Auteur Topic: [Kandidaat] Tygo Gernandt  (gelezen 59771 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #100 Gepost op: 25-09-2020, 12:48:06 »


Groepsfoto van aflevering 4, geplaatst op Instagram.

Staat Tygo weer de aandacht te trekken met overdreven gebaren. Dus niet de Mol omdat het te opvallend is? Of voert ie toch die driedubbelrol uit van de Mol die de kandidaat speelt die de Mol speelt?


Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #101 Gepost op: 25-09-2020, 14:21:45 »

Of voert ie toch die driedubbelrol uit van de Mol die de kandidaat speelt die de Mol speelt?
Die strohalm had ik net nodig. Alles om erin te blijven geloven ...dat het nog kan ::bloos::

Tygo's quote in het begin zit me niet lekker, zo van 'Wat had ik graag in jouw schoen gestaan'

Vond dat ze n'm een beetje wegzetten als de kandidaat die veel te graag de Mol speelt, omdat dat de vorige keer ook al zo was. Waarom zo'n duidelijke verwijzing daarnaar?

In de 1e opdracht al ...in het bijzijn van de hele groep. Zet je als productie eigenlijk meteen de toon. Later die 1e aflevering werd dat (voor ons) nog extra zwaar aangezet door oud-Mol Inge en Tygo zelf... of was dat allen om hem verdacht te maken? Bij mij werkte het andersom  :-\\

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #102 Gepost op: 25-09-2020, 18:12:28 »
Vind Tygo een lastige. Zou een prima keuze zijn om nog een stap verder te gaan dan Kiev Jan. Hij zei ook Inge Ipenburg de beste mol ooit te vinden en nu doet hij nog opzichtiger dat gedoe met zijn vingers. Het is zó in our face dat je hem er gewoon van gaat verdenken.

Maar echt molacties heb ik toch niet goed kunnen ontdekken.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #103 Gepost op: 25-09-2020, 18:26:25 »
Inderdaad, waar zijn precies de molacties? Meest opvallende in zijn gedrag, gebaren en gesprekjes. Is vooral heel hard aan het werk in de opdrachten en gaat soms in zijn drukte beetje voorbij aan het precieze doel van de opdracht. Dat hij toch heel blij is met iedere euro die binnenkomt, vind ik dan misschien nog meest opmerkelijk. Misschien inderdaad dan wel een Jan 2.0, daar zat ik er in ieder geval ook faliekant naast :P

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #104 Gepost op: 25-09-2020, 23:59:44 »
Ik weet het nog steeds niet met Tygo, zou best in de finale kunnen komen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #105 Gepost op: 26-09-2020, 12:40:53 »
Tygo gaat lang blijven, dat maak ik op uit deze post. Met deze suspense kunnen veel mensen de tunnel in.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #106 Gepost op: 26-09-2020, 13:07:37 »
Tygo begint langzaam te stijgen in mijn verdachtenlijst, ondanks (of misschien wel dankzij) een gebrek aan zichtbare mollenacties.

Bij zowel steenrijk en sleutelbos stond hij in de positie om stenen / geld te verdoezelen en dat lijkt ook gebeurd te zijn. Anderen kunnen dat ook gedaan hebben, maar zeker bij sleutelbos stonden die allemaal in een minder goede positie. Aan de andere kant lijkt hij niet betrokken te zijn geweest bij de gesloten luiken.

Daarnaast is het ook verdacht hoe hij anderen publiek verdacht probeert te maken, al zou ik verwachten dat een mol subtieler te werk zou gaan. Het lijkt er bijv op dat Nikkie vanwege de verdachtmakingen Tygo beter in de gaten gaat houden (dus dat geeft al aan dat het voor een mol niet handig is om zo expliciet anderen verdacht te maken).

Tot slot heeft hij nog nauwelijks iets voor de pot bijgedragen.

Ik ben nog niet overtuigd maar hij staat met stip in mijn top drie.

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #107 Gepost op: 26-09-2020, 13:48:35 »
Tygo is ook mijn top 3 binnen gekropen. Het zou een geniale mol zijn, die we nog niet eerder in de afgelopen 20 seizoen hebben gezien. ::bravo:: Tygo verdient erg weinig geld, en misschien heeft hij al hele gave molacties uitgevoerd die we nog niet hebben gezien.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #108 Gepost op: 26-09-2020, 21:53:13 »
Bij mij staat Tygo ook in de top 3!  ::jaja:: Ik zie weinig in-your-face zaken bij hem, maar het lijkt erop dat we ook niet alles zien van hem. Hij lijkt heel fanatiek, maar veel lijkt dat niet op te leveren.  ???
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #109 Gepost op: 26-09-2020, 22:09:44 »
Molacties? Geen spiegel vinden, steen van waarde weggooien, missen bij boogschieten, follow the money voor chaos zorgen (waardoor men vergeet op andere dingen te letten), zichzelf snel bevrijden en meteen geld pakken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #110 Gepost op: 26-09-2020, 22:15:38 »
Ja, dat lijkt wel te kloppen MolE13. Ik overweeg een overstap.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #111 Gepost op: 26-09-2020, 22:17:24 »
Dat Tychgo probeert de nepwissel met de koffers door te drukken vind ik In Your Face.  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 10:07:07 door annebeestje »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #112 Gepost op: 26-09-2020, 22:21:42 »
Ja, jullie hebben gelijk. Mijn verdenkingen kunnen wisselen, maar voor nu kom ik naar deze tunnel.  :D

Koffertjes waren heel verdacht inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 22:24:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #113 Gepost op: 26-09-2020, 22:25:32 »
Dat Tycho probeert de nepwissel met de koffers door te drukken vind ik In Your Face.  ::jaja::

Ja, en onnodig gezien de twist aan het eind van de opdracht.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #114 Gepost op: 26-09-2020, 22:32:11 »
Ja, en onnodig gezien de twist aan het eind van de opdracht.

Niet onnodig als je daarmee de aandacht afleidt van de mensen op het plein, zodat niemand vd groep op het idee komt om mollen te spotten. Wat feitelijk de echte opdracht was. ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #115 Gepost op: 26-09-2020, 22:32:42 »
Tygo wordt te verdacht gemaakt. Probeert te nepmollen bij de koffertjes door foutieve info door te geven. Als mol wil je hier juist mede verantwoordelijk zijn dat het juiste koffertje aangewezen wordt, om vervolgens toe te slaan bij het noemen van de 3 mollen.
En ook telkens die biechten van hem, 'ja Peggy is de mol ongetwijfeld' en bij het foto's maken 'Ellie doet alsof ze Oost-Indisch doof is, wat doe je nou?!?'. Dit wordt zo vaak en zo overdreven in beeld gebracht dat het averechts gaat werken.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #116 Gepost op: 26-09-2020, 22:51:00 »
Wat betreft lichaamstaal blijf ik Tygo het meest verdacht vinden. Ik ben geen Lightman, dus geen idee of het enige theoretische basis heeft, maar hij draait soms weg van de groep bij 'schokkende onthullingen' van Rik of heeft een verkrampte houding bij het horen van de uitslag van een opdracht voordat hij overgaat in meejuichen met de groep.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #117 Gepost op: 26-09-2020, 23:40:26 »
Als Tygo niet de mol is, maakt hij het de echte mol knap lastig met zijn onvoorspelbare gedrag. Het is best moeilijk anticiperen op iemand die telkens precies het tegenovergestelde doet van wat je verwacht. Hij ontregelt echt het spel, heel leuk om hem bezig te zien! Ellie leek hem overigens te verdenken, zoals ze hem in de gaten hield.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #118 Gepost op: 27-09-2020, 08:14:49 »
Dat Tycho probeert de nepwissel met de koffers door te drukken vind ik In Your Face.  ::jaja::
Tygo.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #119 Gepost op: 27-09-2020, 10:02:58 »
Tygo wordt te verdacht gemaakt. Probeert te nepmollen bij de koffertjes door foutieve info door te geven. Als mol wil je hier juist mede verantwoordelijk zijn dat het juiste koffertje aangewezen wordt, om vervolgens toe te slaan bij het noemen van de 3 mollen.
En ook telkens die biechten van hem, 'ja Peggy is de mol ongetwijfeld' en bij het foto's maken 'Ellie doet alsof ze Oost-Indisch doof is, wat doe je nou?!?'. Dit wordt zo vaak en zo overdreven in beeld gebracht dat het averechts gaat werken.
Tygo is overtuigd: Horace is de mol. Volgende aflevering gaat Horace eruit. Tygo is overtuigd: Ellie is de mol. Volgende aflevering gaat Ellie eruit. Tygo is overtuigd: Peggy is de mol. Volgende aflevering...
Een voor een eruit knikkeren weet u wel?  ;D

Naast Horace, was hij degene die aanstuurde - Horace dus niet - om op de 0,5 plek aan te komen.
Hij gooide stenen weg.
Misschien heeft hij van tevoren in huizen een logische route naar het verkeerde luik geregeld.
Bij het schilderij leek hij al te weten dat de madonna naar links of naar rechts keek, en hij beeldde het verrassend goed uit. Geoefend?
Weer die rare handhouding bij een foto.
Op het plein veel verwarring zaaien, om te voorkomen dat er een mol in het vizier zou komen. Was trouwens een eitje voor de mol, behalve Klaas misschien, gingen de andere twee helemaal op in het grijs van de achtergrond. Kans was nihil dat dat goed geraden zou worden.  Doordat ze allemaal zo afgeleid waren, werd er gedacht aan opvallende mollen die ze misschien gemist hadden, zoals Jan.
Het 'zo is Tygo' zullen we bij de evaluatie nog veel te horen krijgen.
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 10:14:18 door Run »