Auteur Topic: [Kandidaat] Tygo Gernandt  (gelezen 60312 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #160 Gepost op: 2-10-2020, 15:12:05 »
Idd het lijkt een "Jan blik". Je brengt mij ook wel een het twijfelen maar het is Tygo, hè!
Voor hetzelfde geval lacht hij om het feit dat ze zijn beetgenomen.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #161 Gepost op: 2-10-2020, 15:14:28 »
Tygo in dit seizoen de 1e kandidaat die wat zegt, de 1e die zich openbaart ...en natuurlijk de 1e in de leader.

Past goed bij het nepmol en wannabe mol frame ...de mol die je niet serieus neemt, maar die wel 'in your face' molt. Zoals ze hem in afl. 1 voor ons en voor de groep neerzetten met z'n persoonlijke quote "Wat had ik graag in jouw schoenen gestaan." Eindbaas Inge Ipenburg zet dat later nog eventjes lekker zwaar aan.

Extra twist om de beste speurders op het verkeerde been te zetten... ze laten nog iemand van de productie achter hem en Inge lopen zodat het als je in Inge's ogen kijkt net lijkt alsof de Mol achter z'n rug om actief was.

'Niemand' gelooft nog in Tygo als mol

Vervolgens wordt ie gespaard bij de testbiechten, terwijl er wel nepverdenkingen tegen andere kandidaten voorbijkomen. Zo van "Wat vond je hier verdacht aan Ellie?"

In afl. 3 & 4 zelfs helemaal geen positieve verdenkingen tegen hem. Tygo wordt als enige overgebleven kandidaat niet meer als verdachte genoemd bij de test.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #162 Gepost op: 2-10-2020, 18:58:30 »
En Tygo schilderde 'mol' op zijn schilderij...
Bij minuut 6.42 De palmboom is een M, het gezicht is een O en dan twee zwarte strepen die de L vormen.
https://wieisdemol.avrotros.nl/afleveringen/item/meesterlijk-26-09-2020/
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 19:10:54 door Run »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #163 Gepost op: 2-10-2020, 19:23:42 »
Idd het lijkt een "Jan blik". Je brengt mij ook wel een het twijfelen maar het is Tygo, hè!
Voor hetzelfde geval lacht hij om het feit dat ze zijn beetgenomen.

Ja, maar Jan zou ook gewoon Jan zijn.  ;D

Het kan inderdaad nog alle kanten op!   ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #164 Gepost op: 3-10-2020, 13:11:46 »
Tygo heeft wel de persoonlijkheid dat als hij de mol zou zijn, hij helemaal los zou gaan, veel zou saboteren of in ieder geval zijn voorkennis zou gebruiken om heel aanwezig in de opdrachten te zijn. Dat zie ik hem niet doen.

De enige manier waarop hij - op basis van de beelden - de mol kan zijn is als hij heel beheerst en heel subtiel bezig is. Maar dat vind ik helemaal niet bij hem passen. Dus streep ik hem voor nu even weg als mogelijke mol.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #165 Gepost op: 3-10-2020, 14:32:20 »
Tygo heeft wel de persoonlijkheid dat als hij de mol zou zijn, hij helemaal los zou gaan, veel zou saboteren of in ieder geval zijn voorkennis zou gebruiken om heel aanwezig in de opdrachten te zijn. Dat zie ik hem niet doen.

De enige manier waarop hij - op basis van de beelden - de mol kan zijn is als hij heel beheerst en heel subtiel bezig is. Maar dat vind ik helemaal niet bij hem passen. Dus streep ik hem voor nu even weg als mogelijke mol.
Ik vind het juist weinig subtiel wat hij doet, bijv. wegrennen met goedkope ansichtkaart: 'die gaan we doen!'
Wat ie goed doet, is snel inbinden als er geen kans is om te mollen.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #166 Gepost op: 3-10-2020, 18:25:23 »
T kan me niet schelen of hij de mol is, als hij er maar tot het eind  in blijft  ::love::
Ma how, zeg!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #167 Gepost op: 3-10-2020, 18:46:49 »
Ja! ik ook. ::bravo::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #168 Gepost op: 3-10-2020, 20:19:30 »
Ik hoop ook dat Tygo er tot het einde in blijft. In 2014 viel hij vlak voor de finale af.

Tygo in de helikopter. Hij maakt weer een gebaar met zijn handen. (V-teken, armen gekruist.)
« Laatst bewerkt op: 3-10-2020, 21:15:30 door molE13 »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #169 Gepost op: 3-10-2020, 22:55:47 »
Nog steeds verdacht... Maar deze aflevering vond ik Jeroen nét iets verdachter.

Als mol wil je misschien in de helicopter, want dat is tof. Maar de anderen hebben nu alsnog kans om geld binnen te halen en dat wil je als mol niet (lijkt mij).
En ik denk dat je bij opdracht 2 effectiever kunt mollen als je in zelf niet aan het stuur zit.  >:D
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 01:21:45 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #170 Gepost op: 4-10-2020, 02:09:35 »
Ik was blij in afl 1 om Tygo weer terug te zien, vond het 1 van de leukste kandidaten die er afgelopen 20 jaar geweest zijn, maar moet daar toch wat op terugkomen want hij maakt het me een stuk moeilijker dan in zijn eigen seizoen ::rofl::
In zijn eigen seizoen was het me vrij snel duidelijk dat hij tijdens opdrachten wel de mol speelde maar het niet was, dit seizoen vind ik hem maar moeilijk te peilen.

Wat me het meeste tegenstaat is dat zijn woorden en lichaamstaal vaak niet met elkaar overeen komen. Hij blijft me te vaak voor zijn persoonlijkheid op de achtergrond, pakt wel zn momenten, maar lijkt ze zorgvuldig te kiezen. Hij is fanatiek in opdrachten maar brengt weinig geld binnen en probeert constant andere spelers verdacht te maken. Dit alles schreeuwt mol bij mij.

Alleen als ik dan kijk naar zijn posities binnen opdrachten en mogelijke molacties, blijft het lijstje wel heel klein. Hij was niet in het dorp bij de luiken, was aan het schilderen ipv in het museum en nu weer in de heli ipv op roadtrip.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #171 Gepost op: 4-10-2020, 07:48:05 »
Ik zit behoorlijk in deze tunnel, de mol wil natuurlijk de helikoptervlucht doen!
Het leek erop dat hij Ron de helikoptervlucht had gegund, want daar probeerde hij een duo mee te vormen.   ;) En Ron is iemand die makkelijk te overtuigen is, want Tygo wil graag aan het stuur als mol.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 08:19:49 door Run »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #172 Gepost op: 4-10-2020, 11:27:44 »
Ik zit behoorlijk in deze tunnel, de mol wil natuurlijk de helikoptervlucht doen!
Het leek erop dat hij Ron de helikoptervlucht had gegund, want daar probeerde hij een duo mee te vormen.   ;) En Ron is iemand die makkelijk te overtuigen is, want Tygo wil graag aan het stuur als mol.
ik dacht dat de 3 kaarten die Nikkie, Patrick & Jeroen pakten gelinkt waren aan een auto en bestemming.

Omdat het er zo dik bovenop lag dat dat mols was (ook nog benadrukt door Nikkie in een biecht) hoop ik dat de mol juist chill en afwachtend naar binnenliep zoals Tygo, maar lijkt me dat het dan lastig is om voor de kandidaat te kiezen die het juiste kaartje heeft.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #173 Gepost op: 4-10-2020, 11:30:55 »
Welk kaartje maakt voor de mol dus juist niet uit lijkt mij, de productie bepaalt de route per auto. Ik vind juist hier degene die rustig afwachten verdacht....

Dit jubileum seizoen doet mij vermoeden dat hier een mol zit die juist niks doet van wat je van een mol verwacht. Dus niet per se bij de beste mol posities, niet bij wat je verwacht etc...

Tygo wat mij betreft nog steeds zeer verdacht, juist door het niet duidelijk zien van Mol acties.
Meer L

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #174 Gepost op: 4-10-2020, 11:42:07 »
Ja, ik ook. Dan was het de mol om het even of ie in het groepje van 2 of in het groepje van 4 terecht kwam, wat natuurlijk prima kan. Als Tygo de mol is denk ik dat ie ervoor zorgt dat Nikkie de volgende keer wordt gespaard bij executie.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #175 Gepost op: 4-10-2020, 12:55:38 »
Ik ben er echt heilig van overtuigd dat het hem is hoor  ::bravo::.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #176 Gepost op: 4-10-2020, 12:57:07 »
Wat een heerlijke vent is dat toch, hoop dat hij wint.

Offline Fay111

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #177 Gepost op: 4-10-2020, 14:22:49 »
Zou de mol hierm in de helicopter willen ?
Eerst schilderen in het geboortehuis van Michelangelo en daarna in een van de bekendste uitvindingen van Da Vinci zitten?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #178 Gepost op: 4-10-2020, 14:31:38 »
Tygo maakt er blijkbaar een sport van om opdrachten te voorspellen. Aan tafel denkt hij dat ze de pot gaan leeg trekken. ::rofl:: Maar dan merkt Nikkie op dat hij op weg naar de vorige opdracht (op het strand) een goede voorspelling had gedaan: dingen op volgorde leggen. Zou de Mol zo zelfverzekerd zijn dat hij een opdracht goed durft te voorspellen? Dan krijg je de ogen toch al gauw op je gericht.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Tygo Gernandt
« Reactie #179 Gepost op: 4-10-2020, 15:51:15 »
Tygo maakt er blijkbaar een sport van om opdrachten te voorspellen. Aan tafel denkt hij dat ze de pot gaan leeg trekken. ::rofl:: Maar dan merkt Nikkie op dat hij op weg naar de vorige opdracht (op het strand) een goede voorspelling had gedaan: dingen op volgorde leggen. Zou de Mol zo zelfverzekerd zijn dat hij een opdracht goed durft te voorspellen? Dan krijg je de ogen toch al gauw op je gericht.
Dat vindt hij niet erg.