Auteur Topic: [Kandidaat] Tygo Gernandt  (gelezen 58552 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #120 Gepost op: 27-09-2020, 10:10:33 »
Niet onnodig als je daarmee de aandacht afleidt van de mensen op het plein, zodat niemand vd groep op het idee komt om mollen te spotten. Wat feitelijk de echte opdracht was. ::vergroot::

Precies. Ik zou het wel heel mooi vinden als de Mol dit jaar met een drie dubbele laag werkt. Past wel heel goed in een seizoen met ervaren kandidaten.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #121 Gepost op: 27-09-2020, 10:29:11 »
Nog steeds op mijn mol radar....vooral door zijn gezichtsuitdrukkingen en reacties op bepaalde momenten.
Meer L

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #122 Gepost op: 27-09-2020, 11:10:04 »
Als Tygo niet de mol is, maakt hij het de echte mol knap lastig met zijn onvoorspelbare gedrag. Het is best moeilijk anticiperen op iemand die telkens precies het tegenovergestelde doet van wat je verwacht. Hij ontregelt echt het spel, heel leuk om hem bezig te zien! Ellie leek hem overigens te verdenken, zoals ze hem in de gaten hield.
Bij de laatste test zei Ellie dat ze Tygo niet verdacht. Hopelijk was dat geen biecht die bij een eerdere afl. hoorde. Ik denk dat ze vooral op Peggy zat. Een widm crush kan verblinden... mss daarom te veel op haar ingezet? Maar ik dwaal af  ::fluit::

Ik ga Tygo er weer bijnemen, ondanks FS' mooie speurwerk bij de Achter Je Rug opdracht. Op verdachte lichaamstaal scoort ie idd hoog. En zo leuk om naar te kijken. Te eager ook als er een klein beetje geld wordt verdiend. Bij Patrick en Nikkie heb ik eigenlijk helemaal geen molgevoel.


edit: zoals Gadoesja in het spoiler topic zei was Tygo gisteren bij RTL Boulevard. Hij zei dacht ik ook iets van dat ie maar een paar seconden hoefde na te denken toen ze hem vroegen. Was meteen heel enthousiast. Echt zo'n reactie die je verwacht als ze hem zouden vragen als Mol...
« Laatst bewerkt op: 27-09-2020, 12:12:09 door Amethyst »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #123 Gepost op: 27-09-2020, 13:09:18 »
Precies. Ik zou het wel heel mooi vinden als de Mol dit jaar met een drie dubbele laag werkt. Past wel heel goed in een seizoen met ervaren kandidaten.

Ja, hoe mooi zou het zijn dat de mol zich voordoet alsof hij de mol wil zijn? En dat iedereen denkt: ja, maar Tygo doet alsof...  Tygo is Tygo, kan nooit de mol zijn.  ;D Maar ondertussen... De ideale dekmantel voor een mol misschien?  ::vergroot::

Ik sluit Ron echt nog niet uit, die heeft ook mega-verdachte dingen gedaan. Maar Tygo lijkt wel vaker op sleutelposities te zitten.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #124 Gepost op: 28-09-2020, 07:01:29 »
Ik vind Tygo een enorm leuke vent, kende hem nog niet van zijn jaar want dat heb ik helaas gemist. Ik kijk pas een paar jaar. Maar vind het wel een enorme wildcard hoor. Ik kan hem gewoon echt totaal niet peilen.

Aan de ene kant doet hij het best aardig in de opdrachten voor zover ik kan zien maar hij is gek op mensen beschuldigen ( Jeroen met het verdwenen geld, gretig inhaken met Nikkie over waarom Patrick eigenlijk penningmeester was geworden ) en is hij de eerste die positief is als er maar weinig geld ingebracht wordt.
Zo van: nou jongens dat is toch mooi? Goed gedaan hoor. Ook al stelt het bedrag niets voor. Ook zie ik hem vaak leunen op andere kandidaten met zijn hoofd op de schouder vlak voor Rik de uitslag van een opdracht geeft, en dan zo super gespannen kijken.  ::rofl::
Zo zal hij wel gewoon zijn, geen idee. Maar opvallend vind ik het wel. Dat gewijs naar anderen valt me bij hem al vanaf het begin op. Hij zaait graag verwarring lijkt wel.
Zijn lichaamstaal is zeker verdacht en ik vind zijn pretoogjes ook vaak erg opvallend.
Maar of hij de mol is? Ik betwijfel het toch.
Hij staat niet erg vaak op de sleutelpositie tot nu toe.

Ik zou het wel leuk vinden als hij het is maar ik denk het niet. Ondanks zijn rare sprongen.
Ik vind hem erg vermakelijk, dat dan weer wel. Hoop dat hij nog ver komt. Mijn instinct zegt dat hij de mol niet is, maar echt hoor, hem afstrepen? No way.

Oh en kwaad zijn op Jeroen omdat hij zat te "muiten" bij de stenenopdracht en dat ook even fijn vertellen tegen Ron. Hij had hem die berg op getrokken. Zal best maar waarom dan uiteindelijk toch die stenen eruit gooien? Dat stukje liet hij dan weer even handig weg.  ::rofl::
Die stenen weggooien vond ik wel enorm verdacht. Ook van Jeroen.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 07:03:55 door Rogue »
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #125 Gepost op: 28-09-2020, 11:46:21 »
Tygo is vooral in mijn vizier gekomen bij afl 3 en vooral door zijn gedrag daar bij de executie. Ik kan er niet de vinger opleggen, maar hij is verdacht.

Gisteren heb ik De koffertjesopdracht terug gekeken zonder geluid en vooral gekeken naar het gedrag van Tygo. Nikkie lijkt hier ook verdacht, maar ik krijg de indruk dat hij haar aan het afleiden is. Hij staat bij een hek, lijkt haar af te schermen en hij wijst overdreven één kant op (zogenaamd om de koffertjes te volgen) waardoor ze ex-mol Patrick missen? Ik heb ook screenshots gemaakt.

Ook zorgt hij ervoor dat de groep discussieert over het wissel-moment, dus kijkt niemand meer naar wat er precies op het plein gebeurt.

Het is allemaal montage natuurlijk, maar dit verloop (plus de biecht van Tygo) vind ik op zijn minst opmerkelijk.  ::vergroot:: Wat vinden jullie?

« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 11:52:17 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #126 Gepost op: 28-09-2020, 16:14:20 »
Krijg opeens een Jan dejavu hier. Peggy = Simone. Tygo = Jan. Hij is het gewoon en we trappen er allemaal in. Als je alle mol acties op een rijtje zet vind ik hem nu verdachter dan Peggy om eerlijk te zijn.

Potentiele molacties:

  • Bij de opdracht Spiegel Beeld belt hij niet naar de groep en loopt hij voorbij alle spiegels die Patrick vind
  • Bij de opdracht Gastenlijst noemt Tygo Pablo als jongensnaam, een naam die niet veel meer voorkomt in Italië, en hij begint de boel te saboteren door mannen met verkeerde namen naar het restaurant te sturen
  • Bij de opdracht Steenrijk probeert Tygo 1 zilveren steen te pakken in plaats van 2, pleit hij voor het niet pakken van de zilveren stenen en loopt hij voorbij het bordje met de gouden stenen
  • Bij de opdracht Meeslepend doet Tygo de joker van Horace in de bak [=> weet dat er daarna een zwarte vrijstelling komt dus hoe meer jokers hoe beter], pakt hij geen geld en verschuift hij de kist amper
  • Bij de opdracht Sleutelbos lijkt Tygo het heel erg goed te doen, maar vergeet zelf zijn eigen koker te openen en zo komt er toch nog minder geld in de pot + verscheurd een briefje van 100 voor Jeroen
  • Bij de opdracht Fortuin schiet Tygo geen schild neer
  • Bij de opdracht Meesterwerken probeert Tygo moeilijk het schilderij te beschrijven, maar het schilderij word alsnog gevonden
  • Bij de opdracht Follow the Money noemt hij Dennis en Klaas als een suggestie, maar dramt hij door voor Jon van Eerd. Tja, je hoeft maar één fout te hebben en de opdracht is mislukt.
  • Bij de opdracht Groeten uit Florence zorgt Tygo ervoor dat 200 euro uit de pot word gehaald door gelijk een foto te maken van Palazzo Pitti
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 16:46:51 door Sanmol »

Online Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #127 Gepost op: 28-09-2020, 16:19:22 »
Zit al vanaf aflevering 1 op Tygo en dit is nog altijd niet veranderd!  :-X

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #128 Gepost op: 28-09-2020, 16:46:45 »
mwah. Die pijl van Tygo bij fortuin in slow-motion bekijken, dan zie je dat ie precies midden boven het schild er vlak overheen gaat. Tygo zegt hij raakt het schild aan, en dat geloof ik wel. Een mol zou nooit zo'n schot afvuren.

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #129 Gepost op: 28-09-2020, 17:23:30 »
Ik heb Tygo ook hoog staan, en het zou best kunnen dat ik deze week op hem over stap.

  • Bij de opdracht Follow the Money noemt hij Dennis en Klaas als een suggestie, maar dramt hij door voor Jon van Eerd. Tja, je hoeft maar één fout te hebben en de opdracht is mislukt.
Alleen denken de meesten hier inmiddels (ik ook) dat voor elk goed antwoord 750 euro te verdienen viel...
Wat ik zag: Tygo besluit snel tot Jon (nadat Peggy en Nikkie die noemen). Mols. Gaat ook mee met de naam Margriet. Mols. Maar stelt als afsluiter Dennis voor, een naam waarover nog werd getwijfeld. Als daarmee 750 euro verdiend zou zijn, had Tygo daar een beslissende rol in gehad.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #130 Gepost op: 28-09-2020, 17:28:52 »
Ik heb Tygo ook hoog staan, en het zou best kunnen dat ik deze week op hem over stap.
Alleen denken de meesten hier inmiddels (ik ook) dat voor elk goed antwoord 750 euro te verdienen viel...
Wat ik zag: Tygo besluit snel tot Jon (nadat Peggy en Nikkie die noemen). Mols. Gaat ook mee met de naam Margriet. Mols. Maar stelt als afsluiter Dennis voor, een naam waarover nog werd getwijfeld. Als daarmee 750 euro verdiend zou zijn, had Tygo daar een beslissende rol in gehad.

Maar ze moesten alle 3 goed voor het geld, dus uiteindelijk toch niet gelukt. Als één naam al verkeerd word genoemd (Jon) kun je als mol nog even de andere 2 correcte namen noemen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #131 Gepost op: 28-09-2020, 17:31:26 »
Ik heb Tygo ook hoog staan, en het zou best kunnen dat ik deze week op hem over stap.
Alleen denken de meesten hier inmiddels (ik ook) dat voor elk goed antwoord 750 euro te verdienen viel...
Wat ik zag: Tygo besluit snel tot Jon (nadat Peggy en Nikkie die noemen). Mols. Gaat ook mee met de naam Margriet. Mols. Maar stelt als afsluiter Dennis voor, een naam waarover nog werd getwijfeld. Als daarmee 750 euro verdiend zou zijn, had Tygo daar een beslissende rol in gehad.

Newbie, niet persoonlijk tegen jou, maar gewoon even tegen iedereen die dit blijft herhalen. Ik snap dat de opdracht meer gelaagd was als elke juiste mol 750 euro waard zou zijn, maar het feit dat men het leuker/logischer zou vinden als iets x gaat, of dat iets herhaald wordt hier op het forum, maakt niet dat het ook waar is. Op de website van widm https://wieisdemol.avrotros.nl/home/ zie je per opdracht wat er verdiend is en dat is bij deze opdracht €0. Laten we uitblijven gaan van feiten en niet van wensen, dat houdt het wel zo overzichtelijk  ::hug::

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #132 Gepost op: 28-09-2020, 17:55:19 »
Maar was het dan wel een feit dat dit een alles-of-niets opdracht was? Volgens mij ook niet, toch?

Rik zegt: "Ik heb voor jullie 2.250 euro. Als jullie het antwoord weten op de volgende vraag. Wie waren de drie oud-mollen die bij jullie op het plein stonden?". Daarbij staat hij met minstens 6 briefjes in zijn hand, terwijl dat bedrag ook met 3 briefjes te maken viel.

Ik vind het geen wensdenken om in elk geval de mogelijkheid open te houden, dat er met 1 goed antwoord toch nog 750 euro was overhandigd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #133 Gepost op: 28-09-2020, 18:27:16 »
Ik denk dat het geen alles-of-niets-opdracht was want er stond aangegeven (zoals iemand anders in het opdrachttopic ook al opmerkte) "max: 2250". Nu is dit bij alle opdrachten tot nu toe zo geweest dit seizoen, maar in het vorige seizoen kon je hieraan wel verschil zien tussen opdrachten. Neem de opdracht "voice-mol" in het maïsveld die wel alles of niets was.

Zie de bijlagen:

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #134 Gepost op: 28-09-2020, 18:35:57 »
Om eens wat molacties van Tygo toe te voegen, opdracht met de ansichtkaarten:

Hij kiest de Pitti kaart, die 50 euro waard is, terwijl bij andere groepjes 250 waard. Zij starten naast Palazzo Pitti dus kunnen zo meteen 200 euro blokkeren en kandidaats lijken. Hij overruled hiermee ook Peggy, die eerst een andere kaart wou pakken.

Hij rekt tijd door lang over de composities in de fotoste doen terwijl dat niet nodig was. Als je maar ongeveer op dezelfde plek stond.

Hij zegt dat het beeld van Dante maar 3-4 minuutjes lopen is, maar dat is in werkelijkheid 20 minuten.

Hij kan prima doen alsof ze 250 bij het beeld van Dante gaan proberen te halen. Het beeld van Dante is de startlocatie van Nikkie en Ron, dus grote kans dat zij hem ondertussen voor minder pakken.

Hij probeert Peggy bij een kaartenrek weg te houden als zij nog even snel 50 euro wil pakken. Peggy vind namelijk een kaartenrek van een ander team waardoor ze nog een kaart kunnen doen. Als ze terug moesten lopen naar hun eigen kaartenrek was de tijd om geweest.



Kijk het moment nog eens terug in Afl 2 dat Patrick 1500 euro kiest ipv zwarte vrijstelling. Op 48.35. Tygo kijkt als reactie echt teleurgesteld naar de grond, en herstelt het dan door zijn vuisten te ballen als een juichgebaar.



Newbie, niet persoonlijk tegen jou, maar gewoon even tegen iedereen die dit blijft herhalen. Ik snap dat de opdracht meer gelaagd was als elke juiste mol 750 euro waard zou zijn, maar het feit dat men het leuker/logischer zou vinden als iets x gaat, of dat iets herhaald wordt hier op het forum, maakt niet dat het ook waar is. Op de website van widm https://wieisdemol.avrotros.nl/home/ zie je per opdracht wat er verdiend is en dat is bij deze opdracht €0. Laten we uitblijven gaan van feiten en niet van wensen, dat houdt het wel zo overzichtelijk  ::hug::
Dat zegt niks, ook als het 750 per mol was hadden ze 0 gehad, want ze noemden 3 verkeerde namen.
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 18:49:52 door Theovv »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #135 Gepost op: 28-09-2020, 18:58:19 »


Op de website van widm https://wieisdemol.avrotros.nl/home/ zie je per opdracht wat er verdiend is en dat is bij deze opdracht €0. Laten we uitblijven gaan van feiten en niet van wensen, dat houdt het wel zo overzichtelijk  ::hug::
Ze hadden geen van de 3 mollen goed, dus er was sowieso niks verdiend.

Ze gingen voor Margriet, Jon & Jan:


vanaf 35:40


Dan ga ik mee met Newbie2 en anderen  ::jaja::

Kun je Tygo helaas bijna strepen, denk ik. Anders hebben ze dit fragment (vanaf 34:20) wel heel nasty geëdit


edit: Theovv was me voor :P
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 19:23:32 door Amethyst »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #136 Gepost op: 28-09-2020, 19:55:35 »
Het opperen van Dennis is wel een dikke tegenhint voor Tygo als mol ja. Maar Rob leek ook voor de waarde van het servies te stemmen in plaats van het geld te pakken, als je sec de montage mocht geloven (scheelde 1200 euro).

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #137 Gepost op: 28-09-2020, 21:03:51 »
Ze hadden geen van de 3 mollen goed, dus er was sowieso niks verdiend.

Dat is wel zo maar het gaat erom dat de Mol rustig een goede naam zou kunnen noemen als er toch al één fout is in het geval het een alles of niets opdracht zou zijn. Maar we kunnen nu dus gerust aannemen dat het geen alles of niets opdracht was omdat er "max €2250" stond als te verdienen bedrag (zie paar posts terug). Dat betekent bijvoorbeeld dat Nikkie hier verdacht is als ze hier als laatste naam "Jan" min of meer doordrukt.

Edit
Overigens had Rik ook wel iets gezegd als "jullie kunnen €2250 verdienen als jullie de namen van de 3 oud-mollen kunnen noemen die hier hebben rondgelopen". Rik zegt nu alleen dat ze geld kunnen verdienen met namen van oud-mollen. Het is -- ook gezien het bedrag -- vrij logisch dat hoe meer namen ze kunnen noemen, hoe meer geld ze verdienen.,
« Laatst bewerkt op: 28-09-2020, 21:07:48 door MartinJ »

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #138 Gepost op: 28-09-2020, 21:10:40 »
Dat Tygo bij Follow-the-money-opdracht ineens een discussie start zorgt er ook voor dat de rest nog meer focust op de koffertjes in plaats van andere dingen zoals de oudmollen.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #139 Gepost op: 28-09-2020, 21:37:05 »
He fijn, de tunnel wordt drukker....mag dat eigenlijk wel, na de persconferentie van vanavond?  :-X ::tandpastasmiley::
Meer L