorstel voor Jon begint hij te glimmen en zijn hand geeft aan: dit gaat de goede kant op. Vervolgens: Dennis wegbonjouren met : “die was er van de week toch ook” . Begint de foute opsomming : Jon van Eerd en Margriet, en als Nikkie Jan zegt bevestigd hij die ook met “Jan Versteegh, OK”. En Tygo maar Dennis roepen. Hoe duidelijk wil je het hebben wie de mol is?????
[Aflevering 4] - Opdracht 3: Groeten uit Florence
Begint goedkoop met 50, maar het onderzoek op dit forum geeft aan dat dit weinig opleverde. En eindigt met de Brug. De brug kost veel tijd om goed te doen. Deze opdracht was met Patrick.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 15:25:59 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #363 Gepost op: 17-10-2020, 15:20:52 »
[Aflevering 5] - Wegwerken
Pakte de juiste enveloppe en de mol wijst twee kandidaten de weg naar de helikopter. Die zijn weggewerkt.
[Aflevering 5] - Opdracht 1: Stuk voor stuk
Als kandidaten er een zooitje van maken, dan hoef je alleen maar mee te bewegen. Was gauw moe en verweet Nikkie niet na te denken. Nikkie kwam namelijk met verkeerde voorstellen en de rest kwam zo langzamerhand met goede voorstellen. Of Nikkie daar nog even tegen in wilde gaan.
[Aflevering 5] - Opdracht 2: Routebeschrijving
Even geturfd wie tijdens deze opdracht te veel ruis op de lijn veroorzaakt. Patrick en Peggy hadden het vooral gezellig. Nikkie verdenkt Jeroen, maar laadt de verdenking op zichzelf. Jeroen: Die "Kijkt in de Verte" naar het prachtige landschap.  Jeroen is kampioen "ruis op de lijn".  Jeroen met de meeste onzinnige interrupties. En Jeroen dus die deze aflevering alleen maar aandacht heeft voor de omgeving. "Lekker op roadtrip met Ron, hij kan er echt zo van genieten". Mollen is soms zo vermoeiend. Tot slot nog opvallend dat Tygo zo goed als niks heeft gezegd deze opdracht, alleen effe plassen en kijk dat dan bij de prostituee. Fantastisch actieve bijdrage Tygo.
[Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
Als mol wil je ook op redelijke tijd in Piombino zijn en een fatsoenlijke nachtrust krijgen. Pakt de tickets voor een theater om die nog even te benoemen.
[Aflevering 6] - Damocles
Zie executie: De rol van mol valt Jeroen zwaar. Net zoals een Damocles.
[Aflevering 6] - Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
Maakt Nikkie verdacht tijdens het ontbijt. Maakt een opmerking over het theater nadat Patrick Napoleon is vergiftigd – Ron – Julius Caesar ook vergiftigd, dubbele moord).
De verdeling in twee teams is zo gemaakt dat Jeroen bij de sleutel terechtkomt en in Villa Molini, het Napoleon museum. Als mol wil je op deze locatie zitten.
Peggy wil “even het geld pakken”. Huh, zijn er nog Peggy verdenkers?

Als Patrick naar Molo Elba rent, sjokt Jeroen erachter aan. Je ziet hem twee keer naar links kijken richting de route van Peggy / Ron die terug moeten komen van Villa Romana della Linguella. Als ze terugkomen dan kan hij Patrick terugroepen, zo van "kijk daar zijn ze", maar omdat hij ze niet ziet kan hij niet anders dan achter Patrick aansjokken en dan verbaasd roepen dat "ze hier nog niet geweest zijn". 

Jeroen had ze net daarvoor weg gedirigeerd bij Molo Elba richting de haven, maar de gemeentelijke wegwijzer die Ron had gevonden, geeft Patrick inzicht in de te lopen route richting Molo Elba en hoe simpel dat was. Jeroen heeft heel veel last gehad van Ron deze opdracht, Ron die eens iets heel goeds deed.

Als je alleen al kijkt hoe Jeroen tot twee keer toe het zicht van Patrick op dat geldzakje blokkeert in Palazzina Napoleonica dei Mulini, en hoe die dat doet, zowel op de heen als de terugweg vanaf bed Napoleon en terug bij bed Napoleon, schichtig zelfs, kijk vooral naar zijn gezicht, dan weet je voldoende. Hij zei het zelf al: "Ik kan dit zo slecht" tegen Ellie.
Jeroen wilde tijd rekken door de sleutel niet te vinden, zodat er geen tijd was om de laatste zak met geld van 1000 euro verderop het eiland (lokatie 5, Napoleone Villa zoals eerder besproken) op te halen. Alles wat hij daarvoor kon blokkeren was meegenomen, maar Patrick had echt alleen maar oog voor geld. Geld dat makkelijk te vinden was. Die telefoons zijn ook al eerder besproken.
Jeroen komt in verlegenheid want had gehoopt dat Ron en Peggy eerder terug zouden zijn en hen aan de haven aan te treffen, maar dat ging helaas voor hem niet zo vlot bij Peggy/Ron, die moesten nogal zoeken. Dan had hij meteen kunnen voorstellen naar het Teatro te gaan in plaats van geld te zoeken. Maar nu had Patrick tijd over, Patrick wil naar die havenpier nr 10/6, dringt aan.  Jeroen moest wel mee. Misschien toont dit aan dat de telefoons per ongeluk in 1 team terecht zijn gekomen, anders hadden ze kunnen bellen om bij het Teatro af te spreken. Dat Jeroen als mol (stel dat het zo is) stijf staat van de spanning is in ieder geval goed te zien. Dan was die telefoon een foutje.

De eerste stoel die Jeroen in het theater bekijkt is de 3e stoel van rij 4 vanaf het podium (of vanaf de andere kant stoel 7). Hier ligt de aanwijzing. Later zien we Jeroen weer teruglopen door die rij. Hij heeft hier gezocht en niks gevonden, dus een ander gaat hier niet zo gauw zoeken.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #364 Gepost op: 17-10-2020, 15:21:14 »
Hints:
- Oud Mollen hint van Arcade_ !!!
- Muziekhint van Blip (Excellente kwaliteit) !!!
- Beeld Opa in Florence Opa van Jeroen. Effe Googelen. Opa op het beeld in Pisa.
- kleur roze veelvuldig aanwezig, roze zaterdag, homo top 100.
- Kijk in de Vertegezichten, klopt ook met Kijk in de Vegte, opening van Zwarte Water en Vecht is ook vlak en open.

Nutteloze hint: Jeroen bewonderde en was een dagje Elvis, Elvis was familie van Napoleon, Jeroen 's renaissance is deze keer een dagje Napoleon. Hij is de enige nog in het spel die in het woonkasteel van Napoleon op Elba was. Je ziet Elvis Napoleon imiteren op het podium in 1973.

Molgeld  Nikkie onbekend Jeroen onbekend Tygo onbekend
Maar Nikkie is waarschijnlijk 25 euro, omdat Ellie zei dat Nikkie al op geld stond, en alleen het briefje van 25 euro is niet in beeld geweest en was op dat moment al wel verdien

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #365 Gepost op: 17-10-2020, 15:24:20 »
Mooie opsomming, foxhunter. Het meeste volledig eens. Wat dingetjes denk ik anders over. Zo denk ik dat hij die telefoon hebben wel als een bof vond. Hij had dat allang als de eerste in de gaten en speelde zijn verbaasdheid. Maar het was niet een voorbedachte molactie, die kwam gewoon zo uit door al die regen en de haast van de kandidaten, en hij dacht 'he lekker, extra kans om te frustereren en vertragen'.
niet goed verdedigen dat Jeroen de kist met geld over de streep trekt
Maar dit was toch de ultieme molpositie, en hoe kwam opeens al dat mingeld in de kist? Zo vroeg in Wie is de Mol was het ook weer wat om zich te laten afknallen: alle obstakels waren uit de weg, Ellie weet dat het nog maar een klein stukje was. Als je dan ziet wat de kist oplevert t.o.v. wat er was te halen dan is het haast niks -behalve dan veel jokers. En die zee van troeven had hij vlak erna weer nodig om 1500 uit de pot te spelen want ineens werd een ZV belangrijk, en hij wint het Vragenvuur.

Dus hij 'wint' eerst de lasergame, daarna de brug, dat is toch op zijn minst heel opmerkelijk. Jeroen ging er vol vanuit dat hij wel even met zijn 'bondjes' die ZV ging besturen. Geen toeval dat we een aflevering later zien hoe dicht Ellie, Patrick en Jeroen op elkaar zitten.

Verder zeg je de pijlen als andere reden van Jeroen af te stappen. De pijlenvoorraad was nog niet halverwege en op 1 na alle schilden waren al geschoten. Dit ging dus 100% zeker verkeerd aflopen. Het enige wat de mol dan nog resteert is de Held rol pakken. Alweer de cruciale molpositie, geen toeval meer na ook de de Held in de laser en op de brug.
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 15:58:36 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #366 Gepost op: 17-10-2020, 16:22:06 »
Mooi die mogelijke hints, maar ik zie echt geen mol in Jeroen. Hij heeft daar stomweg het karakter niet voor. Hij is veel te nerveus. Zie het bontje wat hij aan wilde gaan, hij was duidelijk nerveus. Als je mol wilt zijn moet je 'ballen' hebben.

Ik ben niet 100% overtuigd, maar ik zie dit punt toch echt anders. Ik denk dat veel kandidaten (en kijkers thuis) hem weg hebben gestreept om zijn nerveusheid. Misschien is het dus wel tactiek: reageer nerveus en niemand denkt dat je het zou aan kunnen.

Ik heb in het verleden wel eens WIDM-weekendjes georganiseerd en dit was altijd de belangrijkste tip voor de mol: wees zenuwachtig. Als iemand dat goed kon spelen, werkte dat fantastisch: niemand geloofde meer dat die persoon het kon zijn.De mol is sowieso al zenuwachtig (want bang om ontdekt te worden), dus het is ook helemaal niet zo gespeeld om die zenuwen in te zetten.

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #367 Gepost op: 17-10-2020, 16:57:47 »
Ik ben niet 100% overtuigd, maar ik zie dit punt toch echt anders. Ik denk dat veel kandidaten (en kijkers thuis) hem weg hebben gestreept om zijn nerveusheid. Misschien is het dus wel tactiek: reageer nerveus en niemand denkt dat je het zou aan kunnen.

Ik heb in het verleden wel eens WIDM-weekendjes georganiseerd en dit was altijd de belangrijkste tip voor de mol: wees zenuwachtig. Als iemand dat goed kon spelen, werkte dat fantastisch: niemand geloofde meer dat die persoon het kon zijn.De mol is sowieso al zenuwachtig (want bang om ontdekt te worden), dus het is ook helemaal niet zo gespeeld om die zenuwen in te zetten.

ja maar Jeroen is geen acteur en dat zie je er aan af. Daarom komt het soms heel onzeker over omdat hij niet gespeelt over kan komen. Dus eigenlijk wat je ziet is best echt maar wel zoals hij de mol speelt. Je ziet bijvoorbeeld Tygo of Patrick veel uitbundiger reageren of biechten. Jeroen doet gewoon wat hij kan maar acteren kan hij niet daarom is dit best wel lastig want is hij bang om ondekt te worden of houdt hij zich in. Daarom valt hij niet zoveel op tussen de rest maar dan kan zijn mol acties wel goed zijn. Al heb ik daar mij twijfels over. Om al deze verhalen te horen hier moet het hem wel zijn. Ook met de executie verstijft hij of weet niet hoe hij zich moet gedragen en doet daarom niet zoveel. Peggy bijvoorbeeld vind ik de heel tijd fris en natuurlijk overkomen. Dat zie je bij Jeroen die lijkt wel iets meer te veranderen naarmate het einde. Daarnaast twijfel ik nog tussen peggy en jeroen maar het zal uiteindelijk jeroen wel zijn.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #368 Gepost op: 17-10-2020, 17:11:38 »
Peggy bijvoorbeeld vind ik de heel tijd fris en natuurlijk overkomen. Dat zie je bij Jeroen
Klopt helemaal. Ik noem dat primair gedrag bij Peggy. Er zit niks achter. Bij Jeroen zit er altijd wel wat achter: het moeten toneelspelen als zijnde geen acteur, dan op momenten weer niet, maar ook dan is het het weer net niet...... het is allemaal erg secundair. Geen frisheid en natuurlijkheid.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #369 Gepost op: 17-10-2020, 18:01:59 »
klassieke denkfout om ervanuit te gaan dat de mol altijd de perfecte mol is, als er 1 ding is dat alle mollen gemeen hebben dan is het wel dat ze voor het eerst de mol zijn, er worden fouten gemaakt, de perfecte mol bestaat niet

Eens! Ik herinner me nog een hele lege Jan-tunnel. Hij kon op basis van zijn karakter nooit de mol zijn, want hij deed het zo goed en fanatiek.  ::rofl::
En ook Thomas werd eerst over het hoofd gezien, hij was veel te rustig om de mol te zijn. Karakter zegt inderdaad niet zoveel.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #370 Gepost op: 17-10-2020, 18:21:33 »
[Aflevering 6] - Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
Als je alleen al kijkt hoe Jeroen tot twee keer toe het zicht van Patrick op dat geldzakje blokkeert in Palazzina Napoleonica dei Mulini, en hoe die dat doet, zowel op de heen als de terugweg vanaf bed Napoleon en terug bij bed Napoleon, schichtig zelfs, kijk vooral naar zijn gezicht, dan weet je voldoende. Hij zei het zelf al: "Ik kan dit zo slecht" tegen Ellie.
Ik zit nog even terug te kijken, maar ik zie echt geen Mol in Jeroen in deze opdracht. Hij zegt als Patrick de poort binnen gaat: 'goed kijken hè, misschien liggen er wel jokers'. Die liggen er niet, maar wel een zakje geld. Kassa! Patrick wil als ze er weer uit komen naar een punt hoog en ver weg, maar Jeroen zegt dat het nooit zo ver kan zijn, als je op de kaart kijkt. Waarom Patrick tot de orde roepen? Waren ze mooi hartstikke verkeerd gelopen. Bij binnenkomst in de kamer met het beeld van Napoleon laat Jeroen Patrick voorop lopen. Had hij dus zo maar dat geldzakje ook in 1x kunnen vinden. Oké, daarna staat hij ervoor, daar legt de montage ook wel erg de nadruk op. Later komen ze weer terug in die kamer, en ziet Patrick het zakje alsnog. Zonder dat Jeroen op dat moment de gezichtslijnen afdekt. En dan moet ik de rest van de aflevering nog afkijken...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #371 Gepost op: 17-10-2020, 18:52:48 »
Jeroen en Nikkie vinden de spiegel van Patrick - Ik leef mijn droom - en Nikkie zegt dat ze haar spreuk niet meer weet. Zodra ze een plek voor de spiegel moeten gaan zoeken om 11:00 gaat Jeroen iets naast Horace staan op de plek van Nikkie - ik word de lieveling van de groep -, die zich nog blauw zoekt naar haar spreuk.

Dit kan wel eens het moment zijn dat Nikkie Jeroen in de gaten.is gaan houden. Bij het keuzemoment van de spiegel draalt Nikkie inderdaad maar gaat naast Jeroen staan ( direct naast haar eigen spiegel) en zegt dan dat er eerst een foto gemaakt moet worden. Bij Steenrijk geeft ze in het begin al een sneer naar Jeroen blijft ze in de buurt van Tygo en Jeroen en kijkt toe als die 2 stenen uit de mand gooien. Vervolgens achtervolgt ze Jeroen bij de luikenopdracht, fortuin en ligt ze dwars bij Stuk voor Stuk. ::rofl::

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #372 Gepost op: 17-10-2020, 19:17:13 »
Ik switch sinds afl 4 steeds tussen tygo en Jeroen. Door de verdachtmakingen op Jeroen in afl 6 twijfel ik nu weer aan jeroen.

Maar toch deze Hint even delen naar Jeroen, heb ik m’n nog niet gelezen ergens: Ik zag een artikel dat in sterrenbeeld tweelingen de ‘medusawolk’ zit:

https://www.astroblogs.nl/2015/05/20/de-angstaanjagende-schoonheid-van-medusa/

Oja nog een hint naar Jeroen die me opviel:
Bij ‘stuk voor stuk’ vraagt Jeroen ,tegen het einde, door bij nikkie welke volgorde ze nu bedoelde. ze wil het eerst niet nog een keer zeggen maar jeroen blijft doorzeuren waarna ze het nog een keer zegt (stuk voor stuk de volgorde noemen)..
« Laatst bewerkt op: 17-10-2020, 19:33:40 door Heinz »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #373 Gepost op: 17-10-2020, 20:01:55 »
1. Patrick wil als ze er weer uit komen naar een punt hoog en ver weg, maar Jeroen zegt dat het nooit zo ver kan zijn, als je op de kaart kijkt. Waarom Patrick tot de orde roepen? Waren ze mooi hartstikke verkeerd gelopen.
2. Bij binnenkomst in de kamer met het beeld van Napoleon laat Jeroen Patrick voorop lopen.
ad 2. Jeroen heeft een veel slechtere conditie dan Patrick. Geen wonder dat Patrick vooroploopt.
Ad 1. En hij wil teveel, want in de haven is ook nog makkelijk geld te vinden, door naar verwachting het andere team. Hij kan niet ver weg gaan, hij moet centraal blijven. Dit is een heel lastige opdracht voor een mol. Maar het resultaat is nog altijd: min 1100 en superspeurneus Patrick is naar huis. Dat is niet slecht.

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #374 Gepost op: 17-10-2020, 20:31:11 »
Waar ik zelf echt vraagtekens bij blijf houden is of de productie de Mol bij de drie kandidaten plaatst die opzoek moeten gaan naar de anderen. Daar kleven twee grote gevolgen aan. Enerzijds vallen er 2 van de 3 kandidaten af door de dubbele executie (ipv 2 van de 4) en daarnaast missen er twee opgesloten kandidaten alle informatie over alles wat er gebeurd tijdens de opdracht vanaf het moment dat de zoektocht begint. In combinatie met dat er in deze opdracht ook nog eens 3400 euro wordt binnengehaald (ongeveer 75% van max bedrag) krijg ik zo sterk het gevoel dat de Mol wel opgesloten zat. Dat houdt me tegen om voor Jeroen te gaan.  :-\\

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #375 Gepost op: 17-10-2020, 22:14:09 »
Is hier nog plek voor een voormalig Ron/Peggy verdenker?  ::vergroot::

Handschrift Kees/Klaas/Claes closed.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #376 Gepost op: 17-10-2020, 22:20:10 »
Waar ik zelf echt vraagtekens bij blijf houden is of de productie de Mol bij de drie kandidaten plaatst die opzoek moeten gaan naar de anderen. Daar kleven twee grote gevolgen aan. Enerzijds vallen er 2 van de 3 kandidaten af door de dubbele executie (ipv 2 van de 4) en daarnaast missen er twee opgesloten kandidaten alle informatie over alles wat er gebeurd tijdens de opdracht vanaf het moment dat de zoektocht begint. In combinatie met dat er in deze opdracht ook nog eens 3400 euro wordt binnengehaald (ongeveer 75% van max bedrag) krijg ik zo sterk het gevoel dat de Mol wel opgesloten zat. Dat houdt me tegen om voor Jeroen te gaan.  :-\\

Als Jeroen de mol was, is Ron die aflevering zeker genaaid. Jeroen vroeg Ron snel een duo met hem te vormen. Als mol zou je dat niet willen, maar een fout is snel gemaakt. Jeroen zat bij die executie er niet lekker bij (emotioneel). Ook als mol zou dat begrijpelijk zijn.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #377 Gepost op: 17-10-2020, 22:20:39 »
Is hier nog plek voor een voormalig Ron/Peggy verdenker?  ::vergroot::

Handschrift Kees/Klaas/Claes closed.

Tuurlijk.  ::ok::
Is er ergens een handschrift van Jeroen te vinden? Al is dat misschien toch iets anders dan dat je het als mol op een spiegel schrijft.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #378 Gepost op: 17-10-2020, 22:24:15 »
Tuurlijk.  ::ok::
Is er ergens een handschrift van Jeroen te vinden? Al is dat misschien toch iets anders dan dat je het als mol op een spiegel schrijft.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #379 Gepost op: 17-10-2020, 22:26:08 »


Wauw, dat lijkt er wel op!  ::ok:: Goed gezien!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)